Torrence Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 To co mam w końcu wlać, bo z tego postu nie wiem co wywnioskować Nie mam DPFa, więc mam wlać 5w40? Ale niby czemu skoro zalecany jest 5w30? Czy może zalać któryś z polecanych 5w30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Torrence, może udasz się do mechanika z prawdziwego zdarzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torrence Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Mi to niepotrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkbewe Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 le poprzedni właściciel zalał tego "rejsingowego" valvoline. czyli albo użytkował auto na torze albo nie ma zielonego opjęcia o olejach [ Dodano: 19 Sierpień 2014, 21:09 ] Co lepszego od tego castrola, a żeby też cena nie zabijała wszystko jest lepsze od castrola pompowtrysk to 505.01 motul specyfic 5w40 na pewno będzie lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytek13 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 kuchar, dzięki za podpowiedź. Jeżdżę na tym oleju bo na takim kupiłem i do dziś myślałem że to dobry a nawet bardzo dobry olej. Człowiek całe życie się uczy i dlatego wolałem tu zapytać Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Torrence, Paaaanie było. Najlepszy do diesla jest "Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40", ale nie ma normy VW (co nie znaczy, że jej nie spełnia). Mój brat chciał norme i kupił "Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40" (jakby co to mam 1L opakowanie do sprzedania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 woytek13, po co jeździsz na 10W60 w dodatku półsyntetycznym. To jest zły olej do tego silnika. Do M52B28tu lej dobre 5W40 np. Millers Trident 5W40 czy Millers XF 5W40 lub z droższych Liqui Moly High tech 5W40, Amsoil EFM (full saps) 5W40. A co powiecie na temat Millers Oils NANODRIVE CFS 5w-40 NT ? porownywalny jakosciowo do Liqui Moly Diesel synthoil ? To inny olej bo CFS Nano 5W40 to olej przeznaczony do bardzo ostrej jazdy. Drogi ale jeden z lepszych olejów jakie można wlać - rzecz jasna nawet w przypadku 5W40 ma on sens, gdy ktoś korzysta ostro z możliwości swojego usportowionego/sportowego samochodu. Nie mam standardowego auta ale tez nie jest jakos tam nie wiadomo jak sportowe bo wkoncu to klekot... A jak ma sie ten olej w uzytku gdzie silnik nie dziala non stop na wysokim obciazeniu ? Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torrence Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ok, dzięki wielkie A czy Motul Specific 505 01 5W40 będzie dużo gorszy niż te LM które podałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkbewe Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było bo olej jest dobry ale nie do codzienniej jazdy, jeśli używasz auta na co dzień, masz sporo zimnych startów to olej ten raczej przyczynia się do wcześniejszego wykończenia silnika, zanim ta gęściocha zacznie wszędzie smarować po starcie to hohoho ) a już nie mówię w zimie [ Dodano: 19 Sierpień 2014, 22:01 ] A czy Motul Specific 505 01 5W40 będzie dużo gorszy niż te LM które podałeś? jakoś dużo może nie ale LM to raczej lepsze oleje od motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Torrence, moja wiedza na temat olei silnikowych opiera sie na tym temacie więc niestety bardziej nie pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woytek13 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było bo olej jest dobry ale nie do codzienniej jazdy, jeśli używasz auta na co dzień, masz sporo zimnych startów to olej ten raczej przyczynia się do wcześniejszego wykończenia silnika, zanim ta gęściocha zacznie wszędzie smarować po starcie to hohoho ) a już nie mówię w zimie No to gitara, odkąd kupiłem użytkuję auto codziennie i od maja zrobiłem około 6tys, ale to głównie trasy po 30km więc tych zimnych startów dziennie mam średnio dwa Jeszcze miesiąc, dwa, przyjdzie termin i wymienię na właściwy olej Wielkie dzięki za pomoc edit: A płukanka przed wymianą oleju? Mądre? Głupie? Bez znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkbewe Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 nie zaszkodzi ale i też cudów bym się po niej nie spodziewał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy... CFSa Nano czy zwykłego ? [ Dodano: 21 Sierpień 2014, 01:30 ] Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy... CFSa Nano czy zwykłego ? Panowie odnośnie stosowania oliw "sportowych" 10W60. Jak juz pisałem olej 10W60 w temp 0*C ma lepkość około 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to około 15cSt - w nowszych "ciasnych" jednostkach nawet <10cSt ! Olej znacząco zbyt wysokiej lepkości niż został rekomendowany przez producenta silnika i jego układu smarowania generuje zbyt wysokie ciśnienie oleju i zbyt wczesne, częstsze otwieranie zaworu zwrotnego tzw. relief valve przy pompie oleju co sprawia, że jego część zamiast płynąć przez układ smarowania i czyścić/chłodzić panewki i łożysko turbiny - wraca z powrotem do miski olejowej. Porównując np. 5W40 i 10W60 to przepływ tego drugiego wokół panewek w silniku gdzie rekomendowany jest olej 5W40 może być nawet kilkadziesiąt % niższy, co zdecydowanie pogarsza ich smarowanie i ochronę ! Dodatkowo, olej zbyt wysokiej lepkości powoduje szybsze i częstsze otwieranie zaworu bocznikowego w filtrze oleju na skutek ciśnienia zwrotnego - zbyt wysokiego oporu przepływu oleju przez materiał filtrujący i wtedy już przy niskich obrotach można jeździć na niefiltrowanym oleju, którego czystość jest krytyczna dla życia panewek, tłoków i łożyska turbiny. Wiele osób lekką ręką podchodzi do zmiany oleju na 5W50 czy 10W60 "bo lubią podeptać". Pomijając mniejszą żywotność tych oliw (obowiązkowe krótsze interwały wymiany - poniżej 10 000 km) to one po prostsu nie nadają się do całorocznego użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy... CFSa Nano czy zwykłego ? [ Dodano: 21 Sierpień 2014, 01:30 ] Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy... CFSa Nano czy zwykłego ? Panowie odnośnie stosowania oliw "sportowych" 10W60. Jak juz pisałem olej 10W60 w temp 0*C ma lepkość około 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to około 15cSt - w nowszych "ciasnych" jednostkach nawet <10cSt ! Olej znacząco zbyt wysokiej lepkości niż został rekomendowany przez producenta silnika i jego układu smarowania generuje zbyt wysokie ciśnienie oleju i zbyt wczesne, częstsze otwieranie zaworu zwrotnego tzw. relief valve przy pompie oleju co sprawia, że jego część zamiast płynąć przez układ smarowania i czyścić/chłodzić panewki i łożysko turbiny - wraca z powrotem do miski olejowej. Porównując np. 5W40 i 10W60 to przepływ tego drugiego wokół panewek w silniku gdzie rekomendowany jest olej 5W40 może być nawet kilkadziesiąt % niższy, co zdecydowanie pogarsza ich smarowanie i ochronę ! Dodatkowo, olej zbyt wysokiej lepkości powoduje szybsze i częstsze otwieranie zaworu bocznikowego w filtrze oleju na skutek ciśnienia zwrotnego - zbyt wysokiego oporu przepływu oleju przez materiał filtrujący i wtedy już przy niskich obrotach można jeździć na niefiltrowanym oleju, którego czystość jest krytyczna dla życia panewek, tłoków i łożyska turbiny. Wiele osób lekką ręką podchodzi do zmiany oleju na 5W50 czy 10W60 "bo lubią podeptać". Pomijając mniejszą żywotność tych oliw (obowiązkowe krótsze interwały wymiany - poniżej 10 000 km) to one po prostsu nie nadają się do całorocznego użytkowania. Kupilem CFSa nano a ktory lepszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 CFS NT mają niższe HTHS - są "cieńsze". CFS bez NT jest za "gruby" do sportu, pogarsza osiągi i nie zawiera modyfikatora tarcia - niektórzy na olejach serii CFS osiągali gorsze prędkości maksymalne i wyższe temp oleju niż nawet na cywilnych olejach w tej samej klasie lepkości tym samym autem - i to nie dziwne biorąc pod uwagę skład tego oleju i jego parametry. Ale siniki po CFS wyglądają idealnie (mierzone), a widziałem kilka dość nieźle upalanych. Wracając jeszcze do sportowych oliw 10W60 - można ewentualnie "cywilne" 10W60 zastosować i do tego dodatek Archoil AR9100 - on oprócz obniżającego tarcie Nano jeszcze wydłuża żywotność oleju podnosząc TBN i obniżając tempo wzrostu zakwaszenia (TAN) oleju, co jest największym problemem przeładowanych dodatkami typu ZDDP olejów sportowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek8888 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Przerobilem już różne Castrole, Motule, LM, Millersy. Teraz przyszła pora na Revenol , tylko nie wiem, na który się zdecydować: - Ravenol 5W-40 VMO - Ravenol 5W-30 HLS - Ravenol 5W-40 HCS Czy wszystkie to prawdziwe syntetyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Niestety Ravenol ma domieszki HC prawie we wszystkich swoich olejach. Na tych, na których jest napis Full Syntetic jest to poniżej 20% - ale jest. VMO chyba nadal jest "czystym" PAO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puch Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Panowie, A co polecilibyście do Volvo 2.5T + LPG, przebieg ok. 263 k km ? Producent podaje 0W-30 A1/A5. Niestety nic nie ma w poradniku, a jak rozumiem zastosowanie któregoś z poniższych 5W-40 lub 0W-40 nie będzie zabójstwem ? Aktualnie samochód jeździ na Valvo Maxlife 5W-30. 5W40 Amsoil ECF 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1) Elf Synthese 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0) Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2) Royal Purple 5W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0) Shell Helix Ultra 5W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,3cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7) Statoil LazerWay 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,7) Texaco Havoline Synthetic 5W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 97,3cSt; indeks lepkości 165; temperatura płynięcia -56°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8) 0W40 BP Visco 7000 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,3) Casrtol EDGE Sport 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5) Elf Synthese 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 8,7) Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0) Mobil1 SuperSyn 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8) Ravenol 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,7cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5) Royal Purple 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,9cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0) (...) 0W30 / 0W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Panowie szukam 10w40 do dość wysokoobrotowego 1.6, wolnossacego. Olej będzie zmieniany po raz drugi od kiedy mam auto, do tej pory Castrol Magnatec. Zastanawiam się nad Valvoline, wcześniej płukanie. Silnik ma 195k przebiegu. Dobry wybór ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarooN Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Valvoline vr1 10w60 w moim eclipse, super olej o obroty u mnie często wchodzą powyżej 6 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Producent u mnie zaleca 5w30, ale wlany był 10w40 i przy takim chciałbym zostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Future jeśli producent zaleca do Twojego silnika olej o lepkości 5W to z jakiego względu chcesz stosować olej 10W ? [ Dodano: 25 Sierpień 2014, 02:18 ] Valvoline vr1 10w60 w moim eclipse, super olej o obroty u mnie często wchodzą powyżej 6 tyś Zależy do czego super. O stosowaniu olejów 10W60 pisałem stronę wcześniej - m.in. o ich przyspieszonej degradacji czyli wymuszonych częstych wymianach także chyba wspominałem (częstych - 5-7 000 km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Future Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 bo jak go sprowadzilem mial taki wlany, ja tez taki wlalem i chyba niedobrze zmieniac olej bo wazne czym do tej pory byl zalany, prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 bo jak go sprowadzilem mial taki wlany, ja tez taki wlalem i chyba niedobrze zmieniac olej bo wazne czym do tej pory byl zalany, prawda ? 53 strona tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chabsu Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Future, dobra bzdura ja po 3 latach na 10w40 zmienilem na 5w30. W tym roku poleciała drugi raz płukanka do silnika i nie dzieje się nic złego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi