bobek1976 Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Witam, posiadam lakier biały akryl ford focus, próbowałem ręcznie usunąć ryski kuliste są na całym aucie, ale Ultimate Scratch nie dało rady. Machałem na kawałku 20x20 chyba ze 20 minut do zaniku pasty czy UC pójdzie prędzej? Czy zostaje mi polerka?
Altay Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Może i pójdzie szybciej, ale na pewno nie szybko Najlepiej zaczekać z korektą, kupić podstawową maszynę, ze 3 pady , 2 pasty. Zamkniesz się w 500-600zł, oszczędzisz około 3 dni roboty i tydzień leczenia zakwasów a jak wiadomo czas to pieniądz Nie wspominam nawet o efekcie , bo ten wiadomo będzie 100x lepszy.
bobek1976 Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Czy cały ten proces zostawić na wiosnę? Robić teraz auto na gwarancji czy lepiej zaczekać jak się skończy?
Altay Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 A co ma gwarancja do tego ? Nie ingerujesz w mechanikę pojazdu to do czego mają się doczepić ? Ja bym zostawił robotę na wiosnę, po zimie zawsze przydaję się odświeżenie, tak najpewniej cała Twoja robota poszłaby na marne, bo jak się nie ma garażu to wiadomo jakie ciekawostki zimą się dzieją i jak sprawa wygląda z zabezpieczaniem lakieru.
bobek1976 Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Ok dzięki czas odkładać kasę budżet 500 zł? Czy korekta akrylu jest trudna? czy warto popróbować na innym aucie (teścia) O zestaw nie pytam zaczekamy bliżej wiosny na razie trzeba zabezpieczyć FK
Altay Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Najlepiej uszykować sobie z 500zł i za jednym razem kupić wszystko Najlepiej spróbuj na aucie teścia Ja akurat zaczynałem na aucie kolegi i z czasem nabiera się wprawy. Nie jest to w każdym razie takie straszne jak wiele osób głosi
bobek1976 Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 A jak z polerką na kantach są jakieś inne pady? Focus trochę ma takich elementów.
Altay Opublikowano 9 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2012 Tak, są rożne wymiary, poszukaj na forum jest mnóstwo tematów na temat korekty lakieru.
Bobek Opublikowano 13 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2012 Witam, pytanie może ciut dziwne ale nie daje mi to spokoju. W jaki sposób najlepiej trzymać aplikator Flexipads Tri - Color, pracując z UC, czy kładziemy kilka kropel preparatu na cały aplikator i całą powierzchnią polerujemy , czy tylko na kawałku i ten kawałek dociskamy z większą siłą do lakieru?
Krish Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2013 Szanowni, Koledzy. Wreszcie postanowiłem coś napisać. Czytaniem różnych wątków na forum zajmuję się od paru tygodni (w wolnych chwilach). Do tego oglądanie filmów, głównie o korektach lakierów itp. Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na moje zapytanie, ale wątek o zastosowaniu UC wydaje mi się najtrafniejszy, bo ta sprawa budzi najwięcej moich obaw. Stałem się szczęśliwym posiadaczem rocznego Volvo – lakier czarny metalik, a trafiłem tu z forum Volvo. Samochód wymaga trochę pracy aby zaczął porządnie wyglądać. Nie udało mi się jak dotąd uzyskać informacji jakiej jakości (twardości) są lakiery Volvo. Lakier nie ma poważnych rys, a raczej swirle, najprawdopodobniej od niewłaściwego mycia, szczególnie widoczne na przedniej masce. Zacząłem kompletować kosmetyki, jak na razie głównie Megs’a. Z myciem czy glinkowaniem sobie poradzę bez problemu, ale dręczy mnie temat poprawy lakieru. Przymierzam się do kupienia polerki, bo ręcznie jak się zorientowałem nie osiągnę nadzwyczajnych rezultatów. Plan jest taki aby zastosować UC na żółtym krążku Megs’a i polerkę Megs’a, którą mam w planie kupić. 1. Czy zastosowanie UC na te swirle będzie dobrym rozwiązaniem, czy należy zastosować coś innego? Nie chciałbym narobić hologramów. Wybór maszyny DA wydaje mi się bezpiecznym rozwiązaniem aby nie narobić bałaganu, przy moim braku doświadczenia. 2. Czy po wypracowaniu UC należy zmienić krążek na czarny i czym dalej pracować nad lakierem? Po zakończeniu poprawy lakieru mam w planie użycie cleanera DC1. Mam zakupiony sealant FINISH KARE 1000P HI-TEMP. 3. Czy to dobry wybór w połączeniu z kosmetykami Megs’a? (dobrze by było bo pucha duża). Jeżeli będzie OK, to ten sealant trzeba chyba raczej ręcznie nakładać aplikatorem. 4. Ewentualnie jak potrzeba mógłbym zastosować jeszcze przed woskiem Ultimate Polish Megs’a. Czytałem, że dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie #105, w połączeniu z #205, ale zakup tych produktów to też spory koszt i preferowana jest maszyna rotacyjna, a auto jedno do pielęgnacji. Najbardziej jednak boję się, że stosując te dwa ostatnie komponenty za bardzo ściągnę lakier, a auto prawie nowe. Poradźcie koledzy na co się zdecydować bo poważne zakupy jeszcze przede mną.
Moderator krd Opublikowano 15 Lutego 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2013 Ciezko tak powiedziec bez probowania, w zasadzie cala korekta lakieru opiera sie o metode prob i bledow w dobraniu najodpowiedniejszej kombinacji... O sciagniecie lakieru to nie masz sie co martwic raczej... pastami #105 czy #205 to nawet na mierniku nic nie zobaczysz. Jest to dobra kombinacja, ale jednak wymaga na pewno juz wiecej wprawy. Pasta 105 jest bardzo przyjemna w pracy, jak po kazdej w zasadzie mocniej sciernej pascie jakies hologramy zostana w zaleznosci od stopnia wypracowania, ale 205 bez problemu sobie z nimi poradzi. Kwestia jedynie czy przy stanie Twojego lakieru ten mix zrobi robote latwo i przyjemnie czy trzeba bedzie wlozyc w to wiecej pracy... Uzytej z glowa polerki rotacyjnej nie ma sie co bac Ona nie gryzie.
arti33 Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2013 UC na swirle jest wystarczające, jak pojedziesz maszyną będzie błysk. UP za wiele nie da ale ładnie wygładza lakier przed woskiem i daje fajnego looka. Ja zamiast FK1000 kładlem przy takiej kombinacji Colli 476s i jest ok.
Krish Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2013 A w takim razie, czy maszyna DA można pracować z #105 i #205, czy bezwzględnie ma być rotacyjna? No i kwestia twardości padów. Czy stosować te od Megs'a (żółty, czarny), a może ten wiśniowy cutting pad, czy jakieś inne?
kubik Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2013 A w takim razie, czy maszyna DA można pracować z #105 i #205, czy bezwzględnie ma być rotacyjna?No i kwestia twardości padów. Czy stosować te od Megs'a (żółty, czarny), a może ten wiśniowy cutting pad, czy jakieś inne? 105 i 205 mogą być stosowane z DA Przejdź na talerz 125mm i ganiaj 135mm.Te Megsowe są nieporęczne(no chyba,że dużo powierzchni) i dość drogie.
:Kamil: Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2013 A czy Ultimate Compound można zastosować jako cleaner? Po glinkowaniu a przed woskowaniem
manio49 Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2013 Nie można, zostawia olejki. Cleaner to cleaner
blaszczu Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2013 A czy Ultimate Compound można zastosować jako cleaner? Po glinkowaniu a przed woskowaniem Ultimate Compound nie sprawdzi się jako odpowiednie przygotowanie pod wosk. UC + cleaner + wosk - takie połączenie ma ręce i nogi
wujek600kv Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 nie no, na srebrnym lakierze BMW idzie się zarąbać ręcznie a lakier nie jest w złym stanie tlyko ma troche swirli widocznych w świetle/halogenie a firmy zajmujące się polerką krzyczą sobie od tysiaca w górę za polerkę. Może ktoś próbował ogarniać temat u jakiegoś forumowicza za 400-500 pln ? Kupno polerki póki co wykluczam..
kaskra1 Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 wujek600kv, też stałem przed takim dylematem jakiś czas temu, wybrałem opcje zainwestowania tych 400-500 stówek w maszynke.... i mimo że odrobine przekroczyłem ten budżet to nie żałuje ani złotówki...bo nawet jeżeli nie ma takich efektów od samego początku jakich byśmy się spodziewali, to fun i duma z siebie jest nie do opisania... a oddanie do kogoś autka nie da ci tego uczucia... ale jeżeli nie masz czasu i nie przekonałem cię swoim gadką to poszukaj dobrze,,, z tego co ja się orientowałem kiedyś to są miejsca w łodzi gdzie da się to zrobić za 500-600 w zależności od wielkości auta i mam na myśli dobre studio.. wujek google pomoże...... pozdrawiam.
wujek600kv Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 trochę się boję polerki, że np zetrę lakier bezbarwny albo coś w ten deseń , w dodatku korektę robię max 2 razy w roku. wczesniej walczyłem ręcznie ale po kilku myciach swirle znowu były widoczne jednak co maszyna to maszyna
kaskra1 Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 Nie ma sie czego bac. To jest tak jak z matura, zanim sie zacznie to wszyscy trzesa portkami a po wszytkim zastanawiasz czego tak naprawdę sie bales. Troche rozumu i lektury forum a wszystko bedzie gitara. Sorki za offtopic.
jackill Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 Ja po zrobieniu klapy ręcznie kupiłem maszynę Pierwszy raz się bałem, i co się okazało: spokojnie można było jechać ostrzejszą kombinacją (użyłem UC na miękkiej gąbce), na większych obrotach. Pracując ostrożnie, bez pośpiechu nie powinieneś narobić szkód.
profeta Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 Panowie sorry, ale u mnie Finish Kare Hi Temp leży na UC i ma się dobrze...przetrwał zimę i jestem z niego dumny
free66 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Panowie, czy VW GOLF mk5 rocznik 2008 ma twardy czy miękki lakier? Czytałem wcześniejsze posty i samochody grupy VAG mają podobno twarde jednak nie widziałem aby ktoś pracowałem na golfie 5 Dzięki za informację.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się