Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe


saddam

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

EBC green stuff albo red stuff-cena spora ale warto, nie pylą i hamują lepiej

 

Z tym, że nie pylą to pojechałeś ;) Jeździłem na zestawie EBC Green Stuff + EBC Turbogroove i po kilkudziesięciu km felgi były "matowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temat dotyczy klocków...

 

Jeździ/-ł ktoś na Ferodo DS Performance / DS2500 ?

 

Jak wrażenia / trwałość / pylenie?

 

Jeżdżę na DS Performance i jestem bardzo zadowolony, jeśli chodzi o pylenie to oczywiście pylą i to sporo, ale co tam pylenie te klocki są wyśmienite (warte swej ceny). Przesiadając się czasami do Skody Fabia a tam jest Ferodo Premier to odnoszę wrażenie że skoda nie hamuje...

Jeździłem też na klockach Ferodo Racing w Octavii RS, na początku strasznie piszczały, po zakupie tego środka całkowita cisza.

brake_grease.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał tylko poprawić tam pare opini na górze. To nie prawda, że tylne hamulce nie mają wpływu nawet przy lekkim hamowaniu. Proponuje przejechać się autem z zepsutymi hamulcami z tyłu. Nawet przy powolnym dojeździe do świateł będzie dusić mocno pedał hamulca.

To jak jest realizowany rozkład hamowania na osi zależy od producenta. Jedni stosują rozdzielacze siły hamowania, a inni (jak np. Mercedes) regulują rozkład jedynie wielkością hamulca. Mocniejsze wersje mają większe tylko tylne hamulce (np. C/E200 n/a a C/E200 Kompressor) i to znacznie poprawia jakość hamowania zwłaszcza przy wyższych prędkościach. W przypadku zablokowania tylnej osi interweniuje ABS. Także siła hamowania nawet nie jest zależna od obciążenia.

Tylne hamulce są równie ważne co przednie. Bosche to dobre klocki. Na pewno w pudełku nie znajdziecie ich klocków, conajwyżej przebrandowane czyjeś. Nie wiem kogo. Może TRW, może Lucas ;)

ATE to dobre hamulce, ale obecnie już nie widzę różnicy pomiędzy innymi producentami (Textar, TRW, Lucas) a kosztują znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW, może Lucas

To od dłuższego czasu to samo.

Nie znajdziecie klocków które dobrze hamują i nie brudzą felg (nie wiem jak z ceramicznymi). Klocki dobrze hamujące są miękkie i szybko się ścierają. Twarde będą mniej pylić ale też gorzej hamować i mogą niszczyć tarcze (sam to niestety przerabiam u siebie). Jedne z lepszych cywilnych klocków to na pewno TRW(Lucas), Textar, ATE.

Tyle ode mnie. Gale mają bardzo czuły układ hamulcowy dlatego wydaje mi się że wiem co mówię. Z resztą na forum mitsumaniaki.pl są ponad stu stronne tematy poświęcone tej tematyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec jeździł na ebc red stuff + tarcze ebc ultimax, redy są bardzo twarde, żeby dobrze hamowały muszą być rozgrzane, tarcza ultimax niesamowicie hałasuje, jak każda nacinana tarcza, do tego momentalnie się krzywiła (3 razy przetaczana i po tygodniu-dwóch znów czuć wibracje na kierownicy). Redy zwykłe tarcze ate przegrzewały. Plus jest taki, że pylenie jest naprawdę niewielkie. Teraz założył zwykłe tarcze ate + klocki ate ceramic i jest naprawdę zachwycony, nagrzewanie w normie, zimne też dobrze hamują, pylenie porównywalne z ebc red. Ale jeśli ktoś chce mieć dobre hamowniki to słyszałem opinie, że tylko tarox g88 lub brembo oro + ferrodo ds performance lub ds2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

conrado nie wiem jak Twoj ojciec jezdzi ale tarcz EBC Ultimax nie udalo nam sie pogiac... jezdzily w CRX przod Red Stuff+ EBC Ultimax /Tyl Green + EBC gladkie. Moc kolo 260KM i hamulce naprawde nie mialy lekko. Nie bylo problemu hamowac z 200km/h do 0, skutecznosc hamowania byla bardzo dobra. Wielokrotne hamowanie po wyscigach na 1/4 mili tez ciagle pewny hamulec. Wiec nie wiem jak trzeba katowac tarcze zeby ja pogiac...

 

Co do hamulcow tylnich i ich braku, z wlasnych doswiadczen nie polecam!!! Z braku czasu na wymiane, okladziny z tylu znikly. Teraz hamowanie to masakra... z niewielkich predkosci nie ma juz pewnosci hamulca a co dopiero z wiekszych. Hamulce tylnie maja rowzniez bardzo duzy wplyw na ogolne hamowanie pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pewnie ma..

 

mam u siebie trw/lucas

 

troszkę piszczeć lubią, pylą jak każde inne

 

na felgach zero wosku czy innych rzeczy, same z siebie lekko podniszczone, ale to już zadanie żeby poszukać używek z kół zapasowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temat dotyczy klocków...

 

Jeździ/-ł ktoś na Ferodo DS Performance / DS2500 ?

 

Jak wrażenia / trwałość / pylenie?

 

Super klocki jak lubisz czasami troszke przycisnac, ale niestety szybko sie koncza.

Ja polecam Mintexy seria M1144 dwa razy tansze nie trzeba ich dogrzewac do optymalnego dzialania, i w moim przypadku nie piszcza jak DSy ... moje nastepne klocki tez beda M1144 nie polecam EBC red, green albo yellow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fancivi, najlepsze jest to, że nie były wcale katowane, ot normalna jazda po mieście, tyle, że w samochodzie odrobinę cięższym - s210 jeśli ma to jakieś znaczenie

 

jezeli tarcza byla dostepna do tego auta to i powinna wytrzymywac bardzo dziwne...

 

choc zdarzaja sie przypadki ze klocki EBC Red Stuff kruszyly sie i pekaly po upalaniu na torze. Nie liczne przypadki a jednak wiec moze z tymi tarczami wyszlo podobnie

 

 

Jak pisze Alzak Ferodo DS Performance / DS2500 dobry zestaw ale cos za cos, mozna poszalec ale i czesciej wymienic trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem jakieś 60tyś. w poprzednim aucie na turbogrove + green i nic się nie działo z tarczami. Najprostszą metodą, żeby je pogiąć to wpaść w kałużę na rozgrzanych tarczach, więc może od tego się odkształciły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaszczu, Toyota Avensis T25 sama w sobie ma bardzo skuteczny układ hamulcowy. Może spróbuj tym razem boscha, w Avensie T25 sprawdzają się nad wyraz dobrze. Polecam sprawdzone. Poza tym OEM cześci hamulcowe do Avensisa takie jak klocki produkuje własnie bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak calkowicie z innej beczki od zawsze mnie zastanawialo dlaczego ludzie szukaja jak najtanszej opcji jezeli chodzi o hamulce i opony ...

 

Moj Ojczym przez kilka lat mial wulkanizacje i obok warsztat zajmujacy sie serwisowaniem samochodow, ilosc dobrych samochodow przyjezdzajacych na wymiane klockow czy tarcz z pytaniem " jakie ma Pan najtansze" byla szokujaca ... Czy ludzie nie zdaja sobie sprawy ile zalezy od dobrego materialu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.