Skocz do zawartości

MAZDA 6 Stormy Blue Mica by rafal__lodz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w prawdzie to nie pierwsze auto jakie polerowałem to długo się wahałem nad zmieszczeniem relacji na forum. No ale ponoć zawsze musi być ten pierwszy raz.

 

Pacjent: Mazda 6 w kolorze Stormy Blue Mica, rocznik 2009, przebieg około 58000km.

Stan lakieru jak na taki przebieg i rocznik - tragedia. Auto pełne zmatowień, rys i odprysków (co najbardziej widać na masce). Ponad to malowany prawy przedni błotnik. Myte pewnie cały czas na szczotach chyba nigdy nie widziało wosku.

Zadanie - odświeżenie przed sprzedażą. Stan korekty oceniłbym na 80% bo zostało kilka głębszych rys jednak głównie na zderzakach.

Komory silnika oraz środka miałem nie ruszać więc został jedynie odkurzony.

 

Czas pracy: około 25h

 

Mycie i glinkowanie:

 

- myjka ciśnieniowa Karcher (modelu nie pamiętam)

- Tenzi Tan Car

- szampon: Sonax z woskiem - koncentrat

- gąbka: Sonax z mikrofibry

- system: 1 wiadro

- osuszanie: Jan Niezbędny

- glinkowanie: Glinka Bilt Hamber +woda z dodatkiem szamponu

- usuwanie smoły: benzyna ekstrakcyjna (na zakup czeka VP Citrus T&G Remover)

- IPA

 

Koła/opony i plastiki:

 

- Meguair's Endurance Tire Gel (w efekcie braku czasu zapomniałem nałożyć - wiem wiem lipa:P)

- Meguira's Gold Class Trim Detailer

 

Korekta lakieru i zabezpieczenie:

 

- Sparky PMB 1200CE

- pady: ABW (150mm i 80mm) hard cutting (płaskie - niestety mały pad odmówił posłuszeństwa - odkleił się rzep:/) , light cutting/polishing (waflowe), finishing (waflowy)

- pasty: 3M - zielony korek + błękitny ze starego systemu, Menzerna FG500 + FF3000

- wosk: Collinite 476

- mikrofibry: 3x Jan Niezbędny i wiele tzw. no name

- aplikatory: piankowy Megs'a, aplikator z mikrofibry

 

Niestety nie posiadam zdjęć z procesu mycia i glinkowania (miała sporo roboty) oraz korekty dachu , nie było czasu :/ Jakość zdjęć też nie powala bo fotograf ze mnie kiepski a do tego robione zwykłym kompaktem.

 

Lewy błotnik tył:

p1040569t.jpg

p1040570j.jpg

p1040571k.jpg

p1040573h.jpg

p1040576v.jpg

p1040578y.jpg

p1040579z.jpg

p1040581g.jpg

p1040582s.jpg

p1040585c.jpg

p1040586z.jpg

p1040587r.jpg

p1040588s.jpg

p1040589v.jpg

p1040590o.jpg

p1040591u.jpg

p1040592.jpg

p1040593j.jpg

 

Drzwi lewe tył:

p1040601l.jpg

p1040602t.jpg

p1040603ga.jpg

p1040604si.jpg

p1040607g.jpg

p1040611r.jpg

50/50 po dwóch przejazdach FC+

p1040614c.jpg

p1040615f.jpg

p1040616g.jpg

p1040619k.jpg

p1040620c.jpg

p1040621h.jpg

p1040622c.jpg

p1040623.jpg

p1040625p.jpg

rysy pod klamkami zmatowione P2000

p1040627q.jpg

 

Drzwi kierowcy:

p1040628fy.jpg

p1040629h.jpg

p1040631m.jpg

p1040632v.jpg

p1040633q.jpg

p1040634v.jpg

p1040635p.jpg

p1040636.jpg

p1040637c.jpg

p1040651k.jpg

p1040690.jpg

p1040691t.jpg

 

Błotnik lewy przód:

p1040638n.jpg

p1040639.jpg

p1040640g.jpg

p1040641j.jpg

p1040643m.jpg

p1040644b.jpg

p1040646c.jpg

p1040673ll.jpg

p1040674r.jpg

p1040675n.jpg

p1040676.jpg

p1040689ml.jpg

 

Maska:

p1040645zk.jpg

p1040647s.jpg

p1040649y.jpg

p1040652d.jpg

p1040656lf.jpg

p1040657i.jpg

p1040660c.jpg

p1040661.jpg

p1040663d.jpg

p1040665b.jpg

p1040666yi.jpg

p1040668y.jpg

p1040669p.jpg

p1040672s.jpg

p1040687nk.jpg

p1040688y.jpg

 

Błotnik prawy przód:

p1040677b.jpg

p1040678z.jpg

p1040679u.jpg

p1040680b.jpg

p1040681w.jpg

p1040682.jpg

p1040683m.jpg

p1040684t.jpg

p1040685n.jpg

p1040686u.jpg

 

Drzwi pasażera:

p1040692s.jpg

p1040693f.jpg

p1040694bd.jpg

p1040695p.jpg

p1040696r.jpg

50/50 po dwóch przejazdach FG500

p1040697u.jpg

p1040698.jpg

p1040699m.jpg

p1040700wl.jpg

p1040701f.jpg

p1040702e.jpg

p1040703w.jpg

p1040704j.jpg

p1040706.jpg

p1040707b.jpg

 

Drzwi prawe tył:

p1040709f.jpg

p1040710i.jpg

p1040711c.jpg

p1040712.jpg

p1040713f.jpg

p1040714fq.jpg

p1040715n.jpg

p1040716q.jpg

p1040717in.jpg

p1040718a.jpg

p1040720s.jpg

 

Błotnik prawy tył:

p1040721a.jpg

p1040723v.jpg

p1040724jd.jpg

p1040727w.jpg

p1040729m.jpg

p1040730j.jpg

p1040731x.jpg

p1040732.jpg

p1040735r.jpg

p1040736v.jpg

 

Klapa bagażnika:

p1040737q.jpg

p1040738o.jpg

p1040740o.jpg

p1040742t.jpg

p1040743p.jpg

p1040744l.jpg

p1040745e.jpg

p1040747cs.jpg

p1040748ft.jpg

p1040749h.jpg

 

Niestety tylko 3 zdjęcia po korekcie bo padł aku w aparacie no i pogoda też bez szału:

p1040750x.jpg

p1040751zy.jpg

p1040752e.jpg

 

Tym, którym się udało dotrzeć do końca tej relacji wielkie dzięki, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kt całości psują zdjęcia...

Mam nadzieję że będzie poprawa, bo aż ciężko się patrzy na takie nieostrości.

Następnym razem postaram się porobić mniej zdjęć ale za to ostrzejsze. Jak pewnie sam wiesz to ciężko jednak skupić się na polerce i na robieniu zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafal__lodz, no tak, ciężko - ale jeśli już, to lepiej skupić się na jakości niż na ilości.

Polecam przy okazji statyw albo cokolwiek innego, aby unieruchomić aparat - przy słabym oświetleniu to wręcz wybawienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te rysy które wyglądały jak do podkładu (głównie tylne lewe drzwi, klapa tylna i przede wszystkim przedni zderzak po prawej stronie) - to zeszło/dało się zamaskować? bo na zdjęciach nie widać do jakiego stanu udało się to wyprowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te rysy które wyglądały jak do podkładu (głównie tylne lewe drzwi, klapa tylna i przede wszystkim przedni zderzak po prawej stronie) - to zeszło/dało się zamaskować? bo na zdjęciach nie widać do jakiego stanu udało się to wyprowadzić

Te z drzwi poschodziły w 90% jak sie przyjżeć mocno pod halogenem to dwie są delikatnie widoczne ale zaleznie od kąta patrzenia ale niestety te ze zderzaka jużnie bo były aż do struktury plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny kolor i praca, lakierek wygląda na przyjemny w obróbce.

Widać, że fotki nie robione lustrem ale ja widzę postęp pracy bardzo dobrze. Nie każdy ma super sprzęt do wszystkiego, a cykanie solidnych fotek to spora część czasu z korekty, który lepiej przeznaczyć na defekty ;)

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

ADI@ADI, widać kolego masz niesamowitą umiejętność poznawania forum. W 12 godzin obcykać wszystkie tematy PSB.

 

 

rafal__lodz, Fajnie wyszło. Troszkę za dużo zdjęć lakieru a za mało całości i opisów procesu. OGÓLNIE :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco dzieki bo Twoje prace byly dla mnie niejako wzorem i tez sledzilem jak ewoluowaly Twoje umiejetnisci a dla Arekkaz podziekowania tez szczegolne za sentyment do focusa ktorym tez jezdze a przede wszystkim za to co zrobiles ze swoja foka.

Ogolnie zeby za kazdym razem nie dziekowac i nie podniecac sie nadmiernie nad projektem bo wiele jeszcze umiejetnosci brakuje, to nastepnym razem postaram sie pstryknac mniej fotek a ostrzejszych/ciekawszych niz wrzucac ponad 100, z drugiej str. nie chciem tez zakladac nowego tematu i zasmiecac forum 6 zdjeciami.

Sorki za bledy ortograficzne ale pisze z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco dzieki bo Twoje prace byly dla mnie niejako wzorem

No teraz to się zaczerwieniłem ;) Musze coś w ogóle wrzucić nowego bo autek się przewija ,a mi się nie chce bawić z aparatem...
a dla Arekkaz podziekowania tez szczegolne za sentyment do focusa ktorym tez jezdze
Tez niedawno jeszcze miałem ;)

47328374.jpg

 

A żeby dolać trochę dziegciu do tego słodkiego miodu to ....lakier Mazdy nie jest zbyt mocno wymagający ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.