Skocz do zawartości

Zakup auta z silnikiem diesla


Rekomendowane odpowiedzi

widzę, że wszyscy narzekają na te DPFy...powiem tak jeżeli robiszł rocznie 25tys. km w cyklu mieszanym to nie będziesz wiedział, że jest. raz widziałem kontrolkę wypalania ale auto stało 4 tygodnie ze względu na urlop. w ostateczności można wyciąć, koszta nie są już takie straszne.

 

co do silnika bierz 2.0TDI, bez szaleństw wystarcza do tej budy. sąsiad ma tego Seata i jest bardzo zadowolony, szczególnie z pojemności bagażnika i mnogości skrytek ;)

 

jak będzie jakiś problem z komputerem, to mam Vaga :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Watek ten zalozylem tez dlatego ze 90% ofert wsrod modeli ktore mnie interesuja to diesle! Przy mojej czestotliwosci uzytkowania zdecywanie pasowalaby benzynowka,ale naprawde nie ma z czego wybrac!

Nie twierdze ze nie boje sie awarii i wydatkow,ale moze trafi sie na przyzwoity egzemparz i bedzie banglac bezproblemowo...

Poszukiwania trwaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF nie taki straszny, przynajmniej ten VAG-owski bo jest bezobsługowy. Ja jeżdżę sporo po mieście, przejechałem nim już w polsce 25 tys km i ani razu kontrolka mi się nie zapaliła. Co prawda czasem na trasę wylecę i wtedy go trochę przepalę, ale żebym był zmuszany do jakiś czynności przez zapalanie się kontroli to ani razu. Jest tylko zasada by nie zamulać silnika i zalewać silnik specjalnym olejem do DPFów/FAPów, który wytwarzają mniej sadzy i zmieniać ten olej co max 15 tys km. Nic się nie powinno dziać z tym "ustrojstwem" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy diesel jakis tam olej przepala. Oleje do DPF mają zmniejszoną zawartość siarki i jesli cząstki tego oleju spalą sie, to wytwarzają mniej sadzy zapychającej filtr. Tak jak nikt nie kwestionuje koniecznosci lania do pompowtrysku oleju ze stosowną aprobatą VW, tak i do DPF należy lać zalecany olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy diesel jakis tam olej przepala. Oleje do DPF mają zmniejszoną zawartość siarki i jesli cząstki tego oleju spalą sie, to wytwarzają mniej sadzy zapychającej filtr. Tak jak nikt nie kwestionuje koniecznosci lania do pompowtrysku oleju ze stosowną aprobatą VW, tak i do DPF należy lać zalecany olej.

 

True :good: zazwyczaj mają oznaczenia C1, C2, C3 (C1 najzdrowszy) lub napisane "low saps".

 

Mam DPFa, auto głównie po mieście. Powiem tak: że jak zrobię trasę i wracam w miasto to mam na oko 2miechy spokoju, potem znowu trzeba na trasę, więc jak robisz w miesiącu jakieś odcinki po ok 100km to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos tam tego oleju do dolotu zawsze pojdzie...

 

... i wcale nie musi to dotyczyć silnika w przedśmiertelnych drgawkach lejącego olej przez np. uszczelniacze zaworów. Specyfika smarowania turbosprężarki jest taka, a nie inna. Kto mial okazje oglądać intercooler wymontowany po kilkudziesięciu tys km wie o co chodzi. Skrajne przypadki to śmierć silnika przez tzw. rozbieganie/samozapłon oleju z uszkodzonego i/lub zużytego smarowania turbo.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewać silnik specjalnym olejem do DPFów/FAPów, który wytwarzają mniej sadzy

 

Ze co? A co ma olej do spalania paliwa, chyba ze rozszczelnia silnik i leje sie do tlokow :D

 

Wszystko co piszą koledzy powyżej to prawda: normy dla silników z DPF to C3, C2 i C1 inaczej mid saps lub low saps. Niska zawartość popiołów wskazana o DPF trzeba dbać jak o lakier :)

Ja robię codziennie około 70-80km raczej trasa, DPF wypala sie co około 800km i trwa to mniej więcej 10km. Nie mam kontrolek tylko widzę, że więcej pali i na postoju wskazówka od doładowania jest lekko wychylona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jeśli mało jeździsz i krótkie odcinki to odradzam zakup diesla..

to że mniej pali... przy krótkich odcinkach w mieście i tak 8-9 wciągnie.

Sprzedaje auta, więc jakieś pojęcie mam...

To, że inni jeżdżą i nic nie robią to nie znaczy że Ty też tak dobrze trafisz..

Znalezienie diesla, z lat 2005-2006 w dobrym stanie nie będzie takie proste...

Przebiegi ok 200 tys trzeba liczyć... chyba że trafi się auto krajowe z książką...

Jednak jeśli nawet to koszty ewentualnych napraw mogą szybko przewyższyć oszczędności na paliwie.

 

jeśli już miałbym polecić jakiś silnik diesla, który nie powinien przysparzać zbyt wielu problemów to z czystym sumieniem 1.9 TDI 105 KM ( Passat B6, Altea, Jetta, Octavia )

 

Szwagier ma Altee z tym silnikiem i nie jest zbyt problematyczny. Może 105 KM to nie dużo, ale wystarczy do normalnej jazdy i nawet w Altei daje radę.

 

XXXXX.

 

 

Proszę o zapoznanie się z pktem 10 Regulaminu Forum i jak najszybszą edycje podpsiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie nowe diesle nie daruja zaniedban

Oleje,filtry dobre paliwo dbac o tutbine i cieszyc sie bezawaryjna jazda.

Inna sprawa z autami z drugiej reki gdzie auto moglo byc katowane a kilka chemicznych cudeniek potrafi dzisiaj zamaskowac wiele bolaczek kazdego silnika (chodzi cicho nie kopci nie szarpie) i kupiec szczesliwy :-] kilka dni :P

Bez kompa i dobrego diagnosty nie wiele mozna dzis zdzialac.

Ci co kupuja szukaja wad auta a sprzedajacy sposobu zeby je ukryc i niestety bardzo czesto im sie to udaje.

Jezdze tylko dieslami od wielu lat i kupno samochodu z tym silnikiem jak dla mnie nie rozni sie niczym od kupna innych aut.

Ksiazka samochodu,faktory na naprawy i serwisy i jesli nic szczegolnego nie dociera do naszych uszu i oczu to mamy szanse ze bedzie ok :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki DPF wytrzymuje 100 tys km zazwyczaj też trzeba to wziąć pod uwage

Ja niedługo przebiję dystans 130k km i wszystko ok także dementuje ten post ;)

producent zaleca wymiane co 100 tyś km, przynajmniej w mazdzie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marco, jeszcze w 2.0TDi 170KM możesz uderzać :D Ale z awaryjnością tej jednostki to nie wiem jak jest niestety...
W Przypadku VW nie nadąży wymieniać wtrysków simensa nie wiem jak w seacie. Jeśli 2.0 TDI to właśnie 140KM i każdy inny niż oznaczenie BLB ma pompę oleju i wałki balansujące na łańcuszku za bardzo obciążają wałki ten napęd, łańcuszek spada albo się zrywa i nie ma smarowania. Później ten napęd wprowadzili na kołach zębatych, co wymianę rozrządu należy zmienić kółko pośrednie groszowe sprawy ale trzeba ściągać misę olejową.

Co do DPF nalotu w A4 jest 220tys km, w niemczech robił trasy, w domu cykle mieszane z przewagą trasy. DPF jest oryginalny i nic się z nim nie dzieje i raz go tylko wypalałem Vagiem i miał zanieczyszczenie 2%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,ja ze swojej strony dziękuję za owocną dyskusję. Mi ten watek się już nie przyda (przynajmniej nie teraz),ale dla potomnych pozostanie.

Zakup poczyniony :) Altea 1.6 benzynka ;)

jako wrażliwy na piękno młody człowiek powiem Ci, że twój pierwszy strzał w seata Altea jest bardzo ciekawy, napewno może się podobać w końcu projekt nadwozia Walter de' Silva ... wiesz ten co projektował nowe TT ;)

Widze Cię w takiej czarnej

No i mówisz i masz :) Miało nie być czarnucha ,ale co tam -będzie przy czym posiedzieć :)

altea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.