Jump to content

Wygłuszenie auta


Recommended Posts

Czy ktos bawił sie wygłuszenie auta ? bo ja w civicu mam puste blachy, zero wygłuszenia i czasami bywa za głosno, wiadomo waga auta niska (900kg) wiec i brak wygłuszen wiec mnie to specjalnie nie dziwi.

 

I moze zna ktos jakis sposob na wyciszenie chociaz troche auta, nie chodzi o audio tylko o komfort w srodku nie zwiekszajac jego wagi zbytnio ?

wiem ze najskuteczniej to wykleic matami bitumicznymi itp no ale waga auta pojdzie z 70kg jak nic, moze jakies spraye. albo taka pianka jak pod panele ktora nie chłonie wilgoci podklejona od wewnatrz pod tapicerke ??

a moze ma ktos inne madre pomysły ?/ ;)

Link to comment
Share on other sites

Czy przegonił - ja wiem.

Prawda jest taka że są niezłymi matami, nieznacznie gorszymi od Dynamata.

Gdyby porównać ceny zza oceanu to STP byłoby droższe, ale jak wiadomo transport i opłaty celne robią swoje. Jednak były Związek Radziecki jest bliżej i nie dochodzi cło :-)

 

Rozmawiamy o lekkiej, dobrej macie. W tym wypadku Dynaplate nie ma porównania z innymi. STP są dużo cięższe, obojętnie który model.

Link to comment
Share on other sites

nie no musze poszukac jakiegos innego budrzetowego sposobu, bo jak policzyłem to wygłuszenie drzwi jednych to ok 250 zł, a gdzie nadkola z tyłu, bagarznik, itp :P wygłuszenie auta by kosztowało z 2000, a to nie jest robienie pod audio :P

Link to comment
Share on other sites

ale swojego czasu większość warsztatów CA zaczeło stosować tylko STP nie wiem czy taka moda czy też cena w większych ilościach :)

 

Większość renomowanych chciałeś chyba napisać ;)

 

Ja też używam STP - ale nie tylko :-) Mam także Dynamat, mam też pasty Brax'a.

 

Większość firm CA nadal używa APP, Boll'a a nawet Soudala i inne badziewia.

 

Dynamat w Polsce wychodzi ok 30-40% drożej. STP są fajnymi matami, dobrze się nimi pracuje i fajnie tłumią.

Link to comment
Share on other sites

Spraye itp nic nie dają. Gąbek też nie polecam bo jak się dostanie minimalna ilość wilgoci to nie będzie za wesoło...Wszystko zależy od tego ile masz budżetu - ja bym proponował STP Vibroplast 8-) Dynamat to już "ekstraklasa", która moim zdaniem ma sens przy budowie jakiegoś Demo Caru.

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale przeczytaj pierwszy post.

Chodzi o to żeby nie dokładać dziesiątek kilogramów.

 

Proponujesz Vibroplasta (który już nie jest oferowany pod tą nazwą). Ale to ciężka mata i jak wykleisz całe auto to kilkadziesiąt kg jak nic.

 

Spraj nie, ale możesz ew dać pastę Braxa.

Link to comment
Share on other sites

co do wilgoci to myslałem o gabkach polietylenowych ktore w ogole nie chłona wilgoci wiec z tym nie ma problemu ;-))

a pasty sa podobno dobre, np nouxodol stosowany w volvo, pare osob testowało i podobno działa, bo tak naprawde to chodzi o usztywnienie blachy coby nie wpadała w rezonans ;-)

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu słyszałem, że taśma dekarska firmy soundal się nadaję i nie jest droga.

 

Mam drzwi wygluszone ta mata dekarska i jestem zadowolony. Kupilem rolke za 100zl, wygluszylem drzwi w samochodzie 3d i jeszcze sporo jej zostalo. Wygluszalem w lato i rozgrzewalem ta tasme suszarka do wlosow. Trzyma sie bardzo dobrze nic nie odchodzi. Minus ze jest ciezka i jesli masz samochod 3d (wieksze drzwi) to licz sie z tym ze troche opadna.

 

Jesli nie ma to byc pod audio tylko po to zeby ciszej bylo w samochodzie i ma byc lekkie to czytalem kiedys ze tanie karimaty z marketow nie nadaja.

 

Ktos pisal o gabkach wygluszajacych. Najgorsze rozwiazanie bo takie gabki chlona wilgoc/wode. To musi byc cos co nie wchlania wody.

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu słyszałem, że taśma dekarska firmy soundal się nadaję i nie jest droga.

 

Ja również wygłuszyłem nimi drzwi. Ogólnie spoko, chociaż jak mocniej odkręcę to blacha jednak trochę drży i mnie wkurza.

Link to comment
Share on other sites

Z tą dekarką jest tak - dekarka jest do dachów :-)

 

Takie małe porówanie: niektórzy twierdzą że "ludwikiem" doskonale się myje auto. Rzeczywiście, efekt daje niezły - auto jest czyste.

Ale chyba nie do końca o to chodzi.

Link to comment
Share on other sites

_Shadow jesteś użytkownikiem chyba dość popularnego modelu auta w Polsce nawet wśród miłośników tuningu, według mnie powinieneś zajrzeć na forum miłośników tuningu Civic'a i tam poszukać w projektach czy w car-audio, to jest chyba najlepszy sposób aby dostać odpowiednią odpowiedź na postawione przez Ciebie pytanie, pewnie jest tam jakiś gość ,który robiąc wygłuszenie drzwi podjął się fotorelacji :D Oczywiście nie neguje tego ,że założyłeś ten wątek bo przecież forum jest od rozmów :good:

Link to comment
Share on other sites

tam czytałem i to była podstrawa, ale tam wygłuszana matami roznej masci, od profesjonalnych po dekarskie, no ale jak kazdy tam pisze to raz ze drzwu ida mocno w dół, bo niestety w moim aucie wrota sa dosc potęzne. a załozyłem temat tuaj bo czasami sa ludzie którzy maja fajne patenty nie koniecznie drogie i proste jak konstrukcja cepa ;-)

tam wygłuszenie drzwi, nadkoli i bagaznika to ok 30kg co przy silniku 1,3 jest dosc duzo niestety i odczuwalne :-/

Link to comment
Share on other sites

Z tą dekarką jest tak - dekarka jest do dachów :-)

 

Można to również porównać do wycierania samochodu Janem Niezbędnym do podłóg zamiast porządnym ręcznikiem waflowym.

 

 

może nie zaraz porównywać do "ludwika" ale powiedzmy "budżetowych kosmetyków"

Właśnie.

Jak napisałem wcześniej, jest to opcja budżetowa.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak. Raz w życiu kładłem dekarkę do auta. Było to w jednej z renomowanych firm w Warszawie.

 

Był to pierwszy i ostatni raz ;)

 

Jak ktoś popracował trochę Dynamatem, Stingerem, STP to nie weźmie tego do ręki ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.