Administrator AreK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nie śruby są przyczyną zapiekania się kół a osadzenie felgi na piaście. W oplu jest to tak spasowane ,że nawet najmniejsza korozja skutecznie uniemożliwia ściągnięcie kół. a smarowanie zapobiega rdzewieniu . Najlepiej użyć do tego celu pastę miedzianą - na piastę i na śruby. Swego czasu pracowałem w serwisie ogumienia (11lat) i smarowanie ww pastą było na porządku dziennym. Nigdy nie słyszałem o odkręcających się śrubach z powodu ich nasmarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ale przyznajmy szczerze - kto myśli o momencie dokręcania śrub w swoim aucie? Ja, moi koledzy i mój mechanik (dlatego jest moim mechanikiem). Kiedyś dokrącno mi śruby pneumatykiem, a one nie dość, że przykręcają udarowo to jeszcze z najniższym momentem 250Nm. Wystarczy 100Nm, żeby śruby pewnie trzymały koło i to też wystarczy, żeby za rok odkręcić śruby bez problemowo. Moje są pordzewiałe i suche, jedynie czyszczone przy każdej okazji wykręcenia. Każdy dba tylko o to, by były one porządnie dokręcone To tak jak z lakierem - każdy dba tylko o żeby było czyste, co? Każecie nie nazywać siebie dziwakami, a jak powiedziałem o śrubach to dziwne oczy na mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mutra Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 camel ma rację. W przypadku opla producent wyraźnie mówi o tym żeby smarować jedynie "płaszczyzny oporowe" śrub i otwór na piastę. Czyli gwinty nie. Co do momentu to ja też bym nie skorzystał z usług serwisu, który nie dokręca kół odpowiednim momentem. Nie śruby są przyczyną zapiekania się kół a osadzenie felgi na piaście. W oplu jest to tak spasowane ,że nawet najmniejsza korozja skutecznie uniemożliwia ściągnięcie kół. a smarowanie zapobiega rdzewieniu i to też jest prawda, szczególnie z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afi Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 To się wyjaśniło w takim razie - następnym razem nie będę smarował samych gwintów na śrubach, tylko osadzenie felgi na piaście. A co od momentu dokręcania śrub widzę, że będę musiał się skłonić ku większej refleksji na ten temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Afi, nacisk na tradycyjny klucz własnego ciała klęcząc (ok 30kg) to i tak aż za dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afi Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Zima... Ostatnio korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem co nieco ogarnąć "machinerę" i przygotować ją do sezonu zimowego. Użyte środki √ Szampon Carvalet + dwa wiadra √ PB PP - wypracowywany za pomocą polerki na czarnym padzie (lakier jak i wszystkie szyby i światła) √ Meg's Trim Detailer - na plastiki boczne, przy lusterkach i na progi √ PB Bold & Bright - na opony oczywiście √ SIL - preparat silikonowy do uszczelek √ FK 1000 - dwie warstwy nałożone w odstępie... tygodnia √ Aplikatory, mikrofibry, gąbki itp. itd. etc... Środek został również wyczyszczony i odświeżony za pomocą APC Meg'sa i PB Natural Look. Niestety zdjęć ze środka nie posiadam, gdyż zapomniałem je zrobić... Dowodem na efekt moich prac niech będzie reakcja mojego kumpla z poprzedniego roku szkolnego, którego ostatnio podwoziłem do domu - na sam widok już się zmieszał, a po wejściu do środka wypalił do mnie z kompletną dezorientacją: "Co ty ku---a, auto zmieniłeś??" Wybaczcie za takie zdjęcia, ale ostatnio nie jestem w stanie wrócić ze szkoły przed 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZyBA Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Dokładnie człowiek dba o auto i najlepszą nagrodą jest blask i błysk lakieru, oraz spojrzenia i rozmowa z ludźmi znajomymi patrzących na auto. Jednak dużo osób nie ma czasu właśnie wypucować dobrze auta a następnie zrobić sesje foto lecz każda fotka moim zdaniem się liczy na plus. Gratulacje pracę włożoną w auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się