Skocz do zawartości

Meguiar's Ultimate Compound


Rekomendowane odpowiedzi

Borek, Shaddy na jakim padzie robicie ten one step rotacja ?

 

Wczoraj na czarnej Astrze GTC używałem UC z niebieskim ShineMate (wg mnie odpowiednik żółtego Urbana / ABW). Hologramów brak, acz kolwiek jak napisał przedmówca pastę wypada długo wypracowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu i ja coś dodam- wczoraj testowałem swojego Silverline na lakierze BMW e36 (jak wiadomo stara szwabska szkoła)- dłuższe 3 przejazdy UC przy pomocy pomarańczowego Urbana na tylnej klapie dały niezły wynik, choć jak domyślacie się, jakiś cutting pad z UC zapewne przyspieszył by pracę.

Potem przyszła pora na lakier Fiata Stilo (znacznie bardziej miękki) i tu zdziwienie, bo bałem się hologramów a tu udało się ich jakoś uniknąć- 2 przejazdy dały już znaczną poprawę wyglądu i ładne 50/50, aż szkoda, że aparatu nie miałem. Potwierdzam, że pastę trzeba porządnie wypracować i przesadnie nie szaleć z obrotami...

Wiadomo, że UC to nie jakaś mega mocna pasta, ale dla początkujących jak ja raczej się nadaje i mało pyli.

Mój pierwszy kontakt z polerka i brak wyrządzonych szkód- sukces:)

W planach zakup mocniej tnącej pasty (szczególnie do BMW) i kilku padów więcej oraz BP, bo obecnie używam padów z mocowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi przybliżyć co znaczy:

Potwierdzam, że pastę trzeba porządnie wypracować i przesadnie nie szaleć z obrotami....

 

Ja zaczynam pracę z UC. Mam polerkę mechaniczną na początku z tą gąbką co dodają często do sprzętu.

 

Pierwszym moim autem było Audi a4 czarne i robiłem tak że na 1 biegu rozprowadzałem pastę na elemencie ( mam 7 biegów) najpierw poziomo potem pionowo, później dawałem bieg 3 i taki jeden bądź 2 przejazdy i w końcu 4 bieg i też tak 2 przejazdy potem zmniejszałem na znowu około 2 biegu i przejazd jak wcześniej, kończąc ścierałem pastę. Efekt uważam że dobry ale czy sposób właściwy? Na koniec poszedł na to FK 1000.

 

Pozdrawiam i proszę o radę :D

 

PS: Teraz zabieram się za srebrną Vectre i może dodatkowe opinie coś mi pomogą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie wypracować, znaczy, że przejazdy powinny być dłuższe, by cała nałożona na pad pasta zniknęła z lakieru- czyli została wypracowana. Ja mam Silverline'a i trzeciego biegu raczej sporadycznie używałem- sprawdź jakie obroty na danym biegu ma twoja maszyna- 2000 obrotów na minutę to moim zdaniem raczej w większości max prędkość, jakiej powinno się używać a z reguły pracuje się na mniejszych obrotach, ale tu niech może bardziej doświadczeni niech powiedzą.

Ja w zestawie dostałem 180mm talerz i futro do niego, ale nigdy tego nie zakładałem :) jeśli i Ty masz to samo radzę zakup normalnych gąbek i talerza, ewentualnie gąbek z mocowaniem, np. od Urbana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwsza akcja maszyną :)

 

Fragment klapy bagażnika, który był już robiony 2x UC (ręcznie), ale ciągle była widoczna siatka zarysowań.

 

Użyłem 2x UC na miękkim padzie ABW (czarny-finish), oczywiście IPA po każdym razie. Rezultat rewelacyjny, oczywiście nie zniknęło 100% rys, ale to co otrzymałem jest rewelacją, jak na tylko jeden etap. Zdjęcie z lampą, bo działłem wieczorem, ale nie mogę się doczekać zobaczyć tego w południe, w słońcu.

 

PS. Zdjęcie nie przedstawia tego samego fragmentu lakieru, tylko jeden obok drugiego, dlatego nie sugerujcie się rysą na zdjęciu "po".

 

dsc0290w.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ja też potrzebuję przepolerawać swój samochód ręcznie ponieważ na 1 raz nie opłaci mi się kupować polerki wolę posiedzieć po trochu ze 2-3 dni i zrobić to ręcznie. Mam takie koliste zarysowania (nie do podkładu) widoczne pod halogenem. Samochód to polonez atu plus kolor ciemno zielony metalic. Czy UC da radę radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się właśnie do zakupu polerki mechanicznej LARE EPL-41 DUAL ACTION ponieważ wcześniej używałem środka UC ręcznie i było to bardzo męczące i nie było takiego efektu. I stąd pytanie czy kupując taką polerke i używając przed każdym woskowaniem środka UC nakładającego mechanicznie i potem jeszcze MEGUIARS ULTIMATE POLISH. I czy w ten sposób nie zetrę czy tam przypale lakieru ? Pytam bo zdania są podzielone raz doradzano mi że spokojnie można by było nawet co drugi dzień polerować na niskich obrotach i miękkim padem i nic złego się lakierowi nie stanie a raz że można zaszkodzić i przetrzeć lakier. Autko to seat leon z 2007 roku. Lakier mam w dosyć dobrej kondycji dlatego chce taką utrzymać a nie zniszczyć ją. Taki zabieg planował bym max 2 razy w roku czyli porządne mycie glinkowanie UC+Polish no i wosk ultimate. Czy to bezpieczne czy lepiej odpuścić sobie to polerowanie mechaniczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAR CRAZY, dzięki za szybką odpowiedź. A ile mniej więcej produktu używać na element np drzwi ?

 

[ Dodano: 23 Wrzesień 2012, 10:20 ]

I jeszcze pytanko czy te 2 pady będą ok ? http://showcarshine.pl/498-lake-country ... -14cm.html i http://showcarshine.pl/136-3m-09378-pol ... zchni.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

Szary93, Do D/A muszą być mocne pady a 3M i Lake Country jak najbardziej można do takich zaliczyć. Mi bardziej odpowiada Lake Country ze względu na bardziej płaską powierzchnię (jakoś profilowanym na D/A nie przyjemnie mi się pracuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem maszyne na samochodzie dewoo tico środkiemi UC na padzie 3M miękkim i powiem szczerze że nie udało mi się usunąć rysek z lakieru i pod światło widać ich sporo, nie wiem czy to już kwestia starego zniszczonego lakieru czy może coś robiłem źle. Pracowałem ok 40 min na samą maskę, na 3-4 biegu maszyn DA. Czy na lakierze w seacie powinienem spodziewać się lepszego efektu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.