Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Casrtol EDGE Sport 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)

Castrol RS Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1)

Castrol EDGE Professional 0W30 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)

 

Świetne oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli o olejach do skrzyń rozmawiamy, wybrałem chyba 4 najlepsze na rynku. Gdzie poszukać taki temp. olejów? Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Cały czas niewiem co zamówić...

 

1. Motul 300 75W-90

2. Millers CRX NT 75W-90

3. AMS MTG 75W-90

4. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80

 

zerknij jeszcze na inne parametry wymagane przez skrzynie biegów "GL" nie każda toleruje standardu pośredniego 4/5 i 5 czasem skrzynia ze względu na zastosowane elementy ma być GL-4 ;-) i już.

pozdrawiam!

z mojej strony polecam AMS ten olej pomógł w moim przypadku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojej skrzyni w Alfie 155 zalecany jest olej GL4 ale studiując parametry planuję kupić Ravenol Vollsynthetisches Getriebeoel VSG 75W90 - GL5.

 

Syntetyk, spełnia niższe normy GL4 z nawiązką i nie jest drogi jak syntetyczne Millers'y i Amsoil'e - nie sądzę, żeby wyższe parametry mogły mieć zły wpływ na pracę skrzyni biegów. Temperatury i obciążenia jednak nie te co w silniku.

 

No i ma fajną temp. płynięcia (-42st.C.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2benzyniaków już zamówiłem Liqui Moly HighTech 5w40 ;)

Teraz chce brata naprostować na jakiś lepszy olej.

Brat ma Leona 2010 1.9TDI 105KM zrobiony na 140KM. Auto nie ma DPFa (dlatego był brany 1.9TDI, a nie 2.0TDI :P ). Leje to co ASO daje czy Shella 5w30. Z 53str tematu mi pasuje jedynie Ravenol VMO 5W40 (tylko tutaj nie wiem jak z dostępnością) lub Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 (nie moge go w żadnym sklepie znaleźć). Czy oprócz tych 2 olei jest coś jeszcze co warto wlać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba, które wymieniłeś to oleje C3 a skoro on nie ma DPF'a to bez sensu je stosować (mają sporo słabsze parametry).

 

Spokojnie może stosować 5W40 dedykowany do diesla - i tu jeśli chodzi o parametry wybór jest ewidentny - Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wśród polecanych olejów nie widzę Ravenola 5w40 - przez brak doświadczenia z nim, czy właściwości nie takie super? Mam zamiar wlać go do dwóch samochodów - honda del sol, silnik przebieg 137000km oraz seicento przebieg 60000. Oba teraz jeżdżą na 10w40, nie biorą oliwy. Lać Ravenol czy pójść w inne 5w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wśród polecanych olejów nie widzę Ravenola 5w40 - przez brak doświadczenia z nim, czy właściwości nie takie super? Mam zamiar wlać go do dwóch samochodów - honda del sol, silnik przebieg 137000km oraz seicento przebieg 60000. Oba teraz jeżdżą na 10w40, nie biorą oliwy. Lać Ravenol czy pójść w inne 5w40?

 

Ravenol VSI 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,6 cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0)

 

Jest jak najbardziej syntetyczny i jak najbardziej :good:

 

 

Myślałem nad tym Liqui Moly dedykowanym do diesli.

Ta norma wszystko psuje :/

 

Lej go spokojnie, on przewyższa normy PD-VW - po prostu LM nie chciało zabulić za normę koncernowi VW. Jest mnóstwo takich oliw - choćby przeróżne Amsoil'e.

Coraz mniej firm ma ochotę płacić haracze koncernom samochodowym za jeden napis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej go spokojnie, on przewyższa normy PD-VW - po prostu LM nie chciało zabulić za normę koncernowi VW. Jest mnóstwo takich oliw - choćby przeróżne Amsoil'e.

Coraz mniej firm ma ochotę płacić haracze koncernom samochodowym za jeden napis.

Czy oby na pewno?

Wiem, że z LM TopTec 4100 było tak, że najpierw miał na bańce napis, że spełnia normę 505.01 (oficjalnie) a później, że nadaje się do silników, które wymagają oleju z tą normą (w tym momencie LM nie zapłaciło wspomnianego "haraczu" VolksWagenowi).

Na bańce DieselSynthoila nic takiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły, mimo że półsyntetyk to dość spory procent bazy syntetycznej PAO w składzie.

Słabszy od wymienionych na liście (str. 53 tematu) ale jeśli jest tańszy od nich - to wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oby na pewno?

 

Jeśli auto nie ma filtra DPF - na pewno można lać Liqui Moly Diesel SynthOil 5W40.

Przewyższa dedykowane oleje pod każdym względem.

 

Bo właśnie myślę czy jak kupie elfa albo shella to że mogę dostać podróbki. Ogolnie olej do auta bez żadnych udziwnień typu turbo itp, normalna wolnosąca benzynka z przebiegem 80k km.

 

Wybierz coś z 53 strony tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.