Marco Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Mam nadzieje ze ktoś mi doradzi. Przede mną podjecie ważnej decyzji. Zakup nowego(w sensie używanego ) auta. Parę groszy chcę wydać wiec wiadomo ze nie chce się nadziać na minę. Rozważam zakup auta z silnikiem diesla mimo ze do tej pory jakoś za nimi nie przepadałem. Ale zawsze musi być ten pierwszy raz. I teraz pytanie: na co zwracać uwagę ,gdzie zajrzeć, jakie objawy mogą być alarmujące. Interesują mnie auta w rocznikach 2005-2006 wiec już diesle nowej generacji. Marka raczej niewiele ma tu do rzeczy. Pomożecie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepper Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Ja bym brał 2005 bez filtra cząsteczek stałych, to tak na początek Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Druga sprawa to stan koła dwumasowego, co jest bolączką nowych diesli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
firmek Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Marco, pytanie ile km rocznie przejezdzasz i na jakich dystansach jezdzisz. Jesli robisz powiedzmy mniej niz 20 tys rocznie to zakup diesla moze nie okazac sie ekonomicznym rozwiazaniem. Do tego jesli jezdzisz na krotkich dystansach, powiedzmy 10-15 km do pracy to bedzie to niezdrowe dla silnika. Moge polecic Skode - moze nie najpiekniejsze auto, za to spore, dosyc wygodne, z ogromnym bagaznikiem i co jest duzym plusem tanie w serwisowaniu - nigdy nie kupilem do auta nic co by bylo zamiennikiem, do tego ceny ori czesci z ASO sa porownywalne to tych w sklepach. Skod z dieslem na rynku wtornym jest bardzo duzo, trudniej kupic benzyne. Z bolaczek w stosunku do benzyny, to kolo dwumasowe, turbo (chociaz nowsze benzyny tez sa uturbione), EGR, wtryski, katalizator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Auto bedzie do czy powywej 2.0? Moglbys rowniez podac jakis segment tak mniej wiecej zeby bylo wiadomo o czym pisac Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Musiał byś sprecyzować czy chodzi o samochód wielkości kompakt czy może coś klasy wyższej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuflik Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 I teraz pytanie: na co zwracać uwagę ,gdzie zajrzeć, jakie objawy mogą być alarmujące. Panowie, o co wam chodzi? Marco prosi o pomoc, aby wiedzieć na co uważać kupując diesla. Co tu ma do rzeczy segment? Widać potrafi sam wybrać auto, tylko nie ma doświadczenia z dieslem i woli się spytać kogoś kto wie na co ma zwracać uwagę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 I teraz pytanie: na co zwracać uwagę ,gdzie zajrzeć, jakie objawy mogą być alarmujące. Panowie, o co wam chodzi? Marco prosi o pomoc, aby wiedzieć na co uważać kupując diesla. Co tu ma do rzeczy segment? Widać potrafi sam wybrać auto, tylko nie ma doświadczenia z dieslem i woli się spytać kogoś kto wie na co ma zwracać uwagę. Ale w dzisiejszych czasach diesel to już nie taka prosta i wszystkoodporna konstrukcja jak kiedyś. Teraz są różnego rodzaju wynalazki pod maską więc przydałoby się chociaż określić koncern, który wyprodukował to potencjalnie przyszłe auto. Wtedy będzie można coś doradzić Jeśli chodzi o segment auta to tak samo - diesle w miejskich autach to też co innego niż 4.2 TDI Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Marco napisał/a: I teraz pytanie: na co zwracać uwagę ,gdzie zajrzeć, jakie objawy mogą być alarmujące. Panowie, o co wam chodzi? Marco prosi o pomoc, aby wiedzieć na co uważać kupując diesla. Co tu ma do rzeczy segment? Widać potrafi sam wybrać auto, tylko nie ma doświadczenia z dieslem i woli się spytać kogoś kto wie na co ma zwracać uwagę. Roznica jest ogromna, sam koncern VW ma niby 1 silnik 2.0tdi, a jednak wystepuje w kilku jak nie kilkunastu wariantach w zaleznosci od modelu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tworek Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Jeżeli ma byś to uto z grupy VAG, to po przed kupnem musiał byś sobie go podłączyć pod Vag'a, luknąć na błędy, zrobić logi statyczne / dynamiczne, jeżeli któraś z wartości nie trzyma się w tolerancji, wtedy masz pierwszy sygnał że coś jest nie tak. Druga sprawa to nadmierne kopcenie, szczególnie na niskich biegach. Kolejną częstą wadą silników TDI jest pocący się zawór EGR, jeżeli sprzedający nie będzie kumał tematu, zawsze możesz kilka stówek zbić z ceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted May 20, 2011 Author Report Share Posted May 20, 2011 czyli rozumiem ze EGR to zadna powazna usterka? Slyszalem ze zaglada sie w przewody od IC w poszukiwaniu sladow oleju? Silnik zdecydowanie do 2.0. W gre wchodzi TDI 105KM, 1,9 dCi(110,120,130) ,HDI 2.0 136KM. Przebiegi robie niewielkie to prawda i to przewaznie krotkich dystansach. Ale kurde niskie spalanie kusi... Poza tym znam wlascicleli aut z dieslami ktozy tez tak jezdza i wszystko jest ok. Firmek,skoda jak najbardziej tylko kurde te ceny. W/g mnie ceny tego auta sa zdecywoanie zawyzone. I poza tym,mowisz skoda myslisz flota Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 W silnikach grupy fiat słabszą strona jest osprzęt produkowany przez... wiadomo kogo to taka zemsta chyba. Uwaga na: egr, przepływomierz, sprzęgła, dwumas, ew listwa wtryskowa - zależy tez od przebiegu. Jeśli silnik mJTD 1.9 przed 2007 to uwaga na kolektor ssący - od 2007 zmieniony. Temat tych silników dotyczy tez opla bo to ten sam silnik co w fiacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 czyli rozumiem ze EGR to zadna powazna usterka? Nie, mozna go zaslepic i programowo usunac, w 2.0tdi pada notorycznie, powodem jest zacieranie sie mechanizmu i obrywanie zebow na plastikowym trybiku ktory otwiera/zamyka klapke. W gre wchodzi TDI 105KM Blok i tloki spokojnie znosza 200ps takze przy seryjnej mocy i odpowiednim uzytkowaniu zaryzykuje stwierdzenie ze to jednosta nie do zajechania Przynajmniej u mnie na 3 sztuki ktore uzytkowalem nie bylo najmniejszych problemow, chodzi oczywiscie o jednostke nie osprzet bo z tym roznie bywa. Francuskie diesle sa mi obce, opinie kraza rozne ale nie mnie sie tu wypowiadac. Na pewno kulture pracy maja zdecydowanie lepsza od jednostek 1.9 VW. Co do przebiegu, jezeli robisz mniej niz 20k rocznie, daj se spokoj z dieslem, w ogolnym rozrachunku taniej Cie nie wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMagnes Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Nigdy nie miałem diesla, ale z tego co widzę u mnie w pracy to właściciele kilkuletnich Renault (chyba Megane lub Laguna) i Forda Mondeo (ostatnia generacja! ) maja kłopoty z zapaleniem w zimie jak auto postoi kilka dni! Poza tym ten dźwięk traktora I zapach spalonych frytek na podwórku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Marco jeżeli robisz małe przebiegi to nieopłacalny będzie dla Ciebie zakup diesla. Spali Ci może w ogólnym rozrachunku z 2l mniej ale ryzyko ewentualnych napraw może wszystkie oszczędności wziąć w łeb. Każda bardzo prawdopodobna ( który prędzej czy później na pewno się pojawi ) usterka ( turbo, wtryski, dwumas ) koszt min. 1000-2000zł. Z tego co się orientuję nowe silniki benzynowe potrafą również być w miarę oszczędne. Można również pójść drugą drogą: benzyna + lpg. W moim przypadku jazda silnikiem 2.8+ LPG wychodzi taniej niż dieslem a przyjemność z jazdy nieporównywalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Marco jeżeli robisz małe przebiegi to nieopłacalny będzie dla Ciebie zakup diesla. Spali Ci może w ogólnym rozrachunku z 2l mniej ale ryzyko ewentualnych napraw może wszystkie oszczędności wziąć w łeb. Każda bardzo prawdopodobna ( który prędzej czy później na pewno się pojawi ) usterka ( turbo, wtryski, dwumas ) koszt min. 1000-2000zł. Z tego co się orientuję nowe silniki benzynowe potrafą również być w miarę oszczędne. Można również pójść drugą drogą: benzyna + lpg. W moim przypadku jazda silnikiem 2.8+ LPG wychodzi taniej niż dieslem a przyjemność z jazdy nieporównywalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Przychylam sie do wypowiedzi Adama, miałem 1.8 144KM + LPG (sekwencja), a teraz diesel i jest drożej w ogólnym rozrachunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kempus Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Jeśli się uprzesz na Diesla to polecam Kię 1.6 CRDI - podobno bardzo dobre silniki, bez dwumasowego koła zamachowego, rozrząd na łańcuchu. A co LPG to brat ma kangura z LPG i koszty utrzymania są śmieszne w porównaniu z moim Focusem PB, którym robię ponad 20kkm rocznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted May 20, 2011 Author Report Share Posted May 20, 2011 ale widzicie,z lypygy jest taki problem ze w gre wchodzi jedynie sekwencja. A jak wiadomo moment przelaczenia na gaz jest obligowany temperatura silnika. Wiec w duzej czesci moze mi sie nie zdarzyc przelaczyc na gaz. Wiem,zdaje sobie sprawe z tego ze w moim przypadku zakup diesla nie jest oplacalny. Ale jedno to to ze chce sprobowac,a dwa ze qurwa benzonowek tyle cco kot naplakal... Poza tym taki tedik 105KM bedzie lepiej hulal niz 1.6 benzyna o tej samej mocy. Konkretnie chodzi mi po glowie Altea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Poza tym taki tedik 105KM bedzie lepiej hulal niz 1.6 benzyna o tej samej mocy. Zgadza sie, tylko w zimie rozgrzanie tego silnika do 90C to min. 8-10km trasy... jezeli robisz krotkie odcinki to mozesz nie miec okazji wykorzystac potencjalu. A no i zminy dizel wcale taki ekonomiczny nie jest. Na plus jest to ze po sofcie wyjdzie spokojnie 140-150ps Na niskie przebiegi ladowalbym sie w tsi/tfsi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogoot Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Ja mam vectre 1.9 150 KM. 2007. Koszty utrzymania nie sa małe, Kolodwumasowe z wymiana 1600 zl komplet rozrzadu 1000zl. Narazie DPF i EGR sa w porzadku ale wiem ze to tylko kwestia czasu. Moim zdaniem oplaca sie jezdzic dieslem jak robi sie minimum 25tys rocznie. a to oznacza ze musi jezdzic trasy- spalanie wtedy mam na poziomie 6 litrow wiec jest okej w miescie(krakow) pali 11! wiec calkiem nieplacalnie w porownaniu z kosztami. To na co powinienes zwrocic uwage to stan sprzegła i dwumasowki(powinny byc wymienione czy rozrzad byl wymieniay i kiedy. To wszystko musisz wiedziec bo pozniej koszty moga rosnac lawinowo. Generalnie odradzam kupno w polsce ja osobiscie pojechalem do Niemiec i nie przerazal mnie przebieg 138 tys w aucie z 2007 bo wiedzialem ze jest prawdziwy...a w polsce to samo auto z mniejszym przebiegiem tansze.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted May 20, 2011 Administrator Report Share Posted May 20, 2011 Na szybko podliczyłem, i kupując 2,5 roku temu diesla zamiast porównywalnej benzyny zaoszczędziłem w sumie 5k zł przez ten okres. Ceny porównywalnego benzynowego 1.8 były w tedy mniej więcej takie same, więc tutaj nie było różnic w żadną strone. Z "awarii" diesla trafiły się jedynie zapieczone kierownice powietrza w turbinie. A przebiegi mam malutkie, ok 12kkm rocznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted May 20, 2011 Author Report Share Posted May 20, 2011 wiem wszystko to oczym napisales. Zalezy mi raczej na wskazowkach jakie sa objawy padajacej dwumasy,turbiny ,wtryskow. Czyli wszystkich elementow ktore sa narazone na przyspieszone zuzycie. Czy TDI 105 KM jest na pompowtryskach? Filtra FAP to raczej nie posiada ale kolo dwumasowe to juz chyba jest. Bede wdzieczny za wszystkie najdrobniejsze uwagi i wskazowki. Ale konkrety poprosze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted May 20, 2011 Administrator Report Share Posted May 20, 2011 Czy TDI 105 KM jest na pompowtryskach? Tak. Co do dwumasu - 90% starszych kierowców jeżdzących TDI jakich znam ( w tym mój tata ) ma manie wciskanie gazu do oporu na 6 biegu przy 60km/h. No bo przecież "ma moment obrotowy i się wyciągnie". A to niestety nie pomaga dwumasowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 105ps to pompowtrysk, z 5 biegowa skrzynia dwumas mozna zmienic na jednomas. Turbo i pompki to juz zalezy od uzytkowania. DPF brak. Objawy padajacego kola to glosna praca na wolnych obrotach, drgania przenoszone na kabine oraz czasem sprzeglo pracujace w trybie 0-1 Padanie pompek to zazwyczaj nie rowna praca, kopcenie na bialo badz czarno, drgania przenoszone do wnetrza. Padniete turbo to chyba kazdy wie. Z innych to zapiekajace sie kierownice na turbinie, szwankujace zaworki podcisnienia i padajace przeplywki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now