Jump to content

Jaki wosk przy obecnych warunkach pogodowych?


Guest X-ed
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jak w temacie, przy takich warunkach pogodowych jakie obecnie mamy jaki wosk można zastosowac, czy można nakładać woski naturalne takie jak PH?? Czy tylko syntetyczne o ile też mozna w takiej temperaturze i przy takiej wilgotności? Tzn poniżej 10C i pochmurno.

Co polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Tylko i wyłacznie ten? uzyć jako koncowy i nic wiecej po nim nie nakładać na 2 warstwę itp? Myslisz ze PH już się nie da? Albo chcociaż syntetyk FK 1000?

A stosował ktoś z Was Finish Kare 2180 Poly Wipe Sealant? Jakie efekty? Przejdzie w takiej temp?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

OOS ma tą zalete że nie wysycha, tylko odparowuje z lakieru, nawet przy obecnych temperaturach. Zwykłe woski i sealanty mogą bardzo długo schnąć.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz to że będzie snać długo zupełnie mi nie przeszkadza, mogę czekac godzine;) chodzi tylko o techniczna możliwosc tego, zeby ten wosk zwiazał sie z lakierem w takiej temperaturze i dal sie spolerować bez mazów. A co sądzisz o FK 2189 zamiast Opti? Bo o nałozeniu skutecznym PH czy BV to chyba moge pomarzyć w takich warunkach?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdze hehe i chyba będę pierwszy;), mam zamiar zrobic tak:

1. Porzadne mysie Goldem z Meg

2. Decabit

3. lekko scierna politura plastmal(w sumie tylko po to żeby od razu nie zajechac glinki syfem)

4. Spłukanie auta wodą porzdnie z pozostalosci po politurze

5. Glinka Soft z BH

6. Ponownie umyć auto z szamponem(lub chociaz wypłukać woda i wysuszyc)

7. Mleczko polerskie z odzywka Polish z aso renault( tylko z ciekawosci efektu)

9. Finish Kare 2180 Poly Wipe Sealant

10. No i na to wosk tylko wciąz nie moge się zdecydować czy będzie to PH, PH Pro czy może Cleaner Wax z Megsa albo FK 1000?

Mam nadzieje ze się uda...

Co Wy na to?

 

P.S

Zastanawia mnie jeszcze jedno, czemu czesto jak sie oglada "pokazowki" np:

http://www.youtube.com/watch?v=swL83LSP ... re=related

on np uzyw dodo

wosk poleruja od razu??? Wy tez tak robicie? Czy czekacie? Jak długo, jakos się to sprawdza?

Link to comment
Share on other sites

Podzielam zdanie Evo. Ja wczoraj kładłem właśnie Opti-Seal uznając, że jako jedyny z mojego asortymentu da radę w tych temperaturach. Odparowywał dłużej niż zwykle, ale akurat w przypadku tego środka nie jest to problem ponieważ pozostałości można delikatnie przetrzeć mikrofibrą. Opti-Seal można też warstwować. Myślę że to fajne rozwiązanie właśnie na okres zimy. Przeważnie zimą zdaża się kilka dni o temperaturach podobnych do tych, które są teraz więc powinna być okazja do poprawy ochrony właśnie za pomacą OOS.

Link to comment
Share on other sites

Czyli wiadomo ze 16-stka daje rade w tej temp:) więc zorbie test na naturalnym z DJ i połoze PH zobaczymy co wyjdzie moze przestrzege kogoś na przyszłosć;).

Bardziej od temp niepokoi mnie wilgotnośc powietrza bo jest pochmurnp... logiczne ze nei będe kładl wosku nawet przy lekkiej mżawce ale nawet gdy nei pada w taka pogodę jest duza wilgotnosć powietrza.

A co sadzicie o zestawie? Kolejnośc dobra itp? Po jakim czasie zaczac polerowac wosk?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

W teorii tak, w praktyce nie widze sensu w przypadku Collinite,który jest znacznie bardziej trwały od OOS. Chyba że wosk jest już całkowicie umierający, to wtedy ma sens.

Link to comment
Share on other sites

Wypowie się ktoś co do mojego "zestawu"?

1. ok

2. ok

3. nie wiem po co ten plastmal i do tego lekkościerny ?!

4. chyba nie wystarczy opłukanie :P

5. ok

6. dokładne mycie.... zresztą sam zobaczysz jak auto wygląda po glince :D

7. się uparłeś na te mleczka lekkościerne.... weź lepiej jakiegoś cleanera, albo daruj sobie ten punkt

8. nie stosowałem. Myślę że to niezłe AIO. Spełni funkcję cleanera, politury i sealanta. Czyli OK.

9. Koniecznie wosk. Wybór należy do Ciebie.

 

Jeśli chodzi o pytanie w temacie, to ja nakładałem FK1000 przy 5/6 stopniach. Robiłem to na słońcu i nie zauważyłem dłuższych czasów schnięcia. Aplikacja i wycieranie banalnie proste, wręcz przyjemne. Jednak nie jest to dziwne w przypadku tego środka.

Link to comment
Share on other sites

jest sens, chociaż ja z produktami Duragloss nie mam doświadczenia. Ale ja tak robię w swoim aucie z 3M Quick Wax. Ostatnio położyłem na lakierze wosk R222 i kiedy zaczął powoli tracić swoje pierwotne kropelkowanie, wrzuciłem po myciu, na jeszcze mokre auto 3M Quick Wax, na identycznej zasadzie jak zwykle QD. Dzaiała to bardzo dobrze, o dziwo kropelkuje lepiej niż niektóre woski w paście, można zakładać w dowolnej temperaturze powyżej 1'C. Trwałość - zależy od przebiegu i tego, czy auto garażowane. Ja testowałem na dwóch różnych autach - jedno nocuje pod chmurką, za to robi mniejsze przebiegi, drugie w garażu, ale sporo jeździ. 3M QW utrzymał się spokojnie 5-6 tygodni na obu autach.

Link to comment
Share on other sites

Sucre, nie mam już czasu na mycie auta co tydzień, więc wrzucam go raz na 3-4 tygodnie :oops:

trzyma się, jak na płynny produkt całkiem dobrze.

oczywiście można go używać jako QD, ale wtedy polecam nanieść kilka strzałów na MF i po prostu przecierać wilgotną szmatką.

Jeśli chcemy nanosić na lakier, to wówczas np. 2 strzały na drzwi, 3-4 na dach, 2-3 na maskę - tak mniej więcej obrazując ilość potrzebnego produktu.

Link to comment
Share on other sites

Sucre, nie mam już czasu na mycie auta co tydzień, więc wrzucam go raz na 3-4 tygodnie :oops:

trzyma się, jak na płynny produkt całkiem dobrze.

oczywiście można go używać jako QD, ale wtedy polecam nanieść kilka strzałów na MF i po prostu przecierać wilgotną szmatką.

Jeśli chcemy nanosić na lakier, to wówczas np. 2 strzały na drzwi, 3-4 na dach, 2-3 na maskę - tak mniej więcej obrazując ilość potrzebnego produktu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czesc

 

Zakupilem Collinite 476. Niestety jak wyczytalem potrzebne jest odpowiednia temperatura do aplikacji. Mozna sobie z tym poradzic?

Tak jak dzisiaj pogoda nie rozpieszcza jest tylko 5 stopni i pewna wilgotnosc.

 

Chcialbym zajac sie samochodzem na zime. Nie posiadam niestety garazu, jedynie malutki garazyk, ktory znajomy moglby mi udostepnic na kilka godzinek, niestety tam temperatura pewnie bedzie podobna jak na zewnatrz.

Dodatkowo, nie wiem czy w dzien (kilka godzin) uda mi sie to wykonac?

Przy obecnych warunkach od jakiej do jakiej godziny praca ma sens (zakladajac ze woskowanie byloby juz wieczorem, a mycie tylko na samobslugowej aktywna piana rano, dalej glinka..)

Link to comment
Share on other sites

Też mam problem z garażem. Co prawda jest jakiś tam blaszak, mało miejsca, wilgotno i niezbyt ciepło. Jedynie na głowę nie pada. Teraz przy kładzeniu pewnie trzeba dłużej odczekać warstwa po warstwie niż 1h przy takiej wilgotn. i temp.

Przymierzam się do zakupu i przetestowania tego:

http://www.showcarshine.pl/460-zestaw-n ... dycja.html

Ale może odczekam aż się trochę osuszy i wilgotność spadnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.