Skocz do zawartości

Lustrzanka


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Pavlik, bierz 35mm fajne szkło na zewnątrz i do domu. A i światełkiem da radę sie pobawić. Będzie Pan zadowolony :)

 

Poza tym stosunek jakości do ceny wychodzi w tym przypadku najlepiej. Lampę systemową będziesz miał coś koło tysiaka (mowa o nówkach). A inne zamienniki to jednak nie grzeszą jakością i zdjęciach wychodzą jednak mniej naturalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę, to potrzebne i jedno i drugie ;)

Ja mam 50/1.4 i często w domu trzeba mimo to błysnąć (o ile nie fotografuje się tylko martwej natury :mrgreen: ). Ale to może też dlatego, że w swoim d70s akceptuję szumy z ISO maksymalnie 320... :zly: czas na nową puszkę chyba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić statywy SLIK AMT model 340 i wyższe. Oczywiście są drogie, ale dzięki wykonaniu posłuża na długo i sa przedewszystkim stabilne. Ich wadą możę być brak kolców na nóżkach co w tych warunkach jakie teraz panują może być trochę kłopotliwe, potrafi się statyw ślizgać. Jednak co najważniejsze, nie przewróci się.

 

Druga opcja to nowosci wśród lepszych statywów; seria Vanguard. Wykonanie jest podobne do SLIKA, mają jednak dużo lepsze głowice 3D, zastosowane są lepszej jakości smary w elementach dzięki czemu można smiało je wykorzystywać np pod kątem filmowania (niestety w SLIKAch jest to mało wygodne). W niektórych modelach występują kolce na lód/śnieg

 

Oczywiście oba producenci oferują najwyższe materiały; magnez aluminium i tytan (ten ostatnie to w SLIKAch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny 18-105 jest ok ale na dwór lub mieszkaniem z odpowiednim oświetleniem.

 

Kiedyś przechodziłem przez podobny dylemat, obiektyw 18-105 jest bardzo dobry, a używałem pod nikonem kilka różnych, polecam zakup średniej klasy lampy, właśnie pozbyłem się 35/1.8 fajny nie drogi obiektyw ale do Twoich celów zdecydowanie lepszy bedzie 18-105 z lampą niż 35/1.8 bez lampy. Miałem taki tandem przez dwa lata i w 95% sprawdzał mi się 18-105. Jeśli chcesz mimo wszystko obiektyw w miarę uniwersalny z lepszym światłem to niezły jest 17-55/2.8 jest ciężki, solidny i drogi jak na swoje możliwości ale fajny :-) Podstawa to lampa dopiero później kombinowanie z obiektywami. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie fotografi jestem zielony, a szukam zestawu do robienia zdjęć samochodu- cały samochód w plenerze i jakieś zbliżenia przy detalach itp. oraz do robienia zdjęć modeli w domu, bo jestem modelarzem, czyli szczegułowe zdjęcia małych przedmiotów w warunkach domowych.

 

Szukam zestawu z możliwie prostą obsługą.

Cena za zestaw to powiedzmy do 3000zł, ewentualnie mogę poczekać z jakikś dodatkiem i dokupić puźniej. Najważniejszy aparat, statyw i jakieś obiektywy do tych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubexx, podstawa to obiektyw i korpus. W dobie cyfrowej fotografi balans bieli w takich aparatach dziala bardzo slabo a dodajac do tego balans do lampy to juz wogole koszmar z ustawieniem. Stad najlepsze zdjecia wychodza w naturalnym oswietleniu a wiec jasny obiektyw. Lampe traktowac trzeba jako dodatek w torbie wiec tu jezeli juz to mozna smialo pokusic sie o tani zamiennik. Oczywiscie mowa o uzytkowaniu amatorskim.

 

[ Dodano: 13 Styczeń 2013, 14:43 ]

dr_S, wez pod uwage takie rozwiazanie, troche ponad budzet ale mozna pewnie poszukac promocji;

Nikon d5100 body 1666zl do tego obiektyw do aut 35mm f1.8 na poczatek (755 zl) wystarczy, a do modeli 40micro f2.8 g za 944zl. Takim sprzetem mysle zrobisz pozadne zdjecie na strone czy do folderu reklamowego. Jak cos to sluze pomoca na pw czy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB,

 

zgadza się że szkło to podstawa ale przy obiektywie 18-105 lepiej dokupić lampę niż kombinować z wymianą obiektywu oczywiście mam na myśli fotografię wnętrza przy słabszym oświetleniu a o to chyba po części chodzi koledze Pawłowi.

 

Od wielu lat fotografuję auta (amatorsko) i powiem że 35/1.8 jest na prawdę fajny ale do fotografii wnętrza auta się za cholerę nie nadaje sprawdziłem to na własnej skórze wielokrotnie. Fakt na zewnątrz sprawdza się fajnie, można uzyskać fajną głębię. 35/1.8 to tylko dodatek do kolekcji, a 18-105 lub 17-55 to uniwersalne szkło i właśnie takie się nadają do fotografowania aut. Co do 40 f.2.8 się zgadzam, 35 też się nadaje do modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kupić używane body i lepsze szkła, a w przyszłości zmienić puszkę.

 

Ja użytkuję Canona 30D - sprzęt już leciwy, była przez te wszystkie lata wymieniona migawka bo nie wytrzymała - odkupiłem body od zaczynającego "fotoreportera". U mnie aż do strzelenia migawki zrobiła około 40 tys zdjęć. On zrobił dobrze ponad 100 tys z tego co wiem.

 

Chyba, że bardzo zależy komuś na takich bajerach jak Live View, kręcenie filmów, odchylany lcd itd. - dla mnie to zbędny bajer, ale każde ma swoje priorytety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartekB,

 

zgadza się że szkło to podstawa ale przy obiektywie 18-105 lepiej dokupić lampę niż kombinować z wymianą obiektywu oczywiście mam na myśli fotografię wnętrza przy słabszym oświetleniu a o to chyba po części chodzi koledze Pawłowi.

 

Od wielu lat fotografuję auta (amatorsko) i powiem że 35/1.8 jest na prawdę fajny ale do fotografii wnętrza auta się za cholerę nie nadaje sprawdziłem to na własnej skórze wielokrotnie. Fakt na zewnątrz sprawdza się fajnie, można uzyskać fajną głębię. 35/1.8 to tylko dodatek do kolekcji, a 18-105 lub 17-55 to uniwersalne szkło i właśnie takie się nadają do fotografowania aut. Co do 40 f.2.8 się zgadzam, 35 też się nadaje do modeli.

 

Do wnętrza zgadza się może być trochę wąską ale... jeśli wszystko by się koledze udało to rewelacyjny pod kątem kokpitów jest seria obiektywów Samyang, który na all... stoi kolo 700-800 za używkę. Jest to seria obiektywów analogowych, a więc sterowanie odbywa się manualnie. Jednak głębia ostrości jaka powstaje sprawia, że nie mam problemu zrobienie ostrego zdjęcia, a efekt jest piorunujący. Przestrzeń jaka powstaje z takich obiektywów (mowa o rybim oku 8mm) sprawia że zdjęcie naprawę przykuwa uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubexx, chyba coś źle zrozumiałeś

Potrzebuję optyki z dobrym światłem, do robienia zdjęć w domu, głównie dzieciaki, głównie w ruchu. Obecny 18-105 jest ok ale na dwór lub mieszkaniem z odpowiednim oświetleniem. W każdym razie, 50 może być za wąsko jak na moje warunki dom

 

Nie zamierzam robić zdjęć wewnątrz samochodu/ów ;)

Zresztą...analizując obecne zdjęcia, wychodzi że zdjęcia w mojej komnacie wykonuję przy ogniskowej na kliszy pomiędzy 30 a 40 ;)

 

Odnośnie wybory aparatu to Bartek dobrze gada. Ja mam D3200 i jestem zadowolony tak ze zdjęć jak i filmów. Dla amatora to nawet aż za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba coś źle zrozumiałeś

 

Paweł, zrozumiałem dobrze, odpowiadałem na dwa wątki, Tobie o robieniu zdjęć Twoim sprzętem ale z lampą, a doktorowi S o robieniu zdjęć aut :-)

 

Uważam że sprzęt masz ok, a tylko polecam dokupienie lampy ona na prawdę bardzo dużo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rogo, Jeśli szukasz już w miarę uniwersalnego kompaktu dam ci kilka rad co powinno i zawęzić poszukiwania i wybrać już w miarę kompakt który da Ci dobrą jakość zdjęć w każdych warunkach.

 

Tak więc zaczynamy:

 

Przodownikiem w kompaktach jest firma Sony; oferuję kompakty z największą liczbą programów do wstępnej obróbki zdjęć po ich wykoaniu, najwięcej fajnych scen tematycznych, bardzo dobrą jakość filmowania oraz dobrą serię zdjęć. Plusem napewno jest dobra matryce EXMOR R (CMOS w innych systemach. Niestety wadą jest cena. Za taki aparat z zoomem ok 16x musisz dać ok tysiąca złotych.

 

Tańszą alternatywą jest własnie Samsung, ale też z pewnymi wyjątkami. Szukaj kompaktów własnie z matrycami CMOS. Dzięki temu już kompaktach będziesz miał niższe szumy, ładniejsze kolory, a także dzięki temu że matfryca rejestruje więcej szczegółów w słabym świetle, szybciej będzie pracował autofocus. Samsungi są tańsze, tu kompakt z fajnymi funkcjami można mieć za połowę ceny Sonego (np polecam S WB750). Ten co przytoczyłeś ma moduł Wifi. Oznacza to że możesz bezpośrednio z aparatu za pomocą sieci przesłac zdjęcia na poczte bądź FB. Wada aparatu to starszy tryb matrycy, a więc przesyłane zdjęcia będą jednak gorszej jakości od modelu WB750.

 

Panasonic też ma jeden z fajniejszych jednak droższych modeli, a mianowicie Panasonic TZ30. Starszy model ale wciąż na topie, z funkcjami podobnymi do Sonego, a więc seria zdjęc, panoramowania, zdjęcia w nocy z ręki itp. Koszt ok 950zł

 

Podsumowująć, Idąc w kierunku Samsunga nie robisz źle, weź jednak pod uwagę parę rzeczy o których napisałem a będziesz zadowolony z wyboru i napewno aparat posłuży na dłuższy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ultratouch, embargo, BartekB - dzięki za linki i uwagi :)

 

Jeśli chodzi o Sony to miałem jakiś czas temu bardzo fajny DSC-V3 - faktycznie robił fajne zdjęcia, jednak był dość spory więc po zakupie lustra go sprzedałem. Potem był jeszcze taki mały DSC WB170 - z tego byłem mniej zadowolony, ale traktowany jako aparat do "pewnych" zadań dawał radę, niestety mój synek zabrał go na wypad nad może i aparacik mi utopił :D

 

Dobrze że został wspomniany temat rodzajów matrycy - nie bardzo jestem w temacie a coś mi świtało że to ważna sprawa, w sklepach często trudno się czegoś sensownego dowiedzieć - w jednej z sieci AGD pytałem o porównanie Samsunga WB150 i WB750 i sprzedawca widział tylko te różnice które i tak widać czytając etykietę na półce, mi chodziło głównie czy któryś z tych aparatów ma przewagę w jakości zdjęć (większość bajerów jest mi zbędna) - sprzedawca twierdził że jakość zdjęć będzie identyczna :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem o porównanie Samsunga WB150 i WB750 i sprzedawca widział tylko te różnice które i tak widać czytając etykietę na półce

 

http://snapsort.com/compare/Samsung-WB1 ... sung-WB750

 

sensor CMOS produkuje lepszy obrazek niz sensor CCD

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikon wkłada do dslr'ów CCD a canon CMOSy

 

Tomek, a gdzieś ty to wyczytał? Nikon już od paru lat pcha tylko CMOSy do swoich lustrzanek. Fakt jest taki, że jeśli chodzi o amatorską półkę to niestety Canon ma lepsze matryce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj akurat zdania są podzielone, nikon wkłada do dslr'ów CCD a canon CMOSy jedni wolą żonę drudzy teściową...

 

Nie zgodze sie z Toba. Cmos sa w wiekszosci kompaktow a w lustrach to juz standard. Canony tak samo. Bardzo tanie modele maja jeszcze ccd (kompakty).

 

Dodam tylko ze do modelu d5100 nikona matryce dostarcza firma Sony. D5200 jak podaja zrodla matryce dostarcza Toshiba.

 

[ Dodano: 14 Styczeń 2013, 21:41 ]

nikon wkłada do dslr'ów CCD a canon CMOSy

 

Tomek, a gdzieś ty to wyczytał? Nikon już od paru lat pcha tylko CMOSy do swoich lustrzanek. Fakt jest taki, że jeśli chodzi o amatorską półkę to niestety Canon ma lepsze matryce

 

Ja bym smialo postawil znak rownosci. Np nikon d5200 i canon 650. Jedyny plus dla nikona za obiektywy. Zdecydowanie wiecej, w lepszych cenach, lepsze wykonanie, jakos obrazu, i bardziej przystepna cena dla amatora. Poziom sie wyrownal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.