paid_in_full Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Do współczesnych diesli leje się 5w30, olej o niskiej zawartości substancji smolistych, uwalniających sie w silniku podczas pracy. Takie oleje leje się do diesli z filtrami cząstek stałych. Zalanie innego oleju może spowodować uszkodzenie filtra-przejście w tryb awaryjny i konieczność udania się do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Substancje smoliste to chyba w papierosach , w olejach do diesli chodzi o zawartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarki tzw LOW/MID SAPS, czyli patrzymy na normy C1, C2 i C3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Czym różni się olej do diesla od tego do benzyny. Jak kupiłem diesla to zadałem sobie trud i przedzwoniłem do kilku przedstawicieli olejów z tym zapytaniem. Jedyna różnica to taka, że w olejach dedykowanych do diesli jest więcej dyspersantów. Ale jak aro_77 napisał dużo olejów jest uniwersalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paid_in_full Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Substancje smoliste to chyba w papierosach , w olejach do diesli chodzi o zawartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarki tzw LOW/MID SAPS, czyli patrzymy na normy C1, C2 i C3. Tak, posłużyłem się kolokwialnym określeniem na rzecz, którą Ty precyzyjnie nazwałeś. Myślisz, że wystarczy patrzeć na normę C1, C2 i C3 gdy producent aut (tu VW) zaleca stosowanie oleju wg. specyfikacji 505.01 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Myślę, że specyfikacja producenta jest bardzo ważna, choć bywa tak, że nowe oleje przewyższają normami zalecenia sprzed kilku lat. Ja np jeżdżę na oleju LiquiMoly 5W-30 ACEA C2, API SM/CF choć producent drukując książkę i wypuszczając auto z fabryki lał 5W-40 bez oznaczeń Cx tylko spełniające normy ACEA B3/B4, API CF, dziwne bo filtr dpf był zamontowany Oczywiście w następnych edycjach książki zmodyfikowano wpisy, a na półkach ASO pojawiły się nowe wersje oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Jedyna różnica to taka, że w olejach dedykowanych do diesli jest więcej dyspersantów. Ale jak aro_77 napisał dużo olejów jest uniwersalnych. Właśnie oleje do diesla bardziej płuczą/czyszczą. Mają niższą lepkość, niższą wartość blokady filtra, nie zmienia im się tak szybko PH na odczyn kwaśny. Osobiście mój diesel smarowany był Motulem X-cess 5W-40, a ostatnia wymiana zakończyła się Mobilem 1 Turbo Diesel 0W-40. Specyficzne są wymagania grupy VAG, gdzie do pompowtrysków podchodzą oleje z konkretnymi normami. Jest tak, że olej do diesla musi spełnić większe wymagania co oznacza, że taki olej będzie się nadawał do benzyny, w drugą stroną raczej nie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 piękny wątek Co myślicie o Motulu 5w40 8100 ? Mam teraz mobila1 5w50 i mam zamiar poexperymentować autko FX35 coś pod 290 KM 50 k mill przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 piękny wątek Bardzo trafnie Sam jestem ciekaw ile stron jeszcze potrwa. Co do Motula vs. Mobil 1 to bym się nawet nie zastanawiał. Motul to zupełnie inna liga, in plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pLaYmAn Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Kup Royal Purple, przy 350KM i 50.000 "działa" wyśmienicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasyl156 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Temat rzeka A co powiecie na oleje Motul 300V? Niby ponad normami jest i w ogóle full wypas bajer opcja. Głównie polecany do motocykli itp, co nawet sugeruje nalepka. Jak to jest z tym olejem? Ktoś używał, coś wie na jego temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja używałem 300V w wersji lemans 20W-60 oraz competiton 15W-50 w AR156 1.8 TS oraz competition w AR147 1.6 TS 120PS. Smarowały ale ja wymieniam olej nie rzadziej niż co 10tys, a tymi benzynowcami często jeździłem pomiędzy 5-7 tys obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 To może zaproponujecie olej do Focusa 1.8TDCi teraz jest wlany Castrol Magnatec 10W-40, a zbliża się wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Co do Motula vs. Mobil 1 to bym się nawet nie zastanawiał. Motul to zupełnie inna liga, in plus. tylko zastanawiajace ejst to ze zaplacilem za 10w40 5 litrów 82zł dwa dni temu (w najbardziej znanym w Gdańsku sklepie z olejami motul) a jeszcze 2 lata temu taki olej kosztował okolo 150zł ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 A jaki konkretnie motul, jeśli ten co sprzedajesz 6100+ to jest może z zapasów, 8100 kosztuje na pewno więcej i każda jego odmiana? Zdaje się także, że jest to półsyntetyk więc cena poniżej 100PLN jest oczywista? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 6100+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Co do Motula vs. Mobil 1 to bym się nawet nie zastanawiał. Motul to zupełnie inna liga, in plus. tylko zastanawiajace ejst to ze zaplacilem za 10w40 5 litrów 82zł dwa dni temu (w najbardziej znanym w Gdańsku sklepie z olejami motul) a jeszcze 2 lata temu taki olej kosztował okolo 150zł ... Bo to jest półsyntetyk. Syntetyki: http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe;szu ... -34267.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 ale ja rozróżniam syntetyk, od pół syntetyku itd... mowie o cenach 10w40 tylko... dwa lata temu kosztował grubo ponad 100zł (okolice 150zł)... zupelnie inne opakowania (no ale tym sugerować sie nie mozna) i wytrzymywał spokojnie 10 tys km... a teraz po 8 tys km, klepia mi zawory zaraz po uruchomieniu na zimnym..... po zmianie oleju na nowy to ustaje odrazu badziewiaste te oleje teraz i tyle... nawet Motul w Polsce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Motul też jest gęsty w niskim temperaturach, są filmiki na YT. A co powiecie o tym oleju http://allegro.pl/valvoline-maxlife-die ... 56749.html albo o tym http://allegro.pl/valvoline-durablend-1 ... 90101.html ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Obydwa jeśli oryginalne to bardzo dobre oleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 a czym one sie roznia? oprócz tego ze jeden dla aut powyzej 100 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba94 Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 VALVOLINA - w tych olejach powyżej 100 tys jest dodawany jakiś specyfik (uszczelniacz ) i to działa w patrolu przebieg coś ponad 250tys turbina cała uwalona w oleju. Po zalewaniu valvoliny do aut powyżej 100 tys po 2-3 wymianie teraz tylko lekko się poci. Wycieki się uszczelniły i hula wszystko dobrze a patrol służy do zabawy w terenie to swoje dostaje. Ojej się sprawdza.Do TDI na pompkach leje od 5 lat Motula raz zalałem castrola niemieckiego bo taki był akurat tylko pod ręką to auto brało olej i to sporo .Po powrocie do kraju zmiana na motula i wszystko wróciło do normy . Nie jestem sprzedawca olei to nie reklama tylko moje wrażenia z używania 3 olei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedar Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 To może zaproponujecie olej do Focusa 1.8TDCi teraz jest wlany Castrol Magnatec 10W-40, a zbliża się wymiana? Motul 6100+ lub Valvoline MaxLife. Mam Motula i żadnych problemów nie miałem z odpalenie przy -20st. A te filmiki z youtube to nie oglądam, bo po co? Olej sprawdzony na własnym silniku (dieselek) i niejeden zauważył, że zaraz po odpaleniu przy ujemnych temp.ciszej pracuje niż w/w Castrol. Dobry olej i regularna jego wymiana i filtrów jest ważniejsza niż jakieś tam testy na youtube. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 To chyba zdecyduję się w sierpniu na wymiane na Valvoline Maxlife Diesel. Jeszcze znalazłem w dobrej cenie http://allegro.pl/liqui-moly-10w40-dies ... 20030.html ktoś coś moze napisać o nim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 m1chal, 4 litry za 82zł? Tani jak olej z Lidla. Ostatnio kupowałem 4-ke Mobila1 5W50 za 131zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogoot Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Ja jezdzilem na Castrol na edgu turbodiesel potem na 5w30 edge, i wg mnie turbodiesel byl lepszy. teraz zaleje motula 8100-C3.Dealer Castrola po cichu powiedzial mi ze motul jest lepszy i sam zaczyna go sprzedawac. ja szukam zawsze firm ktore w cenie oleju wymieniaja olej, w cenie filtra filtr itd. oplaca sie bardziej niz bawic sie z tym samemu i zamawiac na allegro czy gdzies jakies podróby niewiadomego pochodzenia. W Krakowie polecam Gemme-nie pracuje dla nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi