Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Parę ostatnich dni spędziłem nad robieniem rovera 75.

Efekt jest fajny lecz nie do końca jestem z niego zadowolony.

Używałem:

- makita sa7000c

- 3m fast cut +

- 3m fine compound

- smartpolish

- pomarańczowa gąbka 3m

- woolpad makita

- zółta gąbka metabo (twarda podobno odpowiednik zielonej 3m)

- biała gąbka metabo (odpowiednik pomarańczowej, lecz mi wydaje się że jest odrobinę bardziej mięka)

 

Fotki bez wosku i sealanatu.

 

Na początek parę fotek tylnej klapy 50/50.

2hgvd7c.jpg

 

2r709ba.jpg

 

r9edty.jpg

 

12639di.jpg

 

10pnech.jpg

 

Jak widać nie udało mi się usunąć wszystkich rys. Próbowałem wielu kombinacji gąbek i past. Pare kombinacji szybkości polerki i nadal nic :cry:

 

W najbliższym czasie dorzucę fotki całego samochodu po zabiegu.

Opublikowano

I tak efekt jest wyśmienity, jeśli nie robisz showcara to te kilka rys można spokojnie odpuścić. Ja też nie usunąłem wszystkiego.

Opublikowano
I czy jest w ogóle sens zrywania jeszcze większej warstwy lakieru. :o

 

Musiałbyś zmierzyć jaką masz mniej więcej warstwę bezbarwnego, bo jeżeli jest jej jeszcze sporo to można się pokusić o dalszą pracę. Z drugiej strony rzecz biorąc trzeba się zastanowić czy na razie nie odpuścić sobie tych głębszych rysek, a zająć się nimi przy następnym polerowaniu - wtedy nie dość, że zejdzie to co do tego czasu na pewno się pojawi to jeszcze ściągniesz to co zostało z tego polerowania.

Opublikowano
dużo Ci jeszcze tego lakieru zostało?
W dzisiejszych czasach gdzie ponad połowa aut przyprowadzanych z Niemiec jest po malowaniach nie sugerował bym się grubością lakieru :)
Opublikowano

DjDarecki, sorry, ale to bezsensowny komentarz. mierzenie grubości lakieru to absolutny obowiązek przed zabawą z polerką. nie robiąc tego postępujesz lekkomyślnie. pół biedy jeśli tylko nie robisz tego na własnym aucie...

dobry przykład - ostatni jaguar - od 120 do 610 mikronów. parametr standardowy to między 280 a 380. nie można nigdy generalizować - bity, malowany, oryginalny, nieważne, trzeba mierzyć.

Opublikowano
DjDarecki, sorry, ale to bezsensowny komentarz. mierzenie grubości lakieru to absolutny obowiązek przed zabawą z polerką.
Chyba w profesjonalnych zakładach.

Co wam da pomiar jak samochód był malowany z 2 razy + szpachlu trochę?

Miernik nie pokaże grubość ostatniej warstwy lakieru ( chyba że się myle )

 

Wątpię w to żeby amatorzy( w tym ja ) zakupili sobie konkretne mierniki lakieru za kilkaset zł

Rozumiem konkretne zakłady co polerują samochody za kilka set tyś. zł

 

Proszę nie wjeżdżać na mnie :) mówię to co myślę .

Opublikowano

ustalenie grubności lakieru bezbarwnego jest możliwe używając miernika za 200pln. niedokładnie, ale zawsze w przybliżeniu do około 10mikronów. a to daje już pogląd na sprawę. w tej chwili nie wyobrażam sobie jakiejkolwiek pracy(chyba ze ultrafine) bez niego. są mierniki, które pokazują grubość każdej z warstw, ale to już kwoty 4-cyfrowe.

Nie wjeżdzam na Ciebie, ale nie radź ludziom, żeby polerowali FC+ bez mierzenia, bo nie tędy droga. Jeśli coś robimy, nawet jako amatorzy, róbmy to najlepiej jak można. A gwarantuje, że warsztat gdzie serwisujesz swoje auto, posiada miernik i pan zenek za piwo pomierzy Ci wszystko co tylko chcesz;)

Opublikowano

Kolejna porcja fotek, po nałożeniu sealantu. Niestety tym razem zdjęcia gorsze jakościowo. Klient zadowolony. Nie chciał polerować reszty rys. Zobaczymy co stanie się z nimi przy kolejnym polerowaniu. Licze na konstruktywna krytykę. Niestety nie mam zdjęć samochodu przed, ale wyglądał cały jak niezrobiona część klapy na wyżej pokazanych zdjęciach.

 

dowdbq.jpg

 

11lk58w.jpg

 

k069zd.jpg

 

kbp3lw.jpg

 

14e2rzp.jpg

 

106kak2.jpg

 

2mg8ltl.jpg

Opublikowano

No - i bardzo miły kolorek wyjrzał na świat :good:

Ale - czy mi się zdaje, czy do jednego błotnika tak się przyłozyłeś, że aż się niebieski zrobił :-]

Opublikowano

Do błotnika przyłożyła się sarna niestety... I jest na razie inny używany założony, błotnik niedługo idzie do malowania.

Opublikowano

Co do rys to w moje j buni też nie udało się usunąć wszystkich rys stosując zielony 3m żółty i niebieski w różnych kombinacjach. Miejscami poradził sobie Ultimate compound ale też tylko tylko miejscami. :ad:

  • 7 lat później...
Opublikowano

Mam właśnie do zrobienia takiego Rovera lakier trudny czy łatwy w obróbce.Chcialbym go potraktować fg 400 na mf chyba ze zejdzie większość na hcc1100 lakier bardzo zniszczony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.