Skocz do zawartości

Dyskusja o olejach


Rekomendowane odpowiedzi

Dziwna ta szkoła. Uczą, że HC bliżej do minerała niż syntetyka. Więc ja zostanę niestety w grupie niewierzących.

Nie uczą tego, że HC bliżej do minerała niż do syntetyka.

Uczą, że oleje hydrokrakowane są gdzieś pomiędzy mineralnymi a syntetycznymi i nie są równe olejom półsyntetycznym. Gość sam stwierdza, że nie wiem co jest lepsze: HC czy półsyntetyk.

Z moich obserwacji i nabytej wiedzy wyciągnąłem jakiś wniosek.

Przede wszystkim HC będzie oleje mineralnym dlatego, że pochodzi z mineralnych baz olejowych. Nie jest tak jak syntetyk tworzony w probówce w celu idealnego ułożenia łańcuchów z węglowodorów. HC-Synthese czyli synteza hydrokrakowania polega tylko i wyłącznie na przypadkowym podzieleniu długich łańcuchów węglowodorowych na mniejsze. Nie wiadomo jakie, przypadkowe. Podzielenie takich łańcuchów wiąże się z możliwością ograniczenia dodatków: dyspergatorów i wiskozatorów, które wpływają wyłącznie na wskaźnik lepkości. Cała reszta problemów jaka pochodzi od olejów mineralnych pozostaje: czyli trzeba stosować dość dużą ilość dodatków uszlachetniających, cały czas większą od syntetycznych, a co za tym idzie są mniej odporne na wysokie przebiegi, na wysokie obciążenia oraz powodują powstawanie większej ilości nagarów, a żeby temu przeciwdziałać, trzeba nalać więcej detergentów i koło się zamyka. W przesadzeniu olej myje sam siebie zamiast silnik. Oczywiście są lepsze pakiety DU i gorsze o czym decyduje klasa oleju.

Ale to chyba wiesz?

Jeśli masz inne zdanie, to polemizuj, może sam się czegoś dowiem, bo jak na razie to tylko wybrzydzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ja z czystym sercem mogę polecić czy to do silnika turbo czy n/a oleje Motul i to nie tylko silnikowe, warto kupić w pewnym źródle aby było to oryginał. Podstawa to co około 7k km przy turbo i co 10k km zmieniać olej i będzie wszystko dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saddam, rzeczywiście trochę to dziwne, bo w ogólnym opisie C2 i C3 róznica polega tylko na lepkości dynamicznej HTHS. C2 do silników wykorzystujących niskie tarcie (czyl min. 2,9) a C3 dla silników innych, dla których cieńszy film mógłby być niebezpieczny.

Ciekawe ;)

Z tego co pamiętam, samo A3/B4 wymaga od oleju HTHS min. 3,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem sprzedawcy: HTHS powyżej 3,5 :)

To by się w sumie zgadzało. C2: HTHS > 2,9 mPas (nie ma chyba górnej wartości?) i C3: HTHS > 3,5 mPas.

 

[ Dodano: 8 Kwiecień 2012, 12:33 ]

I jeszcze jedno pytanie...

Millers XF Longlife 5w30 - klasyfikacja ACEA A3/B4 (podobno tzw. Full SAPS) więc dlaczego można go też stosować do silników z DPF-em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, w przyszłym tygodniu chciałbym wymienić u siebie w aucie olej, teraz mam nalanego Shell Helix Ultra Racing 10w60... Oprócz tego Shella pod uwagę biorę jeszcze Valvoline VR1 Racing 10w60 lub Motul 300V Le Mans 20w60...

 

Może ktoś coś więcej napisać o tych olejach, czytam te wszystkie fora i opinie i wiem coraz mniej, ile ludzi tyle opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zytam te wszystkie fora i opinie i wiem coraz mniej, ile ludzi tyle opinii...

 

Jest kilka osób na racingforum.pl które zapewne doradzą Ci co zalać do 2.7BiT po modyfikacjach w zależności od tego jak używany. Polecam Ci tam zapytać.

 

Ja osobiście na pewno zalał bym coś z oferty Millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Od siebie polecam oleje ze stajni Valvoline i Liqui Moly.

Osobiście mam W swojej Omedze 2.0 16V Liqui Moly 0W30 i jest bajeczny, w porównaniu do shella jakim był zalany jest dużo ciszej, po 8tys. olej nadal wizualnie się nie zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co polecacie do zwyklego benzynowego silniczka 1.8 122km (siedziw saabie ale produkcja jak mniemam to GM). Obecnie nie mam zielonego pojecia co jest wlane, na roznych stronach sa rozne opinie. Najczesciej sa wymieniane oleje 5w30 badz 5w40 i teraz pytanie ktory z powyzszych zastosowac? Nie planuje zwiekszania mocy, katowania itp, jazda raczej w stylu "emeryta" i 80% to miasto.

 

Co do producenta to bedzie to zapewne LM tylko wlasnie 5w30 czy 5w40 do takiego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co polecacie do zwyklego benzynowego silniczka 1.8 122km (siedziw saabie ale produkcja jak mniemam to GM). Obecnie nie mam zielonego pojecia co jest wlane, na roznych stronach sa rozne opinie. Najczesciej sa wymieniane oleje 5w30 badz 5w40 i teraz pytanie ktory z powyzszych zastosowac? Nie planuje zwiekszania mocy, katowania itp, jazda raczej w stylu "emeryta" i 80% to miasto.

 

Co do producenta to bedzie to zapewne LM tylko wlasnie 5w30 czy 5w40 do takiego silnika?

Ja proponuję Ten jest w rozsądnej cenie.

Dokup jeszcze To Będziesz zadowolony. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam płukankę liqui moly, a olej to hmmm sam nie wiem ja do swojego leje mobil 5w-50, ale świetny olej to liqui moly 10w-60, u ojca w tdi teraz jest zalany i silnik chodzi o wiele ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.