Jump to content

Pasta do polerki


Recommended Posts

Która paste polecacie do polerki recznej,aby nabrał błysku i ryski znikneły Tempo Lekkościerna,Tempo Ultra Cut czy Auto Max?Wiem że to może nie najlepsze pasty i tanie ale właśnie o to mi chodzi żeby małym kosztem i własnymi siłami coś spróbować zrobic.Proszę sie nie śmiać i nie podawać mi innych środkow drogich i trudno dostepnych tylko z tych co podałem.I jeszcze jedno pytanie jak dokladnie stosuje się takich past?na umyty,suchy samochód w cieniu na sucho nakładam paste,tak?i po jakim czasie poleruje,od razu czy po jakimś czasie aż wyschnie?

Link to comment
Share on other sites

zamiast Tempo, kup lepiej Farecla G3 .... o wiele lepsza :) i też łatwo dostępna ... za tubkę 250ml dasz ok 30 kilku złotych ,w górnej granicy ;)

nakładając pastę nie czeka się aż wyschnie tylko poleruje taką jaka jest w tubce .... ponieważ jak zaschnie to praktycznie się więcej jej zetrze z zewnątrz niż wetrze wewnątrz, tak więc efekt nie będzie oczekiwany ...

Link to comment
Share on other sites

zasadą polerowania jest praca z pasta od razu po nałożeniu, kiedy jest wilgotna i oleista. należy ją wcierać praktycznie aż do zniknięcia. to wtedy rozbijają sie zawarte w niej cząsteczki ścierne i pozwalają na usunięcie rys i zmatowień. wyschnięcie jej na lakierze niczego nie daje, nie jest ona woskiem!

jeśli chodzi o sam produkt - jeśli masz za kilka-kilkanaście pln kupić tempo, lepiej zaczekaj, zbierz kasę i kup produkt meguiars. http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=266

lub

http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=451

 

 

oba środki sa dużo droższe(choć i tak tańsze od past np 3m do polerki maszynowej), ale jako forumowicz możesz skorzystać z rabatu w sklepie internetowym.

Ręczne polerowanie lakieru jest pracą żmudna i bardzo męczącą, więc zanim poświecisz na to swój czas i siłę, miej pod ręką właściwy środek. Te dwa produkty są sprawdzone, a producent renomowany. z pewnością będziesz zadowolony z efektu a poświęcony czas będzie tego wart.

Rozumiem, ze inny był sens Twojego pytania - chciałeś wybrać spośród produktów budżetowych. Ale moim zdaniem ta inwestycja ma dużo większy sens niż wypruwanie sobie żył z pastą tempo.

a juz zupełnie na boku tematu - kupując wosk zymol za prawie 300pln dostałem niewiele ponad 200gram produktu. niby to bardzo malo i drogo - prawda jest taka, że była to decyzja niezwykle rozsądna ekonomicznie. dzieki jego trwałości i ultra-wysokiej wydajności jest on de facto tańszy niż produkty, gdzie za 30pln dostajesz 500ml produku.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki za obszerna wypowiedź,przynajmniej wiem co i jak :) Na początek spróbuję pastą tempo a jak nie bedzie efekto to poszukam tego środka co podałeś.A w zwykłych sklepach jest on dostępny?

Link to comment
Share on other sites

na stronie meguiars.pl jest lista sklepów prowadzącysz sprzedaz. jeśli juz chcesz zaczynać od tempo, to raczej od lekkościernej. ultra cut moze usunąć część rys, ale pozostawi specyficzne zmatowienia.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki!czyli jeszcze raz :) po umyciu i wyschnieciu stawiam auto w cieniu.Nakldam paste temp,no własnie czym?i wcieram od razu tak?wiem że głupie może pytania ale mogłbys krok po kroku napsiac czym i jak to zrobić własnie dla takiej pasty?

Link to comment
Share on other sites

auto powinieneś wysuszyć albo specjalnym ręcznikiem, albo irchą(to już zależy od preferencji) ew. pomóc sobie ściągaczką do wody.

nastenie lakier powiniem zostać wyglinkowany. glinka jest specjalnym materiałem, ktorym usuwa się z lakieru smołę, resztki soków z drzew i inne zwiazane z lakierem zanieczyszczenia. to jest etap który wydatnie ułatwia polerowanie i przy okazji zapewnia lepszy efekt samego zabiegu. minusem glinki jest jej cena - zwykle jest droga lub bardzo droga;)

po glinkowaniu możesz przejść do polerowania. w przypadku pasty tempo chyba najlepiej byloby zrobić to jakąś szmatką z mikrofibry. nie każda mikrofibra jest dobra do lakieru, dość tanie są takie czerwone firmy SONAX, pojawiają się nawet w marketach bądz na statoil.

poleruj za jednym razem powierzchnie maksymalnie 50x50cm, choć w przypadku pracy ręcznej nawet mniejszą. potem 2 stroną szmatki wytrzyj pozostałości pasty i przejdź do następnej części.

po polerowaniu auta nie zapomnij o zabezpieczeniu lakieru woskiem!!!

pasta tempo nie gwarantuje żadnego zapezpieczenia.

polecam lekturę pozostałych wątków na forum, znajdziesz tam obszerny zbiór informacji na ten temat, które z pewnością uzupełnią to co powiedziałem.

jest też kilka wątków, które dotyczą polerowania ręcznego.

 

p.s. zapomnialem polecic jeszcze jeden produkt, który był juz na forum szczegółowo opisywany i dyskutowany - Auto Glym SRP. polecam, jest doskonałym produktem, który przy zachowaniu umiarkowanej ceny spełnia 3 funkcji jednocześnie.

Link to comment
Share on other sites

A co do wosku,mam jakiś uniwersalny autoland.Wiem że to pewnie guzik warte ale jak próbowałem po myciu go woskowac to dałem sobie spokoj.Nakładalem cieniutka warstwe dołączona gąbką a potem kolistymi ruchami próbowałem wetrzeć i nie dawałem rady cały czas było widać takie tłuste plamy z wosku.to wina złego wosku czy po nałożeniu wosku czeka się aż wyschnie?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Nakładalem cieniutka warstwe dołączona gąbką a potem kolistymi ruchami próbowałem wetrzeć i nie dawałem rady cały czas było widać takie tłuste plamy z wosku.to wina złego wosku czy po nałożeniu wosku czeka się aż wyschnie?

 

Nie dziwię się, że miałeś problem i się mazało - wosk się nie wciera tylko nakłada cieniutką warstwę i czeka aż wyschnie - można to sprawdzić robiąc tzw. test palca.

Jeżeli nie wyschnie i będziesz chciał to wycierać to będzie się mazało.

 

Pamiętać trzeba koniecznie o cienkiej warstwie wosku.

Link to comment
Share on other sites

w przypadku większości woskow musisz zaczekać aż wyschnie. dobry moment, aby zacząć ścierać jest kiedy wosk na lakierze staje się jasną/białą mgiełką. niektóre woski wymagają ścierania przed wyschnięciem, ale raczej nie jest to ten przypadek.

zwykle czas od 10 do 20 minut po nałożeniu powiniem wystarzyć.

Link to comment
Share on other sites

dzięki,miło mi to słyszeć, po to jest to forum. tak jak mówiłem wcześniej, zachęcam do czytania innych postów w tym temacie, koledzy z forum włożyli w nie dużo czasu i możesz tam znaleźć dużo więcej cennych informacji.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nie powiem Ci, że to g...., ale nauczony doświadczeniem, mimo, że młody wiekiem jestem, to już wiem, ze jak coś kosztuje 7 euro i ma być rewelacyjne, to może być najwyżej gumą balonową.

i nie jestem bynajmniej osobą, która nie daje szansy tanim produktom, wręcz przeciwnie... ale tak już jest, w 90% to chłam.

Link to comment
Share on other sites

nie powiem Ci, że to g...., ale nauczony doświadczeniem, mimo, że młody wiekiem jestem, to już wiem, ze jak coś kosztuje 7 euro i ma być rewelacyjne, to może być najwyżej gumą balonową.

ja wiem :mrgreen: tylko tak z ciekawości przeglądam sobie alledrogo i natrafiłem na to więc się pytam :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

:) Witam, napiszę tak bo sprawdziłem na własnej skórze!

Na rysy do białego podkładu (nie do blachy), punktowe jaby chlapnięte pędzlem,

duże pola o wielkości np. 20 cm x 20 cm w różnych miejscach, raczej więcej rys niż mniej:

DZIAŁA 100% (niestety nie nagrałem ani nie zrobiłem zdjęć), myślałem że mi to nic nie usunie, a wtedy wiadomo lakiernik...

1. Umyte, odtłuszczone miejsca zwykły płyn do naczyń

2. Przetarte spirtytusem

3. Kredka CarPlan Strach Stick (w kolorze auta, nie dała efektu ale wypróbowałem nie kryje nie ma na to najmniejszych szans)

4. Poźniej pasta polerska T-Cut Color Fast (kolor jaki masz auto), REWELACJA !!! Lekkościerna, ręcznie polerka i z nanocząsteczkami,

pokryła SZOK !!!

5. Wosk K2 Color Max (też w kolorze auta)

 

Myślałem że te rysy nie zejdą, nie były punktowe ale duże naciapane!! Lakier na aucie jak nowy po zastosowaniu. Polecam :acute:

Link to comment
Share on other sites

haha :good: superman to fantastyka, i to co napisał myślę że również :) wgl naważ t-cut-a pastą polerską odpowiem klasycznym komentarzem, to niezła pasta polerska, a jak z policjom powiedz ? kryje szok ? :kox: k2 color max 8-)

Sprawdź pod lampą jak to wygląda, a i najlepiej zrób zapas tego wosku z nanocząsteczkami :D bo jak sie rzucimy to raczej może go nie być przez pare miechów w sklepach. Nie wiem czy się śmiac czy płakać skarbnica wiedzy, tematów w chuuj, postów przynajmniej 10x razy tyle a ludzie dalej uważają że t-cut to pasta polerska :D

 

PS: Jestem uhonorowany wręczeniem ci złotej łopaty za odkop roku 2017

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jaka pasta polerska będzie najlepsza do  osiągnięcia wysokiego stopnia połysku. Aby nadać lakierowi taki błysk, jak wtedy gdy wyjeżdżał z salonu samochodowego?

Z tego co czytam, to są trzy kategorie past polerskich:

1. pasty agresywne,

2 pasty o umiarkowanej ścieralności;

3. Pasty wykończeniowe.

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, kier napisał:

Jaka pasta polerska będzie najlepsza do  osiągnięcia wysokiego stopnia połysku. Aby nadać lakierowi taki błysk, jak wtedy gdy wyjeżdżał z salonu samochodowego?

Z tego co czytam, to są trzy kategorie past polerskich:

1. pasty agresywne,

2 pasty o umiarkowanej ścieralności;

3. Pasty wykończeniowe.

 

Jak chcesz stan lepszy niż salonowy użyj 3 stopniowej korekty, salonowy 2 stopniowej, odświeżyć na szybko 1 stopniowej. *
Jeśli chcesz błysk chwilowy - produkty typu AIO, glaze.


Generalna zasada w autodetailingu - nie ma drogi na skróty do perfekcyjnego efektu, jest droga na skróty do jakiegoś tam efektu - np. one step.
Wybierz sobie co chcesz uzyskać i jakim nakładem pracy, ale zadając takie pytania czeka cię jeszcze trochę przyswojenia wiedzy teoretycznej, której tu na forum  nie brakuje.

Obejrzyj sobie dział Pokaż Swój Blask lub Wash&Wax. Powodzenia.

* - stan salonowy to pojęcie względne bo każdy salon wydaje auta nowe z defektami lakieru spowodowane nieprawidłowym myciem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.