Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

a ja odkopie temat i poinformuje szanowną brać ze zalałem x-ceeda 5w40 :) który nabyłem drogą wymiany towaru na bilety narodowego banku polskiego w hurtowni Jaro-oil.

Może i zapłaciłem drożej niż na alle bo 185 PLNów ale chociaż wiem że nie jest to wytwór jakiegoś zaradnego rodaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a ja odkopie temat i poinformuje szanowną brać ze zalałem x-ceeda 5w40 :) który nabyłem drogą wymiany towaru na bilety narodowego banku polskiego w hurtowni Jaro-oil.

Może i zapłaciłem drożej niż na alle bo 185 PLNów ale chociaż wiem że nie jest to wytwór jakiegoś zaradnego rodaka.

 

Chyba X-Cess'a 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

w temacie olejow ale tak nie koniecznie silnikowych... jaki olej byscie polecili do tylnego mostu (a6 w quattro)? ciezko znalezc na ten temat jakies jasne informacje - doczytalem jednynie ze z pewnoscia powinien to byc syntetyk ale opinie jaki sa rozne (75w90, 75w140 a inni jeszcze ze lac ten co do skrzyni biegow... ASO twierdzi ze sie nie zmiania i mi nie powiedza co wlac :( )

 

Swoja droga niby z mostem nic sie nie dzieje ale i tak bede grzebal w okolicy to odrazu bym wymienil oliwke bo w sumie nie wiadomo co tam plywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziekowal, zawsze to pare zlociszy oszczednosci w stosunku do 75w140, ktorego chcialem brac :)

 

Przy okazji, planuje zakupic Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-5. Ktos ma jakies doswiadczenia z ta oliwa? a moze jest cos znacznie lepszego w tej kategorii ale z drugiej strony nie koniecznie duzo drozszego ? i w sumie pytanie czy bylby sens doplacac wogole do 75w140? roznica wynosi jakies 60zl (100% drozej, poniewaz 2l 75w90 wyjdzie mi 60zl a 75w140 120zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam ,że ten kolega "Dzik" to prawdziwy dzik. Wczoraj przelałem mu po 18-stej kasę dzisiaj przed 12-stą kurier puka z Motul'em. Ceny bezkonkurencyjne jeśli to ORI towar oczywiście ;)

 

Oleje i filtry tylko u dzika :good: już nie jednokrotnie u niego zamawiałem i zawsze expressowa wysyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu podróbek itp. To sam osobiście spotkałem się z sytuacją gdzie ten sam olej rozlewany do oryginalnych(!) opakowań dostawał raz oznaczenia do diesla, a później za jakiś czas do benzyny... W ilu procentach był oryginalny, tego nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wracając do tematu podróbek itp. To sam osobiście spotkałem się z sytuacją gdzie ten sam olej rozlewany do oryginalnych(!) opakowań dostawał raz oznaczenia do diesla, a później za jakiś czas do benzyny... W ilu procentach był oryginalny, tego nie wiem :)

Obecnie jest sporo olejów, które nadają się równie dobrze do "klasycznego" turbo-diesla i do benzyniaka. To normalna praktyka w rafineriach. Martwiłbym się jedynie wtedy, gdyby to samo smarowidło miało raz robić za olej do benzyniaka, a drugi raz za olej do diesla z DPF wymagającego normy ACEA C1 wzgl. C2. Różnice między oboma typami oleju są wtedy trudne do pogodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jest sporo olejów, które nadają się równie dobrze do "klasycznego" turbo-diesla i do benzyniaka. To normalna praktyka w rafineriach. Martwiłbym się jedynie wtedy, gdyby to samo smarowidło miało raz robić za olej do benzyniaka, a drugi raz za olej do diesla z DPF wymagającego normy ACEA C1 wzgl. C2. Różnice między oboma typami oleju są wtedy trudne do pogodzenia.

 

Przecież masz olej np. Motul Specific 504.00/507.00 spełniający normy 504.00 ( do FSI / TFSI ) i 507.00 ( dla ON z DPF) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz olej np. Motul Specific 504.00/507.00 spełniający normy 504.00 ( do FSI / TFSI ) i 507.00 ( dla ON z DPF) ;)

Chyba przeoczyłeś, o jakich normach pisałem. Ten Motul spełnia normę ACEA C3, w niektórych rozwiązaniach DPF wystarczy, no i do benzyny jak najbardziej styknie. Mnie chodziło o to, że zalanie do silnika benzynowego oleju z ACEA C1 (przeznaczony do bardziej wymagających DPF-ów) może się nieciekawie zakończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz olej np. Motul Specific 504.00/507.00 spełniający normy 504.00 ( do FSI / TFSI ) i 507.00 ( dla ON z DPF) ;)

Chyba przeoczyłeś, o jakich normach pisałem. Ten Motul spełnia normę ACEA C3, w niektórych rozwiązaniach DPF wystarczy, no i do benzyny jak najbardziej styknie. Mnie chodziło o to, że zalanie do silnika benzynowego oleju z ACEA C1 (przeznaczony do bardziej wymagających DPF-ów) może się nieciekawie zakończyć.

 

Masz rację :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego jak to się może zakończyć trudno powiedzieć ale wymagania to jedno a życie to drugie. Ja od nowości smaruje 300V power 5w-40 który nie jest zalecany do H6 przez Motula jak i importera pod groźbą utraty gwarancji!!! tylko że mechanicy którzy mieli do czynienia z naprawami jednostek mówią zupełnie co innego na temat tego jak wygląda silnik pod takiej klasy olejem przy rozebraniu go na części. Jedni mówią że to jakieś tam fanaberie tych co chcą sprzedać drożej olej z uwagi na technologie inni wręcz przeciwnie.

 

IMHO stosować olej taki jaki się chce tylko kupując oliwe wybierać sprzedawce roztropnie, nie kierować się ceną na allegro, bo taki sprzedawca nie da wam gwarancji pochodzenia towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO stosować olej taki jaki się chce tylko kupując oliwe wybierać sprzedawce roztropnie, nie kierować się ceną na allegro, bo taki sprzedawca nie da wam gwarancji pochodzenia towaru.

Tego estrowego Motula do H6 bym bez większych oporów zalał.

Ale jak byś wpuścił do motorka - dajmy na to - Motula 8100 Eco Clean Plus na pełny cykl i nie zmienił stylu jazdy (rozumiem, że silnik wie, co to obciążenie), to będę pełen uznania dla wariackiej odwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

capricorn napisał/a:

 

... tylko kupując oliwe wybierać sprzedawce roztropnie, nie kierować się ceną na allegro ...

 

 

Bo przede wszystkim na allegro nie kupuje się oleju ;)

Tu nawet nie chodzi o to że allegro, tylko wybierać pewnych redystrubutorów danej marki.

 

depe74, według importera już dawno powinienem mieć rozwalone katalizatory :D co do 8100 to raczej nic zlego by się pewnie nie stało ale zużycie oliwy na bank poszło by do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.