rafal__lodz Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Witam, w prawdzie to nie pierwsze auto jakie polerowałem to długo się wahałem nad zmieszczeniem relacji na forum. No ale ponoć zawsze musi być ten pierwszy raz. Pacjent: Mazda 6 w kolorze Stormy Blue Mica, rocznik 2009, przebieg około 58000km. Stan lakieru jak na taki przebieg i rocznik - tragedia. Auto pełne zmatowień, rys i odprysków (co najbardziej widać na masce). Ponad to malowany prawy przedni błotnik. Myte pewnie cały czas na szczotach chyba nigdy nie widziało wosku. Zadanie - odświeżenie przed sprzedażą. Stan korekty oceniłbym na 80% bo zostało kilka głębszych rys jednak głównie na zderzakach. Komory silnika oraz środka miałem nie ruszać więc został jedynie odkurzony. Czas pracy: około 25h Mycie i glinkowanie: - myjka ciśnieniowa Karcher (modelu nie pamiętam) - Tenzi Tan Car - szampon: Sonax z woskiem - koncentrat - gąbka: Sonax z mikrofibry - system: 1 wiadro - osuszanie: Jan Niezbędny - glinkowanie: Glinka Bilt Hamber +woda z dodatkiem szamponu - usuwanie smoły: benzyna ekstrakcyjna (na zakup czeka VP Citrus T&G Remover) - IPA Koła/opony i plastiki: - Meguair's Endurance Tire Gel (w efekcie braku czasu zapomniałem nałożyć - wiem wiem lipa:P) - Meguira's Gold Class Trim Detailer Korekta lakieru i zabezpieczenie: - Sparky PMB 1200CE - pady: ABW (150mm i 80mm) hard cutting (płaskie - niestety mały pad odmówił posłuszeństwa - odkleił się rzep:/) , light cutting/polishing (waflowe), finishing (waflowy) - pasty: 3M - zielony korek + błękitny ze starego systemu, Menzerna FG500 + FF3000 - wosk: Collinite 476 - mikrofibry: 3x Jan Niezbędny i wiele tzw. no name - aplikatory: piankowy Megs'a, aplikator z mikrofibry Niestety nie posiadam zdjęć z procesu mycia i glinkowania (miała sporo roboty) oraz korekty dachu , nie było czasu Jakość zdjęć też nie powala bo fotograf ze mnie kiepski a do tego robione zwykłym kompaktem. Lewy błotnik tył: Drzwi lewe tył: 50/50 po dwóch przejazdach FC+ rysy pod klamkami zmatowione P2000 Drzwi kierowcy: Błotnik lewy przód: Maska: Błotnik prawy przód: Drzwi pasażera: 50/50 po dwóch przejazdach FG500 Drzwi prawe tył: Błotnik prawy tył: Klapa bagażnika: Niestety tylko 3 zdjęcia po korekcie bo padł aku w aparacie no i pogoda też bez szału: Tym, którym się udało dotrzeć do końca tej relacji wielkie dzięki, pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Dużo tych zdjęć lakieru, ale relacja ok Ładnie wygląd na ostatnich fotkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted July 24, 2011 Moderator Report Share Posted July 24, 2011 Fajny kolorek, ładnie na nim widać efekty polerki. Dobra robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
bąku Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Super relacja i super praca Jaki czas pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Na górze napisane Czas pracy: około 25h Link to comment Share on other sites More sharing options...
miskieusz Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Rewelacyjny kolor! Wyszło jak na moje bardzo niewprawne oko bardzo ładnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
npiotr Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 jak to Mazda japoniec miękki lakier. A praca wykonana ładnie, szkoda tylko że nie ma zdjęć z mycia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Efekt całości psują zdjęcia... Mam nadzieję że będzie poprawa, bo aż ciężko się patrzy na takie nieostrości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal__lodz Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 kt całości psują zdjęcia... Mam nadzieję że będzie poprawa, bo aż ciężko się patrzy na takie nieostrości. Następnym razem postaram się porobić mniej zdjęć ale za to ostrzejsze. Jak pewnie sam wiesz to ciężko jednak skupić się na polerce i na robieniu zdjęć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 rafal__lodz, no tak, ciężko - ale jeśli już, to lepiej skupić się na jakości niż na ilości. Polecam przy okazji statyw albo cokolwiek innego, aby unieruchomić aparat - przy słabym oświetleniu to wręcz wybawienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matarius Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Lakier nieźle zniszczony jak na dwuletnie auto Ale praca pierwsza klasa, bardzo ładny efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal__lodz Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 Polecam przy okazji statyw albo cokolwiek innego, aby unieruchomić aparat - przy słabym oświetleniu to wręcz wybawienie No spróbuje ze statywem chociaż statyw służył jako statyw do halogenu - taki hand made budżetowy:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Samochodzik tak świeży a już tak zniszczony , korekt ładnie nadała temu autu uroku tym bardziej w tym kolorze!! Teraz tylko zakazać właścicielowi myć auto gdzie popadnie i nauczyć podstawowych zasad mycia Link to comment Share on other sites More sharing options...
M4ciek Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 a te rysy które wyglądały jak do podkładu (głównie tylne lewe drzwi, klapa tylna i przede wszystkim przedni zderzak po prawej stronie) - to zeszło/dało się zamaskować? bo na zdjęciach nie widać do jakiego stanu udało się to wyprowadzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal__lodz Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 a te rysy które wyglądały jak do podkładu (głównie tylne lewe drzwi, klapa tylna i przede wszystkim przedni zderzak po prawej stronie) - to zeszło/dało się zamaskować? bo na zdjęciach nie widać do jakiego stanu udało się to wyprowadzić Te z drzwi poschodziły w 90% jak sie przyjżeć mocno pod halogenem to dwie są delikatnie widoczne ale zaleznie od kąta patrzenia ale niestety te ze zderzaka jużnie bo były aż do struktury plastiku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Fajny kolor i praca, lakierek wygląda na przyjemny w obróbce. Widać, że fotki nie robione lustrem ale ja widzę postęp pracy bardzo dobrze. Nie każdy ma super sprzęt do wszystkiego, a cykanie solidnych fotek to spora część czasu z korekty, który lepiej przeznaczyć na defekty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Strasznie zaniedbany lakier. Zdjęcia rzeczywiście bardzo ładnie ukazują efekty jakie udało Ci się uzyskać. Piękna metamorfoza auta ! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADI@ADI Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 jedna z najlepszych relacji na forum naprawde super Link to comment Share on other sites More sharing options...
proximo Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 jedna z najlepszych relacji na forum naprawde super Tutaj to troche przesadziles Relacja jest ok... ale efekty bardzo pozytywne Dobra praca Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal__lodz Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 jedna z najlepszych relacji na forum naprawde super No bo zaraz ban poleci heheh ale dzięki za miłe słowa:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 rafal__lodz, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted July 25, 2011 Administrator Report Share Posted July 25, 2011 ADI@ADI, widać kolego masz niesamowitą umiejętność poznawania forum. W 12 godzin obcykać wszystkie tematy PSB. rafal__lodz, Fajnie wyszło. Troszkę za dużo zdjęć lakieru a za mało całości i opisów procesu. OGÓLNIE Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal__lodz Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 Marco dzieki bo Twoje prace byly dla mnie niejako wzorem i tez sledzilem jak ewoluowaly Twoje umiejetnisci a dla Arekkaz podziekowania tez szczegolne za sentyment do focusa ktorym tez jezdze a przede wszystkim za to co zrobiles ze swoja foka. Ogolnie zeby za kazdym razem nie dziekowac i nie podniecac sie nadmiernie nad projektem bo wiele jeszcze umiejetnosci brakuje, to nastepnym razem postaram sie pstryknac mniej fotek a ostrzejszych/ciekawszych niz wrzucac ponad 100, z drugiej str. nie chciem tez zakladac nowego tematu i zasmiecac forum 6 zdjeciami. Sorki za bledy ortograficzne ale pisze z tel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 Marco dzieki bo Twoje prace byly dla mnie niejako wzoremNo teraz to się zaczerwieniłem Musze coś w ogóle wrzucić nowego bo autek się przewija ,a mi się nie chce bawić z aparatem...a dla Arekkaz podziekowania tez szczegolne za sentyment do focusa ktorym tez jezdzeTez niedawno jeszcze miałem A żeby dolać trochę dziegciu do tego słodkiego miodu to ....lakier Mazdy nie jest zbyt mocno wymagający Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirtrojan Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 foty robione chyba piórnikiem albo taboretem - taka mizerna jakość Nie mniej jednak końcowa fota zamyka usta niedowiarkom. Fajny lakier i fajna furka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now