gruby_RS Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 http://www.blogomotive.pl/index.php/201 ... nem-czyli/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tasek Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Czyli dalej zostaje przy Valvoline 0w40 i mobilu 0w40 choć ostatnio nachodzi mnie na neste city pro 0w40 ale czy jest sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Saint Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 a inne pytanie ,co ile wymian oleju robicie plukanke silnika ? ja np. stosuje Forte Motor Flush i mam z nim 5 letnie doświadczenie , ogółem MEGA plus Ja przy każdej wymianie oleju (od 4 lat) robię płukankę silnika środkami Millers lub Liqui Moly. Wszystko jest w jak najlepszym porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 http://www.blogomotive.pl/index.php/2014/05/13/428-nowy-castrol-edge-z-tytanem-czyli/ Trochę głupot - fajnie napisane, żeby ukryć niewiedzę autora + "luźne podejście" bo na czasie. A już podstawowe założenie - że oleje są coraz lepsze - jest błędne. Są coraz tańsze w produkcji = coraz słabsze jakościowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GR_BKP Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Fajnie się go czyta, bo ma lekkie pióro. Ale przestałem po zlocie, na którym kiedyś u nas był (jak pisał bloga na zlecenie BMW Polska) i po tym jak zrobił szopkę z kupowania najtanszego E46 do ścigania Ale teksty na wesoło, więc nie zagłębiając się można się rozluźnić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatthewG Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Pytanie do tych w temacie. Czy np. sezonowa zmiana lepkości oleju ma negatywny wpływ na silnik? Kiedyś jak byłem młodszy to chodziły słuchu żeby jeździć tylko na jednym przez cały żywot auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Nie ma wpływu. Wiele osób jeździ w lecie na 10W60 a w zimie na 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pLaYmAn Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Czy ktoś wie coś na temat olejów firmy MPM? http://news.mpmoil.nl/?id=302 Ceny są BARDZO atrakcyjne, oczywiście o ile to pełne syntetyki. Głównie interesuje mnie ten olej http://www.mpmoil.nl/products/index.php ... ct=05000C3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 A co myślicie o dodatkach do oleju http://allegro.pl/xeramic-doktor-silnik ... 53024.html najbardziej interesuje mnie to, że redukuje zużycie oleju. Stosował ktoś coś podobnego? Mam Ceratec z LM, i z racji tego iż powinien być w silniku przez co najmniej 5kkm tyle go trzymałem. Jestem właśnie przed zmianą oliwy. Przez ceratec skróciłem interwał wymiany z 8kkm na 5,5kkm. Czy zaleje ponownie? Nie, na pewno nie. Moje odczucia: - rozwalił lepkość zacnej oliwy, jest bardziej płynna, - może minimalnie wyciszył jednostkę, ale to chyba bardziej placebo, W sobotę będę zwalał miskę i zobaczymy czy wszystko OK. po gonitwie na autostradach 200km/h i więcej. Przez ten ceratec wbiłem się w dodatkowe koszty, bo przed wymianą zalewam płukankę 2xForteMotorFlush. Silnik w którym pracuje certeac do mazdowski diesel MZR-CD. [ Dodano: 21 Maj 2014, 08:14 ] Pytanie do tych w temacie. Czy np. sezonowa zmiana lepkości oleju ma negatywny wpływ na silnik? Kiedyś jak byłem młodszy to chodziły słuchu żeby jeździć tylko na jednym przez cały żywot auta Raczej nie powinno się skakać jak żaba z liścia na liść.Taka zmiana może mieć uzasadnienie tylko i wyłącznie w mocno doładowanych jednostkach, gdzie w okresie letnim upalamy jakieś OS itp. Osobiście pod takie OS zastosowałbym konkretną oliwę z myślą o jej zmianie po OSie. [ Dodano: 21 Maj 2014, 08:17 ] Czyli dalej zostaje przy Valvoline 0w40 i mobilu 0w40 choć ostatnio nachodzi mnie na neste city pro 0w40 ale czy jest sens?Jest jest, sam się do niego przymierzałem tylko słaba dystrybucja w PL mnie zniechęciła i pozostałem przy starym i sprawdzonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Czy ktoś wie coś na temat olejów firmy MPM? Głównie interesuje mnie ten olej http://www.mpmoil.nl/products/index.php ... ct=05000C3 To półsyntetyk (HC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pLaYmAn Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Ehhh, no trudno, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 A co mozecie powiedziec o Liqui Moly Top Tec 4200 5 W-30 do 2.0Tdi orginalnie z DPFem ale juz bez... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakow_kult Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 MINI poradnik olejowy Przeczytałem większą część wątku olejowego oraz rozpiskę poradnika (otworzył mi oczy nt. olejów HC i PAO - tego nie wiedziałem) - w której brakuje mi polecanych olejów do benzyny przy 5W30. Co warto w tym przedziale warto szukać/wybrać? A może warto uzupełnić w/w poradnik o taki spis? Uważam że jest to świetny zbiór/ściągawka o olejach. Świetna robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Każdy olej 5W30 do silników benzynowych można zastąpić olejem klasy 5W40. Nawet uważam to w naszym klimacie za idealne rozwiązanie. [ Dodano: 29 Maj 2014, 15:52 ] A co mozecie powiedziec o Liqui Moly Top Tec 4200 5 W-30 do 2.0Tdi orginalnie z DPFem ale juz bez... ? Jak nie masz już dziadowskiej "ekologii" to tylko jeden wybór - LM Diesel SynthOil 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Każdy olej 5W30 do silników benzynowych można zastąpić olejem klasy 5W40. Nawet uważam to w naszym klimacie za idealne rozwiązanie. [ Dodano: 29 Maj 2014, 15:52 ] A co mozecie powiedziec o Liqui Moly Top Tec 4200 5 W-30 do 2.0Tdi orginalnie z DPFem ale juz bez... ? Jak nie masz już dziadowskiej "ekologii" to tylko jeden wybór - LM Diesel SynthOil 5W40 Ekologii juz brak ale niestety jedyny Synthoil jaki moge znalezc to "Liqui Moly Synthoil High Tec 1307 Engine Oil 5 W-40 5 Litres" nie wiem czy to ten sam co polecasz ? ma specyfikacje ACEA A3/B3 czyli chyba za slaba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Liqui Moly Synthoil to olej do silników benzynowych, Liqui Moly Diesel Synthoil to ten sam olej ale do silników diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Liqui Moly Synthoil to olej do silników benzynowych, Liqui Moly Diesel Synthoil to ten sam olej ale do silników diesla Niestety Liqui Moly Diesel Synthoil jest niedostepny w UK takze musze znalezc cos innego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Shell Helix Ultra Diesel 5W40 - półsyntetyk (HC) ale o dobrych parametrach Zmieniać co 10 000 km i będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osa_607 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Artih, aktualnie jeżdżę na Total Quartz 9000 Energy 5W40 i tak się zastanawiam, czy warto zmienić go na Ravenol VMO 5W40 (ten z twojej listy), jak sądzisz? Warto? Dodam, że motor to 2.2 HDi z FAP'em, wymiana oliwy częściej niż co 13-14 tyś. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsiemKilo Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Artih, powiedz mi czy warto wlać AMSOIL 5W40 100% SYNTHETIC PREMIUM DIESEL do fiatowkiego 1.3 Multijeta euroIV. DPFa brak jest katalizator. Zastanawiałem się nad LM Diesel synthoil jednak ilościowo potrzebuję 3 l i bardziej odpowiada mi bańka od amsoila. Chyba, że polecisz coś jeszcze innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 osa_607, warto OsiemKilo, wybierasz między (moim skromnym zdaniem) dwoma najlepszymi olejami do silnika Diesl'a jakie są ogólnodostępne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsiemKilo Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Artih dzięki, teraz już jest wszystko jasne wybieram amsoila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osa_607 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Dzięki Artih, kolejna wymiana będzie na RAVENOL Rozumiem, że płukankę trzeba zastosować (np. ta od LM)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Rozumiem, że płukankę trzeba zastosować (np. ta od LM)? Jak wymieniasz olej co 10-12 000 km to nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek555 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Nawet ka co 15tkm to tez nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi