piotrl Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 To kto tu rządzi auto czy kierowca ??? Jak auto to automat Jak kierowca to manual Tez jeździłem automatem i manualem ale wole manualna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmek Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Piotrl, jesli chcesz decydowac na ktorym biegu ma jechac auto to np DSG + lopatki do zmiany biegow No i nawet pelen automat tez da sie w pewien sposob kontrolowac - np wciskajac szybko na chwile pedal gazu by zmienil bieg na nizszy. [ Dodano: 18 Maj 2011, 11:26 ] Tez jeździłem automatem i manualem ale wole manualna Z tym jak najbardziej sie zgodze, tzn kazdy ma swoje preferencje i nie ma sensu na sile przekonywac co jest lepsze. Wazne, ze jest wybor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_77 Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 to sie nazywa kick-down, u mnie jest taki opór na pedale gazu i jak jadę w trybie pełni automatycznym to jak "kopnę" mocniej w pedał by przekroczyć opór wtedy zrzucam na niższy bieg. A jak chce mieć częściową władzę to wrzucam tryb "manulany" i +, - zmieniam biegi od 1-6. (Q-Tronic w Alfa Romeo 159) Częściową bo jak przekroczę obroty maksymalne to wrzuca mi bieg wyższy, a jak jadę zbyt wolno to zmieni mi na niższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmek Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 A jak chce mieć częściową władzę to wrzucam tryb "manulany" i +, - zmieniam biegi od 1-6. (Q-Tronic w Alfa Romeo 159) moze to bajer ktory sie znudzi ale lopatki przy kierownicy tak mi sie spodobaly, ze zapomnialem, ze wcale nie trzeba ich miec i nawet bez nich mozna zmieniac w DSG lewarkiem biegi +/i. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukwawa Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Podpsiuję się pod tym co napisałem firmek, mylą się tu dwa pojęcia komfort użytkownia i sportowe zacięcie. Klasyczna skrzynia automatyczna, zautomatyzowana, bezstopniowa zapewniają jedynie komfort ale o osiągach nie wiedzą nic- technologicznie pamiętając czasy epoki wiktoriańskiej, będąc jedynie odświeżane za pomocą nowego softu albo wyglądu dźwigni zmiany biegów. Prawdziwy przełom to skrzynie dwusprzęgłowe, które łączą pojecia komfortu i sportowego użytkowania. Jeżeli mam wybór: klasyczny automat a manual, zawsze wybiorę manual, natomiast jeżeli skrzynia dwusprzęgłowa a manual to musiałbym przekalkulować różnicę w cenie za dopłatę za skrzynie dwusprzęglową . Ile kierowców tyle opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ja jakbym miał możliwość to kupił bym auto z automatem DSG. Mam Golfa V w ciekawej wersji GT z dieslem 170KM i w tym aucie bardzo przydał by się automat Podczas szybkiego przyspieszania obroty wskakują na wyżyny szybciej niż trwa przełączanie biegu dlatego jeśli brać małe auto z szybkim dieslem to tylko z automatem A że nie miałem wyboru to mam manual, ale też się cieszę z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 JEdynie zwolinnicy palenia gumy itp moga troszke ponarzekać Niekoniecznie, wystarczy procedura startu oczywiście mowa o DSG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 JEdynie zwolinnicy palenia gumy itp moga troszke ponarzekać Niekoniecznie, wystarczy procedura startu oczywiście mowa o DSG Niekoniecznie, znajomy daje rade nawet w golfie IV 1.8 w średniowiecznym automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Tak czy siak, DSG zrobi wszystko żeby nie doszło do spalenia sprzęgła te skrzynie są idioto odporne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Niby tak, ale startowanie z LC nie jest wcale zdrowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Klasyczna skrzynia automatyczna, zautomatyzowana, bezstopniowa zapewniają jedynie komfort ale o osiągach nie wiedzą nic- technologicznie pamiętając czasy epoki wiktoriańskiej, będąc jedynie odświeżane za pomocą nowego softu albo wyglądu dźwigni zmiany biegów. Żartujesz prawda? Zdziwiłbyś się jak ostro można pojeździć np. Multitroniciem w Audi. Co prawda wtedy skrzynia dostaje po tyłu strasznie. Ale nie trzeba do tego dwóch sprzęgieł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukwawa Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Żartujesz prawda? Zdziwiłbyś się jak ostro można pojeździć np. Multitroniciem w Audi. Co prawda wtedy skrzynia dostaje po tyłu strasznie. Ale nie trzeba do tego dwóch sprzęgieł... Nie, nie żartuję Skrzynia bezstopniowa a taką jest multitronic jest skrzynią komfortową a nie sportową jak sam stwierdziłeś dostaje strasznie po tyłku jak chcemy nią szybciej pojeżdzić co jest obce dwu-sprzęgłówce. Technologicznie tak jak napisałem ta skrzynia nie jest najnowsza i do dwu-sprzęgłówek nawet nie ma sensu jej porównywać, to tak jakbyśmy chcieli porównać Walkmana do odtwarzacz MP3 Poszaleć można każdą skrzynią i każdym autem o dowolnej mocy oczywiście multitronickiem także ale porownując do skrzyni dwu-sprzęgłowej multitronic.....najlepiej spisuje się w jeździe bez szaleństw. Oczywiście słowo szaleństwo za kierownicą dla każdego znaczy co innego, dla mnie w multitronicu nie ma go wogóle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Sprawa jest prosta - Automat jest rewelacyjny. Manual też, wszystko zależy tylko do czego ich używamy. Operowanie sprzegłem pozwala na regulacje przekazywanego momentu obrotowego w sposób bardziej kontrolowany, niż w jakimkolwiek, najszybszym automacie. Tak więc poprawne drifty, ostre jazdy w zakrętach, branie łuków w przeciwzakrętach, dohamowywania, jazda w terenie - to rzeczy które są niemożliwe do poprawnego wykonania przy automatycznej skrzyni, a przynajmniej tak trudne, że opanować to potrafi może odsetek procentowy kierowców rajdowych na świecie. Nikt nie jest do końca pewny jak zareaguje w danym momencie elektronika skrzyni na jakieś "po*bane" dla niej zwody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Wronowski Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ja posiadam taki i nie narzekam http://www.zf.com/corporate/en/products ... ssion.html 200ms na zmiane biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w0jta5 Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Automat to Radość z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTiMa Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Jan Wronowski toż to wieczność Od kiedy mam automat (auto jak w profilu) to nie zamieniłbym sie na manual'a. A tym bardziej jeśli chodzi o diesla. Co do osiągów to w życiu codziennym i tak nie wykorzystamy tych mini różnic jakie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muti Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Żartujesz prawda? Zdziwiłbyś się jak ostro można pojeździć np. Multitroniciem w Audi. Co prawda wtedy skrzynia dostaje po tyłu strasznie. Ale nie trzeba do tego dwóch sprzęgieł... Nie, nie żartuję Skrzynia bezstopniowa a taką jest multitronic jest skrzynią komfortową a nie sportową jak sam stwierdziłeś dostaje strasznie po tyłku jak chcemy nią szybciej pojeżdzić co jest obce dwu-sprzęgłówce. Technologicznie tak jak napisałem ta skrzynia nie jest najnowsza i do dwu-sprzęgłówek nawet nie ma sensu jej porównywać, to tak jakbyśmy chcieli porównać Walkmana do odtwarzacz MP3 Poszaleć można każdą skrzynią i każdym autem o dowolnej mocy oczywiście multitronickiem także ale porownując do skrzyni dwu-sprzęgłowej multitronic.....najlepiej spisuje się w jeździe bez szaleństw. Oczywiście słowo szaleństwo za kierownicą dla każdego znaczy co innego, dla mnie w multitronicu nie ma go wogóle Mamy w rodzinie CVT w avensisie 2.0 benz i mylisz się co do tego,że nie da się jezdzić sportowo...W manualnym trybie mam 7 "wirtualnych" biegów,a jak włącze sport to przy kazdej zmianie biegów czuć szarpnięcie do przodu bez utraty siły ciągu.Kiedyś nagrałem filmik 0-100 w D i Manualnym trybie i tak to mniej więcej wygląda...wiadomo,że bez szału przy tej mocy,ale po mieście manualem z pedałem w podłodze się genialnie jezdzi i przy redukcji automatyczne międzygazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 18 Maja 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Panowie, ale wciskanie gazu w Multitroniku na prostej ma niewiele wspólnego z szeroko pojętą sportową jazdą,nie mylcie pojęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Shadow Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 ten drugi start to bez sensu na tym CVT ryczy stale i przyspiesza, poczatek bardziej mi sie podobał z tymi przełaczeniami biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jan Wronowski Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ten drugi start to wybacz ale jak w skuterze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ari Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Akurat CVT troszkę z osiągów zabiera bo ok. 1 sek do 100 - fajna skrzynia ale jak to mówili w salonie raczej dla spokojniejszej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muti Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Ja tym autem nie jeżdzę To jest auto mamy na miasto,także idealne rozwiązanie i teraz manualem już nie chce jezdzić Ale musicie uwierzyć na słowo,że da rade pojezdzic fajnie tym automatem z fajnymi redukcjami przed zakrętami i wyprzedzaniu... A fakt,że w trybie D to tylko do spokojnej jazdy,albo jazdy do przycisku,wtedy kiedy ciągnie momentem i nie redukuje mocno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 ten drugi start to bez sensu na tym CVT Po to skrzynie bezstopniowe zostały wymyślone. Po to w silniku elektrycznym nie ma w ogóle przekładni. I z tego powodu trzeba stosować biegi. Po to się też dąży w automatach (patrz 8HPxx Jana), żeby biegów było jak najwięcej aby utrzymywać stale najefektywniejsze obroty silnika. W skrzyniach bezstopniowych tego nie trzeba - bo obroty są utrzymywane ciągle. A to, że obroty wzrastają stopniowo jest tylko dlatego, żeby wydłużyć żywotność tych skrzyń. Tryb skrzyni niby-stopniowy z pierwszego przyśpieszenia filmika Mutiego, to tylko program, żeby człowiekowi się wydawało, że zmienia biegi... no można tak powiedzieć, bo przerzuca między stale zaprogramowanymi przełożeniami. No i to prawda, że taka skrzynia się nieco ślizga, bo ona przekazuje moment przez tarcie. Jednak trochę mniej sprawnie niż mogą to robić kompozyty użyte na powierzchni klasycznego sprzęgła ciernego. Wielu się wydaje, że skrzynie automatyczne się ślizgają, ale to tylko złudzenie po przejściu z manuala. Przy klasycznej przekładni hydrokinetycznej ze wirnikiem zawirowywującym sprawność sięga do 90-paru procent, a chwilami uzyskuje się większy moment obrotowy niż w przypadku tego samego silnika ze skrzynią manualną. Poza tym sprawność tej przekładni jest wprost zależna od obrotów na wałku wejściowym i dlatego też stosuje się sprzęgła Lock-up. Druga sprawa to to, że to także przekładnia (hydrokinetyczna), zatem utrzymywanie stałych (stosunkowo niskich) obrotów przy zwiększającej się prędkości to normalne zachowanie skrzyni. Przy wykorzystaniu maksymalnej mocy, więc wysokich obrotów sprawność sięga prawie 100%. Jeśli chodzi o przygazówki to teraz wszystko kwestia programu - co doskonale rozumie Lamborghini. Skrzynia automatyczna w codziennej jeździe ma tak wiele zalet, że spokojnie przyćmiewa manual. Jeszcze jedna kwestia - z automatem nie zarżniesz silnika PS. Wszyscy jarają się na dwusprzęgłówki i ich niski czas 150ms potrzebny na zmianę następnego biegu. Ale większośc użytkowników (np. DSG) narzeka na zwłokę na bieg poprzedni. W tym wypadku 8HP z 200ms (mimo, że nie jestem zwolennikiem ZF) brzmi jak zbawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukwawa Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 i mylisz się co do tego,że nie da się jezdzić sportowo Dla Ciebie to jest sportowa jazda ze skrzynią beszstopniową dla mnie bynajmniej. Ta skrzynia jest świetna do spokojnej jazdy a nie do szaleństw, co z tego, że ładnie wbija biegi do góry jak przy kilku ostrych dohamowania, redukcjach się gubi...bo nie do tego została zaprojektowana. Mamy inne doświadczenie sportowej jazdy które w połaczeniu ze skrzynią bezstopniową jest oksymoronem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muti Opublikowano 18 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 i mylisz się co do tego,że nie da się jezdzić sportowo Dla Ciebie to jest sportowa jazda ze skrzynią beszstopniową dla mnie bynajmniej. Ta skrzynia jest świetna do spokojnej jazdy a nie do szaleństw, co z tego, że ładnie wbija biegi do góry jak przy kilku ostrych dohamowania, redukcjach się gubi...bo nie do tego została zaprojektowana. Mamy inne doświadczenie sportowej jazdy które w połaczeniu ze skrzynią bezstopniową jest oksymoronem Jezdziłem autami sportowymi zrobionymi tylko pod wyścigi i ścigałem się trochę kartami i wiem co to jest prawdziwa jazda sportowa i nie mówie,że jazda CVT to 100% sportowo,ale w porównaniu do tego co było kiedyś jest bardzo dobrze i przeciętny użytkownik może pojechać ostrzej i się troche pobawić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się