bako111 Posted January 9, 2011 Report Posted January 9, 2011 Jestem tutaj nowy, sprawdzałem w wyszukiwarce ale jako tako odpowiedzi nie znalazłem. Chce uzyć UC, lakier ciemny grafit, niezbyt zniszczony.. Jaka gabką najlepiej go rozprowadzać? Miękka twarda czy jakaś pośrrednia i czy wystarczy jedna czy 2? Czyli również technike, czy musze wymieniać gąbki czy nie?
Marco Posted January 9, 2011 Report Posted January 9, 2011 Oj,koleżko... Po pierwsze nie ten dział,po drugie rozumiem ze chcesz dokonać korekcji maszynowej? Dobrze mieć w swoim arsenale komplet padów o różnej agresywności. Pamiętaj jednakże ze do prawidłowego przeprowadzenia prac niezbędne jest dokładne mycie i glinkowanie. Polecam zgłębić trochę forum ,nie oczekuj ze wszystko dostaniesz podane na tacy.
bako111 Posted January 9, 2011 Author Report Posted January 9, 2011 Jesli nie ten dział bardzo prosze moderatora o przeniesienie do odpowiedniego. Tak bede używał maszyny DA Kestrela das-6.. Temat mycia i glinkowania zgłebiłem dla mnie wystarczająco . Absolutnie nie oczekuje tutaj podania niczego na tacy ale wiem ze na forum sa osoby które używały tego środka na różnych padach i stąd własnie moje pytanie.. Bo nie wiem twardego pada raczej chyba nie trzeba, ale pewnie z kolei wykonczeniowy też nie bardzo, może połączyć najpierw średniej twardości a nastepnie końcowy?
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Posted January 9, 2011 Jeśli chcesz polerować auto które masz w profilu maszyną DA, to zdecydowanie potrzebujesz twardej gąbki,plus jakiś finishing/polishing na wykończenie.
bako111 Posted January 9, 2011 Author Report Posted January 9, 2011 Jeśli chcesz polerować auto które masz w profilu maszyną DA, to zdecydowanie potrzebujesz twardej gąbki,plus jakiś finishing/polishing na wykończenie. a na gabke finishing też nakładać UC? czy juz wystarczy na twarda a miekka tylko do dotarcia?
Administrator Evo Posted January 9, 2011 Administrator Report Posted January 9, 2011 Powiem tak - na moim lakierze po twardej gąbce i UC finish był taki że w zasadzie nie trzeba było niczym wykańczać,ale robiła to osoba doświadczona. Jeśli robisz to pierwszy raz to przejedź na koniec finishem z jakąs lekka pastą, jak Poorboys SSR1,Ultrafina,Megs 205 itp. żeby mieć pewność że nie zostawiłeś hologramów. http://www.youtube.com/user/lukrym#p/u/5/fgNatol2mq0 Tutaj conieco widać, cześć z hologramami oczywiście moja, cześć bez Łukasza
bako111 Posted January 9, 2011 Author Report Posted January 9, 2011 Wielkie dzięki Evo A powiedz mi czy do reflektorów tylnych (szkło plastikowe) tez nadaje sie taka pasta czy juz trzeba uzyć zupełnie czegoś innego? Na kloszach patrząc własnie pod światło równiez widać wyraźne kolliste zarysowania..
Partner forum CAR CRAZY Posted January 9, 2011 Partner forum Report Posted January 9, 2011 bako111, możesz spróbować delikatnie na delikatnym padzie, ale lepiej przydałoby się coś delikatniejszego.
Dystrybutor Asia Krk Posted January 9, 2011 Dystrybutor Report Posted January 9, 2011 Wbrew pozorom czasem te plastikowe klosze reflektorów nie tak łatwo poddają się polerowaniu, więc bardziej ścierna pasta na twardej gąbce + pasta do wykończenia na miękkiej w takim przypadku jak najbardziej wskazane. Wszytko zależy od tworzywa, musisz popróbować jak łatwo schodzą rysy - zacznij od lekko ściernej kombinacji.
bako111 Posted January 10, 2011 Author Report Posted January 10, 2011 bako111, możesz spróbować delikatnie na delikatnym padzie, ale lepiej przydałoby się coś delikatniejszego. Co przykładowo? PB SSR1? Czy coś innego? mam jeszcze rubbing compound od meguiar's może to jest delikatniejsze od UC?
Xeper Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 mam jeszcze rubbing compound od meguiar's może to jest delikatniejsze od UC? Rubbing Comp. jest mniej scierna od UC na DA, ale RC rekomendowany jest wylacznie do uzycia recznego.
bako111 Posted January 10, 2011 Author Report Posted January 10, 2011 mam jeszcze rubbing compound od meguiar's może to jest delikatniejsze od UC? Rubbing Comp. jest mniej scierna od UC na DA, ale RC rekomendowany jest wylacznie do uzycia recznego. Własnie wiem wiec co by innego zastosować do tylnych kloszy? będe niedługo składał zamówienie i chciałem od razu coś na to poradzic..
vanquisz Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 bako111, jeśli chcesz pracować na lampach VW Bora, to korekta dwu-etapowa jest konieczna. Ostatnia praca na lampach w polo zajęła dłuższą chwile. Użyłem mocnej Surf-ace rapide + CP, a później SSR1 + FP, papieru nie użyto.
bako111 Posted January 10, 2011 Author Report Posted January 10, 2011 bako111, jeśli chcesz pracować na lampach VW Bora, to korekta dwu-etapowa jest konieczna. Ostatnia praca na lampach w polo zajęła dłuższą chwile. Użyłem mocnej Surf-ace rapide + CP, a później SSR1 + FP, papieru nie użyto. Obrazek O to mi wlasnie chodzilo, dzieki
R0N1N Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 Chce uzyć UC Jaka gabką najlepiej go rozprowadzać? czy wystarczy jedna czy 2? bede używał maszyny DA Kestrela das-6 Tak jak koledzy już pisali potrzebny byłby twardszy pad - ja używałem UC z padami polishing Meg'sa oraz żółtymi i pomarańczowymi Monster Shine. Na Golfie VI i Jettcie najlepsze efekty uzyskałem z pomarańczowym MS (czyli najtwardszym z w/w). Na miększych lakierach (np. Toyota) spokojnie wystarczył polishing Meg'sa. Na maszynie DA najpierw rozprowadzam przy prędkości 3, a potem wpracowuję przy 5-6. Zawsze mam przynajmniej dwie gąbki.
bako111 Posted January 10, 2011 Author Report Posted January 10, 2011 Chce uzyć UC Jaka gabką najlepiej go rozprowadzać? czy wystarczy jedna czy 2? bede używał maszyny DA Kestrela das-6 Tak jak koledzy już pisali potrzebny byłby twardszy pad - ja używałem UC z padami polishing Meg'sa oraz żółtymi i pomarańczowymi Monster Shine. Na Golfie VI i Jettcie najlepsze efekty uzyskałem z pomarańczowym MS (czyli najtwardszym z w/w). Na miększych lakierach (np. Toyota) spokojnie wystarczył polishing Meg'sa. Na maszynie DA najpierw rozprowadzam przy prędkości 3, a potem wpracowuję przy 5-6. Zawsze mam przynajmniej dwie gąbki. A w którym momencie wymieniasz gąbke z twardej na wykończeniowa? i Czy na wykończeniowa tez nakładasz UC?
Marco Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 A w którym momencie wymieniasz gąbke z twardej na wykończeniowa? i Czy na wykończeniowa tez nakładasz UC?Sam to będziesz widział. UC to jest pasta powiedziałbym średnio ścierna... Moze i dobrze bo nie zrobi się nią zbytniego bałaganu na lakierze.Uzywasz najpierw na cutting padzie aż do momentu kiedy uznasz ze korekcja Cie zadowala . Następnie tej samej pasty możesz użyć na padzie finiszowym z delikatnym dociskiem i na wyższych nieco obrotach. Ale i tak myślę ze to będzie zbędna czynność.Zakasuj rękawy i bierz się do roboty! Wtedy wiele pytań już Cie nie będzie nurtowało.Nie sadzisz chyba ze ktoś Ci podpowie ze np: "po 15 min pracy na CP należy założyć PP"... Aha,i nie zapomni czyścić padów podczas pracy,zwłaszcza CP. Słuzy do tego delikatna szczoteczka -może być taka do mycia rak.
R0N1N Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 A w którym momencie wymieniasz gąbke z twardej na wykończeniowa? i Czy na wykończeniowa tez nakładasz UC? Ja nie używam UC na padzie finishing. Robię całą korektę UC używając przynajmniej dwóch padów polishing.
Guest Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 Aha,i nie zapomni czyścić padów podczas pracy,zwłaszcza CP. Słuzy do tego delikatna szczoteczka -może być taka do mycia rak. Taka najzwyklejsza jak ta? Nie ma ryzyka uszkodzenia pada, szczególnie waflowego?
Marco Posted January 10, 2011 Report Posted January 10, 2011 Jeśli będzie bardzo twarda to tak. Trzeba pomacać parę szczoteczek i wybrać jakąś bardziej miękką. A finiszowe pady waflowe nie wymagają tak bardzo czyszczenia jak CP.
Administrator Evo Posted January 10, 2011 Administrator Report Posted January 10, 2011 Mi się jeszcze nie zdażyło czyścić finisha.
bako111 Posted January 11, 2011 Author Report Posted January 11, 2011 A w którym momencie wymieniasz gąbke z twardej na wykończeniowa? i Czy na wykończeniowa tez nakładasz UC?Sam to będziesz widział. UC to jest pasta powiedziałbym średnio ścierna... Moze i dobrze bo nie zrobi się nią zbytniego bałaganu na lakierze.Uzywasz najpierw na cutting padzie aż do momentu kiedy uznasz ze korekcja Cie zadowala . Następnie tej samej pasty możesz użyć na padzie finiszowym z delikatnym dociskiem i na wyższych nieco obrotach. Ale i tak myślę ze to będzie zbędna czynność.Zakasuj rękawy i bierz się do roboty! Wtedy wiele pytań już Cie nie będzie nurtowało.Nie sadzisz chyba ze ktoś Ci podpowie ze np: "po 15 min pracy na CP należy założyć PP"... Aha,i nie zapomni czyścić padów podczas pracy,zwłaszcza CP. Słuzy do tego delikatna szczoteczka -może być taka do mycia rak. Dzieki za rady A jeszcze odnośnie mycia pada, mycie czyli woda na pada i szczotka myć tak? Nie chce po prostu czegoś sknocić przez niewiedze
Xeper Posted January 11, 2011 Report Posted January 11, 2011 Mozna tez tak: http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=21413 Ladnie opisane przez Mike'a
bako111 Posted January 11, 2011 Author Report Posted January 11, 2011 Czyli wszystko na sucho, to własnie chciałem wiedzieć
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now