Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 tygodnie później...

Co polecacie do mojego Audi a6 3.0 tdi

Do tej pory wlewany był castrol taki jak w serwisie, może by coś zmienić?

Co polecacie:

MOTUL 8100 X-CLEAN+ 504 507 5W30

czy

MOTUL SPECIFIC 504 507 5W30

który z nich jest bardziej odpowiedni, który wcześniej powstał? bo obydwa jednocześnie miały by się nadawać myśle że nie?

Czy dalej lać castrola?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Z tego co ja wiem, i co mowilo mi paru mechanikow to Castrol to jeden z bardziej gownianych olejow. Sam do siebie leje Motula Specyfic 5W30 i jest ok, ale jaka jest roznica miedzy tym 8100 to Ci nie powiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem diesla (1.9 TDI) od nowości jeżdżonego tylko na Motulu Specyfic 5W30 i byłem w szoku jak cicho i równo pracował :good: Kolega zmienił drogiego Motula na Castrol w silniku VVTI i silnik nie chodzi tak jak wcześniej. Także coś w tym jest. W sklepie, w którym kupuję sprzedawca mówił że między castrolem a orlenem różnicy nie ma praktycznie w cale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do siebie leje MillersaXFD (terazXF) 5w40 albo Valvoline Maxlife 5w40, obydwa polecam. Polecam również płukanki do silnika, sam stosowałem Liqui Moly lub Millers.

 

o castrolu slyszalem wiele opinii, w tym tylko jedną pozytywną i to od pracownika warsztatu gdzie nigdy bym nie oddał auta. Zdecydowana wiekszosc mowi ze Castrol jest lany z tego samego kurka co mobil. Podobno niemiecki Castrol jest na prawde dobry, ale polski w żadnym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Castrola potwierdzam. Jest to specyfik olejo podobny. Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym zostałem zaszczycony owym mazidłem i silnik który był nie słyszalny w środku auta chodził o 30% głośniej nie mówiąc o tym że zimą nie mogłem go dogrzać do optymalnej temperatury.

Teraz od marca jeżdzę na Millers Oils EE C3 i jest bajka, cisza, spokój, temp silnika zimą idealna. Cena to ok 200zł za 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezes99 zrób płukankę i kupuj olej Millersa lub Amsoil ze specyfikacją jaka zaleca producent do Twojego 3.0 TDi a będziesz bardzo zadowolony bo w sumie nic lepszego nie da się kupić. Millers czy Amsoil to jednak poziom wyżej niż Motul no i są to oleje w pełni syntetyczne PAO (nie wiem jak teraz u Motula ale do tej pory były to chyba syntetyki hydrokrakowane). Do tego gwarancja oryginalności bo kupujesz to u przedstawiciela. Millers np. jest produkowany tylko w jednej fabryce w UK.

 

Castrol co by o nim nie mówić - nie wiem nie stosuje - ma na prawde tendencje do zostawiania nagaru w silniku w szczególności jak w ciągu całego okresu gwarancyjnego ktoś robi serwis Long-Life i zmienia ten olej co 20tys km lub więcej.

 

Ja już w 4 samochodach gdzie wcześniej był lany w zasadzie od nowości Castrol 5W30 (na granicą) stosowałem odrazu płukankę (lub nie) i olej Millersa. Za każdym raziem Millers praktycznie odrazu robił się czarny jak smoła - bo zbierał nagar, którego nie toleruje, a który Castro lubi zostawiać. Po kilku tysiącach km stosowałem znów płukankę, zlewałem olej i wlewałem jeszcze raz świeżego Millersa. Za każdym razem po tej drugiej zmianie oliwa bardzo czysta nawet po kilku tysiącach km - silniki benzynowe. Świadczy to o czymś i na logike każdy sobie sam może odpowiedzieć.

 

Po co wlewać Castrola ? Mobila czy inne oleje ? Jeżeli tak na prawdę za kilkadziesiąt złoty wiecej mamy dostepne oleje u polskich przedstawicieli takich firm jak Millers, Amsoil czy Fuchs - to są rewelacyjne oleje w pełni syntetyczne na bazie PAO(Fuchs tylko niektóre) w dodatku mamy ich wersje, które są z dodatkami NANO lub są to PAO na estrach (np. Fuchs race pro s 5W30, 5W40 lub 10W60 - do sportu).

 

Ja w swoim Bmw 3.0 R6 stosuje Millersa Trident 5W40, który obecnie po drugiej zmianie jest czyściutki a silnik pobiera go już zdecydowanie mniej a wrecz mało jak na 3.0 M54 Bmw -pierwszą zmianą był Valvoline max life 5W40, który odrazu zrobił sie czarny i zrobił dobrą "robote" oczyszczając silnik z nagaru - pod koniec przed Millersem pomogłem mu jeszcze płukanką. Co ciekawe po zmianie na Millersa silnik nie odrazu "dogadał" się z tym olejem i przez pierwsze 200km z bagnetu zniknęło go jakies 3mm (wyrównywałem stan po kilkunastu km). Dopiero po tych 200km się unormowało.

 

W innym aucie Bmw e46 318Ti także stosuje Millersa z tym, że Trident LongLife - jest super a auto juz po drugiej zmiane gdzie przy pierwszej była robiona płukanka. Pierwszy olej oczywiście czarny jak smoła, obecny już czysty (przez ponad 200kkm auto miało lane 5W30 OEM Bmw w ASO czyli nic innego jak Castrol :) )

 

Mógłbym podać jeszcze kilka innych przykładów, które miałem.

 

Tak czy inaczej co by o Castrolu nie mówić to ten olej nie ma dobrych właściwości czyszczących/utrzymujących silnik w czystości ale na ile wynika to z "błędu" czasem nieświadomych użytkowników i wymian tego oleju co 20-25kkm a na ile z samej jakości i tego, że ten olej nie chroni przed nagarem nie wiadomo do końca. Bo jeżeli by go zmieniać co 10-12tys km to być może było by inaczej. Poza tym zmiana kultury pracy wielu silników diesla u osób, które przesiadły się Castroli, Mobili itp. na Millersa, Amsoila czy nawet Valvoline lub Motula o czymś świadczy :good:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO przy okazji dyskusji może i jak się podpytam. Ostatnio zalałem swoje padło (1,5 dCi) Motulem 6100 10W40 i tak się zastanawiam czy jest sens przy następnej wymianie iść w coś innego? Chodzi mi po głowie Millers XFE 10W40 :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO przy okazji dyskusji może i jak się podpytam. Ostatnio zalałem swoje padło (1,5 dCi) Motulem 6100 10W40 i tak się zastanawiam czy jest sens przy następnej wymianie iść w coś innego? Chodzi mi po głowie Millers XFE 10W40

1,5dCi to raczej na pewno powineneś lać olej syntetyczny lub w technologii syntetycznej (czyli hydrokrak HC).

 

Jak długo jeździsz na tym półsyntetycznym Motulu ? Zakładam, że auto nie bieże oleju. Ja bym poszedł w płukankę i przeszedł na syntetyka.

 

Jeździ ktoś z Was na oleju od Statoil? Konkretnie chodzi o LazerWaya C3 5W40.

Nigdy nie jeździłem na tym oleju ale na SR forum w temacie o olejach można było przeczytać dobre opinie na temat LazerWaya - nie wiem czy konkretnie tego.

saddam, myśle, że Millers XF LL będzie chybe jednym z lepszych. Chcesz to do T-sporta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam, to lej Millers XF LL - nie pamietam jaką spec. VW potrzebuje 1.9TDI PD( bo w tej Altei masz pewnie tdi na pd ) ale te nowe Millersy XF chyba wszystkie je spełniają. Nie ma co szukać lepszej opcji bo jej pewnie nie znajdziesz (chyba, że Amsoil będzie dobrą konkurencją). Ja od 4 lat używam tylko Millersa i nie zanosi mi się na zmianę.

 

Bardziej chodziło mi o to, czy Millers jest dużo lepszy od takiego Motula

 

Wiesz zależy ale normalny użytkownik nie zauważy raczej różnicy. Chyba, że jakies pojedyńcze przypadki.

 

Syntetyczny Millers nie jest raczej konkurencją dla Motula bo te drugie to oleje HC (przynajmniej tak bylo do niedawna) a Millers jest droższy i są to oleje PAO. Bardziej do serii Motula 8100 można by porównać Millers Trident przynajmniej cenowo ale Trident to takze PAO (w 90% + jakie dodatki, być moze HC - info od przedstawiciela).

 

HC to jak juz w tym temacie, gdzies wcześniej bylo napisane są to oleje w syntetycznej technologi hydrokrakingu czyli takie tworzone na bazie mineralnej, która zostaje wysoko przetworzona.

 

Także nie da się stwierdzić tak łatwo co "lepsze" bo by trzeba pewnie mieć laboratorium :) albo chociaż czujnik temp. oleju i widzieć jak olej zachowuje się, jaka ma temp. gdy ciśniemy nasze auto solidnie - tutaj oleje PAO mają przewage bo są stabilniejsze w szerszym zakresie temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.