Skocz do zawartości

Środki do czyszczenia wtryskiwaczy


LUKAS103

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy ktoś używał środków do czyszczenia wtryskiwaczy w dieslu i mu to pomogło ? Czy to tylko pic na wodę, bo mam problem ze swoimi a wymiana to koszt ok 4-6 tys zł więc może takie cuda dadzą radę ? http://allegro.pl/stp-formula-do-czyszc ... 51686.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wszystki ktore wlewa sie do baku oddzialywuja bardziej na psychike kierowcy niz faktycznie na wtryski - generalnie polepszaja paliwko w niewielkim stopniu ale samo czyszczenie jest takie samo jak wlanie lepszego paliwa.

Jezeli budzetowo to polecam WYNN'S 25240 (do diesla) - napelniasz tym filtr paliwa albo dawkujesz bezposrednio (ale nie do baku). Relatywnie tanie a faktycznie cos tam daje - cudow sie nie ma co spodziewac bo nie bedzie to efekt czyszczenia wtryskow na dobrym sprzecie ale faktycznie cos pomga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a osobiście robiłem po około 150tyś serie do 5 baków z rzędu (tzn 5 STP albo xEramic co było na stacji).

 

Na opakowaniu jest napisane że co 5000km więc nie wiem czy można kilka baków z rzędu

 

 

Swoja drogą moim dobrze robiła trasa - zalewałem Vervę i jazda np do Poznania. To było w Voyagerze CRD.

______________

 

no moim chyba dobrze nie robi :)80 % mojego przebiegu to trasy po autostradach

 

Jezeli budzetowo to polecam WYNN'S 25240 (do diesla) - napelniasz tym filtr paliwa albo dawkujesz bezposrednio (ale nie do baku). Relatywnie tanie a faktycznie cos tam daje - cudow sie nie ma co spodziewac bo nie bedzie to efekt czyszczenia wtryskow na dobrym sprzecie ale faktycznie cos pomga.

 

Nie chodzi o budżetowe rozwiązanie ale też nie za kilka tysi ;) dzięki kupię i też wypróbuję. Na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUKAS103, o jakim samochodzie piszesz, Megane czy Masterze?

Uprzedzając odpowiedź, jaki jest przebieg auta?

 

Apropo tematu, raz po kupnie BMW na poczatku 2008r wlałem przed wymianą

oleju Motul Engine Clean (wiem, że niby ma czyścić silnik, nie wtryski), ale po

problemach z wtryskiwaczami jednego z użytkowników 320d, właśnie po zalaniu

któregoś STP, trzymam się od takich środków z daleka. Jakoś nie chcę ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po

problemach z wtryskiwaczami jednego z użytkowników 320d, właśnie po zalaniu

któregoś STP,

 

Możesz to rozwinąć ?

 

LUKAS103,

 

Jak chcesz dam Ci namiar na faceta który handluje Amsoilem, sprowadza ze stanów i tutaj sprzedaje. Środki są pro, poczytaj w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tego typu "specyfiki" mają tendencję do lekkiego podnoszenia temperatury spalania co nie jest korzystne, raczej na nowe autko nie zalecam wam eksperymentów.

 

Jak tankujecie ropę na stacjach pewnych np? na naszych Orzełkach to nawet na dziś zwykłe paliwo jest ok. Jak masz przebieg ze 100 ty.splus lub masz jakieś "efekty" zauważalne uboczne z pracy wtryskiwaczy zalej. ja polecam z 2 dawki na jeden bak i czasem pomaga...,czasem...(co szkodzi wtrysk trochę kosztuje czasem się tak reanimują)

 

I powiem tak dobry tuner, naprawdę dobry tuner od Diesla nie poleci wam takich specyfików...:-)

 

Nawet nie tak dawno na ten temat rozmawiałem z Mastersami w Wawy...,lać dobrą zwykłą ropę, pilnować wymianę olejów i filtrów (PALWO< POWIETRZE!!) i śmigać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUKAS103, o jakim samochodzie piszesz, Megane czy Masterze?

Uprzedzając odpowiedź, jaki jest przebieg auta?

 

Master 150,000 km 2008r

 

Jak chcesz dam Ci namiar na faceta który handluje Amsoilem, sprowadza ze stanów i tutaj sprzedaje. Środki są pro, poczytaj w necie.

 

Pewnie daj na pw jak możesz. poczytam, zobaczę :)

 

Nawet nie tak dawno na ten temat rozmawiałem z Mastersami w Wawy...,lać dobrą zwykłą ropę, pilnować wymianę olejów i filtrów (PALWO< POWIETRZE!!) i śmigać...

 

Tankuję na orlenie albo bp. Sporadycznie inne ale tylko w trasie gdy nie ma nic po drodze i tylko dobre ,znane stacje.

Żadnych oszczędności nie wlewam :P

olej i filtry wymieniam co 15.000 km

do tego czyszczę i pucuję i takie mam podziękowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BP to według mnie bardzo zły przykład :? ja kilka lat temu zaraz po wyjechaniu z BP zaliczyłem zonka :cry: to co było w filtrze paliwa ech...od tamtej pory trzymam się od ich wynalazków z daleka.

 

W sumie polecam z czystym sumieniem Orzełki i Statoila. (śmigam około 80 tys rocznie).

 

Tak jak pisałem zalej zbiornik z 2 opakowaniami Xeramika lub STP do czyszczenia wtrysków i śmigaj jak już padają ,a je zreanimujesz spoko jak nie no to i tak $$$$$ :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem zalej zbiornik z 2 opakowaniami Xeramika lub STP do czyszczenia wtrysków i śmigaj jak już padają ,a je zreanimujesz spoko jak nie no to i tak $$$$$ :idea:

2 opakowania, albo 5 czy 10 od razu - wtedy do kosztów wymiany wtrysku dojdzie jeszcze koszt wymiany pompy wysokiego ciśnienia :)

 

Xeramic jest ok, sądzę, że lepszy od STP, bo posiada info na etykiecie, że smaruje pompy WC, w przeciwieństwie do tego drugiego - warto na to zwracać uwagę. Inny ciekawy środek to np. Kleen-Flo Diesel Lubricant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o budżetowe rozwiązanie ale też nie za kilka tysi

 

Cos podobnego jest od Liqui Molly - cena okolo 70-100pln (nie wiem czy dostepne w europie bo to co widzialem bylo sciagane z za wielkiej wody). Wiesci od mojego zaprzyjaznionego mechanika niosa ze podobno deczko skuteczniejsze niz WYNN'S ale tez 3-4x drozsze. Jak pytalem na ile skuteczniejsze to nie byl w stanie okreslic dokladnie - dlatego wybralem Wynn's, LM tylko z opowiesci znam

 

Jak mam do czegos porownac to u mnie WYNN'S zadzialal tak jak srednie dokladnie wykonane czyszczenie na maszynie :) cudow nie bylo ale wtrysk przestal lac i powiem ze wada nie powrocila przez kolejny rok az samochod sprzedalem...

 

Ja dalem specyfik 2x pod rzad (ale wtryski byly w stanie i tak bardzo marnym) - w sensie ze opakowanie zalane w filtr przepalone a pozniej kolejne i juz calosc zmontowana i smigana normalnie. Nie wplynelo to negatywnie na jakiekolwiek inne lementy samochodu - przynajmniej odczuwalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu ma paść ci pompa wysokiego ciśnienie od tego??? Bo nie rozumiem związku? Co to spowoduje? to podnosi temp spalania mieszanki i rozpuszcza naloty ale pompa??hmm...nie sądzę...jak nie padła pompa wysokiego ciśnienia od "gnojówek" jakie czasem lejemy do zbiorników to od tego??

Nie jestem zwolennikiem, ale Ja 2 opakowania na Commonreail testowałem przy jakimś 200 tys przelocie (na jeden 60 l zbiornik) i spoko auto dojechało 270 tys i poszło do ludzi z takim przebiegiem i pewnie śmiga...wtryski były gutt koniki też i turbo seryjne (nawet DPF nie wywalony) a od nowości moc podniesiona softem o ponad prawie 40 kucy..., jedynie 2 masa padła ale to dziś w Cdi elemnenteksploatacyjny... jak taki np? filtr powietrza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego, że dodając takie środki wysuszasz paliwo (które przez chrzczenie w Polsce i tak już jest suche). I o ile stosujesz się do zaleceń producenta danego środka to jeszcze ujdzie, ale jak ktoś chce zalać kilkukrotną dawkę to powodzenia.

 

Nie twierdzę też, że każdemu kto zaleje taki środek do CR od razu pompa wyzionie ducha, bo byłoby o tym głośno, no nie? Ale awarie się zdarzają, najczęściej przez niedostateczne smarowanie. Dodatkowo dolewając takie środki sytuację można tylko pogorszyć, a nie polepszyć. Dlatego zawsze sprawdzać, czy dany środek smaruje (i wtedy jest gitara), czy działa jak zwykły spiryt czy inny rozpuszczalnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by takie paliwo jak olej napędowy dolewka na poziomie 300ml na 60 litrów zróżnicowała na tyle od normy by zatrzeć pompę, ale masz rację awarie się zdarzają...

 

Jeżeli kolega nie wiele ma do stracenia, a chce spróbować takiej reanimacji to raczej musi dać ciut wyższą dawkę niż tą zalecaną prze producenta jako tzw. wersja prewencyjna... raczej trzeba zadziałać...

 

Jak nie to oddać do speca i czyszczenie ultradźwiękowe, ale koszty w stosunku co można kupić nie zawsze się opłaca bo sama usługa czyszczenia to też parę groszy jest...

 

To jest Bosch czy Denso??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też napisałem, że jak stosujesz zalecaną dawkę (czyli powiedzmy taką butelkę 250-300ml, bo tyle zwykle mają to jest ok), ale Ty mu zaproponowałeś na dzień dobry dwie, za chwilę ktoś wyskoczy to może dajmy 4 - te środki są dość mocno skoncentrowane. I teraz masz sytuację, że paliwo ze stacji jest już dość suche, a tutaj jeszcze dolewka i dodatkowe wysuszanie. Jak pompa jest w dobrym stanie to spoko da radę, a jak już jest nie pierwszej młodości to potem są awarie. I nikt się później nie przyzna, że nalał jakiegoś "rozpuszczalnika" ze stacji :)

 

O to chodzi, żeby nie przesadzać, bo można pogorszyć. I powtórzę to jeszcze raz - wybierać te preparaty, które wyraźnie mają zaznaczone, że smarują pompę - wtedy nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Bosch czy Denso??

W Masterach to Bosch... i dobrze ;)

A jakie są objawy padania wtrysków? Czy ASO lub mechanik powiedzieli że to wtryski?

Ja Masterem zrobiłem 390 tyś na oryginalnym osprzęcie silnika. 2006 2,5dci. Mimo wielu negatywnych opini, zaliczam go do trwałych busów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są objawy padania wtrysków? Czy ASO lub mechanik powiedzieli że to wtryski?

Ja Masterem zrobiłem 390 tyś na oryginalnym osprzęcie silnika. 2006 2,5dci. Mimo wielu negatywnych opini, zaliczam go do trwałych busów.

 

To było tak ..... :) Jakiś czas temu zauważyłem że troszkę stracił moc, pod górki na znanej trasie musiałem redukować z 6 na 5 i pomyślałem sobie że coś jest nie tak. Później jadąc w nocy dzięki światłom auta jadącego z tyłu zauważyłem że trochę za mocno kopci przy dodawaniu gazu. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział że to mogą być wtryski i żebym podjechał gdzieś tam, gdzieś tam to mi facet sprawdzi. Po zostawieniu na kilka godz auta pokazuje mi takie pojemniczki z rurkami które rzekomo podłączył i mówi że jeden wtrysk działa w 50% bo tyle było w nim ropy drugi w 80% , trzeci prawie pusty a ostatni sprawny w 100 %. Tak czy siak będę musiał podjechać gdzieś jeszcze na potwierdzenie, bo nawet nie wiem czy tak się sprawdza i czy nie chciał mnie naciągnąć na kosztowną naprawę.

 

Co do tych czyścików wczoraj w nocy miałem okazję przetestować na 700 km trasie. Kupiłem 1 butelkę STP. Nie nastawiałem się na cuda ale muszę przyznać że jedyne co zauważyłem to to że już nie kopci. Dawałem gaz do końca i praktycznie zero dymku więc teoretycznie jeden problem z głowy.

 

Jeśli chodzi o Renaulty moim zdaniem w stosunku ceny do jakości i awaryjności lepszego busa się nie kupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.