Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Zatem pora kupić FUCHS Race Pro S :)

 

 

pro rider, ja nie stosowałem tego Fuchsa ale to jest obecnie chyba najlepszy olej tej marki i najbardziej zaawansowany. To syntetk PAO + Estry.

 

Rozmawiałem z Piotrkiem ze zmienolej.pl i twierdzi, że obok Millersa CFS 10W60 Nanodrive oraz CFS 10W60 (bez nano) to ten Fuchs jest najlepszym wyborem na rynku jeżeli chodzi o oleje "sportowe" do wyczynowej jazdy - tutaj mowa o lepkości 10W60 czyli typowo jak ktoś jeździ sporo po torze a na codzien zawsze dogrzewa auto i nie jeździ w zime.

 

Lepkość 10W60 a oba te w/w oleje to pełne syntetyki PAO gdzie np. Valvoline VR1 10W60 jest półsyntetykiem (a VR1 5W50 syntetykie HC). No ale ten Millers CFS czy Fuchs Race jest jednak przynajmniej dwie półki wyżej od Valvo i widać to choćby po ponad 2x wyższej cenie (a Millers jeszcze wiecej bo CFS NANO kosztuje ~315zł 5L)

 

W przypadku Fuchs Race Pro S jest lepkość 5W30 oraz 5W40 więc zupelnie 'cywilna' lepkość a właściwośći nie przeciętne. Ten olej w wersji 10W ma punkt płynięcia -40stC a w przypadku 5W -50stC no ale bardziej interesuje użytkownika tego oleju zachowanie w bardzo wysokich temperaturach powyżej 100stC i więcej - tutaj zdaje się na to co wiem od Piotra ze zmienolej, gdż On twierdzi, że CFS oraz RaceProS raczej nie mają konkurencji na naszym rynku/lub ciężko o nia.

 

Pozdro

 

Z tańszych a świetnych olejów o lepkości 10W60 jest jeszcze Gulf (PAO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj w Polo 6n NzD wymienialem olej z gownianego jakiegos padla GM 10w40 na valvoline max life 10w40 i jest wyrazna roznica w glosnosci pracy silnika. Oczywiscie na plus ;)

Olej starzejąc się swej charakterystyki nie zmienia...? :P

Porównanie "akustyki" przepracowanego oleju z nowym jest trochę bez sensu... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam,

A jaki masz silnik?

0W30 ma cieńszy film olejowy od 5W40 (mniejsza lepkość kinetyczna). Przy mocnym butowaniu może zostać zerwany. Teściu zmienił z 5W40 na 5W30 (bo twierdził uparcie, że lepszy) i na autostradzie, jadąc pod górkę motorownia mu się wysrała :evil:

Jeżeli producent nie sugeruje takiego smarowidła, to nie ryzykuj :? Ewentualnie 0W40, ale w Polskich warunkach, to niepotrzebne wydawanie kasy. Za różnicę lepiej zakupić jakieś siuwaxy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9TDI PD (VW) bez DPF-a.

Dałem sobie spokój z 0W30 506.01 - nie ma o nim wzmianki w instrukcji.

Natomiast czy 5W40 czy 5W30 to już moja inicjatywa. Byleby spełniał normę 505.01. Postanowiłem jednak zalać na zimę Liqui Moly Top Tech 4600 5W30.

Twój teść dokładnie z jakiego na jaki olej zmienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim oleju 5W30 trzeba jechać i w jaki sposób by przegrzać olej/zerwać film i uszkodzić silnik ? ktm950, dopisz jakieś szczegóły bo jestem ciekaw. Może przyczyniło się jeszcze coś innego.

 

Chyba jest zasadnicza różnica w olejach silnikowych a raczej ich bazach. Syntetyczne PAO ma podobno zdecydowanie lepsze parametry w bardzo wysokich temperaturach (w niskich również). Raczej przy normalnej nawet mocnej jeździe na dobrym syntetyku 5W30 w lato nic się nie dzieje.

 

Wiadomo, że to zależy od konstrukcji silnika i producent wie co należy lać w sensie jakie lepkości na jakie kraje ale np. Toyota do swoich silników benzynowych Valvematic z tego co pamiętam zaleca też 0W20 i nie sądze by na dobrym PAO 0W20 miało by być za gorąco przy mocnej jeździe autostradowej w lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Motul, Millers, Liqui Moly... Wedle uznania. ;)

Jeśli zastanawiasz się między 5W40 a 5W30 to od siebie polecam drugą opcję.

Do niedawna jeździłem na 5W40 (Castrol, Motul, Amsoil, Millers) a około 1000km temu zmieniłem na 5W30 Liqui Moly Top Tech 4600 (posiada m.in. normę Dexos 2).

Dopiero po tym poczułem, że silnikowi jest lżej. Łatwiejsze wkręcanie na obroty na zimnym silniku (wiadomo, bez pałowania) czuć od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Na jakim oleju 5W30 trzeba jechać i w jaki sposób by przegrzać olej/zerwać film i uszkodzić silnik ?

Olej Orlen Platinum cośtam 5W30. Autostrada 140 - 160 km/h długi podjazd. Po oględzinach okazało się, że obróciły się 2 panewki - na 2 i 4 garnku. Ogólnie silnik był już raczej dojechany - podpijał olej i dosyć słabo szedł jak na katalogowe 11o KM. A i teściu ma betonowe buty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak myślicie, mogę bez przeszkód zmienić z 5w50 na 5w30 ?

 

Auto to corsa 1.2 z przebiegiem 32 tyś. km

 

Poprzedni właściciel zalewał mobile 1 peak 5w50, olej zmieniony był 4 razy podczas tego przebiegu.

 

Opel zaleca stosowanie 5w30 z dexos 2, bez obaw mogę zmienić czy zostać przy obecnym ? Ewentualnie 5w40 z dexos 2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie w rodzinie trzy auta lataja na Valvoline Maxlife od kilkudziesieciu tys, dwa vw i jeden japoniec- nie sa to mlode auta a moim zdaniem olej jest naprawde ok- przy wymianie jest mniej gestego syfu i japoniec i jeden z vw oleju spalaja mniej (jeden vw oleju nie bierze w ogole niezaleznie od oleju) od wymiany do wymiany takze przy kolejnej wymianie nie bede sie zastanawial nad zmiana oleju :) Wszystkie trzy auta maja licznikowe ok 300tys, jednak wszystkie to diesle, ale olej z tej samej serii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.