BartekB Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 BartekB, autko nie wyjechało jeszcze od lakiernika , przejedzie 1km i do garażu na woskowanie.Czy i tak trzeba będzie użyć cleaner'a? Cleaner jaki ci zaproponowałem jest bez środków sciernych więc napewno nie zaszkodzi nowemu lakierowi.
bobas Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 tu nie chodzi o czy produkt jest ścierny czy nie. Jeżeli lakier nie jest prawidłowo wygrzany to nie zaleca się niczym zabezpieczać lakieru przez około 3-4 tygodnie.
dawid880701 Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 tu nie chodzi o czy produkt jest ścierny czy nie. Jeżeli lakier nie jest prawidłowo wygrzany to nie zaleca się niczym zabezpieczać lakieru przez około 3-4 tygodnie. z tego co wiem to samochód będzie stał w komorze i będzie ogrzewany/nagrzewany, dowiem się ile i w jakiej temp
spons Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2011 ...to Wujek Gruby poczynił odpowiednie kroki... Piniadze wydane w bloto, przeciez sam dobrze wiesz, ze nie wytrzymasz utrzymac go przez cala zime i pewnie pojdzie kanapka albo cos nowego Co do tych pancernosci, u mnie FK ktory niektorym trzyma sie po 6 miechow zjezdza z lakieru po 1-1,5 miesiaca, tyle ze ja jezdze autem a nie chucham na niego
fireman Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Tak się nudziło i wyszło małe porównanie odpychania wody świeżynek
damian Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 476s najlepiej zrzuca, a #16 najsłabiej?
inarusbox Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Widać, że FK słabiej, colli i #16 na podobnym poziomie
SzaKal Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 spons, Mnie też to dziwi że niektórym wytrzymuje colin czy FK po 6 miesięcy... mi max wytrzymuje 2 miesiące, później już tak słabnie że nie można tego nazwać ochroną.
noktoto Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 A jak dla mnie to najlepiej Colli, następnie #16 i najsłabiej FK. Ale może to autosugestia bo 467s na półce mam I na żony Ka
Justyna Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 SzaKal, na jakim cleanerze kładziesz coli 476?
fireman Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 No mi się wydaje, że kolejność wychodzi colli najlepiej, później #16 i najsłabiej FK.
BiLu Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Ocenianie w tym temacie odpychania ledwie położonych wosków mija się z celem IMO.
SzaKal Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Justyna, Różnie, dawałem na srp, achilles, glaz cherry, ipa.
Justyna Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 hmm u mnie najdłużej trzyma się na cleanerze PB PP wspomagany czasem IPA bo jak wiadomo nie łatwo się z nim pracuje, ale jak dla mnie jest bardzo dobry. Taki zestaw potrafi wytrzymać u mnie właśnie 6 miesięcy
inarusbox Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 U mnie na całym samochodzie jest 476 na PB PP + CG WMF, a na połowie maski na SRP + CG WMF. Zobaczymy jak będzie się coli trzymał za jakiś czas...
harvard Opublikowano 6 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2011 A ja polecam selanta z nielsena trwalszy niz wosk na zime
MM.MM Opublikowano 6 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2011 Justyna, psikaj sobie wodą destylowaną pod PB PP raz na jakiś czas, nie jest taki oleisty.
apollo78 Opublikowano 6 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2011 Dobra... Panowie i Panie Za Waszą namową (a tak faktycznie nie mogłem wytrzymać... ) autko zostało przygotowane do sezonu zimowego w ten oto sposób: - mycie na bez dotyku - mycie na 2 wiadra - szampon to mój ulubiony DG wiśniowy - glinka - DD LP Lite - i na koniec miałem w ręce Colli 915 i 476 - wybrałem 476 bo w poprzednim sezonie się sprawdził, a soli było full
sq8shq Opublikowano 6 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2011 a ja w tym roku na zime przelecialem cale autko OptiSeal (2 warstwy) zobaczymy czy chociaz w jakims stopniu dorowna #845, ktory jest moim faworytem zimowym (szczegolnie dlatego ze nie rusza go proszek z ehrle ktorym atakuje w zimowym sezonie autko). Jak nie to bede gdzies w zimie szukal spokojnej, ogrzewanej miejscowki na aplikacje #845 P.S. OptiSeal jest niesamowicie wydajny - aplikowny piankowym platkiem kosmetycznym i z testera 25ml ubyla mniej niz polowa na 2warstwy. Dokladnie to jakies 10-12ml poszlo
Griffe Opublikowano 8 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2011 W piatek auto zostalo umyte wg wszelkich prawidel, a ze pogoda byla odpowiednia poszedl DJLP a na to colli 476 i do garage, w sobote na slonce jeszcze raz wypolerowany i na to colli 915 wyglada bardzo dobrze, jak sie bedzie trzymal zobaczymy. Przy okazji na drugie auto poszedl megs #16 tez na DJLP.
bobwoj Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 Na początku witam wszystkich bardzo serdecznie. Mój dylemat dotyczy zabezpieczenia lakieru (czarna perła) na nowym aucie Toyota Avensis T27. Niestety jest to "ekologiczny" wodny lakier, który rysuję się już od samego patrzenia. Byłem zdecydowany na Coli 476, ale na forum avensis odradzili mi ten wosk ze względu na zawartość destylatów ropy naftowej i rozpuszczalników. Polecono mi Pete's 53. Z tego co przeczytałem u was jest to wosk letni, który stosunkowo krótko utrzymuję się na powierzchni lakieru. Czy bylibyście w stanie doradzić mi coś tak trwałego jak Coli, antystatycznego, dobrze rozprowadzającego się na lakierze (żeby nie rysował) i przyjaznego nowym wodnym lakierom. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
fireman Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 bobwoj, witam kolegę z tego samego miasta Zacytuje użytkownika Wax Paradise Bardzo dużo wosków zawiera destylaty ropy naftowej. Np. Poorboy's Natty's, Megs #16, woski Dodo Juice, Finish Kare 1000P i wiele innych (rzekłbym, że zdecydowanie mniej jest tych, które ich nie zawierają). Ale destylaty ropy naftowej są naturalnym składnikiem Lakierowi nic się nie stanie. Ja jedynie nie zalecam nakładania tych wosków dłońmi. Więc śmiało bierz jaki pasuje, z trwalszych bo jeśli nie masz czasu to do wyboru klasyki colli 476 przyciąga kurz ale do pierwszego mycia później po QD będzie lepiej. FK1000 barrrrdzo duża pucha za dobre pieniądze i nada się na felgi od razu też u mnie się sprawdził. Z AG EGP też byłem zadowolony, u mnie na zimę RejeX się sprawdził ale w PL niedostępny. Megs 16 niestety już nie sprzedają, a też bardzo przyjemny.
bobwoj Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 Znasz coś co nie przyciąga kurzu (antystatyczne), łatwo się rozprowadza i jest trwałe?
fireman Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 Twoje kryteria u mnie spełniły bo miałem na całym aucie: - FK1000 (fajnie się tak trochę tłusto rozprowadza) - AG EGP (konsystencja wodnista i przyjemnie o dziwo też się aplikuje) - RejeX (konsystencja gęsta ale płynna trochę szybko znika i nie widać w pełni gdzie już nałożony)
lukwawa Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 Byłem zdecydowany na Coli 476, ale na forum avensis odradzili mi ten wosk ze względu na zawartość destylatów ropy naftowej i rozpuszczalników Odradziła Ci go jedna osoba z tego co czytam na forum Avensis i moim zdanie niepotrzebnie sieje defetyzm. Czym miałby uszkodzić lakier Colli? Rozpuści go?, przebarwi?. Każdy nowy samochód ma teraz lakier wodny i nie widzialem, zeby po użyciu Colli coś się działo niepokojącego czy to na aucie za 10tys czy za 300tys zł. Więc prośba do użytkowanika Ari, żeby nie pisał takich "dziwnych" rzeczy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się