Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak czy siak trójka, którą wymieniles

Millers, AMS, Fuchs
to obecnie chyba najlepszy i "najpewniejszy" wybór jaki mamy

 

Jest jeszcze Redline, oczywiście oparty na estrach, PAO itd.

Podobno ścisła czołówka.

Mój ojciec swego czasu stosował RL swoim aucie i olej usunął HEMI tick w jego silniku, więc jednak jakaś różnica była :good:

Niestety są drogie, 1 litr/80 zł.

http://motorsport.2brally.pl/pl/paliwa- ... we-redline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak trójka, którą wymieniles

Millers, AMS, Fuchs
to obecnie chyba najlepszy i "najpewniejszy" wybór jaki mamy

 

Jest jeszcze Redline, oczywiście oparty na estrach, PAO itd.

Podobno ścisła czołówka.

Mój ojciec swego czasu stosował RL swoim aucie i olej usunął HEMI tick w jego silniku, więc jednak jakaś różnica była :good:

Niestety są drogie, 1 litr/80 zł.

http://motorsport.2brally.pl/pl/paliwa- ... we-redline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stosował ktoś z Was dodatki do oleju firmy Archoil? Głównie chodzi mi o 9100 (nanoboran potasu). Jakieś spostrzeżenia względem "czystego" oleju?

 

Ja nie stosowałem ale pisalem maila do dwóch osób, które to wlały do Diesla z końca lat 90-tych i podobno działa rzeczywiście wyciszając silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stosował ktoś z Was dodatki do oleju firmy Archoil? Głównie chodzi mi o 9100 (nanoboran potasu). Jakieś spostrzeżenia względem "czystego" oleju?

 

Ja nie stosowałem ale pisalem maila do dwóch osób, które to wlały do Diesla z końca lat 90-tych i podobno działa rzeczywiście wyciszając silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem pora kupić FUCHS Race Pro S :)

 

 

pro rider, ja nie stosowałem tego Fuchsa ale to jest obecnie chyba najlepszy olej tej marki i najbardziej zaawansowany. To syntetk PAO + Estry.

 

Rozmawiałem z Piotrkiem ze zmienolej.pl i twierdzi, że obok Millersa CFS 10W60 Nanodrive oraz CFS 10W60 (bez nano) to ten Fuchs jest najlepszym wyborem na rynku jeżeli chodzi o oleje "sportowe" do wyczynowej jazdy - tutaj mowa o lepkości 10W60 czyli typowo jak ktoś jeździ sporo po torze a na codzien zawsze dogrzewa auto i nie jeździ w zime.

 

Lepkość 10W60 a oba te w/w oleje to pełne syntetyki PAO gdzie np. Valvoline VR1 10W60 jest półsyntetykiem (a VR1 5W50 syntetykie HC). No ale ten Millers CFS czy Fuchs Race jest jednak przynajmniej dwie półki wyżej od Valvo i widać to choćby po ponad 2x wyższej cenie (a Millers jeszcze wiecej bo CFS NANO kosztuje ~315zł 5L)

 

W przypadku Fuchs Race Pro S jest lepkość 5W30 oraz 5W40 więc zupelnie 'cywilna' lepkość a właściwośći nie przeciętne. Ten olej w wersji 10W ma punkt płynięcia -40stC a w przypadku 5W -50stC no ale bardziej interesuje użytkownika tego oleju zachowanie w bardzo wysokich temperaturach powyżej 100stC i więcej - tutaj zdaje się na to co wiem od Piotra ze zmienolej, gdż On twierdzi, że CFS oraz RaceProS raczej nie mają konkurencji na naszym rynku/lub ciężko o nia.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem pora kupić FUCHS Race Pro S :)

 

 

pro rider, ja nie stosowałem tego Fuchsa ale to jest obecnie chyba najlepszy olej tej marki i najbardziej zaawansowany. To syntetk PAO + Estry.

 

Rozmawiałem z Piotrkiem ze zmienolej.pl i twierdzi, że obok Millersa CFS 10W60 Nanodrive oraz CFS 10W60 (bez nano) to ten Fuchs jest najlepszym wyborem na rynku jeżeli chodzi o oleje "sportowe" do wyczynowej jazdy - tutaj mowa o lepkości 10W60 czyli typowo jak ktoś jeździ sporo po torze a na codzien zawsze dogrzewa auto i nie jeździ w zime.

 

Lepkość 10W60 a oba te w/w oleje to pełne syntetyki PAO gdzie np. Valvoline VR1 10W60 jest półsyntetykiem (a VR1 5W50 syntetykie HC). No ale ten Millers CFS czy Fuchs Race jest jednak przynajmniej dwie półki wyżej od Valvo i widać to choćby po ponad 2x wyższej cenie (a Millers jeszcze wiecej bo CFS NANO kosztuje ~315zł 5L)

 

W przypadku Fuchs Race Pro S jest lepkość 5W30 oraz 5W40 więc zupelnie 'cywilna' lepkość a właściwośći nie przeciętne. Ten olej w wersji 10W ma punkt płynięcia -40stC a w przypadku 5W -50stC no ale bardziej interesuje użytkownika tego oleju zachowanie w bardzo wysokich temperaturach powyżej 100stC i więcej - tutaj zdaje się na to co wiem od Piotra ze zmienolej, gdż On twierdzi, że CFS oraz RaceProS raczej nie mają konkurencji na naszym rynku/lub ciężko o nia.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakiś czas temu wpadł mi w łapy dodatek do oleju Archoil AR9100.

Pozwoliłem sobie nagrać krótki film przedstawiający pracę silnika przed i po jego zastosowaniu.

Dodam, że wlałem nieco mniejszą dawkę, tak aby pozostałość była odpowiednia do dolania do nowego oleju, który wymieniam niebawem.

Może ktoś się doszuka różnic akustycznych. Za wcześnie by pisać o spalaniu ale, póki co, spadło o około 0,1l/100km. :kox:

Silnik mam chyba w zbyt dobrym stanie aby coś się polepszyło. ;)

Sorry za nieogarniętą komorę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leciałem 50 km A2 z predkością 0,5 ełrocentów+ na serii i do 112 go podgrzałem. Teraz po dłubaniu 110 to moment, więc szukam czegoś innego ;)

Ja wlewam Motula 8100 x-clean'a i w swoim AFN+ nigdy nie udało się przekroczyć 106 stopni :o

Ciekawe... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.