maya Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 panowie na jednym elemencie auta mojego brata ktos "spaprał" lakierowanie i są rysy ktore czuc pod palcem, tak jakby ktos za szybko lakierował i po tarciu papierem polozyl baze a nastepnie bezbarwny i lakier po jakims czasie osiadł i są widoczne rysy na masce. Czy po przejechaniu papierem wodnym 2500 całego elementu i maszynowej polerce serią PB SSR dam rade wyprowadzic lakier na 0 ? nie chce zeby po zmatowieniu wodnym pozniej byl taki jakby za mgla a rozne opinie krążą, niby po papierze nie da sie juz tego tak idealnie wyprowadzic, prawda to ? to by było nie logiczne, papierrem 2500 nic nie zdziałasz, minimum 2000, potem 2500 i 3000 potem polerka na trzy korki i bedzie ok a i tak za jakiś czas znowu będzie to samo skad masz taką wiedze ? bo mam wrażenie że bredzisz aby posta nabić ...
SzaKal Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Powtarzam pytanie Powiedzcie mi czy Chemical Guys Wet Mirror Finish można używać jako cliner ? Niewiem dlaczego ale po dwóch miesiącach po nałożeniu CH WMF i colina 476 prawie już nic nie kropelkuje... myje delikatną pianą ...
jodan Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Cytat z testu Mariusza z SCS: "Z tego co zauważyłem to jest to typowa odżywka z fillerami, jako cleaner-a bym tego nie stosował (usunęła stare plamki po wodzie ale z lekkim zaciekiem od płynu do spryskiwaczy już sobie nie poradziła)"
lukasz_ef Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 witam, mam zamiar przeprowadzić korekcje na lakierze czerwonym akrylowym w maździe 323f za pomocą past menzerna. Zauważyłem że najczęściej stosowanym połączeniem jest FG500+SF4000 tylko czy aby w wypadku dość miękkiego lakieru FG500 nie będzie za mocne? Wygląda na to, że handlarz robił jakąś polerkę ale byle jak. Obecnie najbardziej drażnią mnie swirle może ktos coś doradzi
paluch Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 witam, mam zamiar przeprowadzić korekcje na lakierze czerwonym akrylowym w maździe 323f za pomocą past menzerna. Zauważyłem że najczęściej stosowanym połączeniem jest FG500+SF4000 tylko czy aby w wypadku dość miękkiego lakieru FG500 nie będzie za mocne?Wygląda na to, że handlarz robił jakąś polerkę ale byle jak. Obecnie najbardziej drażnią mnie swirle może ktos coś doradzi Po pierwsze korektę a nie "korekcje" Po drugie zaczyna się od najsłabszej kombinacji Po trzecie "szukaj" - na forum wszystko jest.
lukasz_ef Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 przepraszam, przejęzyczyłem się chodziło mi o korektę, i skoro to takie istotne dla tematu to zaraz w akcie skruchy poklęczę na workach z grochem. A tak poważnie zdaję sobie sprawę, że zaczyna się od najsłabszej kombinacji, ale trudno żebym do zrobienia jednego samochodu kupił całą gamę past/mleczek. SF4000 wiadomo to już po wszystkim, ale co wcześniej PF2500, a zamiast FG500 kupić PG1000. Myślę że kupno więcej niż 3 rodzaje to przesada w moim wypadku, dlatego pytam o radę, które mogą mi się okazać najbardziej przydatne? Będę się bawił silverline'm, pady jeszcze nie wiem jakie, ale chyba lake country
Moderator rychu Opublikowano 15 Maja 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 zaczyna się od najsłabszej kombinacji Z tego co wiem to zupełnie odwrotnie.... A może sobie testery 3M kupisz, auto spokojnie nimi zrobisz, będziesz miał pełny system za przyzwoite pieniądze
aro_77 Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Mając wprawę w ocenie można wyjść od razu wyżej ale ogólnie zaczynamy od najsłabszej kombinacji. Po co targać lakier S03+ jeśli S17+ wystarczy?
lukasz_ef Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Brałem pod uwagę testery z 3M ale jeśli, uda mi się osiągnąć zadowalające efekty zajmę się samochodem ojca, też mazda, lakier w podobnym stanie tylko metalik, wtedy pojemność 250ml menzerny będzie w sam raz, poza tym z opinii wynika że menzerna nie wysycha tak szybko jak 3M i mniej pyli, brzmi to zachęcająco Aha, dodam że po umyciu, w czasie glinkowania nie pojawiało się jakoś specjalnie dużo syfu, więc może rysy nie są takie głębokie
Moderator rychu Opublikowano 15 Maja 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 aro_77, Oczywiście masz rację, że nie ma sensu stosować za mocnych środków. Chodziło mi ogólnie o zasadę od najmocniejszego do najsłabszego środka przy czym najmocniejszy dopasowany do stanu lakieru
kaczornysa Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Co powiecie na taki zestaw: 1.Szampon - CarValet 2.Glinka BH 3.PB White Diamond 4.FK 1000k + Meg APC, IPA itd. Do tego mam jedną ryskę (ok 15cm dł.) do zakrycia to użyć PB SSR 2,5 lub 3 ??
Marco Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 FG500 będzie dobra. Dajesz ja na polishing pad i nie za duży nacisk. Po jednej sekwencji przejść będziesz widział czy ten nacisk jest wystarczający. [ Dodano: 15 Maj 2011, 22:22 ] Do tego mam jedną ryskę (ok 15cm dł.) do zakrycia to użyć PB SSR 2,5 lub 3
kaczornysa Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Zabrakło przecinka 1,5cm i nawet nie czuć tej rysy na paznokciu.
Marco Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Nie chodzi mi o długość(choć to podobno ważny parametr ) ale o słowo zakrycia
kaczornysa Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Spolerowania będzie bardziej właściwie ? Ale ogólnie zestaw będzie ok ?
Marco Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Ale ogólnie zestaw będzie ok Praca ręczna??Wywalić ten WD i lepsze będzie jakieś AIO. Jakieś dressingi?
kaczornysa Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Tak, praca ręczna. Co polecasz zamiast WD ? Myślałem jeszcze nad Meg CLEAR COAT SAFE POLISHING COMPOUND, a jak AIO to AG SRP . Dressing jakiś będzie + coś na tworzywa zewnętrzne.
piterka9 Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Siemka. Jest ktoś w stanie rozwinąć skrót VHG ? Jest to produkt dający efekt wet look. Z góry dzieki
spons Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Siemka. Jest ktoś w stanie rozwinąć skrót VHG ? Jest to produkt dający efekt wet look. Z góry dzieki ClearKote Vanilla Hand Glaze, moga byc bledy w pisowni
zmstr Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Co do auta pomalowanego w czarny mat? żeby wyciągnąć głębię czerni, nie zrobić połysku i zabezpieczyć na koniec?
fostof Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Może ktoś podpowie? Nie mogłem za bardzo znaleźć odpowiedzi na to pytanie więc zapytam tutaj. Mam zaplanowane: Mycie Glinka UC SRP może 2 warstwy Wosk FK 1000p Mając mało czasu w ciągu dnia jak można najsensowniej podzielić pracę? Tzn czy po każdym etapie można przerwać pracę i zacząć np następnego dnia, oczywiście po wcześniejszym opłukaniu samochodu z kurzu itd? Czy przykładowo nie zostawiać samochodu po UC, tylko np z jedna warstwa SRP? Z góry dzięki za wskazówki
Moderator rychu Opublikowano 16 Maja 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Po każdym etapie możesz przerwać a po SRP nawet wskazana jest przerwa między kolejnymi warstwami jak i przed położeniem wosku.
jodan Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Czy robiąc zaprawkę, w celu wygładzenia powierzchni mogę zmatowić papierem wodnym najpierw bazę, a później nałożyć klar i jeszcze raz zetrzeć nadmiar, czy lepiej zrobić całość i dopiero działać papierem? I drugie pytanie, czy takie zmatowienie po papierze wodnym uda mi się usunąć UC i tricolorem?
Forest Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2011 Panowie jakim APC myć opony? 4:1 czy słabiej? APC Megsa mam jakby co.
Rekomendowane odpowiedzi