Jump to content

Czarna E-klasa


Recommended Posts

Posiadam od niedawna E-klasę z 2004r., kolor czarny obsydian, metalic.

Niedawno zastosowałem jedynie: Prestone Car Wax & Cleaner, a po nim utrwalacz CarPlan Nanomeric Paintwork Seal & Protect.

Efekt - taki sobie - sporo widocznych kolistych mikrorysek, trochę hologramów :cry:

 

Teraz chcę podejść do tematu bardziej profesjonalnie, ale powiedzcie czy dobrze myślę:

 

- mycie w myjni ręcznej;

- glinka bilt hamber soft 200g;

- Finish Kare Pad Glaze + Finish Kare 1000P Hi-Temp (tylko który najpierw??)

59442a734d482_AC055.jpg.40f4343bfd67b6c10e749f7736124ca2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No właśnie, samą politurą (galze'em) wiele nie osiągniesz. Tzn. nadasz połysku, uzyskasz w jakimś stopniu efekt wet look, ale wszystkie zarysowania zostaną. Ew. środek je chwilowo zamaskuje (jeżeli posiada wypełniacze). Znowu będziesz niezadowolony.

 

Zastosuj najpierw środek ścierny typu PB Pro Polish 2 albo AG Paint Renovator.

Link to comment
Share on other sites

Ok, a więc teraz będzie ok?:

 

- mycie w myjni ręcznej;

- Glinka bilt hamber soft 200g;

- PB Pro Polish 2;

- Finish Kare Pad Glaze;

- Finish Kare 1000P Hi-Temp.

 

PS.

Czy do wszystkich tych środków wystarczą mi takie specjalne ręczniki do polerowania samochodu? (kiedyś w Lidlu kupiłem całą rolkę) - czy musze jeszcze o szymś do pomysleć?

Link to comment
Share on other sites

Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz :)

 

PS

Ja bym zamienil Pro Polish2 i glazeFK na VP Achilles Prep bo widze ze to poczatki raczej, a jeden krok masz mniej.

Kup aplikatory: cleaner/wosk oraz mikrofibry: delikatne, puszyste do woskow.

Link to comment
Share on other sites

Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz :)

nie - nie papierowych, tylko specjalnych do woskowania

 

[ Dodano: 21 Kwiecień 2011, 14:50 ]

Dokup sobie jeszcze jakiś Quick Detailer do pielęgnacji po myciu. I cleaner do oczyszczania lakieru przed kolejnym woskowaniem.

Przecież PB Pro Polish 2 to cleaner przed woskowaniem chyba :oops:

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo potrzebujesz ściereczek z mikrofibry. Im delikatniejsze, tym lepsze. Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrą.

 

W sumie masz rację - Pro Polish 2 to taki swoisty ścierny cleaner. Zapędziłem się.

Link to comment
Share on other sites

Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrą
To jakbyś mógł jakieś konkretne mi polecić, to już bym niezadawał więcej pytać i wziął się do zakupów i pracy :)
Link to comment
Share on other sites

Miałem dzisiaj przyjemność popracować przy takim aucie.

Pewnie Twój lakier wygląda tak:

e12bc805ee9811b9m.jpg

Niestety praca ręczna. Jakieś pojedyncze ryski chciałem zrobić Tricolorem+UC ale przy takim lakierze ręka mi prawie odpadła. Co prawda połysk będzie widoczny, jak najbardziej i lakier będzie ożywiony, ale jeżeli miałby być super efekt bez pajęczynki, rys... itp. to już jedynie maszyna zdziała cuda.

Miałem opisać relacje w "pokaz swoj blask" ale stwierdziłem, że nie ma co pokazywać bez korekty a oglądać tylko zamaskowane rysy, to dla chłopaków tych już bardziej zaawansowanych żadna rewelacja, więc stwierdziłem że nie ma sensu.

Moja praca wyglądała tak:

1.mycie Gold Class

2.tutaj powinna być glinka-nie było

3.korekta-nie było. Jedynie użycie w kilku miejscach tri-color + UC. Ręce odpadają

4. AG SRP

5.po godzinie CK VHG

6.znów mały odstęp czasowy i na koniec Lusso Oro

Czas pracy (9-15:30) bardzo krótki, biegałem w koło auta jak tylko mogłem.

na 16-tą musiałem już odstawić auto.

Właściciel był zadowolony i się dziwił jak tak długo można auto czyścić.

Tak wyszło:

5e593e07f6d88a95m.jpg d3bf0067512e1a77m.jpg 4f05f32d71011cb3m.jpg df6ba0c833ba3f9fm.jpg

Ja niestety zadowolony do końca nie byłem.

Brakowało mi:

-czasu... więcej czasu

-glinki.

-korekty maszynowej, tego najbardziej bo od tego to prawie 3/4 sukcesu. Choć w sumie nie robiłem jeszcze nigdy maszyną i pracowac pierwszy raz maszyną na takim aucie trochę bym się bał, bo jakby coś nie wyszło to właściciel by mi urwał... :shock:

A widok po korekcie maszynowej takiego auta na pewno wygląda cudownie 8-)

Życzę powodzenia i miłej pracy.

A tak na koniec pozwolę sobie pokazać Ci z jakiego efektu byłbym zadowolony, a tutaj to już potrzeba wprawy i większego doświadczenia.

Zdjęcie z forum jednego kolegi. Nie mogę się napatrzeć na te zdjęcia, są prześliczne. Aż można się zakochać. To praca kolegi łukash-a

c0b6ff870ea248c2m.jpg

da72999f089f30dfm.jpg

Link to comment
Share on other sites

marasec - mój lakier właśnie tak wygląda jak na Twoim pierwszym zdjęciu :/

Jako laik już sam nie wiem czego się trzymać i czym go odżywić.

Pozostanę chyba przy tym zestawie, który wsześniej ułożyłem, a więc:

- mycie w myjni ręcznej;

- Glinka bilt hamber soft 200g;

- PB Pro Polish 2;

- Finish Kare Pad Glaze;

- Finish Kare 1000P Hi-Temp.

 

I mam nadzieję, że zbliżę się przynajmniej do takiego efektu, który Ty osiągnąłeś na tej E-klasie - mnie taki efekt końcowy w pełni by satysfakcjonował ;)

Link to comment
Share on other sites

Jesli chcesz tego pro polisha 2 recznie uzywac to sie nie przyblizysz, dlatego sugerowalem ci zamiast PB pro 2 i glaze'a z FK wziac VP Achilles Prep, zrobisz jeden etap mniej ale zamaskujesz niedoskonalosci.

Link to comment
Share on other sites

Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP.

 

Czy tak będzie ok?:

 

- mycie w myjni ręcznej;

- Glinka bilt hamber soft 200g;

- ValetPro Achilles Prep

- Finish Kare 1000P Hi-Temp.

Link to comment
Share on other sites

Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP.

aro_77 a ja mam do Ciebie takie pytanie.

Czy zamiast nakładania SRP i CK VHG tak jak pisałem wcześniej ten VP Achilles tez załatwi sprawe i zaoszczędze trochę czasu i wysiłku bawiąc się z SRP i CK ?

Link to comment
Share on other sites

Ciekawi mnie tez czy bedziesz sie przemieszczal autem po umyciu w myjni i glinkowaniem?

Ale tylko ok. 1 km z myjni pod garaż pod blokiem. A co - myślisz, że to problem przy suchej pogodzie?

 

I tak się zastanawiam - czy koniecznie glinkować, jeżeli uzywam ValetPro Achilles Prep ? Przecież on powinien wszystko ładnie wyczyścić?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.