Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

le poprzedni właściciel zalał tego "rejsingowego" valvoline.
czyli albo użytkował auto na torze albo nie ma zielonego opjęcia o olejach :)

 

[ Dodano: 19 Sierpień 2014, 21:09 ]

Co lepszego od tego castrola, a żeby też cena nie zabijała

wszystko jest lepsze od castrola :P

pompowtrysk to 505.01

motul specyfic 5w40 na pewno będzie lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar, dzięki za podpowiedź. Jeżdżę na tym oleju bo na takim kupiłem i do dziś myślałem że to dobry a nawet bardzo dobry olej. Człowiek całe życie się uczy i dlatego wolałem tu zapytać :)

 

Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woytek13, po co jeździsz na 10W60 w dodatku półsyntetycznym. To jest zły olej do tego silnika.

 

Do M52B28tu lej dobre 5W40 np. Millers Trident 5W40 czy Millers XF 5W40 lub z droższych Liqui Moly High tech 5W40, Amsoil EFM (full saps) 5W40.

 

 

A co powiecie na temat Millers Oils NANODRIVE CFS 5w-40 NT ? porownywalny jakosciowo do Liqui Moly Diesel synthoil ?

 

To inny olej bo CFS Nano 5W40 to olej przeznaczony do bardzo ostrej jazdy. Drogi ale jeden z lepszych olejów jakie można wlać - rzecz jasna nawet w przypadku 5W40 ma on sens, gdy ktoś korzysta ostro z możliwości swojego usportowionego/sportowego samochodu.

 

Nie mam standardowego auta ale tez nie jest jakos tam nie wiadomo jak sportowe bo wkoncu to klekot...

 

A jak ma sie ten olej w uzytku gdzie silnik nie dziala non stop na wysokim obciazeniu ?

 

Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było
bo olej jest dobry ale nie do codzienniej jazdy, jeśli używasz auta na co dzień, masz sporo zimnych startów to olej ten raczej przyczynia się do wcześniejszego wykończenia silnika, zanim ta gęściocha zacznie wszędzie smarować po starcie to hohoho :)) a już nie mówię w zimie

 

[ Dodano: 19 Sierpień 2014, 22:01 ]

A czy Motul Specific 505 01 5W40 będzie dużo gorszy niż te LM które podałeś?
jakoś dużo może nie ale LM to raczej lepsze oleje od motula.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel zrobił autem jakieś 2 czy 3 tysiące i toru tam raczej nie było
bo olej jest dobry ale nie do codzienniej jazdy, jeśli używasz auta na co dzień, masz sporo zimnych startów to olej ten raczej przyczynia się do wcześniejszego wykończenia silnika, zanim ta gęściocha zacznie wszędzie smarować po starcie to hohoho :)) a już nie mówię w zimie

 

No to gitara, odkąd kupiłem użytkuję auto codziennie i od maja zrobiłem około 6tys, ale to głównie trasy po 30km więc tych zimnych startów dziennie mam średnio dwa :P

 

Jeszcze miesiąc, dwa, przyjdzie termin i wymienię na właściwy olej :)

 

Wielkie dzięki za pomoc :good::good:

 

 

edit:

 

A płukanka przed wymianą oleju? Mądre? Głupie? Bez znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy...

 

CFSa Nano czy zwykłego ?

 

[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 01:30 ]

 

Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy...

 

CFSa Nano czy zwykłego ?

 

 

Panowie odnośnie stosowania oliw "sportowych" 10W60.

 

Jak juz pisałem olej 10W60 w temp 0*C ma lepkość około 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to około 15cSt - w nowszych "ciasnych" jednostkach nawet <10cSt !

Olej znacząco zbyt wysokiej lepkości niż został rekomendowany przez producenta silnika i jego układu smarowania generuje zbyt wysokie ciśnienie oleju i zbyt wczesne, częstsze otwieranie zaworu zwrotnego tzw. relief valve przy pompie oleju co sprawia, że jego część zamiast płynąć przez układ smarowania i czyścić/chłodzić panewki i łożysko turbiny - wraca z powrotem do miski olejowej.

Porównując np. 5W40 i 10W60 to przepływ tego drugiego wokół panewek w silniku gdzie rekomendowany jest olej 5W40 może być nawet kilkadziesiąt % niższy, co zdecydowanie pogarsza ich smarowanie i ochronę !

Dodatkowo, olej zbyt wysokiej lepkości powoduje szybsze i częstsze otwieranie zaworu bocznikowego w filtrze oleju na skutek ciśnienia zwrotnego - zbyt wysokiego oporu przepływu oleju przez materiał filtrujący i wtedy już przy niskich obrotach można jeździć na niefiltrowanym oleju, którego czystość jest krytyczna dla życia panewek, tłoków i łożyska turbiny.

 

Wiele osób lekką ręką podchodzi do zmiany oleju na 5W50 czy 10W60 "bo lubią podeptać".

Pomijając mniejszą żywotność tych oliw (obowiązkowe krótsze interwały wymiany - poniżej 10 000 km) to one po prostsu nie nadają się do całorocznego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy...

 

CFSa Nano czy zwykłego ?

 

[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 01:30 ]

 

Zakupilem CFSa powinnien byc jutro i tak sie zastanawiam czy dobry wybor tani nie jest ale podobno najlepszy...

 

CFSa Nano czy zwykłego ?

 

 

Panowie odnośnie stosowania oliw "sportowych" 10W60.

 

Jak juz pisałem olej 10W60 w temp 0*C ma lepkość około 1300cSt a lepkość odpowiednia do pracy silnika po rozgrzaniu to około 15cSt - w nowszych "ciasnych" jednostkach nawet <10cSt !

Olej znacząco zbyt wysokiej lepkości niż został rekomendowany przez producenta silnika i jego układu smarowania generuje zbyt wysokie ciśnienie oleju i zbyt wczesne, częstsze otwieranie zaworu zwrotnego tzw. relief valve przy pompie oleju co sprawia, że jego część zamiast płynąć przez układ smarowania i czyścić/chłodzić panewki i łożysko turbiny - wraca z powrotem do miski olejowej.

Porównując np. 5W40 i 10W60 to przepływ tego drugiego wokół panewek w silniku gdzie rekomendowany jest olej 5W40 może być nawet kilkadziesiąt % niższy, co zdecydowanie pogarsza ich smarowanie i ochronę !

Dodatkowo, olej zbyt wysokiej lepkości powoduje szybsze i częstsze otwieranie zaworu bocznikowego w filtrze oleju na skutek ciśnienia zwrotnego - zbyt wysokiego oporu przepływu oleju przez materiał filtrujący i wtedy już przy niskich obrotach można jeździć na niefiltrowanym oleju, którego czystość jest krytyczna dla życia panewek, tłoków i łożyska turbiny.

 

Wiele osób lekką ręką podchodzi do zmiany oleju na 5W50 czy 10W60 "bo lubią podeptać".

Pomijając mniejszą żywotność tych oliw (obowiązkowe krótsze interwały wymiany - poniżej 10 000 km) to one po prostsu nie nadają się do całorocznego użytkowania.

 

Kupilem CFSa nano a ktory lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CFS NT mają niższe HTHS - są "cieńsze".

CFS bez NT jest za "gruby" do sportu, pogarsza osiągi i nie zawiera modyfikatora tarcia - niektórzy na olejach serii CFS osiągali gorsze prędkości maksymalne i wyższe temp oleju niż nawet na cywilnych olejach w tej samej klasie lepkości tym samym autem - i to nie dziwne biorąc pod uwagę skład tego oleju i jego parametry.

 

Ale siniki po CFS wyglądają idealnie (mierzone), a widziałem kilka dość nieźle upalanych.

 

 

Wracając jeszcze do sportowych oliw 10W60 - można ewentualnie "cywilne" 10W60 zastosować i do tego dodatek Archoil AR9100 - on oprócz obniżającego tarcie Nano jeszcze wydłuża żywotność oleju podnosząc TBN i obniżając tempo wzrostu zakwaszenia (TAN) oleju, co jest największym problemem przeładowanych dodatkami typu ZDDP olejów sportowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

A co polecilibyście do Volvo 2.5T + LPG, przebieg ok. 263 k km ? Producent podaje 0W-30 A1/A5.

 

Niestety nic nie ma w poradniku, a jak rozumiem zastosowanie któregoś z poniższych 5W-40 lub 0W-40 nie będzie zabójstwem ? Aktualnie samochód jeździ na Valvo Maxlife 5W-30.

 

5W40

Amsoil ECF 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1)

Elf Synthese 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)

Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2)

Royal Purple 5W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0)

Shell Helix Ultra 5W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,3cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7)

Statoil LazerWay 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,7)

Texaco Havoline Synthetic 5W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 97,3cSt; indeks lepkości 165; temperatura płynięcia -56°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8)

 

0W40

BP Visco 7000 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,3)

Casrtol EDGE Sport 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)

Elf Synthese 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 8,7)

Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)

Mobil1 SuperSyn 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8)

Ravenol 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,7cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5)

Royal Purple 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,9cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0)

 

(...)

 

0W30 / 0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szukam 10w40 do dość wysokoobrotowego 1.6, wolnossacego. Olej będzie zmieniany po raz drugi od kiedy mam auto, do tej pory Castrol Magnatec. Zastanawiam się nad Valvoline, wcześniej płukanie. Silnik ma 195k przebiegu. Dobry wybór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Future jeśli producent zaleca do Twojego silnika olej o lepkości 5W to z jakiego względu chcesz stosować olej 10W ?

 

[ Dodano: 25 Sierpień 2014, 02:18 ]

Valvoline vr1 10w60 w moim eclipse, super olej o obroty u mnie często wchodzą powyżej 6 tyś

 

Zależy do czego super.

O stosowaniu olejów 10W60 pisałem stronę wcześniej - m.in. o ich przyspieszonej degradacji czyli wymuszonych częstych wymianach także chyba wspominałem (częstych - 5-7 000 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.