Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe


saddam

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że przy zmianie felg i opon okazało się, że niebawem będę musiał wymienić klocki (serwisant stwierdził: 2000 km max) chciałbym zapytać Was jakie byście polecili?

Obecnie mam VAGowskie oryginały.

Chciałbym aby nowe:

- oferowały długość drogi hamowania zbliżoną lub krótszą od obecnych,

- nie piszczały,

- były trwałe,

- w miarę możliwości pyliły mniej,

- nie były "kosmicznie" drogie.

Zastanawiałem się nad ATE Ceramic. Trochę poczytałem na ich temat (innych również) ale gdzie 2 Polaków tam 3 opinie. Wolałbym aby wypowiadały się osoby, które przerabiały temat i na "własnej skórze" przekonały się o wadach i zaletach konkretnych klocków.

Zatem, zaczynamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam jakies EBC tez ceramiczne (wersja czarna bo wiem ze sa czerwone, zielone i wlasnie czarne) i w sumie jestem zadowolony, w stosunku do "nie ceramicznych" osobiscie zauwazylem roznice tylko w pyleniu (pyla kilkakrotnie mniej a przynajmniej owy pyl nie siedzi na feldze jak ze zwyklych), w samym hamowaniu jakos nie czuje roznicy do zwyklych (wczesniej byly texar czy textar). Ja placilem jakies smieszne pieniadze za te EBC (cos okolo 50-60zl za komplet przod i tyle samo za tyl)

 

Z ATE mialem tarcze i bylem nadwyraz zadowolony - ciezko bylo je zedrzec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sq8shq, ile?! 60zł za komplet ceramicznych klocków? Napisz mi na PW gdzie to zrobię sobie zapasy do końca życia :D

 

Jeździmy w domu na TRW we wszystkich autach i to najlepszy stosunek cena/jakości. ATE nie wiele lepsze (też pylą, może ciut mniej), ta sama wydajność a o ile cena wyższa. Textar również polecam, półka TRW, ale nie wiem jak z ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam, do jakiego auta? Wszystko zależy od auta ale im twardsze klocki tym szybciej mogą pokrzywić tarcze. Także im twardze klocki tym szybciej zużywają się tarcze. Coś za coś niestety.

Co do piszczenia to wiele zależy od stylu jazdy.. U mnie piszczą zarówno ceramiczne jak inne miękkie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sq8shq, ile?! 60zł za komplet ceramicznych klocków? Napisz mi na PW gdzie to zrobię sobie zapasy do końca życia

 

Lublin, firma zwala się AutoBimot i byla na Pl. Bychawskim w Lublinie (zwala bo albo ja zamkneli albo gdzies przeniesli - w kazdym razie obecnie nie wiem gdzie urzeduja bo nie biegam po miescie za czesciami ostatnio), zaopatrywali sie w Focie (bankowo bo byly naklejki Foty na pudelku). Fota jest w Lublinie na Bursakach. Klocki to dokladnie EBC Ultimax

Na fakturze mam "EBC Ultimax Ceramic Pads tył" - cena brutto 59,95zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki jak klocki mnie na wiosne czeka wymiana tarcz przód, amorkow komplet, wahacze (pewnie komplet bo nie lubie sztukami) i pewnie sprezyny bo jakos mi sie nie podobaja :) Tylko nie wiem czy zwykle czy jakies utwardzane czy cos (z cala pewnoscia nie obnizane) a i pewnie klocki na przod tez bo obecne tarcze sa tak zwichrowane ze pewnie zjada i klocki. A no i oponki bo obecne letnie poszly na smietnik a dokladniej jako odboje na kladke na jezioro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferrodo piszczą. TRW puchną i piszczą. ATE są średnie ale nie piszczą. Takie są klocki. Trzeba wybrać albo performance, albo komfort. :D

W moim PUGU - jest z przodu i z tyłu zestaw TRW (tarcze + klocki), żadnego puchnięcia ani pisków, pylenie porównywalne do orginałów VAG-a zamontowanych w poprzednim aucie (VW Polo 9N3), bądź nawet mniejsze a większy silnik i masa auta, także śmiało mogę polecić :good: Ogólnie to spróbuj ustalić kto dostracza klocki na pierwszy montaż do Twojego auta i kup klocki tej firmy a nie z logiem producenta auta, np. w POLO były ATE, a w 407 układy hamulcowe dostraczał TRW/LUCAS. Płacisz wtedy rzeczywiście za produkt a nie za kartonik z logiem producenta auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.