Skocz do zawartości

Czym i jak wyczyścić chromowane powierzchnie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
  • Partner forum

sinner, Mam u Siebie podobny problem, testowałem na nich wszystkie produkty do aluminium i chromu jakie mamy w ofercie i jedyny który dawał jakiekolwiek efekty to Smartwax Blue B-Gone, ale po nim tez powierzchnia nie jest idealna i trzeba się konkretnie natrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobne spostrzezenia. Probowalem na audi mojego znajomego i nic nie dawalo rady. To nie jest czyste alu czy chrom, musi byc czyms powlekane... Przy chromie czy alu wiekszosc past przeznaczonych do czysczenia takich materialow robi sie czarna, znaczy ze dziala. Na tym chlorstwie nic... absolutnie nic sie nie dzieje. Moze to jest anodowane :-] trzeba by sprobowac autosol'u do powierzchni anodowanych :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na wyblaknięte listwy w Audi jest tylko jeden, jedyny skuteczny sposób czyli WYMIANA na nowe. Żadne mleczka, polerowanie nic nie da, bo to nie jest element chromowany. W mojej A6 miałem ten sam problem. Poprzedni własciciel użył jakiegoś środka albo załatwiła to chemia z myjni bezdotykowych. Kupiłem na allegro komplet za 500 zł idealnym stanie, a zaprzyjaźnioony warsztat wymienił je za 350 zł. Można je zdemontować tylko po demontażu tapicerki drzwi, gdyż są one nitowane do nadwozia. W serwisie AUDI trzeba za robociznę zapłacić 1200zł. a za listwy ok 2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, takie ryzyko istnieje. Przed montażem zabezpieczyłem to Sonax Premium Class ( taka niby powłoka kwarcowa ) i zawsze po myciu kładę na to jakiś twardy wosk. Od niemal roku zmian nie zaobserwowałem. Myśle, że wytrzyma to spokojnie ze dwa-trzy lata. Poprzednie moje A6 2004 miało nieskazitelne listwy. A potem to już zmiana auta i zabawa od nowa :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety teraz takie badziewia robia :zly: nie ma to jak chrom z lat 80;70;60;50 co prawda te znowu taka ruda wredna gryzla :zly: szczegolnie na zderzakach ale jak ktos odpowiedni wczesniej zabezpieczyl i dbal to wiecznie beda wygladac prawie jak nowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minetoo, :song:

 

 

Ja temat "chromów" też przerabiałem i większości przypadków z sukcesami. Czasem, przy bardzo mocnych przebarwieniach (szczególnie listwy z tyłu) efekt nie był bombowy, ale było znacznie lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yukon, "Złotego środka" niestety nie ma. Rada... dużo cierpliwości i nie starać się na siłę zaorać dekoracji. Co do preparatów to wiele past do aluminium się nadaje... No chyba, że mówimy tu o prawdziwym chromie, którego w VAGach ciężko uświadczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Mam do wyczyszczenia i wypolerowania orurowanie z nierdzewki i progi z ryflowaniej

blachy duralowej.

Czy użycie pasty Autosol i polerki rotacyjnej z futrem nie będzie zbyt agresywną metodą???

Czy lepiej wykonać ten zabieg ręcznie???

Jakość fotek kiepska, ale pokazują fatalny stan.

 

Nerta ATC100 w rozcieńczeniu 1:9, parę sekund nakładasz potem zmywasz pod ciśnieniem i wygląda jak nowe - idealna na takie blachy ryflowane oraz orurowania ze stali kwasoodpornej.

 

Ja umyłem tym zbiornik paliwa od ciężarówki + takie blachy ryflowane i wyglądają bardzo przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo prosze o pomoc...

wiec tak- mam 11 letnie felgi z szerokim rantem- chromowanym

ranty byly w dosc kiepskim stanie, widac bylo ile razy ktos na sucho czyscil z nich kurz- sporo rysek, odpryskow itd

 

kupilem autosol, pady filcowe na wiertarke- spolerowalem najpierw autosolem, potem tempo (praktycznie nic nie scierala), pozbylem sie w ten sposob rys i odpryskow, ale pozostaly slady po ruchach wiertarka, cos jak hologramy

wiec wypolerowalem recznie autosolem, potem tempo

 

generalnie ryski zniknely, odpryski rowniez, hologramy tez

 

ale pozostaly miliardy mikrorysek, ktore daja wrazenie takiego mlecznego polysku- nie ma lustra w czystej postaci, jest ono pokryte mgielka z tych mikrorysek

 

teraz pytanie- czy da sie zrobic cos zeby ten chrom wygladal jak nowy?

 

bardzo mi na tym zalezy, kurde spedzilem kilkanascie godzin nad tymi kolami i okazalo sie, ze jednak efekt jest daleki od zamierzanego.

 

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD/HD1, przerabiałem to. obawiam się, że bez maszyny z prawdziwego zdarzenia nasze wysiłki będą próżne. Jedyne co warto jeszcze wypróbować to CG Ball Buster, ale dla niektórych rantów jego średnica jest za duża (nawet tego mniejszego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.