barat Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 ale jest też 10% olejów 5w40, które syntetyczne zapewne są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 No tak. Ale na pewno nie Elf "Synthetic Technology" czy jakikolwiek Castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barat Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ale np Millers 5w40 XFD pewnie już tak PS. Jakby ktoś z okolic chciał to mam jakieś 400-500ml Millersa XFE 10w40 Diesel do wydania za frajer (i tak go już nie użyję). Od tamtego roku jeżdżę na 5w40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 na pewno nie Elf "Synthetic Technology" czy jakikolwiek Castrol tzn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barat Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 tzn? "Synthetic Technology" to tak samo jak produkty "w oryginalnym opakowaniu", "takie jak oryginał" itp na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Synthetic Technology Kojarzę doprecyzuję... jakikolwiek Castrol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Camel- a Ty co lejesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 A tutaj silnik zalewany Millersem XFE 10W40: http://pablogarage.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=60&hilit=XFE&start=80. Trzeba też wziąć pod uwagę jak często ktoś wymienia olej. W niektórych silnikach z poprzedniego linku temat był chyba ostro olewany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 W niektórych silnikach z poprzedniego linku temat był chyba ostro olewany. Zabrakło mi jaj żeby to napisać Nowe samochody pierwsza wymiana 30-40 tys - szerokości i bezawaryjności życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Na pełnym syntetyku można przejechać 30 tys km bez większych zmian. Oczywiście ja domyslam się, że samochody z linku łatwo nie miały. Co innego testy, a co innego rosyjskie testy Dobra, każdy Castrol oprócz Edge. Synthetic Technology to technologia syntetyczna - czytaj hydrokrakowanie. Full Synthetic (Oil) to zupełnie co innego. Zalewam to co syntetyczne i na moją kieszeń w danej chwili. CLK Mobil 1 0W40 Ojciec Agip Eurosports 5W50/ Mobil 1 5W50 Mama Edge 5W40 Co do Agipa - nie wiem jak jego czystość w silniku, ale konsumpcja oleju - na olbrzymi plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booohal Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wszystko fajnie ale pozostaje kwestia przebiegów od wymiany do wymiany na danym oleju. Tanie syntetyki śmiało można lać z tym że, trzeba skracać interwał wymiany. Ja jeżdżę na Elfie, wymieniam średnio raz na 8 tys. km/ niecały rok i silnik jest czyściutki, a hydraulika nie klepie, co w Galantach nie jest takie oczywiste. Robię tak za śladem mechanicznego guru z forum mitsumaniaki.pl On sam jeździ na Elfie, wymienia co ok. 8 tys. km i jak zdjął miskę i pokazał czystość dołu silnika to Ale jak się zaleje Elfa, Castrola itp. i zrobi na tym 20-25 tys. km to nie ma co się dziwić, że syf z gilem w serduszku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 zrobi na tym 20-25 tys. km to nie ma co się dziwić, że syf z gilem w serduszku ...a na forach się gotuje: olej X zaciera silnik jakby wsypał tam piachu, a na oleju Y czysto że można z michy jeść, a samochód idzie jak "ruski" GTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq8shq Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Zalewam to co syntetyczne i na moją kieszeń w danej chwili. CLK Mobil 1 0W40 Mobil 1 0w40 to SHC. Kazdy z tej linii czyli New Life, ESP i TD to oleje na bazie "Mobil SHC Synthese Technology". Na chwile obecna Mobil nie robi chyba ani jednego oleju na bazach PAO zreszta tak samo jak Castrol (ten to juz od kilku ladnych lat robi tylko na bazach HC, dobrych bazach HC ale jednak PAO to nie jest) Jak dla mnie dobre SHC jest w 100% wystarczajace. Bazy PAO sa lepsze na papierku, w praktyce roznicesa juz bardzo ale to bardzo minimalne. Moim prywatnym zdaniem (nie moge tego poprzez badaniami itp) lepiej dobry olej na dobrych bazach HC niz dziwny olej na bazie PAO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Faktycznie mają na kartkach Synthese Technology. Prawie na pewno wlewałem do swojego motoru Fully Synthetic ze srebrną kartką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq8shq Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 chyba tylko na terenie DE mobil ma "prawdziwe" oznaczenia czyli SHC, natomiast w innych krajach wciskaja ciemnote klientom Przy okazji, mobile przegral sprawe w DE wlasnie dotyczaca wprowadzania konumentow w blad oznaczeniami na olejach, od tamtego momentu na terenie DE nie ma oleju mobil z oznczeniem Full Synthetic. Jednym slowem olej kupiony w PL bedzie mial oznaczenie Fully Synthetic natomiast ten sam olej w DE bedzie mial oznaczenie SHC Jak dobrze pamietam ostatnie oleje Mobila na bazach PAO wyszly jakos koniec 2009 roku, pozniej Mobil zaczal ciac koszty i wszystkie oleje, ktore maja oznaczenia Fully Synthetic sa to oleje HC. Jak ktos chce zlokalizowac naprawde dobry olej to trzeba szukac kart charakterystyki a nie sugerowac sie marketingiem. Pytanie tylko czy to ma jakis sens? czy roznica 1-2 "oczek" w indeksie lepkosci badz 1c lepkosci kinetycznej ma dla nas az takie znaczenie? 98% olejow i tak spelnia a wrecz przewyzsza wymagania producentow i spokojnie ma jeszcze zapas "mocy" w stosunku do warunkow w jakich pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackill Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja mam wskaźnik temperatury oleju i już kilka razy dość solidnie go zagrzałem, dlatego teraz tylko Millers Mam pewność, że nawet po ostrym zagrzaniu oleju nadal mam dobre smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Dla mnie to już nawet nie chodzi o te wskaźniki lepkości, bo wiadomo, że 15W40 sobie da rade. Mnie bardziej chodzi o czystość jaką olej zachowa w silniku bo jednak trochę tych mechanizmów bardziej precyzyjnych jest no i żeby trwałość miał wystarczającą, żebym mógł bez problemów słuchać się licznika, a nie wymieniać olej wcześniej. Generalnie nie chodzi mi to co jest na początku czy w kartach ch-yk, bo to jest dla oleju świeżego, ale to co się dzieje po 10 tys km. No cóż, trzeba przeżyć ten SHC Mobil, a zmienie go za pare tys km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez25 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Przy takiej temp oleju masz tylko 80 stopni płynu - jak dla mnie to jest coś nie halo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wszystko jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez25 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 ja się nie znam dokładnie jakbym ja zobaczył coś takiego napewno bym zgasił auto i jak najszybciej do mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek6 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Jeśli chodzi o te interwały wymiany oleju, którymi się chwalą producenci chcąc ukazać ekonomikę jazdy to nie jest tak kolorowo do końca, bo np. Mazda na Europę zaleca 20k km lub 1 rok tymczasem w swoich japońskich instrukcjach rekomenduje już tylko 15k km lub 1 rok a do tego wyróżnia ciężkie warunki, które skracają interwał o połowę, czyli wymiana po 7,5k lub 6 miesiącach. Pełne syntetyki faktycznie świetnie chronią silnik i są w tym pewniejszym produktem niż hydrokraki, ale ich również nie przeceniałbym ponad rozsądną częstotliwość zmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackill Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 ja się nie znam dokładnie jakbym ja zobaczył coś takiego napewno bym zgasił auto i jak najszybciej do mechanika Tak ma być, jeśli chłodzenie jest sprawne. Przy spokojnej jeździe oleum ma 70-90*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez25 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 OK spoko ciekawe to swoją drogą bo ja miałem renault laguna i nigdy do takiej temp nie doprowadziłem A co do oleju ja leję od 6 lat Valvoline do wszystkich aut i wymieniam co 10 tyś Gdzieś kiedyś słyszałem takie powiedzenie - nie ważne jaki ważne że często i świeży i tego się trzymam z małym ale często świeży i dobry ( choć różne rzeczy słyszy się o olejach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tees Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Witam Mam pytanie odnośnie daty ważności oleju a więc do paska leję Motul 6100 SYNERGIE+ 10w40. Z 5 litrowych butelek zawsze zostawało jakieś ~1 litr. Wymieniam olej co 10 miesięcy a przebiegi w tym okresie są bardzo małe 5-7tys km. Czy mogę zlać olej który pozostał z ostatnich 2 wymian i dolać nowego na ~4 litry bo tyle wchodzi do silnika? Czy po 1,5 roku olej stracił swoje właściwości przez otwarcie butelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Czy mogę zlać olej który pozostał z ostatnich 2 wymian i dolać nowego na ~4 litry bo tyle wchodzi do silnika?Czy po 1,5 roku olej stracił swoje właściwości przez otwarcie butelki? z tego co słyszałem nie traci właściwości po otwarciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi