Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

kubik, Są silniki, które nawet po 300 tys. wyczują gówniany olej ;)

Nie,nie,poszedłeś w drugą stronę,zamiast takiego mobil1 zalać motula? :o

Żeby jeszcze płukana przy tym była i ogólnie silnik ganiany po torze,gdzie każdy stopień się liczy,a tak to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakiś pewny internetowy sklep gdzie kupię oryginalny olej? Na zmienolej.pl nie ma Motulów, a właśnie jego chciałbym kupić. Pro-choice to dobra opcja?

Tak się zawsze zastanawiam,co da zmiana ,na drogi olej ,po załóżmy 200kkm z czego większość na longlifie? :o

Chyba tylko lepsze samopoczucie ;)

Akurat Motul 6100, którego chcę kupić to nie jest jakiś bardzo drogi olej :P Nie wiem co było lane u poprzednich właścicieli, ale koleżka, od którego odkupiłem samochód też lał tego Motula i nie zamierzam go zmieniać na innego skoro się sprawdza. Gdybym podchodził do tego tak, że nie wiedziałem co było lane wcześniej, to napchałbym do silnika smalcu. Jest śliski, więc da sobie radę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym podchodził do tego tak, że nie wiedziałem co było lane wcześniej, to napchałbym do silnika smalcu. Jest śliski, więc da sobie radę

albo kujawski, z pierwszego tłoczenia

Akurat Motul 6100, którego chcę kupić to nie jest jakiś bardzo drogi olej

niedrogi, a bardzo dobry -> lać i jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do mnie właśnie jedzie zestaw Millersa do dwóch aut

Kijanka otrzyma po 4 tyś przebiegu MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30

natomiast Twingo z racji pocenia się skrzyni i silnika MILLERS OILS STOP LEAK - PREPARAT NA WYCIEKI Z SILNIKA oraz do czyszczenia układu wtryskowego Petrol Injector Cleaner

Wydaje mi się że po 200tyś przebiegu może coś poprawi :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzimy czy nie zaszkodzi :D bo auto ma 4tyś przebiegu a nie chce castrola którego leją w serwisie :P

nawet szefa próbowałem przekonać aby wziął na warsztat millersa, ale on nie zna i sam by nie zalał bo drogi :D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 3 lat zalewam BP Visco 5000 FE 5W-30.

Tak miałem zalane auto w DE jak kupowałem i tak już zostało choć dostać to w PL ciężko . Kupuje w hurtowni http://allegro.pl/my_page.php?uid=9657324

 

Dobrze się jeździ i auto nie bierze .

 

 

pozdr leszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

natomiast Twingo z racji pocenia się skrzyni i silnika MILLERS OILS STOP LEAK - PREPARAT NA WYCIEKI Z SILNIKA

 

Daje coś ten preparat? mi się też delikatnie poci silnik, zalewam FUCHS TITAN UNIMAX PLUS 10W40, wcześniej robiłem płukanke po elfie...

 

Do nowszych bardziej wysilonych konstrukcji lepiej lać droższe oleje typu MILLERS, silnik się później pewnie odwdzięczy. Swoją drogą ciekawe czy ktoś z Was używa olejów ROYAL PURPLE :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast Twingo z racji pocenia się skrzyni i silnika MILLERS OILS STOP LEAK - PREPARAT NA WYCIEKI Z SILNIKA

 

Daje coś ten preparat? mi się też delikatnie poci silnik, zalewam FUCHS TITAN UNIMAX PLUS 10W40, wcześniej robiłem płukanke po elfie...

 

Do nowszych bardziej wysilonych konstrukcji lepiej lać droższe oleje typu MILLERS, silnik się później pewnie odwdzięczy. Swoją drogą ciekawe czy ktoś z Was używa olejów ROYAL PURPLE :>

 

Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić

Ale może coś w przyszłym tygodniu uda się wjechać na podnośnik i coś oblukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z Was używa olejów ROYAL PURPLE :>

 

Mój ojciec używał Royal Purple zaraz po pojawieniu się tej marki w Polsce.

Ciężko obiektywnie stwierdzić różnicę, ale według nas silnik lepiej pracował na RP niż na oryginalnym oleju z ASO.

Warto również zapoznać się z olejami marki Amsoil, które przez wielu używane są za ścisłą światową czołówkę, a są tańsze - 40-45 zł/litr, Royal prawie 60 zł/litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pLaYmAn, wiem na temat Amsoil, jakiś czas temu poszerzyłem trochę wiedze na temat olejów silnikowych bo nie byłem do końca przekonany do bełkotu marketingowców oraz testów. Te marketowe oleje nawet droższe typu Castrol, Mobil są często przereklamowane. Producenci pisząc że olej jest syntetyczny czasami rozmijają się z prawdą, co było poprzedzone jakąś aferą z tym związaną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez oleje rozlewane w PL to jeden szit. I niewazne czy jaki to olej. Dwa lata temu kupilem Shella z niemieckiej dystrybucji (5l banka brak 5 z przodu na kodzie kreskowym i polskiego opisu na orginalnej etykiecie, po polsku bylo na takiej doklejanej papierowej) i po prostu kozak olej, wyrazna roznica w pracy olej dluzej pozostawal czysty, rok pozniej kupile tego samego shella ale juz z polskiej dystrybucji (banka 4l i 1l) i juz bylo wyraznie gorzej. W tym roku zmienilem 10w40 na 5w30 millersa xf longlife eco i jest ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chabsu, na jakiej podstawie twierdzisz że na jednym pracuje lepiej a na drugim gorzej? Sęk w tym że nie da się organoleptycznie określić właściwości oleju, przynajmniej mi nie jest znana taka metoda. Pozatym przy określaniu jakości oleju powinno być brane wiele kryteriów, trzeba posiadać wiedze na tematy przetwórstwa ropy naftowej czy przepracowanych olejów z których prawdopodobnie olej jest również odzyskiwany. Znać rodziaj silnika w którym ma być zastosowany olej ect ect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chabsu, na jakiej podstawie twierdzisz że na jednym pracuje lepiej a na drugim gorzej? Sęk w tym że nie da się organoleptycznie określić właściwości oleju, przynajmniej mi nie jest znana taka metoda. Pozatym przy określaniu jakości oleju powinno być brane wiele kryteriów, trzeba posiadać wiedze na tematy przetwórstwa ropy naftowej czy przepracowanych olejów z których prawdopodobnie olej jest również odzyskiwany. Znać rodziaj silnika w którym ma być zastosowany olej ect ect.

 

stare oplowskie silniki jak c20xe lub x14-16xe sa czule na olej.

 

przy slabym jakościowo oleju dluzej popychacze klekoczą na zimnym

 

przetestowałem to na 4 silnikach i olejach SHELL GM ( czyli mobil) MOTUL i VALVOLINE

 

na motulu i valvoline silnik przy odpalaniu nie klepal

 

na shell klepal zawsze

 

na GM klepal przez około 2 - 3 sekundy

 

motul najdłużej był czysty , a valvoline najmniej znikal przy katowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtszudi, dalej nie jest do dla mnie miarodajny test chociaż można brać pod uwagę. Czystość oleju to również sprawa dyskusyjna. Zbyt wiele zmiennych dzięki którym można dojść do błędnych wniosków. Olej o dobrych właściwościach myjących mógł wymyć część zanieczyszczeń i się zabarwić na ciemniejszy kolor, nie koniecznie to objaw zużycia. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale skoro jest na forum chemik to może co nie co wyklaruje temat.

 

ps. zawiesił mi się licznik postów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.