zmichal Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Posiadam od niedawna E-klasę z 2004r., kolor czarny obsydian, metalic. Niedawno zastosowałem jedynie: Prestone Car Wax & Cleaner, a po nim utrwalacz CarPlan Nanomeric Paintwork Seal & Protect. Efekt - taki sobie - sporo widocznych kolistych mikrorysek, trochę hologramów Teraz chcę podejść do tematu bardziej profesjonalnie, ale powiedzcie czy dobrze myślę: - mycie w myjni ręcznej; - glinka bilt hamber soft 200g; - Finish Kare Pad Glaze + Finish Kare 1000P Hi-Temp (tylko który najpierw??)
aro_77 Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Glaze (politura) wczesniej od wosku - Wosk zawsze na koniec PS A czym usuniesz te ryski i hologramy?
Mazder Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 No właśnie, samą politurą (galze'em) wiele nie osiągniesz. Tzn. nadasz połysku, uzyskasz w jakimś stopniu efekt wet look, ale wszystkie zarysowania zostaną. Ew. środek je chwilowo zamaskuje (jeżeli posiada wypełniacze). Znowu będziesz niezadowolony. Zastosuj najpierw środek ścierny typu PB Pro Polish 2 albo AG Paint Renovator.
zmichal Posted April 21, 2011 Author Report Posted April 21, 2011 Ok, a więc teraz będzie ok?: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - PB Pro Polish 2; - Finish Kare Pad Glaze; - Finish Kare 1000P Hi-Temp. PS. Czy do wszystkich tych środków wystarczą mi takie specjalne ręczniki do polerowania samochodu? (kiedyś w Lidlu kupiłem całą rolkę) - czy musze jeszcze o szymś do pomysleć?
Mazder Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Dokup sobie jeszcze jakiś Quick Detailer do pielęgnacji po myciu. I cleaner do oczyszczania lakieru przed kolejnym woskowaniem.
aro_77 Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz PS Ja bym zamienil Pro Polish2 i glazeFK na VP Achilles Prep bo widze ze to poczatki raczej, a jeden krok masz mniej. Kup aplikatory: cleaner/wosk oraz mikrofibry: delikatne, puszyste do woskow.
zmichal Posted April 21, 2011 Author Report Posted April 21, 2011 Piszesz o takich papierowych? Jesli tak to bron Cie Panie Boze! Tym sie wyciera lapy jak sie od smaru uwalisz nie - nie papierowych, tylko specjalnych do woskowania [ Dodano: 21 Kwiecień 2011, 14:50 ] Dokup sobie jeszcze jakiś Quick Detailer do pielęgnacji po myciu. I cleaner do oczyszczania lakieru przed kolejnym woskowaniem. Przecież PB Pro Polish 2 to cleaner przed woskowaniem chyba
Mazder Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Zasadniczo potrzebujesz ściereczek z mikrofibry. Im delikatniejsze, tym lepsze. Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrą. W sumie masz rację - Pro Polish 2 to taki swoisty ścierny cleaner. Zapędziłem się.
zmichal Posted April 21, 2011 Author Report Posted April 21, 2011 Aplikatory też będą ci potrzebne: piankowe i obszyte mikrofibrąTo jakbyś mógł jakieś konkretne mi polecić, to już bym niezadawał więcej pytać i wziął się do zakupów i pracy
aro_77 Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Przyklady Gabkowy: http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-a ... p1123.html Bawełna: http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-w ... p1306.html Fibra do woskow: http://www.mrcleaner.pl/eurow-shag-pusz ... p1066.html lub http://www.mrcleaner.pl/monster-shine-d ... p1085.html
Mazder Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Konkretne to tanie i liczne, kupione w tym samym sklepie co reszta
zmichal Posted April 21, 2011 Author Report Posted April 21, 2011 dzięki chłopaki - oczywiście po punkcie "Pomógł" dostaliście , a jak skończę to porobię szczegółowe zdjęcia i wrzucę na forum (myślę, że już w maju)
marasec Posted April 21, 2011 Report Posted April 21, 2011 Miałem dzisiaj przyjemność popracować przy takim aucie. Pewnie Twój lakier wygląda tak: Niestety praca ręczna. Jakieś pojedyncze ryski chciałem zrobić Tricolorem+UC ale przy takim lakierze ręka mi prawie odpadła. Co prawda połysk będzie widoczny, jak najbardziej i lakier będzie ożywiony, ale jeżeli miałby być super efekt bez pajęczynki, rys... itp. to już jedynie maszyna zdziała cuda. Miałem opisać relacje w "pokaz swoj blask" ale stwierdziłem, że nie ma co pokazywać bez korekty a oglądać tylko zamaskowane rysy, to dla chłopaków tych już bardziej zaawansowanych żadna rewelacja, więc stwierdziłem że nie ma sensu. Moja praca wyglądała tak: 1.mycie Gold Class 2.tutaj powinna być glinka-nie było 3.korekta-nie było. Jedynie użycie w kilku miejscach tri-color + UC. Ręce odpadają 4. AG SRP 5.po godzinie CK VHG 6.znów mały odstęp czasowy i na koniec Lusso Oro Czas pracy (9-15:30) bardzo krótki, biegałem w koło auta jak tylko mogłem. na 16-tą musiałem już odstawić auto. Właściciel był zadowolony i się dziwił jak tak długo można auto czyścić. Tak wyszło: Ja niestety zadowolony do końca nie byłem. Brakowało mi: -czasu... więcej czasu -glinki. -korekty maszynowej, tego najbardziej bo od tego to prawie 3/4 sukcesu. Choć w sumie nie robiłem jeszcze nigdy maszyną i pracowac pierwszy raz maszyną na takim aucie trochę bym się bał, bo jakby coś nie wyszło to właściciel by mi urwał... A widok po korekcie maszynowej takiego auta na pewno wygląda cudownie Życzę powodzenia i miłej pracy. A tak na koniec pozwolę sobie pokazać Ci z jakiego efektu byłbym zadowolony, a tutaj to już potrzeba wprawy i większego doświadczenia. Zdjęcie z forum jednego kolegi. Nie mogę się napatrzeć na te zdjęcia, są prześliczne. Aż można się zakochać. To praca kolegi łukash-a
zmichal Posted April 22, 2011 Author Report Posted April 22, 2011 marasec - mój lakier właśnie tak wygląda jak na Twoim pierwszym zdjęciu Jako laik już sam nie wiem czego się trzymać i czym go odżywić. Pozostanę chyba przy tym zestawie, który wsześniej ułożyłem, a więc: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - PB Pro Polish 2; - Finish Kare Pad Glaze; - Finish Kare 1000P Hi-Temp. I mam nadzieję, że zbliżę się przynajmniej do takiego efektu, który Ty osiągnąłeś na tej E-klasie - mnie taki efekt końcowy w pełni by satysfakcjonował
aro_77 Posted April 22, 2011 Report Posted April 22, 2011 Jesli chcesz tego pro polisha 2 recznie uzywac to sie nie przyblizysz, dlatego sugerowalem ci zamiast PB pro 2 i glaze'a z FK wziac VP Achilles Prep, zrobisz jeden etap mniej ale zamaskujesz niedoskonalosci.
zmichal Posted April 22, 2011 Author Report Posted April 22, 2011 aro_77, to ja już zgłupiałem całkiem Mógłbyś w takim razie wypunktować mi - co po kolei powinienem użyć?
aro_77 Posted April 22, 2011 Report Posted April 22, 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP.
zmichal Posted April 22, 2011 Author Report Posted April 22, 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP. Czy tak będzie ok?: - mycie w myjni ręcznej; - Glinka bilt hamber soft 200g; - ValetPro Achilles Prep - Finish Kare 1000P Hi-Temp.
aro_77 Posted April 22, 2011 Report Posted April 22, 2011 Tak ale po glince proponowalbym oplukac. Ciekawi mnie tez czy bedziesz sie przemieszczal autem po umyciu w myjni i glinkowaniem?
marasec Posted April 23, 2011 Report Posted April 23, 2011 zmichal efekt na pewno będzie widoczny i jeżeli satysfakcjonuje Cię taki efekt jak na moich zdjęciach to będzie ok. Tak jak już pisałem -dla mnie mało...
marasec Posted April 25, 2011 Report Posted April 25, 2011 Wywalic pro2 i glaze'a, a wstawic w to miejsce Achillesa Prep z VP. aro_77 a ja mam do Ciebie takie pytanie. Czy zamiast nakładania SRP i CK VHG tak jak pisałem wcześniej ten VP Achilles tez załatwi sprawe i zaoszczędze trochę czasu i wysiłku bawiąc się z SRP i CK ?
kupusso Posted April 25, 2011 Report Posted April 25, 2011 SRP i CK VHG na wzajem sie wykluczają, albo jedno albo drugie
marasec Posted April 25, 2011 Report Posted April 25, 2011 SRP mi się właśnie kończy i tak myślę nad zakupem czegoś innego przed położeniem wosku. Czy ten VP achilles byłby dobrym rozwiązaneim ?
aro_77 Posted April 25, 2011 Report Posted April 25, 2011 Tak - najlepiej zrob test 50/50 przyda sie dla "potomnych".
zmichal Posted April 26, 2011 Author Report Posted April 26, 2011 Ciekawi mnie tez czy bedziesz sie przemieszczal autem po umyciu w myjni i glinkowaniem? Ale tylko ok. 1 km z myjni pod garaż pod blokiem. A co - myślisz, że to problem przy suchej pogodzie? I tak się zastanawiam - czy koniecznie glinkować, jeżeli uzywam ValetPro Achilles Prep ? Przecież on powinien wszystko ładnie wyczyścić?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now