zmichal Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Posiadam od niedawna E-klasę z 2004r., kolor czarny obsydian, metalic. Niedawno zastosowałem jedynie: Prestone Car Wax & Cleaner, a po nim utrwalacz CarPlan Nanomeric Paintwork Seal & Protect. Efekt - taki sobie - sporo widocznych kolistych mikrorysek, trochę hologramów Teraz chcę podejść do tematu bardziej profesjonalnie, ale powiedzcie czy dobrze myślę: - mycie w myjni ręcznej; - glinka bilt hamber soft 200g; - Finish Kare Pad Glaze + Finish Kare 1000P Hi-Temp (tylko który najpierw??)
aro_77 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Glaze (politura) wczesniej od wosku - Wosk zawsze na koniec PS A czym usuniesz te ryski i hologramy?
Mazder Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 No właśnie, samą politurą (galze'em) wiele nie osiągniesz. Tzn. nadasz połysku, uzyskasz w jakimś stopniu efekt wet look, ale wszystkie zarysowania zostaną. Ew. środek je chwilowo zamaskuje (jeżeli posiada wypełniacze). Znowu będziesz niezadowolony. Zastosuj najpierw środek ścierny typu PB Pro Polish 2 albo AG Paint Renovator.
zmichal Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ok, a więc teraz będzie ok?: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - PB Pro Polish 2; - Finish Kare Pad Glaze; - Finish Kare 1000P Hi-Temp. PS. Czy do wszystkich tych środków wystarczą mi takie specjalne ręczniki do polerowania samochodu? (kiedyś w Lidlu kupiłem całą rolkę) - czy musze jeszcze o szymś do pomysleć?
Mazder Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Dokup sobie jeszcze jakiś Quick Detailer do pielęgnacji po myciu. I cleaner do oczyszczania lakieru przed kolejnym woskowaniem.
aro_77 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz PS Ja bym zamienil Pro Polish2 i glazeFK na VP Achilles Prep bo widze ze to poczatki raczej, a jeden krok masz mniej. Kup aplikatory: cleaner/wosk oraz mikrofibry: delikatne, puszyste do woskow.
zmichal Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz nie - nie papierowych, tylko specjalnych do woskowania [ Dodano: 21 Kwiecień 2011, 14:50 ] Dokup sobie jeszcze jakiś Quick Detailer do pielęgnacji po myciu. I cleaner do oczyszczania lakieru przed kolejnym woskowaniem. Przecież PB Pro Polish 2 to cleaner przed woskowaniem chyba
Mazder Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zasadniczo potrzebujesz ściereczek z mikrofibry. Im delikatniejsze, tym lepsze. Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrą. W sumie masz rację - Pro Polish 2 to taki swoisty ścierny cleaner. Zapędziłem się.
zmichal Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrąTo jakbyś mógł jakieś konkretne mi polecić, to już bym niezadawał więcej pytać i wziął się do zakupów i pracy
aro_77 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Przyklady Gabkowy: http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-a ... p1123.html Bawełna: http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-w ... p1306.html Fibra do woskow: http://www.mrcleaner.pl/eurow-shag-pusz ... p1066.html lub http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-d ... p1085.html
Mazder Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Konkretne to tanie i liczne, kupione w tym samym sklepie co reszta
zmichal Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 dzięki chłopaki - oczywiście po punkcie "Pomógł" dostaliście , a jak skończę to porobię szczegółowe zdjęcia i wrzucę na forum (myślę, że już w maju)
marasec Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Miałem dzisiaj przyjemność popracować przy takim aucie. Pewnie Twój lakier wygląda tak: Niestety praca ręczna. Jakieś pojedyncze ryski chciałem zrobić Tricolorem+UC ale przy takim lakierze ręka mi prawie odpadła. Co prawda połysk będzie widoczny, jak najbardziej i lakier będzie ożywiony, ale jeżeli miałby być super efekt bez pajęczynki, rys... itp. to już jedynie maszyna zdziała cuda. Miałem opisać relacje w "pokaz swoj blask" ale stwierdziłem, że nie ma co pokazywać bez korekty a oglądać tylko zamaskowane rysy, to dla chłopaków tych już bardziej zaawansowanych żadna rewelacja, więc stwierdziłem że nie ma sensu. Moja praca wyglądała tak: 1.mycie Gold Class 2.tutaj powinna być glinka-nie było 3.korekta-nie było. Jedynie użycie w kilku miejscach tri-color + UC. Ręce odpadają 4. AG SRP 5.po godzinie CK VHG 6.znów mały odstęp czasowy i na koniec Lusso Oro Czas pracy (9-15:30) bardzo krótki, biegałem w koło auta jak tylko mogłem. na 16-tą musiałem już odstawić auto. Właściciel był zadowolony i się dziwił jak tak długo można auto czyścić. Tak wyszło: Ja niestety zadowolony do końca nie byłem. Brakowało mi: -czasu... więcej czasu -glinki. -korekty maszynowej, tego najbardziej bo od tego to prawie 3/4 sukcesu. Choć w sumie nie robiłem jeszcze nigdy maszyną i pracowac pierwszy raz maszyną na takim aucie trochę bym się bał, bo jakby coś nie wyszło to właściciel by mi urwał... A widok po korekcie maszynowej takiego auta na pewno wygląda cudownie Życzę powodzenia i miłej pracy. A tak na koniec pozwolę sobie pokazać Ci z jakiego efektu byłbym zadowolony, a tutaj to już potrzeba wprawy i większego doświadczenia. Zdjęcie z forum jednego kolegi. Nie mogę się napatrzeć na te zdjęcia, są prześliczne. Aż można się zakochać. To praca kolegi łukash-a
zmichal Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 marasec - mój lakier właśnie tak wygląda jak na Twoim pierwszym zdjęciu Jako laik już sam nie wiem czego się trzymać i czym go odżywić. Pozostanę chyba przy tym zestawie, który wsześniej ułożyłem, a więc: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - PB Pro Polish 2; - Finish Kare Pad Glaze; - Finish Kare 1000P Hi-Temp. I mam nadzieję, że zbliżę się przynajmniej do takiego efektu, który Ty osiągnąłeś na tej E-klasie - mnie taki efekt końcowy w pełni by satysfakcjonował
aro_77 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Jesli chcesz tego pro polisha 2 recznie uzywac to sie nie przyblizysz, dlatego sugerowalem ci zamiast PB pro 2 i glaze'a z FK wziac VP Achilles Prep, zrobisz jeden etap mniej ale zamaskujesz niedoskonalosci.
zmichal Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 aro_77, to ja już zgłupiałem całkiem Mógłbyś w takim razie wypunktować mi - co po kolei powinienem użyć?
aro_77 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP.
zmichal Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP. Czy tak będzie ok?: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - ValetPro Achilles Prep - Finish Kare 1000P Hi-Temp.
aro_77 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Tak ale po glince proponowalbym oplukac. Ciekawi mnie tez czy bedziesz sie przemieszczal autem po umyciu w myjni i glinkowaniem?
marasec Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Kwietnia 2011 zmichal efekt na pewno będzie widoczny i jeżeli satysfakcjonuje Cię taki efekt jak na moich zdjęciach to będzie ok. Tak jak już pisałem -dla mnie mało...
marasec Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP. aro_77 a ja mam do Ciebie takie pytanie. Czy zamiast nakładania SRP i CK VHG tak jak pisałem wcześniej ten VP Achilles tez załatwi sprawe i zaoszczędze trochę czasu i wysiłku bawiąc się z SRP i CK ?
kupusso Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 SRP i CK VHG na wzajem sie wykluczają, albo jedno albo drugie
marasec Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 SRP mi się właśnie kończy i tak myślę nad zakupem czegoś innego przed położeniem wosku. Czy ten VP achilles byłby dobrym rozwiązaneim ?
aro_77 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Tak - najlepiej zrob test 50/50 przyda sie dla "potomnych".
zmichal Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Ciekawi mnie tez czy bedziesz sie przemieszczal autem po umyciu w myjni i glinkowaniem? Ale tylko ok. 1 km z myjni pod garaż pod blokiem. A co - myślisz, że to problem przy suchej pogodzie? I tak się zastanawiam - czy koniecznie glinkować, jeżeli uzywam ValetPro Achilles Prep ? Przecież on powinien wszystko ładnie wyczyścić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się