Jump to content

Rover 75


kuba
 Share

Recommended Posts

Parę ostatnich dni spędziłem nad robieniem rovera 75.

Efekt jest fajny lecz nie do końca jestem z niego zadowolony.

Używałem:

- makita sa7000c

- 3m fast cut +

- 3m fine compound

- smartpolish

- pomarańczowa gąbka 3m

- woolpad makita

- zółta gąbka metabo (twarda podobno odpowiednik zielonej 3m)

- biała gąbka metabo (odpowiednik pomarańczowej, lecz mi wydaje się że jest odrobinę bardziej mięka)

 

Fotki bez wosku i sealanatu.

 

Na początek parę fotek tylnej klapy 50/50.

2hgvd7c.jpg

 

2r709ba.jpg

 

r9edty.jpg

 

12639di.jpg

 

10pnech.jpg

 

Jak widać nie udało mi się usunąć wszystkich rys. Próbowałem wielu kombinacji gąbek i past. Pare kombinacji szybkości polerki i nadal nic :cry:

 

W najbliższym czasie dorzucę fotki całego samochodu po zabiegu.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
I czy jest w ogóle sens zrywania jeszcze większej warstwy lakieru. :o

 

Musiałbyś zmierzyć jaką masz mniej więcej warstwę bezbarwnego, bo jeżeli jest jej jeszcze sporo to można się pokusić o dalszą pracę. Z drugiej strony rzecz biorąc trzeba się zastanowić czy na razie nie odpuścić sobie tych głębszych rysek, a zająć się nimi przy następnym polerowaniu - wtedy nie dość, że zejdzie to co do tego czasu na pewno się pojawi to jeszcze ściągniesz to co zostało z tego polerowania.

Link to comment
Share on other sites

DjDarecki, sorry, ale to bezsensowny komentarz. mierzenie grubości lakieru to absolutny obowiązek przed zabawą z polerką. nie robiąc tego postępujesz lekkomyślnie. pół biedy jeśli tylko nie robisz tego na własnym aucie...

dobry przykład - ostatni jaguar - od 120 do 610 mikronów. parametr standardowy to między 280 a 380. nie można nigdy generalizować - bity, malowany, oryginalny, nieważne, trzeba mierzyć.

Link to comment
Share on other sites

DjDarecki, sorry, ale to bezsensowny komentarz. mierzenie grubości lakieru to absolutny obowiązek przed zabawą z polerką.
Chyba w profesjonalnych zakładach.

Co wam da pomiar jak samochód był malowany z 2 razy + szpachlu trochę?

Miernik nie pokaże grubość ostatniej warstwy lakieru ( chyba że się myle )

 

Wątpię w to żeby amatorzy( w tym ja ) zakupili sobie konkretne mierniki lakieru za kilkaset zł

Rozumiem konkretne zakłady co polerują samochody za kilka set tyś. zł

 

Proszę nie wjeżdżać na mnie :) mówię to co myślę .

Link to comment
Share on other sites

ustalenie grubności lakieru bezbarwnego jest możliwe używając miernika za 200pln. niedokładnie, ale zawsze w przybliżeniu do około 10mikronów. a to daje już pogląd na sprawę. w tej chwili nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek pracy(chyba ze ultrafine) bez niego. są mierniki, które pokazują grubość każdej z warstw, ale to już kwoty 4-cyfrowe.

Nie wjeżdzam na Ciebie, ale nie radź ludziom, żeby polerowali FC+ bez mierzenia, bo nie tędy droga. Jeśli coś robimy, nawet jako amatorzy, róbmy to najlepiej jak można. A gwarantuje, że warsztat gdzie serwisujesz swoje auto, posiada miernik i pan zenek za piwo pomierzy Ci wszystko co tylko chcesz;)

Link to comment
Share on other sites

Kolejna porcja fotek, po nałożeniu sealantu. Niestety tym razem zdjęcia gorsze jakościowo. Klient zadowolony. Nie chciał polerować reszty rys. Zobaczymy co stanie się z nimi przy kolejnym polerowaniu. Licze na konstruktywna krytykę. Niestety nie mam zdjęć samochodu przed, ale wyglądał cały jak niezrobiona część klapy na wyżej pokazanych zdjęciach.

 

dowdbq.jpg

 

11lk58w.jpg

 

k069zd.jpg

 

kbp3lw.jpg

 

14e2rzp.jpg

 

106kak2.jpg

 

2mg8ltl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co do rys to w moje j buni też nie udało się usunąć wszystkich rys stosując zielony 3m żółty i niebieski w różnych kombinacjach. Miejscami poradził sobie Ultimate compound ale też tylko tylko miejscami. :ad:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Mam właśnie do zrobienia takiego Rovera lakier trudny czy łatwy w obróbce.Chcialbym go potraktować fg 400 na mf chyba ze zejdzie większość na hcc1100 lakier bardzo zniszczony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.