Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jade na tri color i jest gitarka ;) trzeba wsadzić więcej siły ale efekt jest zauważalny, niestety przez pogodę w kratkę jestem zmuszony na razie przystopować z tarciem.

Opublikowano

Jakiś średni, na jasnych lakierach może być średni-twardszy (np. pomarańczowy Flexi czy ABW), na ciemnych średni delikatny taki jak żółty 3M no i długie wypracowanie

Opublikowano
Borek, Shaddy na jakim padzie robicie ten one step rotacja ?

 

Wczoraj na czarnej Astrze GTC używałem UC z niebieskim ShineMate (wg mnie odpowiednik żółtego Urbana / ABW). Hologramów brak, acz kolwiek jak napisał przedmówca pastę wypada długo wypracowywać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tu i ja coś dodam- wczoraj testowałem swojego Silverline na lakierze BMW e36 (jak wiadomo stara szwabska szkoła)- dłuższe 3 przejazdy UC przy pomocy pomarańczowego Urbana na tylnej klapie dały niezły wynik, choć jak domyślacie się, jakiś cutting pad z UC zapewne przyspieszył by pracę.

Potem przyszła pora na lakier Fiata Stilo (znacznie bardziej miękki) i tu zdziwienie, bo bałem się hologramów a tu udało się ich jakoś uniknąć- 2 przejazdy dały już znaczną poprawę wyglądu i ładne 50/50, aż szkoda, że aparatu nie miałem. Potwierdzam, że pastę trzeba porządnie wypracować i przesadnie nie szaleć z obrotami...

Wiadomo, że UC to nie jakaś mega mocna pasta, ale dla początkujących jak ja raczej się nadaje i mało pyli.

Mój pierwszy kontakt z polerka i brak wyrządzonych szkód- sukces:)

W planach zakup mocniej tnącej pasty (szczególnie do BMW) i kilku padów więcej oraz BP, bo obecnie używam padów z mocowaniem.

Opublikowano

Możecie mi przybliżyć co znaczy:

Potwierdzam, że pastę trzeba porządnie wypracować i przesadnie nie szaleć z obrotami....

 

Ja zaczynam pracę z UC. Mam polerkę mechaniczną na początku z tą gąbką co dodają często do sprzętu.

 

Pierwszym moim autem było Audi a4 czarne i robiłem tak że na 1 biegu rozprowadzałem pastę na elemencie ( mam 7 biegów) najpierw poziomo potem pionowo, później dawałem bieg 3 i taki jeden bądź 2 przejazdy i w końcu 4 bieg i też tak 2 przejazdy potem zmniejszałem na znowu około 2 biegu i przejazd jak wcześniej, kończąc ścierałem pastę. Efekt uważam że dobry ale czy sposób właściwy? Na koniec poszedł na to FK 1000.

 

Pozdrawiam i proszę o radę :D

 

PS: Teraz zabieram się za srebrną Vectre i może dodatkowe opinie coś mi pomogą:)

Opublikowano

Porządnie wypracować, znaczy, że przejazdy powinny być dłuższe, by cała nałożona na pad pasta zniknęła z lakieru- czyli została wypracowana. Ja mam Silverline'a i trzeciego biegu raczej sporadycznie używałem- sprawdź jakie obroty na danym biegu ma twoja maszyna- 2000 obrotów na minutę to moim zdaniem raczej w większości max prędkość, jakiej powinno się używać a z reguły pracuje się na mniejszych obrotach, ale tu niech może bardziej doświadczeni niech powiedzą.

Ja w zestawie dostałem 180mm talerz i futro do niego, ale nigdy tego nie zakładałem :) jeśli i Ty masz to samo radzę zakup normalnych gąbek i talerza, ewentualnie gąbek z mocowaniem, np. od Urbana.

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź. Trzeba będzie coś poszukać. Tylko nie wiem jak sprawdzić obroty bo na pudełku i instrukcji nie ma nic napisane. A jak mocno dociskasz maszynę? Prowadzisz ją tylko czy dociskasz?

Opublikowano

Czy Uc i Swirlx da się wypracować do zniknięcia ? Ja dasem 6 nie daje rady. Jak to wygląda w porównaniu do scholla S17+ albo menzerny ktore udaje mi się wypracować do zniknięcia ?

Opublikowano
Czy Uc i Swirlx da się wypracować do zniknięcia ?

te pasty wypracowuje się,aż będą na powierzchni ,,przezroczyste" ;)

Opublikowano

Dzisiaj pierwsza akcja maszyną :)

 

Fragment klapy bagażnika, który był już robiony 2x UC (ręcznie), ale ciągle była widoczna siatka zarysowań.

 

Użyłem 2x UC na miękkim padzie ABW (czarny-finish), oczywiście IPA po każdym razie. Rezultat rewelacyjny, oczywiście nie zniknęło 100% rys, ale to co otrzymałem jest rewelacją, jak na tylko jeden etap. Zdjęcie z lampą, bo działłem wieczorem, ale nie mogę się doczekać zobaczyć tego w południe, w słońcu.

 

PS. Zdjęcie nie przedstawia tego samego fragmentu lakieru, tylko jeden obok drugiego, dlatego nie sugerujcie się rysą na zdjęciu "po".

 

dsc0290w.th.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ja też potrzebuję przepolerawać swój samochód ręcznie ponieważ na 1 raz nie opłaci mi się kupować polerki wolę posiedzieć po trochu ze 2-3 dni i zrobić to ręcznie. Mam takie koliste zarysowania (nie do podkładu) widoczne pod halogenem. Samochód to polonez atu plus kolor ciemno zielony metalic. Czy UC da radę radę.

Opublikowano

Przymierzam się właśnie do zakupu polerki mechanicznej LARE EPL-41 DUAL ACTION ponieważ wcześniej używałem środka UC ręcznie i było to bardzo męczące i nie było takiego efektu. I stąd pytanie czy kupując taką polerke i używając przed każdym woskowaniem środka UC nakładającego mechanicznie i potem jeszcze MEGUIARS ULTIMATE POLISH. I czy w ten sposób nie zetrę czy tam przypale lakieru ? Pytam bo zdania są podzielone raz doradzano mi że spokojnie można by było nawet co drugi dzień polerować na niskich obrotach i miękkim padem i nic złego się lakierowi nie stanie a raz że można zaszkodzić i przetrzeć lakier. Autko to seat leon z 2007 roku. Lakier mam w dosyć dobrej kondycji dlatego chce taką utrzymać a nie zniszczyć ją. Taki zabieg planował bym max 2 razy w roku czyli porządne mycie glinkowanie UC+Polish no i wosk ultimate. Czy to bezpieczne czy lepiej odpuścić sobie to polerowanie mechaniczne ?

  • Partner forum
Opublikowano

Szary93, Do D/A muszą być mocne pady a 3M i Lake Country jak najbardziej można do takich zaliczyć. Mi bardziej odpowiada Lake Country ze względu na bardziej płaską powierzchnię (jakoś profilowanym na D/A nie przyjemnie mi się pracuje).

Opublikowano

Dziś testowałem maszyne na samochodzie dewoo tico środkiemi UC na padzie 3M miękkim i powiem szczerze że nie udało mi się usunąć rysek z lakieru i pod światło widać ich sporo, nie wiem czy to już kwestia starego zniszczonego lakieru czy może coś robiłem źle. Pracowałem ok 40 min na samą maskę, na 3-4 biegu maszyn DA. Czy na lakierze w seacie powinienem spodziewać się lepszego efektu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.