Camel- Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Dziwna ta szkoła. Uczą, że HC bliżej do minerała niż syntetyka. Więc ja zostanę niestety w grupie niewierzących. Nie uczą tego, że HC bliżej do minerała niż do syntetyka. Uczą, że oleje hydrokrakowane są gdzieś pomiędzy mineralnymi a syntetycznymi i nie są równe olejom półsyntetycznym. Gość sam stwierdza, że nie wiem co jest lepsze: HC czy półsyntetyk. Z moich obserwacji i nabytej wiedzy wyciągnąłem jakiś wniosek. Przede wszystkim HC będzie oleje mineralnym dlatego, że pochodzi z mineralnych baz olejowych. Nie jest tak jak syntetyk tworzony w probówce w celu idealnego ułożenia łańcuchów z węglowodorów. HC-Synthese czyli synteza hydrokrakowania polega tylko i wyłącznie na przypadkowym podzieleniu długich łańcuchów węglowodorowych na mniejsze. Nie wiadomo jakie, przypadkowe. Podzielenie takich łańcuchów wiąże się z możliwością ograniczenia dodatków: dyspergatorów i wiskozatorów, które wpływają wyłącznie na wskaźnik lepkości. Cała reszta problemów jaka pochodzi od olejów mineralnych pozostaje: czyli trzeba stosować dość dużą ilość dodatków uszlachetniających, cały czas większą od syntetycznych, a co za tym idzie są mniej odporne na wysokie przebiegi, na wysokie obciążenia oraz powodują powstawanie większej ilości nagarów, a żeby temu przeciwdziałać, trzeba nalać więcej detergentów i koło się zamyka. W przesadzeniu olej myje sam siebie zamiast silnik. Oczywiście są lepsze pakiety DU i gorsze o czym decyduje klasa oleju. Ale to chyba wiesz? Jeśli masz inne zdanie, to polemizuj, może sam się czegoś dowiem, bo jak na razie to tylko wybrzydzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 jeśli było, to wybaczcie... IMO bardzo ciekawe i warte przeczytania... http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 gruby_RS, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bucky Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 ja z czystym sercem mogę polecić czy to do silnika turbo czy n/a oleje Motul i to nie tylko silnikowe, warto kupić w pewnym źródle aby było to oryginał. Podstawa to co około 7k km przy turbo i co 10k km zmieniać olej i będzie wszystko dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jeżeli olej ma klasyfikację ACEA C2 i ACEA C3 jednocześnie (Millers Trident 5W30 Longlife) to jaki ma HTHS? Ponad 3,5 mPas jak dla C3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w0jta5 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Trochę stronniczo napisane. Ale wartość merytoryczna dobrze przekazana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 saddam, rzeczywiście trochę to dziwne, bo w ogólnym opisie C2 i C3 róznica polega tylko na lepkości dynamicznej HTHS. C2 do silników wykorzystujących niskie tarcie (czyl min. 2,9) a C3 dla silników innych, dla których cieńszy film mógłby być niebezpieczny. Ciekawe Z tego co pamiętam, samo A3/B4 wymaga od oleju HTHS min. 3,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zapytałem sprzedawcy: HTHS powyżej 3,5 To by się w sumie zgadzało. C2: HTHS > 2,9 mPas (nie ma chyba górnej wartości?) i C3: HTHS > 3,5 mPas. [ Dodano: 8 Kwiecień 2012, 12:33 ] I jeszcze jedno pytanie... Millers XF Longlife 5w30 - klasyfikacja ACEA A3/B4 (podobno tzw. Full SAPS) więc dlaczego można go też stosować do silników z DPF-em? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GracjanS4 Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Panowie, w przyszłym tygodniu chciałbym wymienić u siebie w aucie olej, teraz mam nalanego Shell Helix Ultra Racing 10w60... Oprócz tego Shella pod uwagę biorę jeszcze Valvoline VR1 Racing 10w60 lub Motul 300V Le Mans 20w60... Może ktoś coś więcej napisać o tych olejach, czytam te wszystkie fora i opinie i wiem coraz mniej, ile ludzi tyle opinii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 saddam, można stosować "zwykłe" oleje z DPFem, ale według teorii będzie się szybciej zapychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 zytam te wszystkie fora i opinie i wiem coraz mniej, ile ludzi tyle opinii... Jest kilka osób na racingforum.pl które zapewne doradzą Ci co zalać do 2.7BiT po modyfikacjach w zależności od tego jak używany. Polecam Ci tam zapytać. Ja osobiście na pewno zalał bym coś z oferty Millersa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Camel-, dzięki, teraz wszystko jasne Trochę się naczekałem na odpowiedź Przy najbliższej wymianie oleju leci do silnika Millers XFE-PD - zobaczę co to warte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 saddam, mimo wszystko polecam oleje Low-SAPS do silników z filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marco Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Jeżdżę na Motulu X-clean ale ze jest coraz więcej podróbek to chciałbym zalać teraz "dedykowanym" do Seata olejem Repsol. Słyszeliście coś na temat olei tej marki? Czy tez można naciąć się na podróbkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Griffe Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Smigam na VR1 i sobie chwale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Marco, bierz Millersa - będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek555 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Respol kiedy lalem do plastika ,teraz juz jest duzo podrob ,na ta chwile millers ale juz leca podrobki taki to nasz piekny kraj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Krzysiek555, gdzie spotkałeś się z informacjami o podróbkach Millersa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 krzysiek555, nawet jeśli, to trzeba kupować z dobrego źródła i z Millersem nie będzie problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_S Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Od siebie polecam oleje ze stajni Valvoline i Liqui Moly. Osobiście mam W swojej Omedze 2.0 16V Liqui Moly 0W30 i jest bajeczny, w porównaniu do shella jakim był zalany jest dużo ciszej, po 8tys. olej nadal wizualnie się nie zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq8shq Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Koledzy co polecacie do zwyklego benzynowego silniczka 1.8 122km (siedziw saabie ale produkcja jak mniemam to GM). Obecnie nie mam zielonego pojecia co jest wlane, na roznych stronach sa rozne opinie. Najczesciej sa wymieniane oleje 5w30 badz 5w40 i teraz pytanie ktory z powyzszych zastosowac? Nie planuje zwiekszania mocy, katowania itp, jazda raczej w stylu "emeryta" i 80% to miasto. Co do producenta to bedzie to zapewne LM tylko wlasnie 5w30 czy 5w40 do takiego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Napisz do Piotrka z zmienolej.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy49 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Koledzy co polecacie do zwyklego benzynowego silniczka 1.8 122km (siedziw saabie ale produkcja jak mniemam to GM). Obecnie nie mam zielonego pojecia co jest wlane, na roznych stronach sa rozne opinie. Najczesciej sa wymieniane oleje 5w30 badz 5w40 i teraz pytanie ktory z powyzszych zastosowac? Nie planuje zwiekszania mocy, katowania itp, jazda raczej w stylu "emeryta" i 80% to miasto. Co do producenta to bedzie to zapewne LM tylko wlasnie 5w30 czy 5w40 do takiego silnika? Ja proponuję Ten jest w rozsądnej cenie. Dokup jeszcze To Będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bTk^ Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Ja osobiście polecam płukankę liqui moly, a olej to hmmm sam nie wiem ja do swojego leje mobil 5w-50, ale świetny olej to liqui moly 10w-60, u ojca w tdi teraz jest zalany i silnik chodzi o wiele ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soler Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 http://www.noweauto.com.pl/katalog/dobi ... nikow.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi