Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Artih a co sądzisz o VALVOLINE SynPower 5W40 do mojej bmw e39 2.2 ?Niby klasę jakości ma LL-01. Czy po prostu każdy olej aby spełniał LL-01. Nawet taki LOTOS SYNTHETIC 5W40 ma tą klasę ale więcej kasy zostaje w kieszeni. U mnie wchodzi 6.5 litra, aha przebieg 250 poprzedni właściciel zalał mobil 10w-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih a co ty byś polecił od siebie za olej nie musi być koniecznie 10w40. Patrząc po doborze oleju na stronie choćby Motula po marce i modelu to można niby zalać takimi olejami. Tak jak pisałem wyżej nie ma kartki od oleju i nie wiem co tam jest, a trzeba to teraz jakoś mądrze rozwiązać. Jeszcze będzie szwagier dzwonił do właściciela może coś się dowie.

8100 X-CLEAN 5W-40

8100 ECO-NERGY 5W-30

8100 X-CLEAN 5W-30

8100 X-CESS 5W-40

6100 SYNERGIE+ 10W-40

4100 TURBOLIGHT 10W-40

 

 

I jak możesz to powiedz mi coś o mojej oliwie którą zalewam swoje autko bo jak to lipa to zmienię bo niedługo przychodzi na to pora. Swojego zalewam Motul Specific dexos2 5W30. Autko to Opel Signum 2,0 benzyna turbo 175KM przebieg 250tys. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - na 53 stronie tematu macie mały poradnik i wypisane najlepsze oliwy na rynku.

 

Jest tam też wyjaśnione co lać do auta jak nie wiemy co było wcześniej.

 

Zasada jest jedna - jeśli wasze auto ma filtr czastek stałych lejecie (niestety dużo słabszy parametrowo) olej z normą C3 (Low/Mid SAPS - najlepiej oczywiście Low SAPS).

 

Jeśli wasze auto nie ma filtra - lejecie najlepszy możliwie olej o lepkości zalecanej przez producenta waszego silnika - niezależnie od tego co było lane wcześniej (i tu najlepiej wybrać właśnie coś z 53 strony tematu) :!:

 

Specyficzne normy producentów to niestety wymysł producentów - prawie wszystkie oleje w 100% syntetyczne przewyższają parametrami wymagane normy VW-BMW-Forda dla aut bez filtra cząstek stałych.

 

[ Dodano: 21 Kwiecień 2014, 12:17 ]

Artih a co sądzisz o VALVOLINE SynPower 5W40 do mojej bmw e39 2.2 ?

 

Opisałem go stronę wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artih, co lepsze VALVOLINE SYNPOWER 5W40 czy SHELL HELIX ULTRA 5W40 bo nic innego nie maja w zaufanym mi sklepie.

 

Zdecydowanie Valvoline.

 

Shell nie produkuje ŻADNEGO oleju syntetycznego.

Ponadto wiele modeli tego producenta ma problemy szybkiego "nagarowania" w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie orientujecie się może w temacie olejów do dwusuwów? Jaki syntetyk 2t jest polecany?

kto produkuje oleje dla stihla? Kosy mają obroty czasem po 10tyś i pracują po kilka godzin a co ciekawe czerwony olej stihl to minerał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co kombinujesz, ale z tego co wiem to do Stihla jest inny olej niż np do Husqvarny inny kolor i skład więc ja bym tego np do jakiegoś skutera dwusuwa w życiu nie wlał :thumbdown: Jak kiedyś miałem skuter to lałem olej Castrola do 2T i dobrze wszystko działało ale to było ładnych parę lat temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stihl ma dwa rodzaje oleju:

- czerwony, mineralny HP

- zielony, syntetyczny HP Ultra i HP Super

 

Do pilarki Stihla leje zwykły czerwony HP, natomiast do kosy Al-Ko używam Orlen 2T. Mieszankę robię deczko bogatszą niż zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie dobrać olej do:

-Skoda Fabia II 1,6 105 KM Benzyna, 2008r., wymiana oleju raz w roku lub co 10 k km w zależności co pierwsze nastąpi. Obecnie jeżdzę na Motul Specific 5W40.

-Skoda Fabia II 1,2 TSI 105 KM, benzyna, 2012r. wymiana tak samo jak wyżej.

 

Doradzi ktoś coś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie za jakiś czas będę musiał zmienić olej w astrze (1.6 8V only pb) i mam dylemat, mianowicie auto dotychczas jeździło na oleju GM 10w40, ja w roku nie zrobię pewnie więcej jak 8kkm, dlatego wymieniał będę co rok. Pomyślałem, że przy tak małym rocznym przebiegu, warto zainwestować w "lepszy" olej. Auto eksploatuję często na krótkich odcinkach koło 8km. Myślałem żeby wybrać coś z polecanego przez TVNTurbo Valvoline, lub dołożyć jeszcze trochę i wybrać Liquy Moly. Możecie mi coś doradzić? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku trzeba sprawdzic jakie normy olejowe przewiduje producent do danego silnika i na ich podstawie dobierac olej, ja polecam olej Millers, jest rozlewany w Anglii w jednej fabryce wiec minimalizuje to tez ryzyko trafienia na podrubke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak większość innych olejów jest podrabiana niestety i często pojawiają się one na allegro, to że jest olej rozlewany w jednej fabryce niestety nic nie daje. Bo podrabiają butelki, etykiety danego producenta i wprowadzają na rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.