Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

KAŻDE auto przy wyjeździe z salonu (na dotarciu) może brać sporo oleju ale tylko przez pierwsze kilka tyś km.

Taki zapis widnieje nawet w instrukcji użytkownika i dotyczy zwłaszcza silników doładowanych.

 

Co do czarnego oleju - to zupełnie normalne że tuz po zalaniu nowego robi się czarny i nie ma nic wspólnego z jego przepracowaniem.

Poza tym oleje mają rożną ilość składników czyszczących silnik więc nie każdy będzie zawsze krystalicznie czysty.

 

Olej ma chronić elementy silnika a nie być czysty więc nie wiem jaki jest sens przy wyborze kierować się kolorem po wlaniu do silnika.

 

Poczytaj o kontsrukcji silnika VVTI to będziesz wiedział o co chodzi z sieczką

Wiem skąd się to bierze ale fakt jest faktem - olej bierze :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Royal Purple i Red Line głównie ze wzgledu na to, że te firmy mają w ofercie syntetyczne 5w20. Poza tym dużo czytałem nt tych olejów na amerykańskich forach, gdzie ludzie często używają ich do naprawdę dobrych aut (Lambo, Maybachy itd.)

 

Być może to subiektywne odczucie, ale wydaje mi się, że na tych olejach auto chodzi trochę ciszej i jest bardziej dynamiczne (chociaż są to pewnie minimalne różnice - w końcu ciężko jednoznacznie stwierdzić czy przybyło tych koni czy nie, zwłaszcza jak fabrycznie jest ich 350 ;))

 

Przyznam, że zainteresowałeś mnie tymi olejami. Czy w ofercie znalazło by się coś dla Focusa MKI 1.6 16V?

 

Co do czarnego oleju - to zupełnie normalne że tuz po zalaniu nowego robi się czarny i nie ma nic wspólnego z jego przepracowaniem.

Poza tym oleje mają rożną ilość składników czyszczących silnik więc nie każdy będzie zawsze krystalicznie czysty.

 

Ale nie powiesz mi chyba, że olej który robi się czarny jak smoła (w silniku benzynowym!) po 500-1000km i silnik zjada go 2l między wymianami, jest lepszy, niż olej, który zachowuje czystość 2 lub 3 krotnie dłużej i który nie znika pomiędzy wymianami. W Dieslu to rzecz normalna - olej ma być czarny i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pLaYmAn napisał/a:

Royal Purple i Red Line głównie ze wzgledu na to, że te firmy mają w ofercie syntetyczne 5w20. Poza tym dużo czytałem nt tych olejów na amerykańskich forach, gdzie ludzie często używają ich do naprawdę dobrych aut (Lambo, Maybachy itd.)

 

Być może to subiektywne odczucie, ale wydaje mi się, że na tych olejach auto chodzi trochę ciszej i jest bardziej dynamiczne (chociaż są to pewnie minimalne różnice - w końcu ciężko jednoznacznie stwierdzić czy przybyło tych koni czy nie, zwłaszcza jak fabrycznie jest ich 350 ;) )

 

 

Przyznam, że zainteresowałeś mnie tymi olejami. Czy w ofercie znalazło by się coś dla Focusa MKI 1.6 16V?

 

Myślę, że tak ;)

 

Mała ciekawostka, Royal Purple - jak sama wskazuje - jest fioletowy :|

 

2cntc47.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ubytki oleju - popytajcie użytkowników Toyot i VAG (2.0 Tdi), tam to dopiero sieczka :P

 

nie wiem jak jest z Toyotami ale jesli tak samo jak z VAG 2.0 TDI to kolportujesz bzdury

dlaczego? bo jezdze 2.0 TDI i w ciagu roku, pomiedzy zmianami oleju, nie dolewam wiecej niz 0,5l

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja za duzo kombinacji zrobić nie mogę - "only Castrol TWS"

 

i nic nie zamierzam zmieniać i szukać myślę że jest bardzo dobry :good:

 

a moim zdaniem mobil to najgorszy z dostępnych - ale może to wynikać z tego co pisał kolega bo 90% to rozlewka "noname" :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta wlałem Castrola Diesel 10W-40, pojeździłem i w połowie zimy przyszedł czas na kolejną wymianę. Wyczytałem pochlebne opinie o Valvoline i Motul, wybrałem Motula 6100+ 10W-40 i różnica słyszalna od razu. Cicha i stabilna praca już od momentu odpalenia i tak już zostało. Co wymianę leję Motula z netu. Podobno niepodrabiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta wlałem Castrola Diesel 10W-40, pojeździłem i w połowie zimy przyszedł czas na kolejną wymianę. Wyczytałem pochlebne opinie o Valvoline i Motul, wybrałem Motula 6100+ 10W-40 i różnica słyszalna od razu. Cicha i stabilna praca już od momentu odpalenia i tak już zostało. Co wymianę leję Motula z netu. Podobno niepodrabiany ;)

A widziałeś kolego testy Motula zimą? :-] Jest bardzo gęsty Castrol lepiej wypada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie powiesz mi chyba, że olej który robi się czarny jak smoła (w silniku benzynowym!) po 500-1000km i silnik zjada go 2l między wymianami, jest lepszy, niż olej, który zachowuje czystość 2 lub 3 krotnie dłużej i który nie znika pomiędzy wymianami.

Tak na marginesie - mogę bez problemu zaproponować olej/uszczelniacz który po wlaniu nawet do mocno zużytego silnika - nie zniknie nigdy ;)

Nie wiem skąd taki miernik jak niewielki ubytek oleju - bywa ze mają różną gęstość.

Mnie nigdy w zadnym aucie czy oleju nie ubywało , chyba że minimalnie ale na dotarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś kolego testy Motula zimą? Jest bardzo gęsty Castrol lepiej wypada...

 

Jakoś na castrolu 5w30 w D4D Toyoty nie było lepiej niż na Motulu. Przedkładam praktykę nad teorię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd ta pewność? znasz źródło z jakiego kupił kedar, olej?

Jak rozpoznasz, że jest podrobiony?

 

Mówie ogólnie, nie konkretnie o oleju kedara.

Wysłałem Ci na pw, bo nie wiem, czy mogę z innego forum wklejać link.

 

Ale i tak oleje Motul chyba nie są podrabiane jeszcze na taką dużą skalę.

Sam zalewam oliwe tej firmy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę z dwóch hurtowni olejów (nie wiem czy mogę podać nazwy), zależy jakie jeszcze zamawiam dla kolegów. Składamy zamówienie zbiorcze i przychodzi paczka 4 lub 5szt.,wszystkie po 5l, m.in.Castrol Edge 5L. Nikt z kolegów nie narzekał na jakość olejów, które zamawiałem. Jeśli będę zmieniał na inny to na Valvoline lub Liqui Moly. Do Castrola na pewno nie wrócę z uwagi na różnicę pracy mojego silnika właśnie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiło sie stwierdzenie, że olej robiący sie szybko czarny jest zly itp....Kiedys poczytałem na necie i wyczytałem ( Nie bijcie jesli jest to bzdura :P ) że takie zachowanie oleju to jest raczej na jego plus gdyż wykazuje wieszke własciwosci czyszczace i w silniku pozistaje mniej syfu. Nie wiem jak w tym prawda, ale tak na zdrowy rozsądek by sie zgadzało.

Teraz jestem przed wymianą w Expercie i mimo że uparcie trzymałem sie Castrola to mam ochote zamówić Valvoline durablend diesel 10w40. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też od dłuższego czasu używałem Castrol Professional SLX, ale po przeczytaniu wielu postów w necie miałem dylemat jaki wybrać. W końcu zdecydowałem się na olej który jest zalecany przez producenta: Dexelia 5W/30. Uważam, że olej należy używać taki jaki zaleca producent. Nie mam czasu ale przecież można zrobić łatwy i szybki eksperyment: w małe miarki nalać różne oleje i włożyć do zamrażarki. Następnie jak się schłodzą wyjąć i odwrócić o 180 stopni i wtedy zauważymy jaką olej ma płynność w niskich temperaturach. Co do Motula, oglądając filmiki na YT jeśli miałbym go stosować to tylko w sezonie letnim (to jest moje skromne nic nie liczące się zdanie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowałem się na olej który jest zalecany przez producenta

 

...bądz o identycznych parametrach, porównywanych w/g karty charakterystyki produktu, samo np 5w40 itp niewiele mówi. Doczytałem to i rozmawialem nawet z Castrol Polska na swoim przykaladzie: Castrol Longtec 0w40 i pozornie ten sam Edge Sport 0w40 powszechnie dostępny i połowe tańszy - niestety w/w specyfikacje sa inne tzn. lepsze na korzysć Longteca. Wymieniamy tak często, jak nas stać i IMO tyle w temacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bądz o identycznych parametrach

zgadzam się.

 

Wydaje mi się, że jak producent konstruuje dany zespół (w naszym wypadku silnik) to dobiera poszczególne płyny eksploatacyjne tak aby były spełniały swoje zadanie jak najlepiej i po to zaleca je stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie i Panie żeby nie zakładać nowego tematu.

Czym różni się olej do diesla od tego do benzyny.

Kiedyś to może była różnica ale teraz w erze aut benzynowych z turbo sprawa nieco się komplikuje.

Czy jestem w ogromny błędzie i mają one zupełni inny skład :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.