Artih Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Oleje niesyntetyczne (a więc HC także) w zdecydowanej większości przy wymianach co 15 000 km już syf zostawiają w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Artih, czyli jak w samochodzie mam przeloty roczne na poziomie 4-5 000 km mogę sobie pozwolić na HC, czy zawsze lepiej wlać pełny syntetyk? Pytam z ciekawości, i tak do obu bolidów pojdzie teraz ravenol 5w30. Przy okazji - specyfikacja producenta sugeruje 5w30 (lub 10w40 - to dość stare samochody). Czy w naszym klimacie można zostać na 5w30, czy lepiej 5w40 ze względu na lato? Dzięki za masę wiedzy w olejarskim temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek555 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Artih oj tam przesadzasz troche co 30tys wymieniaj w serwisach i zyja pozniej 3/4 tego forum kupie takie auta i jezdzi i zyje Ktos przeczyta ze jak wleje lepszy olej bedzie lepiej ale chyba w jego glowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Artih, czyli jak w samochodzie mam przeloty roczne na poziomie 4-5 000 km mogę sobie pozwolić na HC, czy zawsze lepiej wlać pełny syntetyk? Pytam z ciekawości, i tak do obu bolidów pojdzie teraz ravenol 5w30. Przy okazji - specyfikacja producenta sugeruje 5w30 (lub 10w40 - to dość stare samochody). Czy w naszym klimacie można zostać na 5w30, czy lepiej 5w40 ze względu na lato? Dzięki za masę wiedzy w olejarskim temacie Moja żona robi autem 5-6 000 km rocznie - leję HC od Fuchs'a (5W40) Jestem zwolennikiem stosowania olejów 5W40 w naszym klimacie. Artih oj tam przesadzasz troche co 30tys wymieniaj w serwisach i zyja pozniej 3/4 tego forum kupie takie auta i jezdzi i zyje Ktos przeczyta ze jak wleje lepszy olej bedzie lepiej ale chyba w jego glowie Każdy ma prawo do własnego zdania - lepiej jak jest poparte faktami, ale każdy ma prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek555 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Wiem wiem u mine skupuja butelki i jest mala rozlewania i ta sa tez fakty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Ja znam drukarnię, która drukuje "oryginalne" etykiety Castrola, Mobila, Shella i Motula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsiemKilo Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 A może lepiej wcale nie zmieniać oleju, wystarczy sam filtr. Przecież to tylko bełkot, bujda którą wciskają nam koncerny aby zarobić na użytkownikach aut http://www.wiatrak.nl/10532/wielka-samo ... -tajemnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tasek Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Panowie ostatnio rozwazalismy w pracy dlaczego do kosiarek spalinowych kazdy producent zaleca SAE 30 SG Nikt nie jest w stanie fachowo odpowiedzieć na to pytanie. Nie ma jednoznaczej odpowiedzi dlaczego w dzisiejszych czasach jest to minerał o takiej kiepskiej klasie jakosci. Skoro jest to silnik chłodzony powietrzem który masakrycznie się nagrzewa to dlaczego SAE 30 Skoro SAE 30 to chyba 5w30 a tymbardziej 5w40 czy 0w40 jeszcze lepiej by zdało egzamin. niektórzy piszą że 5w30 w żadnym wypadku ale skoro producent zaleca SAE 30 to 5w30 to chyba to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 do swojej kosiarki spalinowej zalewam co mam pod ręką. W tym sezonie pracuje na Totalu 5W40 i jak kosiła tak kosi nadal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tasek Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 szwagier kupił nowego briggsa i nalał 0w40 new life ja kupiłem w sobotę briggsa 675 i zamierzam dotrzeć na oleju briggs SAE 30 wymienić go po 1 godzinie potem po 3 i 5 a docelowo valvoline 0w40 mam nadzieję że będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luq92 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 coobah, u mnie również kosi na byle czym. Tacie zostaje trochę orlenowskiego mineralnego od Sejaka to dolewa i żyje. Jak jakimś cudem olej wyparował i mi się prawie motor zatarł to wlałem od Clio Motula 10W40 i działa do dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy Opublikowano 16 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 panowie - widzę, że ravenol wypuszcza coś takiego. ktoś coś? http://www.aveno-oil.de/.cms/Synthetic_Oils/420-2 charakterystyka chyba niezła, patrząc na dane i porównując z innymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Mam do was pytanie czy przy malutkich przebiegach rocznych rzędu 4-5k. km też zmieniamy olej co rok? Nie wiem czy nie przeciągnąć jednak na dwa lata w takiej sytuacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misoch Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Mam do was pytanie czy przy malutkich przebiegach rocznych rzędu 4-5k. km też zmieniamy olej co rok?Nie wiem czy nie przeciągnąć jednak na dwa lata w takiej sytuacji... Robię podobne przebiegi i ostatnio olej zmieniałem dokładnie po dwóch latach / 10 tys. km, choć Motul zaleca co 15 tys. km lub 12 m-cy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 ja robię takie przebiegi i zmieniam co rok, w hondzie szczególnie rygorystycznie tego przestrzegam, bo tej silnik lubi się kręcić i musi mieć dobre smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Mam do was pytanie czy przy malutkich przebiegach rocznych rzędu 4-5k. km też zmieniamy olej co rok?Nie wiem czy nie przeciągnąć jednak na dwa lata w takiej sytuacji... Raczej bym nie przeciągał.Wyobraź sobie, że olej może się równie szybko deprecjonować jak "stoi", najgorsze dla oliwy są krótkie przebiegi, gdzie nie ma możliwości rozciągnięcia molekuł i wiązań. Nie dotyczy do oliwy nowej, nieużywanej, ale jeśli już zacznie się ją używać to pod wpływem pracy zmienia ona swe parametry i jakby to określić ... poszło, zainicjowany został proces. Np. w niektórych obszarach standard to zmiana oliwy co 6m-cy. Wolałbym ustawić interwał wymiany, jeśli silnik jest dostosowany na 30kkm i 2 lata. Niż tam gdzie producent zaleca wymianę co 12m-cy przeciągnąć do 24m-cy. Jeśli jeszcze ma gaz to tym bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Nie gazu nie ma, ok to zmienię jednak w tym roku, co prawda w tym miesiącu i lipcu budżet nie pozwoli na to ale zamiast w przyszłym roku zmienię olej w sierpniu. Niestety 6.5 litra Millersa to koszt ponad 250zł... Dzięki za uświadomienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Wolałbym ustawić interwał wymiany, jeśli silnik jest dostosowany na 30kkm i 2 lata. Niż tam gdzie producent zaleca wymianę co 12m-cy przeciągnąć do 24m-cy. Jeśli jeszcze ma gaz to tym bardziej. Oba przypadki są tak samo karygodne - w końcu lejemy ten sam olej więc skąd różne standardy ? Dodatkowo te wielkie przebiegi przeważnie są zalecane na olejach ekologicznych (C3), ktore na starcie mają gorsze parametry, skład i wytrzymałość czasową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktm950 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Artih, czy jest dla silnika nie mającego DPFa i pompek, jakaś różnica pomiędzy 8100 X-cess'em a 8100 X-clean'em? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus295 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Nie gazu nie ma, ok to zmienię jednak w tym roku, co prawda w tym miesiącu i lipcu budżet nie pozwoli na to ale zamiast w przyszłym roku zmienię olej w sierpniu. Jeżeli tak malo jeździsz, to ja bym jeszcze te 3 miesiące przetrzymał i przed zimą zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Artih, czy jest dla silnika nie mającego DPFa i pompek, jakaś różnica pomiędzy 8100 X-cess'em a 8100 X-clean'em? Oczywiście, bardzo duża. X-Cess to 2x lepszy lej niż X-Clean (C3). Świadomi użytkownicy wywalając DPF z auta natychmiast leją oleje Full-SAPS, które lepiej chronią silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luq92 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Pytanie z innej beczki. Czy jeśli obecnie mam zalanego Millersa 5w40, to czy przy przyszłej wymianie można dolać litr tegoż oleju i dokupić innego producenta też 5w40? Zawsze z wymian zostaje mi około litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Jak wymieniasz co ~10 000 km to można. Raczej trzeba unikać takich sytuacji ale nic złego stać się też nie może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktm950 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Artih, dzięki za odpowiedź - w takim razie muszę przy najbliższej okazji przejść na X-Cessa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 18 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Jak wymieniasz co ~10 000 km to można.Raczej trzeba unikać takich sytuacji ale nic złego stać się też nie może. A ja napiszę, że nie powinno się mieszać oliwy. Sam mam problem tego typu, że zawsze po wymianie zostaje mi 2-3 litry, dopiero po kolejnej wymianie zużyję całość.Jak byłem w bliskim kontakcie z technologami dwóch znanych i dużych marek olejowych to niezależnie twierdzili, że nie należy mieszać oliwy między sobą, nawet tego samego brandu. [ Dodano: 18 Czerwiec 2014, 07:57 ] X-Cess to 2x lepszy lej niż X-Clean (C3).Dlaczego lepszy, posiadasz jakieś konkretne argumenty w temacie.Ja jakiś rok wstecz kupowałem X-cess 5L w IC za 110zł. Także jak ktoś chce to tanio też można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi