Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W zasadzie kuflik już wam odpowiedział.

 

Można zapytać w drugą stronę - dlaczego nie ? Dlaczego nie chcesz używać w swoim silniku czegoś lepszego tylko czegoś gorszego ?

 

Piszesz, że silnik jakiś tam remoncik miał, zapewne wymieniono część jego uszczelnień - jeśli nie leje się z niego jak z durszlaka (szkoda kasy za syntetyka) to lejemy to co jest dla danego silnika najlepsze.

 

Wbrew opiniom "mechaników" - nawet jak wcześniej było zalane marne 15W40 - płuczemy silnik (wtedy już płukanką BG na przykład albo Archoil) i lejemy co najlepszego pasuje do danej motorowni.

 

NIC złego stać się nie ma prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeśli np. silnik był remontowany, to naprawdę warto zadbać o dobry olej. Osobiście jeżdżę na 5W30 (syntetyk) od Millersa i jestem zadowolony z olejów tej firmy, do następnego auta również będę stosował olej i płukanki Millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem mega stracha wlewając co kol wiek do silnika i zapalając go później.

Jak wrażenia po użyciu płukanki?

 

Stosowałem płukankę Millersa w 1.9 TDI, ówczesny przebieg to 277400, oczywiście realny, rocznik 2005. Do rozgrzanego silnika na 15 minut, na wolne obroty. Wiadomo, żadnych rewelacji nie ma się co spodziewać. Jednak wcześniej, przez 160 tysięcy stosowany był 5w40 Castrol EDGE w cyklach po 15 tysięcy. Po wymianie, po przejechaniu kilku kilometrów, olej był ciemny, dlatego zainteresowałem się tematem. Po płukance zalałem go Millersem 5w40 XF i włączyłem silnik na kilka minut. Mechanik nawet był lekko zaskoczony, że po tych paru minutach olej był czysty. Później zabarwiał się na czarno stopniowo, nie od razu. Nie pamiętam dokładnie ile to było, ale z tysiąc kilometrów na pewno. Zrobione już 9 tysięcy i zero niespodzianek. Też się trochę bałem, w końcu pełno mitów można znaleźć na forach, jednakże teraz jestem na "tak".

 

Co do zużycia oleju- na Castrolu było to od 600-750 ml na 5 tysięcy. Na Millersie najpierw zużył więcej. Było to 750 ml na 4100 km, chociaż trzeba zaznaczyć, że jeździłem wtedy nieco ostrzej. Teraz na 5 tysięcy zeszło z 700 ml. Następnym razem wezmę Amsoila, chociaż nie liczę na znacznie niższe zużycie. Taki to już urok tego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie kuflik już wam odpowiedział.

 

Można zapytać w drugą stronę - dlaczego nie ? Dlaczego nie chcesz używać w swoim silniku czegoś lepszego tylko czegoś gorszego ?

 

Piszesz, że silnik jakiś tam remoncik miał, zapewne wymieniono część jego uszczelnień - jeśli nie leje się z niego jak z durszlaka (szkoda kasy za syntetyka) to lejemy to co jest dla danego silnika najlepsze.

 

Wbrew opiniom "mechaników" - nawet jak wcześniej było zalane marne 15W40 - płuczemy silnik (wtedy już płukanką BG na przykład albo Archoil) i lejemy co najlepszego pasuje do danej motorowni.

 

NIC złego stać się nie ma prawa.

 

Aivars, a co ma wiek do typu oleju? Syntetyk ma lepsze parametry i tyle. No chyba, że zgodnie z januszową teorią proponujesz 15w40 by nie ciekło;)

 

 

Po prostu nie wiedzialem, to spytalem. Nie wiem- pytam kogos, kto moze udzielic rzeczowej odpowiedzi. Dzieki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowy kompresor FINI MK 103-150-3M i chciałbym zmienić w nim olej. Instrukcja jest powierzchniowa i napisano tylko że zalany jest olejem 15w50 i nic wiecej. Zadnej klasy jakościowej. Jaki olej stosować w tym kompresorze? szukać jakiegoś samochodowego 15w50 czy może jakiś dedykowany do kompresorów np LDAA-100 bo przeważnie tylko taki mozna dostać w sklepach z kompresorami. W czym jest lepszy olej sprężarkowy od samochodowego? Chciałbym aby kompresor długo mi służył

czy mogę nalać motocyklowy olej syntetyczny 15w50?

Jakie to właściwości ma typowy olej sprężarkowy w porównaniu z silnikowym samochodowym?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mam 4 możliwości:

 

na bank pójdzie Millers Engine Flush Płukanka do silnika

 

I teraz który wybrać? Skłaniam się do:

Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 lub Liqui Moly Top Tec 4600 5W30

 

No i są jeszcze te:

Valvoline SynPower MST 5W30

Fuchs Titan GT1 Pro 5W30

 

Który Panowie który?? :D

 

No i filtry oleju jaki do tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem mega stracha wlewając co kol wiek do silnika i zapalając go później.

Jak wrażenia po użyciu płukanki?

Wiem, że późno ale teraz dopiero zauważyłem.

Wiesz co nie wiem dokładnie jak wrażenia, nic się złego nie stało to najważniejsze dla mnie, czy nie używając tego byłby inny efekt?

Nie wiem.

Czy to coś pomogło?

Nie wiem może to tylko placebo może to super działa. Nie widziałem żadnego super syfu jak stary olej się zlewał, ale to chyba przez to, że silnik jest w porządku po prostu.

 

Ale niech będzie przechodziłem z zwykłego mobila1 5W50 na coś lepszego to może warto było to zastosować

 

Wlałem jak producent zaleca do rozgrzanego oleju, auto pochodziło 15minut i zlewamy stary olej.

 

Wlałem millersa tridenta później i tyle.

Samopoczucie lepsze na pewno ma człowiek a chyba to najważniejsze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy i dla mnie znalazł by się jakiś olej? Nie wiem co zalać, bo niedługo strzelę 10tys na obecnym oleju valvoline 10w60. Czy lać taki sam? Katalog mówi chyba o 0w40 ale poprzedni właściciel zalał tego "rejsingowego" valvoline.

 

Auto to bmw e46 328i, przebieg około 230tys, zero zużycia oleju od poprzedniej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woytek13, po co jeździsz na 10W60 w dodatku półsyntetycznym. To jest zły olej do tego silnika.

 

Do M52B28tu lej dobre 5W40 np. Millers Trident 5W40 czy Millers XF 5W40 lub z droższych Liqui Moly High tech 5W40, Amsoil EFM (full saps) 5W40.

 

 

A co powiecie na temat Millers Oils NANODRIVE CFS 5w-40 NT ? porownywalny jakosciowo do Liqui Moly Diesel synthoil ?

 

To inny olej bo CFS Nano 5W40 to olej przeznaczony do bardzo ostrej jazdy. Drogi ale jeden z lepszych olejów jakie można wlać - rzecz jasna nawet w przypadku 5W40 ma on sens, gdy ktoś korzysta ostro z możliwości swojego usportowionego/sportowego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.