Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuję Panowie za rady i troskę.

Co do kosmetyków i sprzętu już zamówiłem całkiem spory zestaw od kolegi z forum, celowo nie podaję nicka - jak będzie chciał to sam się ujawni :|

Tak on został skonstruowany:

 

"Zestaw past Menzerna FG400+PF2500+SF4000 250ml

Zestaw padów polerskich 135mm Royalpads cut, polish, finish 3x

pady 135mm (nie 150mm gdyż jesteś początkujący)

talerz 125mm Flexipads rzep (jedna z lepszych marek)

 

przed polerowaniem wypadałoby:

 

Szampon Duragloss 901 Concentrate 473ml

odsmolenie lakieru w płynie Prickbort 1l Mac Serien

glinka ValetPro żółta

 

i na tak przygotowany-oczyszczony lakier dopiero powinno się robić korektę :)

 

po korekcie przeciera się lakier IPA w celu oczyszczenia 0,5l

nakłada się maszynowo bądź ręcznie Cleaner:

Dodo Juice Lime Prime

i dopiero nakładamy wosk, w Twoim przypadku pięknie wyszedłby typowy wosk do ciemnych lakierów Poorboy's Natty's Wax Red

 

oczywiście oprócz tego przydałaby się duża mikrofibra np. Fluffy Dryer 90x60 do osuszania + z 10sztuk małych 32x32 do różnych zakamarków + jeden Fluffy mały 50x60 do wycierania wosku

oraz jakiś aplikator do nakładania wosku

 

jeśli są felgi, to warto również coś zakupić np. Tuga płyn do felg 1l"

Proszę oczywiście o ocenę powyższego :o

 

No a dalej, czytam, czytam...i wiedzę staram się przyswoić.

Napewno będę robił to z rozwagą, w końcu o mój samochód tu idzie. :D

Tym bardziej każdą poradę co do techniki polerowania chętnie przyjmę.

Opublikowano

Po takim zestawie będziesz już dobrze przygotowany do walki z lakierem.

Co do zestawu menzerny to ja mam 500+2500 i zamiast 4000 mam koch antychologram.

No i pady mam od NAT'a.

 

Dodam od siebie żebyś pomyslał nad padami i BP 80mm - Przyda się do mniejszych powierzchni - ja przy W203 dziękuje że kupiłem je wraz z 135mm padami - nastepny zakup napewno będzie jeszcze mniejszy - 50mm.

Opublikowano
Witam. Do polerki DualAction do pasz Menzerny 500,2500,4000 przy pracy z Oplem Insignią czyli miękkim lakierem lepsze będą tradycyjne pady z flexipads czy specjalne do DA z royalpads?

Ponawiam pytanie oraz czy ten zestaw past będzie dobry? Może jeszcze dorzucić dodatkowo lub za 4000 Koch Antihologram. Głównie chodzi mi o te pady z RoyalPads dla DA co o nich sądzicie.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. proszę o rade.

Jestem o krok od zakupu zestawu do pierwszej operacji na lakierze :)

Pacjent to citroen C4 VTS Coupe 2006. Lakier czarny i z tego co się zorientowałem miękki.

Poczytałem forum i zdecydowałem się na taką opcje:

1. Mycie szamponem me Meguarias

2. Potem glinka bilt Hamber.

3. Następnie polerka pastami menzenra. i Tu rodzi się moje pytanie. Jeśli lakier nie ma dużo ubytków i hologramów czy wystarczy polerka 2500 a następnie 4000 czy może lepiej nie przeciągać i użyć na początku 400-tki?

4. PO cleanerze Wybrałem wosk Bilt Hamber Finis Wax z tym że proszę o doradzenie czy to dobry wybór? Na ile jest on trwały? I przede wszystkim jaki cleaner będzie odpowiedni do tego wosku. A może polecacie jakiś inny cleaner i wosk które świetnie razem pasują?

5.Czego mogę użyć przed woskiem by pogłębić walory wizualne tego czarnego lakieru?

6. Aaa i bym zapomniał... Czy może mi ktoś polecić jakąś dobrą maszynkę na początek i podstawowe pady których powinienem użyć?

W następny weekend chciałbym się za to wziąć więc dzisiaj wypadałoby wszystko zamówić :)

Pozdrawiam i z góry dzięki za info :)

Opublikowano

1. Mycie szamponem me Meguarias

2. Potem glinka bilt Hamber.

3. Następnie polerka pastami menzenra. i Tu rodzi się moje pytanie. Jeśli lakier nie ma dużo ubytków i hologramów czy wystarczy polerka 2500 a następnie 4000 czy może lepiej nie przeciągać i użyć na początku 400-tki?

4. PO cleanerze Wybrałem wosk Bilt Hamber Finis Wax z tym że proszę o doradzenie czy to dobry wybór? Na ile jest on trwały? I przede wszystkim jaki cleaner będzie odpowiedni do tego wosku. A może polecacie jakiś inny cleaner i wosk które świetnie razem pasują?

5.Czego mogę użyć przed woskiem by pogłębić walory wizualne tego czarnego lakieru?

6. Aaa i bym zapomniał... Czy może mi ktoś polecić jakąś dobrą maszynkę na początek i podstawowe pady których powinienem użyć?

W następny weekend chciałbym się za to wziąć więc dzisiaj wypadałoby wszystko zamówić :)

Pozdrawiam i z góry dzięki za info :)

 

1 Szamponem przed "korektą" to myj jakim chcesz.

2 Glinka BiltHambera nie jest w moim typie, to nie polecam.

3 Lepiej przeciągnąć 400 na początek. A na hologramy to wystarczy sama SF4000 lub SF4500

4 Jak samochód będzie stał w garażu to wosk posiedzi długo. A jak będziesz latał na wycieczki po Polsce w burzowe popołudnia to kondycja mu spadnie.

5 Dobry cleaner/glaze i dobry wax.

6 Maszyna? dobra to na przykład Festool RAP 150, ale droga. Dobre pady znajdziesz pod markami: Scholl, ProfiPolish, Lake Country.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Również proszę o radę, poniżej zdjęcia:

vento1.JPG

 

vento2.JPG

 

vento3.JPG

 

vento4.JPG

 

Autko po papierze ściernym chyba 2500, chce to zaatakować takim zestawem:

MENZERNA FG500 + PF2500 + SF4000

wraz z trzema padami polerskimi ABW (biały, niebieski, czarny).

Rozumiem, że biały to twardy tnący do fg500, niebieski pf2500 i czarny do finishu?

Opublikowano

Pytanie do praktyków.

Właśnie skończyła mi się kolejna butelka FG400 i zastanawiam się czy kontynuować z nią przygodę czy może zmieniać na SHC 300? Jak wygląda różnica w cięciu i wykończeniu pomiędzy tymi pastami oraz bezpośrednie porównanie SHC 300/Power Cut?

Jeżeli SHC jest raczej konkurencją dla Power Cuta, to na razie zostaję przy obecnym setupie past, czyli dokupuję FG400.

Opublikowano

Wyrobilem shc300 250ml idzie w miare dobrze aby nie dostalo wody to bedzie ok ,robilem przez jakies czas na fg400/500/2500/4000 zestawy wporzadku , aczkolwiek wole megsa ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, lakier czarny BMW, miało być na szybko ogarnięte Kraussem 5800s. Co gorsze rysy futro Flexi i FG500, potem białe flexi z PG1000, pomarańczowe z PF2500, i zółte z SF4500. I holosy po wcześniejszych cały czas wyłażą. Pasty na padzie bardzo mało, i wypracowana ile się da, przejazdów chyba kilkanaście na fragmencie 30x60cm. Nie wiem, może za wolne obroty, albo za mały nacisk? Jakie obroty i nacisk do tego zółtego Flexi z SF4500 na tym Kraussie zastosować?

Czy może odpuścić zółte flexi na rzecz czerwonego Lake Country Hydro Tech, albo pada flexi finishing z mikrofibry?

Opublikowano

Dla mnie żólte flexi, jak na finishowego pada, był zawsze za twardy. Spróbowałbym czerwonego Lake'a.

Opublikowano

Witam,

 

Zacząłem walki z polerką od ciemnego diabła, czyli Czarny metaliczny Passat B6. Lakier oryginalny na całym aucie. Cięcie Flexipad biały, i Menzerna 500. Później Menzerna 2500 i Menzerna 3000, też na odpowiednich padach flexi. 135mm. Mam też futro 150mm dołączone do polerki (Bestcraft) z allegro.

 

Teraz pytanka.

Mam trochę specyficznego backing pada. Coś w tym kształcie, bez żadnych gąbek pomiędzy BP a Padem. Tylko cieniutki plastik i pod tym rzep. To źle czy dobrze? http://76.my/Malaysia/flexible-rubber-b ... gu77@1.jpg

 

Druga sprawa trochę gorsza. Na aucie pokazało się kilka punktów wielkości główki od szpilki gdzie jest odpryśnięty lakier. Na masce myślałem że to może po prostu odpryski od kamyków, ale teraz widzę to też na drzwiach. Tego raczej nie było. Czy mogłem to zrobić polerką? jak się tego wyzbyć. Pady są czyste, samochód glinkowany, myty dwa razy (przed i po glince) na dwa wiadra. Robię w garażu.

 

Trzecia sprawa, kurde no nic nie idzie :D Trę trę i prawie nic nie znika. Jako że moja machina nie ma utrzymywania obrotów to praca nie jest zbyt ciekawa. Miota mną jak szatan czasami i już nie wiem jak trzymać żeby mieć lepszą kontolę nad piekielną maszyną :kox:

Nie mam na niej rozpiski jakie prędkości osiąga na danym biegu (a biegów jest 6) i boję się latać szybko więc używam 1-2 i czasem 3 jak mnie wkurzenie dopada. Lakier jak dotykam po przejeździe jest w temperaturze można powiedzieć ciała albo coś. Prawie nie wyczuwalny.

Ogólnie samochód ma 8 lat i cały czas myty na szczotach. Auto ojca i nawet teraz jak jedzie na bezdotyk to tylko tam gdzie jest szczotka więc pełno rysek na nim jest. FG500 nie zbiera tego nawet na futrze, a z kolei boję się mocniej przyciskać albo przyspieszać bo to samochód ojca.

 

Najbardziej mnie martwią te odpryski. Skąd to się wzięło?

 

Pozdrówka i miłego :ad:

Opublikowano

Wątpię abyś zrobił jakieś odpryski wielkości główki od szpilki polerką, pewnie pasta weszła w te mało widoczne punkty i dlatego je widzisz, wymywałeś to IPA ?

Czy jest sens polerowania skoro twój ojciec i tak za tydzień pojedzie i umyje szczotkami :o ?

Opublikowano

no też mi się wydaje że nie możliwe żeby to od tego. Przy następnym elemencie przyjrzę się najpierw dokładnie wszystkim ubytkom. IPA tego nie zmywa, choć próbówałem. Wygląda jak ocynk ;(

Da się to jakoś zamaskować/przyciemnić?

 

Co do mycia szczotkami mam nadzieje że uda mi się go przekonać żeby go nie mył, tylko mi to powierzył, albo udostępnie mu do tego środki ;)

Opublikowano

Ja na takie odpryski kupiłem w mieszalni lakierów 10ml swojego koloru i wszystkie takie badziewia szybko maskuje. Mała buteleczka z pędzelkiem, chociaż często sięgam po wykałaczke ;)

Opublikowano

Z opisu wynika jakby to byl odprysk/ubytek lakieru. Przeciez nie sugerowalbym zebys nakladal farbe na lakier auta :wallbash:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Pozwolę się dołączyć do wątku. Zamówiłem sobie Polerkę krauss p7 oraz pady flexipads cutting/polishing/finishing, do tego pasty menzerna 400/2000/4000. Czy coś jeszcze jest mi potrzebne do przeprowadzenia korekty lakieru? Jak się za to zabrać, ile pasty nakładać jakimi obrotami i z jakim naciskiem pracować, aby nie pogorszyć tylko poprawić stan lakieru. Jakby był ktoś tak uprzejmy i podpowiedział jak zacząć, bo początki jak wiadomo są trudne...

Opublikowano
Witam. Pozwolę się dołączyć do wątku. Zamówiłem sobie Polerkę krauss p7 oraz pady flexipads cutting/polishing/finishing, do tego pasty menzerna 400/2000/4000. Czy coś jeszcze jest mi potrzebne do przeprowadzenia korekty lakieru? Jak się za to zabrać, ile pasty nakładać jakimi obrotami i z jakim naciskiem pracować, aby nie pogorszyć tylko poprawić stan lakieru. Jakby był ktoś tak uprzejmy i podpowiedział jak zacząć, bo początki jak wiadomo są trudne...

 

http://www.strony.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.