bgs Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Castrol, Castrol, Castrol feee... ,ciągle widzę Powyższa firma miała kiedyś taki piękny zielony olej... ,jak ktoś pamięta... ,to niech się do niego przyczepi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 • Casrtol EDGE Sport 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)• Castrol RS Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1) • Castrol EDGE Professional 0W30 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5) Świetne oliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiaad Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 To jeśli o olejach do skrzyń rozmawiamy, wybrałem chyba 4 najlepsze na rynku. Gdzie poszukać taki temp. olejów? Na co jeszcze zwrócić uwagę?Cały czas niewiem co zamówić... 1. Motul 300 75W-90 2. Millers CRX NT 75W-90 3. AMS MTG 75W-90 4. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 zerknij jeszcze na inne parametry wymagane przez skrzynie biegów "GL" nie każda toleruje standardu pośredniego 4/5 i 5 czasem skrzynia ze względu na zastosowane elementy ma być GL-4 ;-) i już. pozdrawiam! z mojej strony polecam AMS ten olej pomógł w moim przypadku ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakikwap Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 No ale jesli spelnia GL5 to chyba takze poniższe jak GL4. Kupilem millersa tylko w jakiejs superhiper wersji NT zobaczymy, dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris18404 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Co powiecie o oleju castrol 5w-30 mój samochód nie ma filtrów cząsteczek stałych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator krd Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 chris18404, przeczytaj poprzednich 64 stron to sie dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Do mojej skrzyni w Alfie 155 zalecany jest olej GL4 ale studiując parametry planuję kupić Ravenol Vollsynthetisches Getriebeoel VSG 75W90 - GL5. Syntetyk, spełnia niższe normy GL4 z nawiązką i nie jest drogi jak syntetyczne Millers'y i Amsoil'e - nie sądzę, żeby wyższe parametry mogły mieć zły wpływ na pracę skrzyni biegów. Temperatury i obciążenia jednak nie te co w silniku. No i ma fajną temp. płynięcia (-42st.C.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Do 2benzyniaków już zamówiłem Liqui Moly HighTech 5w40 Teraz chce brata naprostować na jakiś lepszy olej. Brat ma Leona 2010 1.9TDI 105KM zrobiony na 140KM. Auto nie ma DPFa (dlatego był brany 1.9TDI, a nie 2.0TDI ). Leje to co ASO daje czy Shella 5w30. Z 53str tematu mi pasuje jedynie Ravenol VMO 5W40 (tylko tutaj nie wiem jak z dostępnością) lub Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 (nie moge go w żadnym sklepie znaleźć). Czy oprócz tych 2 olei jest coś jeszcze co warto wlać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Oba, które wymieniłeś to oleje C3 a skoro on nie ma DPF'a to bez sensu je stosować (mają sporo słabsze parametry). Spokojnie może stosować 5W40 dedykowany do diesla - i tu jeśli chodzi o parametry wybór jest ewidentny - Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Tyle, że on nie spełnia normy do PD: 505.01. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf/$file/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340.jpg/$file/1340.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 A czy RAVENOL VMP SAE 5W-30 to jest pełny syntetyk? Potrzebuję oleju 5W30 spełniającego C3, silnik to dCi z filtrem, więc chyba Low SAPS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Panowie, wśród polecanych olejów nie widzę Ravenola 5w40 - przez brak doświadczenia z nim, czy właściwości nie takie super? Mam zamiar wlać go do dwóch samochodów - honda del sol, silnik przebieg 137000km oraz seicento przebieg 60000. Oba teraz jeżdżą na 10w40, nie biorą oliwy. Lać Ravenol czy pójść w inne 5w40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 A czy RAVENOL VMP SAE 5W-30 to jest pełny syntetyk?Potrzebuję oleju 5W30 spełniającego C3, silnik to dCi z filtrem, więc chyba Low SAPS? 53 strona tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Myślałem nad tym Liqui Moly dedykowanym do diesli. Ta norma wszystko psuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Panowie, wśród polecanych olejów nie widzę Ravenola 5w40 - przez brak doświadczenia z nim, czy właściwości nie takie super? Mam zamiar wlać go do dwóch samochodów - honda del sol, silnik przebieg 137000km oraz seicento przebieg 60000. Oba teraz jeżdżą na 10w40, nie biorą oliwy. Lać Ravenol czy pójść w inne 5w40? • Ravenol VSI 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,6 cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0) Jest jak najbardziej syntetyczny i jak najbardziej Myślałem nad tym Liqui Moly dedykowanym do diesli.Ta norma wszystko psuje Lej go spokojnie, on przewyższa normy PD-VW - po prostu LM nie chciało zabulić za normę koncernowi VW. Jest mnóstwo takich oliw - choćby przeróżne Amsoil'e. Coraz mniej firm ma ochotę płacić haracze koncernom samochodowym za jeden napis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weglus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Artih, podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Lej go spokojnie, on przewyższa normy PD-VW - po prostu LM nie chciało zabulić za normę koncernowi VW. Jest mnóstwo takich oliw - choćby przeróżne Amsoil'e.Coraz mniej firm ma ochotę płacić haracze koncernom samochodowym za jeden napis. Czy oby na pewno? Wiem, że z LM TopTec 4100 było tak, że najpierw miał na bańce napis, że spełnia normę 505.01 (oficjalnie) a później, że nadaje się do silników, które wymagają oleju z tą normą (w tym momencie LM nie zapłaciło wspomnianego "haraczu" VolksWagenowi). Na bańce DieselSynthoila nic takiego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Artih, możesz sie jakoś wypowiedzieć na temat VALVOLINE SYNPOWER 5W40 ? Olej do normalnej wolnossącej benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Niezły, mimo że półsyntetyk to dość spory procent bazy syntetycznej PAO w składzie. Słabszy od wymienionych na liście (str. 53 tematu) ale jeśli jest tańszy od nich - to wygląda ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buka Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Bo właśnie myślę czy jak kupie elfa albo shella to że mogę dostać podróbki. Ogolnie olej do auta bez żadnych udziwnień typu turbo itp, normalna wolnosąca benzynka z przebiegem 80k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Czy oby na pewno? Jeśli auto nie ma filtra DPF - na pewno można lać Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40. Przewyższa dedykowane oleje pod każdym względem. Bo właśnie myślę czy jak kupie elfa albo shella to że mogę dostać podróbki. Ogolnie olej do auta bez żadnych udziwnień typu turbo itp, normalna wolnosąca benzynka z przebiegem 80k km. Wybierz coś z 53 strony tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyymek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Artih jaki polecasz olej do hyundai coupe 97r 1.6 114KM przebieg coś tam powyżej 200 tys. Bo nie ma nawet kartki jaki był. Myślę o Motul 6100 10w40 a i cena nie urywa jaj. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Jak 10W40 to wybierz coś z 53 strony. Motul 6100 to przeciętniak - wolał bym już Gulfa TopTec 10W40 - te same parametry a tańszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuflik Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Gulfa TopTec 10W40 nie widze takiego oleju na stronie gulfa... Chodzi o gulf tec plus? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artih Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Tak, Tec Plus Średniak w Klasie 10W40 - ale solidny. Olej klasy Motul'a 6100 ale ma dobrą cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi