zgred Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Witam. A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Na dniach wybieram się z moją 13'to letnią Cariną E do lakiernika, polakierować obcierkę parkingową na drzwiach po poprzednim właścicielu. Przy okazji lakierowania drzwi, będę prosił lakiernika o polerkę całego samochodu. I tu pytanie do was, czy przed taką polerką (mechaniczną oczywiście) potrzebne są jeszcze jakieś "zabiegi" przygotowawcze (glinkowanie itp.)? Jeżeli tak, to jakie? Z tego co rozmawiałem z lakiernikiem, to koszt samej polerki to ok. 200 zł i dzień roboty. Polerowanie odbywać się będzie jakąś pastą ścierną 3M (chyba?), a po tym położy jakieś mleczko. I drugie pytanie, co ewentualnie, bezpośrednio po takiej polerce? Na jesień-zimę chciałbym zastosować Colinte 476. Przepraszam, jeśli moje pytania są banalne, ale jest to mój debiut z "autodetalingiem" Na razie od roku starannie i sumiennie przeglądam to forum, uczę się (teoretycznie) i podziwiam wasze prace.
michal_gg Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Tomku, ja osobiscie radze Ci daruj sobie tą polerke u lakiernika. Przekonałem sie o tym już dwa razy na własnej skurze, jeszcze zanim trafiłem na to forum. Mnie polerka kosztowała 300zł, a o pozostawionych hologramach i innych kwiatkach, ktore wyszly po ogledzinach w swietle halogenu nie bede pisał W Stolicy napewno znajdziesz jakas osobe z forum, ktora wykona Ci korekte lakieru.
Moderator rychu Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Moderator Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 zgred, po prawie roku czytania forum powinieneś wiedzieć, że przeważnie lakiernicy nie mają pojęcia o prawdziwej polerce. Co najwyżej hologramów potrafią narobić. Trzeba by z facetem pogadać, podpytać czy ma pojęcie co to swirls, hologramy itp. Jak je widzi i wie że je trzeba usuwać a nie tworzyć to można zaryzykować
_Shadow Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 mi po czesciowym lakierowaniu maski wział to spolerował, chologramy az miło w słoncu swieca )
Marco Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 to koszt samej polerki to ok. 200 zł i dzień roboty. hi,hi....
ironman Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Umyłem dzisiaj ładnie auto na 2 wiaderka, potem glinka i UC. miało być tak pięknie, ale niestety nie było. UC nie usunął większości rysek, za to na drzwiach porobił mi hologramy ? takie ślady po ruchach okrężnych które fatalnie wyglądają pod światło. Jak to teraz poprawić? jeszcze raz delikatnie UC ?
Administrator Evo Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jakie auto, czym nakładałeś i ile czasu pracowałęś z UC ?
ironman Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 bmw e46 z 2004 roku, kolor orientblau. Nakładałem padem z mikrofibry białym. Nie tarłem zbyt długo, rozprowadzenie po powierzchni, kilka ruchów okrężnych zgodnie z instrukcja. Ścierałem mikrofibra.
maestro00 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Nie wiem czy przypadkiem UC nie jest za mocne do tego typu rzeczy. Tym bardziej że ręcznie raczej ciężko jest je rozbić.
Administrator Evo Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 bmw e46 z 2004 roku No i wszystko jasne. Masz bardzo twardy lakier, czasami cięzko jest robić korekcje maszyną, a co dopiero ręcznie. Jak chcesz sensowne wyniki to na jeden panel min. godzina. Nie wiem czy przypadkiem UC nie jest za mocne do tego typu rzeczy. Tym bardziej że ręcznie raczej ciężko jest je rozbić. Jak już, to za słabe. Uc jest min. zaprojektowane do pracy ręcznej bo nie wymaga praktycznie rozbicia.
yacek _b Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 ironman nie wolno przesadzić z tarciem bo możesz zrobić jak ten koleś
lakikwap Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 kurde ja wcierałem UC bardzo długo (ok.4-5h całe autko i dość małe do tego) i Bogu dzięki że takie coś mi sie nie pojawiło, umnie jest czyściutko a naprawde tarłem jak oszalały całe auto.. A może rzeczywiście kolego za słabo tarłeś? [ Dodano: 31 Sierpień 2010, 23:25 ] tu taj foto pod światło. http://img529.imageshack.us/i/snc00143.jpg/
ironman Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 no to teraz nie wiem czy poprawiać delikatnie czy popracować dłużej nad tymi elementami ?
Administrator Evo Opublikowano 1 Września 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 ironman nie wolno przesadzić z tarciem bo możesz zrobić jak ten koleś Te hologramy to na 99% efekt brudnego aplikatora albo niewytarcia pasty, a nie za mocnego wcierania,koleś od tego auta tego nie wyjaśnił. no to teraz nie wiem czy poprawiać delikatnie czy popracować dłużej nad tymi elementami ? Dłuuuuużej i nie delikatnie tylko z średnim-mocnym naciskiem, możesz pod koniec pracy nad elementem troche mniej dociskać.
firmek Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 Polerowanie przyschnieta pasta tez moze spodowowac taki efekt, tzn zarysowania.
stefino Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 Takie pytanie mam. Czy na AG SRP można bez większych obaw nałożyć Dodo Juice hard Candy?
Administrator Evo Opublikowano 1 Września 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 Można.
ironman Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 Udało się wyprowadzić wszystko. Ale ręce opadają, polerowałem każdy element UC po kilka minut co najmniej i pozbyłem się hologramów i mniejszych rys. Ręcznie jednak na lustro wyprowadzić to jednak bez szans. Trzeba zacząć szukać kogoś kto to zrobi profesjonalnie, ale poki co w okolicach Szczecina chyba nikogo nie ma? Czy się myle?
kolargol Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 przymierzam się do wosku na zimę. jako że trafiła mi się chętna osoba do spółki to zrezygnowałem z sampla FK 1000 Hi temp i prawdopodobnie będzie to Colli 476 bo jest bardziej sprawdzony w zimie. wosk będzie wspomagany quick detailerem FK 425. czy ktoś testował takie połączenie? czy 425 może mieć jakiś negatywny wpływ na colli? pod colli lepiej AG SRP czy PB polish?
lakikwap Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 podobno lepiej z woskiem FK zgrywa sie detailer FK (w porównianiu z PB S&G któregoś z kolegów na forum), sam na dniach będę robił porównanie detailerów S&G/megsowego i smartwaxowego ale nieważne bo ty idziesz w Colii więc tu może być odwrotnie i lepiej będzie działał np. właśnie S&G. Co clinera to były jakieś pogłoski że kiepsko jakoś sie trzymał Colii na SRP ale niepotwierdzone chyba to było. Ja jednak itak bym Ci bardziej polecił SRP bo zakryje ryski, choć sam do tej pory używałem tylko PB PP ale chce sie itak przerzucić na SRP. ps. jak będziesz miał komplet SRP/colli/FK425 to napisz jak sie sprawuje bo sam bym chciał sie w przyszłości przerzucić na taki zestaw.
ironman Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 mam teraz auto umyte, i po polozeniu srp. Mialem jutro klasc #16, ale niestety muszę pojechać w mała trasę. Szykuje sie deszcze. Czy moge po powrocie umyć auto i kłaść od razu wosk po wysuszeniu ? czy przelecieć srp jeszcze raz?
_Shadow Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 srp ma tez własciwosci ochronne, słabe bo słabe ale ma, wiec mysle ze jak wrocisz i dokładnie umyjesz auto to mozesz smiało na osuszona karoserie kłasc
Marco Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 Gwoli ścisłości :u mnie #16 leży na SRP 3 miesiąc i nadal ładnie kropelkuje...
lakikwap Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 hymm gdzieś widziałem na forum że komuś tam krótko leżał coli na srp, a przecież coli i megs chyba podobne składem są.?
luko Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 TO jest ten wątek o połączeniu SRP i Colli Ja też jestem lekko poddenerwowany, bo "miało być tak pięknie", preparaty zamówione, czekam na dostawę, a tu masz - taka informacja, że może coś się gryźć .. kilka osób wprawdzie stwierdziło, że raczej nie będę zawiedziony.. zobaczymy.. jak pogoda pozwoli w najbliższy weekend popracuję trochę przy lakierze (glinka BH, SRP, Colii476 i na to ew. PB S&G) Przy okazji mam pytanie.. dziś zobaczyłem u siebie sporo drobnych odprysków lakieru na lewych drzwiach.. tak się zastanawiam skąd te odpryski, bo w tym miejscu raczej nie od kamieni, chociaż tak wyglądają.. Pytanie jednak inne - czy po takich odpryskach można 'jechać' glinką, SRP i woskiem? Pytanie może banalne, ale wolę się upewnić
Rekomendowane odpowiedzi