Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a inne pytanie ,co ile wymian oleju robicie plukanke silnika ?

 

ja np. stosuje Forte Motor Flush i mam z nim 5 letnie doświadczenie , ogółem MEGA plus

 

Ja przy każdej wymianie oleju (od 4 lat) robię płukankę silnika środkami Millers lub Liqui Moly. Wszystko jest w jak najlepszym porządku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę głupot - fajnie napisane, żeby ukryć niewiedzę autora + "luźne podejście" bo na czasie.

 

A już podstawowe założenie - że oleje są coraz lepsze - jest błędne.

Są coraz tańsze w produkcji = coraz słabsze jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się go czyta, bo ma lekkie pióro. Ale przestałem po zlocie, na którym kiedyś u nas był (jak pisał bloga na zlecenie BMW Polska) i po tym jak zrobił szopkę z kupowania najtanszego E46 do ścigania ;)

Ale teksty na wesoło, więc nie zagłębiając się można się rozluźnić... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o dodatkach do oleju

http://allegro.pl/xeramic-doktor-silnik ... 53024.html

najbardziej interesuje mnie to, że redukuje zużycie oleju. Stosował ktoś coś podobnego?

Mam Ceratec z LM, i z racji tego iż powinien być w silniku przez co najmniej 5kkm tyle go trzymałem. Jestem właśnie przed zmianą oliwy. Przez ceratec skróciłem interwał wymiany z 8kkm na 5,5kkm.

 

Czy zaleje ponownie? Nie, na pewno nie.

 

Moje odczucia:

- rozwalił lepkość zacnej oliwy, jest bardziej płynna,

- może minimalnie wyciszył jednostkę, ale to chyba bardziej placebo,

 

W sobotę będę zwalał miskę i zobaczymy czy wszystko OK. po gonitwie na autostradach 200km/h i więcej.

Przez ten ceratec wbiłem się w dodatkowe koszty, bo przed wymianą zalewam płukankę 2xForteMotorFlush.

 

Silnik w którym pracuje certeac do mazdowski diesel MZR-CD.

 

[ Dodano: 21 Maj 2014, 08:14 ]

Pytanie do tych w temacie. Czy np. sezonowa zmiana lepkości oleju ma negatywny wpływ na silnik? Kiedyś jak byłem młodszy to chodziły słuchu żeby jeździć tylko na jednym przez cały żywot auta :D
Raczej nie powinno się skakać jak żaba z liścia na liść.

Taka zmiana może mieć uzasadnienie tylko i wyłącznie w mocno doładowanych jednostkach, gdzie w okresie letnim upalamy jakieś OS itp. Osobiście pod takie OS zastosowałbym konkretną oliwę z myślą o jej zmianie po OSie.

 

[ Dodano: 21 Maj 2014, 08:17 ]

Czyli dalej zostaje przy Valvoline 0w40 i mobilu 0w40 choć ostatnio nachodzi mnie na neste city pro 0w40 ale czy jest sens?
Jest jest, sam się do niego przymierzałem tylko słaba dystrybucja w PL mnie zniechęciła i pozostałem przy starym i sprawdzonym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINI poradnik olejowy

 

Przeczytałem większą część wątku olejowego oraz rozpiskę poradnika (otworzył mi oczy nt. olejów HC i PAO - tego nie wiedziałem) - w której brakuje mi polecanych olejów do benzyny przy 5W30.

 

Co warto w tym przedziale warto szukać/wybrać? A może warto uzupełnić w/w poradnik o taki spis? Uważam że jest to świetny zbiór/ściągawka o olejach. Świetna robota. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy olej 5W30 do silników benzynowych można zastąpić olejem klasy 5W40. Nawet uważam to w naszym klimacie za idealne rozwiązanie.

 

[ Dodano: 29 Maj 2014, 15:52 ]

A co mozecie powiedziec o Liqui Moly Top Tec 4200 5 W-30 do 2.0Tdi orginalnie z DPFem ale juz bez... ?

 

Jak nie masz już dziadowskiej "ekologii" to tylko jeden wybór - LM Diesel SynthOil 5W40 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy olej 5W30 do silników benzynowych można zastąpić olejem klasy 5W40. Nawet uważam to w naszym klimacie za idealne rozwiązanie.

 

[ Dodano: 29 Maj 2014, 15:52 ]

A co mozecie powiedziec o Liqui Moly Top Tec 4200 5 W-30 do 2.0Tdi orginalnie z DPFem ale juz bez... ?

 

Jak nie masz już dziadowskiej "ekologii" to tylko jeden wybór - LM Diesel SynthOil 5W40 :good:

 

Ekologii juz brak ale niestety jedyny Synthoil jaki moge znalezc to "Liqui Moly Synthoil High Tec 1307 Engine Oil 5 W-40 5 Litres" nie wiem czy to ten sam co polecasz ? ma specyfikacje ACEA A3/B3 czyli chyba za slaba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, aktualnie jeżdżę na Total Quartz 9000 Energy 5W40 i tak się zastanawiam, czy warto zmienić go na Ravenol VMO 5W40 (ten z twojej listy), jak sądzisz? Warto?

 

Dodam, że motor to 2.2 HDi z FAP'em, wymiana oliwy częściej niż co 13-14 tyś. km. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, powiedz mi czy warto wlać AMSOIL 5W40 100% SYNTHETIC PREMIUM DIESEL do fiatowkiego 1.3 Multijeta euroIV. DPFa brak jest katalizator.

Zastanawiałem się nad LM Diesel synthoil jednak ilościowo potrzebuję 3 l i bardziej odpowiada mi bańka od amsoila. Chyba, że polecisz coś jeszcze innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.