Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja nadal czekam na maila od przedstawiciela Millers'a dot. stosowanych baz olejowych w nowych produktach

Ja się nie doczekałem póki co od kilku miesięcy...

 

Ja nie używam auta ekstremalnie, garażuje więc mróz odchodzi i nie przeszkadza mi stosowanie dobrego HC jak Valvo lub Millersa Trident, który ma dużą zawartość PAO i domieszki HC. Po prostu nie lubie jak producent nie podaje info a sam chce wlewać to co najlepsze bo mam taki kaprys i lepiej się z tym czuje poza tym mimo wszystko silnikowi to wyjdzie tylko na zdrowie.

 

Dlatego będę stosował Amsoila.

 

Do tej pory myślałem, że Millersy XF to 100% PAO, serio jest inaczej ? - Piotrek na zmienolej.pl twierdzi, ze to PAO ale też pewnie info nie ma... tak samo jak o Tridencie mówił, że PAO z domieszkami HC ale nie wiadomo ile czego...

 

120kkm, nie pobiera oleju. Zostanę przy 10w40

Jeśłi ten przebieg jest oryginalny to jest bardzo niski. Ja bym wlał coś w pełni syntetycznego 5W40 ale Twoja decyzja. Tak na prawdę każdy silnik to odrębny indywidualny przypadek ale jeszcze nie słyszałem zeby komuś się coś stało bo przeszedł z półsyntetyka na HC lub w pełni syntetyczne PAO.

 

Artih, zalecają tam 5W40 jesli sie nie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niedoceniany olej o świetnej jakości. Mało marketingowy więc i rzadko kupowany. Producent ceniony w sporcie motorowym - czołowy jeśli chodzi o oleje przekładniowe.

Po kartach widać, że nie ściemnia tylko w miarę solidnie wszystkie dane podaje (akurat nie w polskich ale w oryginalnych DE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zalany Millers XF 5w30 po plukance Millersa. Jezeli Millers obniza jakosc, to na co go teraz zmienic? Mam silnik 2.0 TDDI w Mondeo i jedyne co przychodzi mi do glowy w wyzszym standardzie to plukanka BG109, znow ten Millers XF plus Archoil 9300. Jest to jakies wyjscie czy szukac nowych opcj? Pytam bo mam przebieg 250 tys km i nigdy nie ruszana pompe, rozrzad i turbine. Kanaliki dosc waskie w tym silniku, wiec musze miec jak najczystsze srodowisko. Oleju nie bierze,wiec ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakies wyjscie czy szukac nowych opcj? Pytam bo mam przebieg 250 tys km i nigdy nie ruszana pompe, rozrzad i turbine. Kanaliki dosc waskie w tym silniku, wiec musze miec jak najczystsze srodowisko. Oleju nie bierze,wiec ...

 

Jeśli chcesz iść w top (jeśli chodzi o silniki diesla bez gównianych DPFów) to wybór jest jeden - zdecydowanie najlepsze parametry ma olej Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (100% bazy poliolefinowej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zebym nie czytal. Piotrek ze zmienolej.pl zalecal Millersa, a tu wyskoczyla opinia, ze nawet on nie wie co oni tam leja. Stad szybkie pytanie. Ford lal zawsze Formule F, ale teraz pod ta naklejka kryje sie Castrol Magnatek w spec. A5, czyli nie jest to juz a1b1. Dziwne, ze cale lata zalecali jedno, a teraz uznali to bez znaczenia. Stad i moje pytanie bo nie lubie bawic sie w polsrodki. Wczesniej wahalem sie nad LM, ale wyskoczyla informacja, ze takie ADAC, podwyzszalo oceny niemieckim produktom, to wybralem angielski produkt do angielskiego auta. Teraz szukam czegos lepszego. Dziekuje za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ze zmienolej.pl zalecal Millersa, a tu wyskoczyla opinia, ze nawet on nie wie co oni tam leja.

 

Nie wiem czy sam przyzna, że nie wie co leją.

Ja się tym interesuję i przyznaję, że nie wiem bo nie chcą powiedzieć :)

No ale ja tego nie sprzedaję.

 

Fakt niezaprzeczalny jest taki, że po zmianie nazw Millers'ów wiele nowych olejów ma słabsze parametry niż ich odpowiedniki z poprzedniej serii.

Historia pokazuje (Motul, Valvoline), że takie rzeczy oznaczały jedno - cięcie kosztów i przejście na HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej byl Formula E od Forda, potem Formula F Forda, nastepnie Motorcraft XR vel Formula F, Ocecnie Formule F robi Castrol. Na forach Forda sa cale rzeki olejowych tematow. A im dalej tym glebiej. Tak to wszystko pogmatwane. Formula E to byl polsyntetyk, a Formula F udaje syntetyk (HC). Wiadomo tyle Formula F 5w30 wskaźnik lepkości 160,00

Lepkość HTHS 3,00

Popiół siarczanowy 1,30

Całkowita liczba zasadowa TBN 9,00

temperatura płynięcia -45,00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby te PAO takie super hiper, a na zmieńolej.pl czytam:

Estry charakteryzują się jeszcze lepszymi parametrami niż PAO:

 

- Doskonała odporność na wysokie temperatury

 

- Wyższa (niż PAO) wytrzymałość filmu smarnego na obciążenia mechaniczne

 

- Doskonała płynność w niskich temperaturach

 

Teraz już sam nie wiem co wybrać. :dontknow:

 

Czy są oleje PAO z Estrami? Cholera, co wlać do silnika Lancera Evo IV? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oleje na estrach to gr. V (Pao gr IV) i są jeszcze droższe :)

Czy są oleje PAO z Estrami? Cholera, co wlać do silnika Lancera Evo IV?

 

Są takie oleje. Chyba Millersy CFS (czyli PAO+estry), do niektórych olejów Millersa tez są domieszki estrów - ale to info z netu.

 

edit: Millers CFS to olej estrowy - tak podają.

 

Fuchs Race Pro S jest to olej PAO+ester.

 

To jest auto do jazdy po torze ? jaka chcesz lepkość ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijmy sobie jedną zasadniczą kwestię.

 

Olej składa się z bazy olejowej oraz dodatków.

O tym jakie parametry ma olej decydują obie te - nazwijmy - "zmienne".

 

Na przykładzie Millers'a - Millers produkuje bazy olejewe tylko na poliolefinach (PAO). Dodatków do olejów (w zależności od jego modelu) jest kilkadziesiąt - zapewne zdarzają się też dodatki estrowe i być może wtedy niektórzy piszą, że to olej PAO+estry - ale tak prawdopodobnie można by opisać każdy syntetyczny olej.

 

Ja zawsze będę pisał o oleju (PAO / etrowy) jeśli dany olej będzie miał taką bazę olejową - nie dodatki.

Baza olejowa to od 80 do 95% objętości całego oleju.

 

Dla łatwiejszego zrozumienia: Millers jest znany z baz olejowych PAO (ale zaoewne stosuje też dodatki olejowe, które są estrowe). Motul zaś przez lata był znany z tego (na tym zbudował swoją opinię), że stosował powszechnie estrowe bazy olejowe (ale zapewne też stosował dodatki poliolefinowe w tych olejach). Nie zmienia to jednak faktu, że Motule nie były estry+PAO tylko estrowe (już nie są więc ;) - teraz są estrowo-mineralne).

 

Są jednak też oleje, które w swojej bazie mają i PAO i estry (np. Royal Purple) - ale żadne o których dotychczas rozmawialiśmy.

 

Jeśli chodzi zaś o przewagę estrów nad PAO to nie należy nią się aż na tyle przejmować - obrazowo - odległość dzieląca jakością oleje na bazie HC -> PAO to kilometr, oleje PAO -> estry to kilka metrów.

 

P.S. Millers CFS to olej na bazie PAO - być może ma zawartość dodatków estrowych (jak pisałem wyżej) ale ile ich jest i jakie - zapewne się nie dowiemy bo to już skład oleju, którego producent zapewne nie upubliczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie Millers'a - Millers produkuje bazy olejewe tylko na poliolefinach (PAO).

I w przypadku olejów z serii "premium" jak Millers XF LL 5W40, XF LL EE+nano oraz inne XF LL C3 zapewne tak jest i są to oleje w 100% na bazie PAO. A co z serią Trident ? Sam pisałes, ze muszą mieć domieszki HC. Poza tym ciekawe jest w przypadku Tridenta 5W40 (not LL), że nie spełnia aprobaty np. bmw LL-98 czy 01 a olej juz wycofany przez Millersa jakim był XFS 5W40 spełnia bmw LL-98 a często mówi się, że Trident jest bardzo podobny do byłego XFS'a (choc ten był droższy i sprzedawany jako 'premium').

 

 

Ja chyba jedna spróbuje oleju marki Ravenol. Kto stosował chwali, kto niestosował a się zna twierdzi, ze to znakomite oleje z bardzo dobrą ceną. No chyba, że się szarpne na Amsoila, który pewnie jest doskonały i daje poczucie posiadania oleju z najwyższej półki na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.