Skocz do zawartości

Polerka Graphite - warto?


Liptonosz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 395
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

ja również :)

 

 

Mam dwa (może 3 pytania)

Czy najlepiej dokupić jeszcze dodatkowe pady/gąbki o średnicy fi 150 (razem z talerzem mocującym)

 

Szukaj czegoś takiego:

TALERZ 125mm

TALERZ 75mm

 

 

Gąbki dobieraj stąd:

Gąbki

Polecają URBAN'a ;)

 

Wiem że razem z polerką jest fi 180 i to tylko futerko bez gąbeczek.

Pewnie potrzebna do tego zestawu była by gąbka do polerowania (czarna lub niebieska)

oraz coś do zlikwidowania rys (czyli pomarańczowa)

 

Czy ten wymiar fi 180 to jest rozmiar talerza czy gąbki jaka ma być zastosowana ?

 

Ten talerz razem z dołączonym futrem to możesz zastosować do darcia dachu (jeśli futra on wymaga). Ewentualnie odpuść to i pracuj talerzem i gąbkami o mniejszym rozmiarze. Aha, dołączony talerz 180mm jest sztywny jak diabli....

 

oraz ostatnie pytania.

Nie ma garażu oraz opcji robienia pod jakimś zadaszeniem.

Czy można bez przeszkód robić polerkę czy renowację lakieru pod "gołym niebem" oczywiście w cieniu i przy dobrej pogodzie.

 

Jasne! Jeśli nie boisz się, że dostanie się jakieś ziarenko piasku pod gąbkę które narobi więcej szkód niż ta cała polerka to czemu nie :)

 

Lektura poradnika do którego linka wkleił bizislawek to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie odkrylem tego graphite'a u szwagra w garazu, jedyne spostrzezenia, na znamionowej prekosci zayczynaja sie od 1.5k i na sluch faktycznie szybciutko sie kreci, o ile na minimalnych jest fajnie to na pierwszym biegu juz jest mega szybko... nie mialem do czynienia wczesniej z polerkami ale zrobilem maly test , czarny pad firmy blizej mi nie znanej i czarny korek 3M, na kawalku 20x20cm pasta od razu zasychala i to na pierwszym biegu... wiem ze doswiadczenia nie mam zadnego ale chyba nie powinno tak byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne spostrzezenia, na znamionowej prekosci zayczynaja sie od 1.5k i na sluch faktycznie szybciutko sie kreci
Starsze modele tak mają, gdyż początkowo Graphite sprzedawany był właśnie z zakresem obrotów 1500-3800 (stąd u kilku sprzedawców takie informacje). Dopiero od jakiegoś czasu polerka produkowana jest z zakresem obrotów 900-3800, jednak nie zmienił się numer fabryczny urządzenia, więc zarówno te wcześniejsze i najnowsze mają taki sam symbol.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłka z Graphite'm dotarła do mnie wczoraj.

Ciężko mi wnieść coś nowego bo nie mam porównania do innych polerek ani też doświadczenia z pracy z nimi.

Jutro planuję swój debiut(piątek 13tego :D ) z korekta maszynową. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Na sucho Graphite sprawia bardzo pozytywne wrażenie.

Jakość wykonania na bardzo przywoitym poziomie - przynajmniej porównując ze sprzętem jaki można wziąść w ręce na marketowych półkach. Może to odważne ale wizualnie(w sensie jakości wykonania) bliżej jej do sprzętu znacznie droższego niż urządzeń, które można dostać w podobnej cenie...

Jednocześnie jest sporo od nich lżejsza i wydaje się być całkiem poręczna. Mój pierwszy(również marketowy... ;) ) kontakt z polerkami lekko mnie onieśmielił :oops: ze względu na ich masę i gabaryty(a raczej spory ze mnie chłop ;) ).

Tutaj jest w moim odczuciu znacznie lepiej.

Walizeczka również na plus choć połowa rzeczy lata sobie w niej luzem bo nie ma tam na wszystko odpowiednich przegródek...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niech sobie lata, przecież i tak z tej walizeczki to 3/4 można wyjąć bo jest nam niepotrzebne

 

Fakt, większość tych bzdetów jest zbędna a zawsze to nie będzie się maszyna walać po garażu luzem...

 

Pochwal się jakimiś zdjęciami z pierwszej pracy tą maszynką. I napisz coś o niej po przetestowaniu.

Poziom PSB jest tak wyśrubowany, że nawet nie zamierzam tam robić pełnej relacji( za cienki w uszach na to jestem :kox: ) ale napewno coś popstrykam i podzielę się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (w Rzeszowie) w Praktikerze polerka GRAPHITE 319 PLN i na kartce z ceną obroty od 1500/min. Także pewnie zdecyduje się na allegro lub dołożę do LARE (o ile warto). Powiem, że polerka w sklepie zrobiła na mnie dobre wrażenie.

Jeszcze pytanie do posiadaczy GRAPHITE. Czy nie żałujecie że nie dołożyliście 200 PLN do LARE EPL-11 (200 bo odchodzi zakup BP, lare posiada na wyposarzeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mogę dzisiaj śmiało odpowiedzieć na pytanie postwione w tytule - ZDECYDOWANIE TAK!!

 

Maszyna działa co najmniej tak dobrze jak wygląda. 9 godzin woczraj i przeszło 7 dzisiaj walczyłem z korektą mojego BMW(tyle zajęła mi cała operacja od przygotowywania pod korektę aż po wosk). Było to troszke stresujące bo nigdy wcześniej nie polerowałem niczego maszynowo a tu na "pacjenta" na pierwszy raz padło na moje oczko w głowie... :kox:

Tak czy owak udało się a maszyna zdała egzamin celująco.

 

Ergonomiczny kształt i niska waga bardzo ułatwiały oswojenie się z maszyną.

Z początku pomyślałem, że trochę przeszkadza brak blokady włącznika ale po 2-3 godzinach kompletnie przestałem na to zwracać uwagę i tak przywykłem do maszyny(jest bardzo duży), że włączałem ją odruchowo w ułamku sekndy i nie miałem problemu z pracą z nią.

Kabel faktycznie mógłby być troszkę dłuższy ale to detal napewno nie wart 200-300PLN czy więcej, by za niego dopłacać.

Stabilizacja działa bez zarzutu ale dopiero gdy obroty ustawimy bliżej pozycji 1. Na pozycji MIN dociśnięcie maszyny potrafi nieco spowolnić obroty. W praktyce na MIN rozprowadzałem pastę a pracowałem na 1 max 2. Aha - nie wiem jak jest w innych ale przełącznik obrotów reguluje je płynnie a nie na zasadzie "klik"-"klik przez kolejne biegi. Można więc śmiało dobrać obroty pomiędzy poszczególnymi biegami.

Uchwytu C nawet nie przykręcałem, głowica nagrzewa się na tyle delikatnie, że spokojnie można pracować trzymając za nią.

Podtrzymuję również stanowisko, że Graphite jest stosunkowo cichy. Praca kilkanaście godzin w małym ciasnym garażu nawet odrobinę nie nadwyrężyła mojego słuchu - wg. mnie jest równie głośna co przeciętna wiertarka więc można próbować słuchać sobie podczas pracy muzyki... ;)

 

Nie miałem w ręku Lare więc trudno mi porównywać ale nie żałuję, że wybrałem opcję ekonomiczną. Do sporadycznego, hobbystycznego użytkowania Graphite zdaje egzamin celująco a za zaoszczędzoną różnice kupiłem zestaw past Menzerna, pożądny miękki BP(nie wiem na ile nadaje się do użytku to co jest w zestawie z EPL-11) i komplet padów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się jak teraz BMW wygląda :-)

 

Potem wrzucę jakieś foto poglądowe ale przyznam się bez bicia, że byłem tak zajęty pracą, że pstryknałęm dosłownie kilka zdjęć. :oops:

Korekta nie jest na 100%. Myślę, że udało się jakieś 80-85%. Jednak nie celowałem w wyeliminowanie wszystkich niedoskonałości. Chciałem odświerzyć auto(nie było tak źle ale skoro może być lepiej...!? :D ), nabrać trochę wprawy i zrobić tyle ile się da zdejmując jak najmniej lakieru. Ja jestem MEGA zadowolony z efektu. Warto było tak się napracować.

Teraz mam jeszcze więcej szacunku do wszystkich prosów, masterów oraz innych kolegów(i koleżanek ;) ) pokazujących takie wspaniałe prace w dziale PSB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mogę dzisiaj śmiało odpowiedzieć na pytanie postwione w tytule - ZDECYDOWANIE TAK!!

 

ufff... No i elegancko!

I żeby mi tu nikt nie zarzucał, że reklamuję tę polerkę :P

A nie mówiłem, że fajna maszyna??

Widać już po aukcjach na allegro, że ludziska się do niej przekonują :)

 

Ja czekam na podstawienie przez ojczulka jego Mercedesa w kolorze Carbon Schwarz. Ale to pewnie nastąpi po weekendzie majowym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą trochę fot...

Z góry przepraszam za ich chaotyczność, brak detali itp. ale nie robiłem ich z zamiarem zrobienia później obrzernej relacji a jedynie poglądowo żeby nawet samemu później mieć z grubsza obraz sytuacji...

 

klapa po myciu glinkowaniu gotowa do korekty...

dsc1928h.jpg

 

tutaj po pierwszych przejazdach dosyć agresywną kombinacją pad/pasta

dsc1932j.jpg

 

Efekt finalny. Niestety nie uchwyciłem w pełnej krasie ale przyznaję się, że nie wszystko zeszło ale tak jak wspomniałem traktowałem to jako naukę i nie chciałem walczyć za wszelką cenę...

dsc1933p.jpg

 

dach - lewa strona po pierwszym przejeździe agresywną kombinacją, prawa strona stan zastany...

dsc1944b.jpg

 

dsc1945y.jpg

 

Potem niestety tak pochłonął mnie wir pracy, że przestałem wogóle robić zdjęcia. Ponadto na aucie było coraz więcej pyłu, z któym nie miałem siły walczyć ado każdego kolejnego zdjęcia :oops:

Może gdybym miał do tego jakiegoś pomocnika było by inaczej. :o

 

A tak wyglądał efekt końcowy(na chwilę przez chmur przebiło się słonko dlatego wyrowadziłęm autko na zewnątrz...).

 

dsc1948.jpg

 

dsc1949l.jpg

 

dsc1950g.jpg

 

dsc1951e.jpg

 

dsc1952t.jpg

 

dsc1953k.jpg

 

dsc1954y.jpg

 

dsc1955m.jpg

 

dsc1957x.jpg

 

dsc1959i.jpg

 

dsc1960e.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (w Rzeszowie) w Praktikerze polerka GRAPHITE 319 PLN i na kartce z ceną obroty od 1500/min. Także pewnie zdecyduje się na allegro lub dołożę do LARE (o ile warto). Powiem, że polerka w sklepie zrobiła na mnie dobre wrażenie.

Jeszcze pytanie do posiadaczy GRAPHITE. Czy nie żałujecie że nie dołożyliście 200 PLN do LARE EPL-11 (200 bo odchodzi zakup BP, lare posiada na wyposarzeniu)

 

Właśnie też mam dylemat czy kupić Lare czy Grap :wallbash:

 

ufff... No i elegancko!

I żeby mi tu nikt nie zarzucał, że reklamuję tę polerkę :P

 

coobah, a kto Ci to zarzucał nie przesadzaj ;):P

 

Poradźcie Lare czy Graphite?? :ad:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie Lare czy Graphite??

 

Ja dzisiaj wybrałbym tak samo - bez wahania.

Lare bardzo mnie kusiła swego czasu ale cena wzrosła... w tej chwili jest już 2 razy droższa od Graphite'a więc różnica jest znaczna i odczuwalna!

 

Owszem, w paru kwestiach EPL-11 góruje nad Graphitem ale ta druga też nie jest "ułomkiem" i ma sporo do zaoferowania.

Różnica w mojej ocenie nie jest warta tak dużo.

Oczywiście cały czas rozpatruje to z pozycji amatora, który będzie robił maxymalnie kilka aut w roku... a nie zawodowo czy nawet półprofesjonalnie.

Gdyby EPL-11 kosztowała 400... no może 450 to jeszcze może bym się zastnowił. Przy obecnej cenie trudno mi znaleźć uczciwe argumenty żeby wybrać droższe rozwiązanie.

 

Graphite kosztuje tyle co budżetowe pordukty pokroju Silverline'a i innych podobnych(albo nie wiele więcej - w zależności od źródła zakupu...), do tego dostajemy 2 letnią gwarancję, która daje święty spokój na długi czas. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki Spidi, za informacje, troszkę się do niej przekonuję. Mam tylko obawy do: braku stabilizacji na pierwszym biegu, wysokie obroty na pierwszym biegu (chyba że niższe nie są potrzebne o czym jeszcze nie wiem), nie wiem jak z trwałością urządzenia (na pewno profesjonalnie jej nie będę używał, ale nie chcę też żeby si rozsypała po 4 samochodach..).

Zalety to przede wszystkim cena, waga, działająca stabilizacja na wyższych biegach, wasze opinie, o jakości w stosunku do ceny.

 

Hmmm, mam dylemat.. :o

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelg303, 24 miesiecy gwarancji producenta door-to-door, 900rpm to na pewno nie są wysokie obroty, stabilizacja działa równiez na 1 biegu tyllko jak koledzy pisali z mniejszą skutecznością

Na pozycji MIN dociśnięcie maszyny potrafi nieco spowolnić obroty
, :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki od jakiego sprzedawcy allegro polecacie (możecie przesłać na priw), widzę w jednej aukcji obroty 1500-3800. Dlaczego tak piszą skoro na walizce jest 900-3800.

 

Coraz bardziej się przekonuję żeby nie wydawać na Lare i może w tym tyg zamówię :)

 

Z góry dziekować.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 tygodnie temu zadzwoniłem do Graphita , gdzie odesłali mnie do Topexa i po kilku telefonach udało mi się zlecić spr. obrotów maszyny na poszczególnych biegach . Po dwóch dniach miał ktoś oddzwonić i co , nie oddzwonił :idea: . Minęło jakieś dwa tygodnie , przypomniało mi się owe zlecenie więc zadzwoniłem . Przerzucali mnie z działu do działu , gdzie w końcu się udało i trafiłem do odpowiedniego działu technicznego . Zapytałem o moje zlecenie , i jakie było moje zdziwienie jak oznajmił mi serwisant że zostało ono zrealizowane :shock: i wygląda to tak

min-900obr

1 -1500

2 -2300

3 -3000

4 -3400

5 -3700

6 -3750

gdyby nie płynna regulacja obrotów to by było nie fajnie , ale dzieki temu myśle że nie jest źle , bo można sobie obroty pod siebie ustawić więc myśle że 1,5 na skali wystarczy maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.