Gibon86 Opublikowano 11 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2009 Witam. Czy podczas polerowania np.Ultimate Compound używacie czegoś żeby zwilżyc powierzchnie? Dzisiaj zabrałem się poraz pierwszy za polerke. Narazie tylko maska bo mało czasu miałem. Na początku użyłem UC i Cutting Pad. Początkowo pasta schła bardzo szybko. Użyłem takiego sparaya do zraszania wodą i spryskałem powierzchnie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wyszło naprawde rewelacyjnie. Kolejna sprawa czy to prawda że maszyną DA nie da rady nic zrobic po wet-sandingu? Przeczytałem takieinfo na stronie MeguiarsOnline. Korzystając z tego że dzisiaj pracowałem na swoim starym samochodzie któremu już nie zaszkodze użyłem papieru 2000 a później 2500. Powierzchnia solidnie zmatowana. Popracowałem G220 i elegancko wyszło.
julian Opublikowano 11 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2009 nie zawsze po papierze konieczne jest używanie silnie ściernych środków. jeśli zrobisz to z wyczuciem, bedziesz pracował dobrym papierem z odpowiednia podkladka, to nawet UF z 3M może Ci się udać usunąć zmatowienia. ja usuwałem ostatnio mieszanką UF i FC+ na zółtej gąbce i wyszło doskonale. z tym, że maszyną rotacyjną.
Gibon86 Opublikowano 11 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Października 2009 Aha. To teraz takie pytanie. Zakłądamy że mam lakier baza plus bezbarwny. Tutaj z tego co wiem działam na bezbarwnym. Mając miernik lakieru jak mogę stwierdzic jego grubośc. Czy miernik lakieru działa na całą grubośc powłoki czy na poszczególne powłoki? Jeśli na całośc to powiedz mi jak zorientowac się że już pora zakończyc męczenie lakieru? I jescze jedno z jakim naciskiem można maksymalnie pracowac (meguiars DA) na powiedzmy Cutting Pad. Możesz mi to jakoś orazowo pokazac (np jaki nacisk w kg).
PN Opublikowano 11 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2009 Powierzchnię - ja nie, ale czasem można lekko zwilżyć pad wodą/detailerem
Gibon86 Opublikowano 11 Października 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Października 2009 Dobra spoko to co do zwilżania już wiem.A co z dociskiem maszyny i grubością powłoki (mój poprzedni post)?
Łukasz Opublikowano 12 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2009 A co z dociskiem maszyny i grubością powłoki (mój poprzedni post)? Docisk maszyny masz opisany tutaj: http://meguiarsonline.com/forums/showth ... eadid=2965 Miernik mierzy grubość powłoki do blachy czyli wszystko - może jakieś mega wypasione potrafią to rozróżnić, ale tego nie wiem. Kiedy dość to sam powinieneś się nauczyć rozróżniać. Wiadomo, że nie można zatrzymywać polerki w jednym miejscu przy mocno ściernych pastach. Poza tym jak kupisz zwykły miernik z dokładnością do 10um to ciężko będzie zobaczyć różnicę chyba, że sporo bezbarwnego zdejmiesz. Te z dokładnością 1um pozwolą na lepszą kontrolę.
Tomasz KRK Opublikowano 12 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2009 Poniżej wklejam krótki wycinek tłumaczenia bardzo obszernego poradnika traktującego o polerowaniu maszynowym polerką obrotową, którego autorem jest David McLean. W najbliższej przyszłości zamieszczę w necie pełne tłumaczenie wyżej wymienionej pracy Mam nadzieję , że będzie pomocne. "GRUBOŚĆ WARSTW? Na początku tego rozdziału pisałem że najważniejsza jest znajomość grubości zewnętrznej warstwy lakieru, aby określić czy użycie polerki maszynowej jest pożądane. Jednak jak poznać grubość tylko warstwy zewnętrznej , mając odczyt łącznej grubości wszystkich warstw? Jeżeli nie posiadamy miernika który czyta grubość poszczególnych warstw lakieru ( bardzo drogi! ) , nie możemy precyzyjnie określić grubości warstwy zewnętrznej, ale możemy określić pewną wartość szacunkową. * 50-25-25: Ogólnie ujmując, na większości samochodów lakier bezbarwny stanowi 50% ogólnej grubości lakieru. Jest to oszacowanie w przybliżeniu i daje jedynie wstępne wyliczenia. *Drzwi od środka: Zrób pomiar od wewnątrz drzwi. To da Ci odczyt grubości lakieru na powierzchni gdzie jest znacznie mniej lakieru bezbarwnego niż na zewnątrz i można założyć , że od wewnątrz drzwi nie ma lakieru bezbarwnego zupełnie. Różnica pomiędzy dwoma odczytami od wewnątrz i na zewnątrz da przybliżoną grubość lakieru bezbarwnego."
Thomas Opublikowano 12 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2009 bardzo często bezbarwnego nie dają w komorze silnika więc tam można wykonać też pomiar niż od wewnątrz drzwi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się