Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Czy podczas polerowania np.Ultimate Compound używacie czegoś żeby zwilżyc powierzchnie? Dzisiaj zabrałem się poraz pierwszy za polerke. Narazie tylko maska bo mało czasu miałem. Na początku użyłem UC i Cutting Pad. Początkowo pasta schła bardzo szybko. Użyłem takiego sparaya do zraszania wodą i spryskałem powierzchnie. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wyszło naprawde rewelacyjnie. Kolejna sprawa czy to prawda że maszyną DA nie da rady nic zrobic po wet-sandingu? Przeczytałem takieinfo na stronie MeguiarsOnline. Korzystając z tego że dzisiaj pracowałem na swoim starym samochodzie któremu już nie zaszkodze użyłem papieru 2000 a później 2500. Powierzchnia solidnie zmatowana. Popracowałem G220 i elegancko wyszło.

Posted

nie zawsze po papierze konieczne jest używanie silnie ściernych środków. jeśli zrobisz to z wyczuciem, bedziesz pracował dobrym papierem z odpowiednia podkladka, to nawet UF z 3M może Ci się udać usunąć zmatowienia. ja usuwałem ostatnio mieszanką UF i FC+ na zółtej gąbce i wyszło doskonale. z tym, że maszyną rotacyjną.

Posted

Aha. To teraz takie pytanie. Zakłądamy że mam lakier baza plus bezbarwny. Tutaj z tego co wiem działam na bezbarwnym. Mając miernik lakieru jak mogę stwierdzic jego grubośc. Czy miernik lakieru działa na całą grubośc powłoki czy na poszczególne powłoki? Jeśli na całośc to powiedz mi jak zorientowac się że już pora zakończyc męczenie lakieru? I jescze jedno z jakim naciskiem można maksymalnie pracowac (meguiars DA) na powiedzmy Cutting Pad. Możesz mi to jakoś orazowo pokazac (np jaki nacisk w kg).

Posted

Dobra spoko to co do zwilżania już wiem.A co z dociskiem maszyny i grubością powłoki (mój poprzedni post)?

Posted
A co z dociskiem maszyny i grubością powłoki (mój poprzedni post)?

 

Docisk maszyny masz opisany tutaj:

http://meguiarsonline.com/forums/showth ... eadid=2965

 

Miernik mierzy grubość powłoki do blachy czyli wszystko - może jakieś mega wypasione potrafią to rozróżnić, ale tego nie wiem. Kiedy dość to sam powinieneś się nauczyć rozróżniać. Wiadomo, że nie można zatrzymywać polerki w jednym miejscu przy mocno ściernych pastach. Poza tym jak kupisz zwykły miernik z dokładnością do 10um to ciężko będzie zobaczyć różnicę chyba, że sporo bezbarwnego zdejmiesz. Te z dokładnością 1um pozwolą na lepszą kontrolę.

Posted

Poniżej wklejam krótki wycinek tłumaczenia bardzo obszernego poradnika traktującego o polerowaniu maszynowym polerką obrotową, którego autorem jest David McLean. W najbliższej przyszłości zamieszczę w necie pełne tłumaczenie wyżej wymienionej pracy :)

Mam nadzieję , że będzie pomocne.

 

"GRUBOŚĆ WARSTW?

Na początku tego rozdziału pisałem że najważniejsza jest znajomość grubości

zewnętrznej warstwy lakieru, aby określić czy użycie polerki maszynowej jest

pożądane. Jednak jak poznać grubość tylko warstwy zewnętrznej , mając odczyt

łącznej grubości wszystkich warstw? Jeżeli nie posiadamy miernika który czyta

grubość poszczególnych warstw lakieru ( bardzo drogi! ) , nie możemy

precyzyjnie określić grubości warstwy zewnętrznej, ale możemy określić pewną

wartość szacunkową.

 

* 50-25-25: Ogólnie ujmując, na większości samochodów lakier bezbarwny

stanowi 50% ogólnej grubości lakieru. Jest to oszacowanie w przybliżeniu i

daje jedynie wstępne wyliczenia.

*Drzwi od środka: Zrób pomiar od wewnątrz drzwi. To da Ci odczyt grubości

lakieru na powierzchni gdzie jest znacznie mniej lakieru bezbarwnego niż na

zewnątrz i można założyć , że od wewnątrz drzwi nie ma lakieru bezbarwnego

zupełnie. Różnica pomiędzy dwoma odczytami od wewnątrz i na zewnątrz da

przybliżoną grubość lakieru bezbarwnego."

Posted

bardzo często bezbarwnego nie dają w komorze silnika więc tam można wykonać też pomiar niż od wewnątrz drzwi :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.