koniu Posted August 21, 2010 Report Posted August 21, 2010 Witam Jakieś 2-3 tygodnie temu odebrałem samochód od lakiernika. Z całości ogólnie jestem zadowolony jednak dach i fragment maski ma koliste zarysowania, prawdopodobnie od nieudolnej polerki. Postanowiłem wziąć sprawy we własne ręce i samemu usunąć ryski. Kupiłem sobie SwirlX do tego gąbkowe pady, mikrofibrę do polerowania oraz ręcznik z mikrowłókna do osuszania samochodu. Wcześniej samochód umyłem na myjni bezdotykowej, dokładnie osuszyłem i swoją walkę zacząłem na szyberdachu. No i sprawa wygląda tak że jak rysy były tak dalej są. Nie wiem co źle robię, a może dobrałem zły produkt ? pozdrawiam koniu
lakikwap Posted August 21, 2010 Report Posted August 21, 2010 może masz jakieś foto? a może jakoś lepiej przygotować powierzchnie, oczyścić glinką i umyć porządnie szamponem i wodą żeby nowych zarysowań nieporobić. SwirlX jest na najsłabsze koliste zarysowania, może twoje są zamocne? dalej jest scratchX oraz na najgorsze ultimate coumped.
koniu Posted August 21, 2010 Author Report Posted August 21, 2010 No teraz ciemno więc fotki nie zrobię, jutro postaram się wrzucić. Glinki nie używałem, bo uznałem że samochód ma świeży lakier i przez te 300km które do tej pory przejechałem nie miał okazji się "zasyfić". Jutro wrzucę te fotki i ocenicie jaki środek powinienem zastosować. pozdr
lakikwap Posted August 21, 2010 Report Posted August 21, 2010 spox, rzeczywiście glinka niepotrzebna, ale mycie raczej lepsze by sie przydało. daj fotki.
Partner forum CAR CRAZY Posted August 21, 2010 Partner forum Report Posted August 21, 2010 koniu, Jeżeli lakiernik robił coś na dachu np polerkę to prawdopodobnie użył mocnej pasty która zostawiła spore hologramy i tutaj SwirlX przy pracy ręcznej może być za słaby więc lepiej UC albo SwirlX na maszynie albo SwirlX ręcznie na padzie tri-kolor na agresywnej stronie a potem na finishing.
Łukasz Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 dokładnie osuszyłem i swoją walkę zacząłem na szyberdachu Zacząłeś walkę od szklanego/plastikowego szyberdachu ? I to na nim rysy są ?
koniu Posted August 22, 2010 Author Report Posted August 22, 2010 Szyberdach jest blaszany. Na nim są rysy, są na dachu, i na fragmencie maski. Takie większe widoczniejsze rysy. Wkrótce fotki, bo się akumulatorki ładują.
Łukasz Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 Ok To w takim razie przyłączam się do tego, co napisał Mariusz.
koniu Posted August 22, 2010 Author Report Posted August 22, 2010 Sa fotki: I teraz pytanie, jak się za to zabrać Czy potzebny jest Megs UC czy może użyć czegoś od innego producenta np. Poorboy's World Black Hole Show Car Glaze ? Chciałbym jednocześnie wyciagnąć z tego lakieru taki śliski mokry połysk. z góry dzięki za pomoc
Łukasz Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 Tego nie wyciągniesz SX. Jak już UC i też nie wiem do końca czy uda Ci się to zrobić wszędzie ręcznie, bo po zdjęciach widać, że są momenty, że jest niezła masakra. Tak to właśnie robią lakiernicy - szkoda gadać. Politury to oddzielny temat.
koniu Posted August 22, 2010 Author Report Posted August 22, 2010 Całość samochodu jest ok, jak boki, czy inne elementy. Ale szyber, wygląda w pełnym słońcu koszmarnie. Nie mam już ochoty do nich jeździć, więc chciałbym sam to zlikwidować. Ogólnie to rysy nie są wyczuwalne pod palcem, więc może nie będzie tragedii. Kupić UC i tą "niemiecką" gąbkę i walczyć ?
lakikwap Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 próbuj próbuj, ja wczoraj UC u kolegi zmyłem ostre zarysowanie (do białego podkładu) od uderzenia drzwiami na parkingu, trwało toto chwilke a efekt mnie zwalił z nóg. Także wydaje mi sie że na takie ryski to będzie jak ulał i zejdą spokojnie dodam że pad bawełniany.
_Shadow Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 Czy potzebny jest Megs UC czy może użyć czegoś od innego producenta np. Poorboy's World Black Hole Show Car Glaze ? Black hole nie ma własciwosci sciernych wiec raczej nie wyciagniesz nim tego, jak pisali koledzy na górze, najpierw UC, pozniej SX
aro_77 Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 próbuj próbuj, ja wczoraj UC u kolegi zmyłem ostre zarysowanie (do białego podkładu) od uderzenia drzwiami na parkingu, trwało toto chwilke a efekt mnie zwalił z nóg. Także wydaje mi sie że na takie ryski to będzie jak ulał i zejdą spokojnie dodam że pad bawełniany. Jak mozna zmyc zarysowanie do podkladu, recznie pasta UC - cuda ??? Jesli zrobiles cos recznie UC to bylo to zwykle zarysowanie klaru, ktore jest biale jesli jest przetarciem.
lakikwap Posted August 22, 2010 Report Posted August 22, 2010 myślałem że jak jest mocne wgniecenie i biały ślad to aż do podkładu poszło.. a czyli to było zarysowanie klaru? dzięki i sorki za mój błąd
bumblebee Posted October 11, 2010 Report Posted October 11, 2010 Odświeże temat ... wczoraj pierwszy raz zrobiłem taki swój mały "projekt", samochód ojca, Volvo S60 2,5 roku, 40k na liczniku, niewielkie gdzieniegdzie powierzchowne zadrapanie i sporo swirlx'ów. Samochód umyty, wyglinkowany i zacząłem przygotowanie powierzchni, SwirlX, średni pan, polerka orbitalna, 5000 obrotów, tak jak na www Megsa ... i nic, swirlxy jak były tak są, tyle, że może w niewielkim stopniu mniej widoczne. Próbowałem spolerować zadrapania ScratchX 2.0 ... i powiem szczerze, również niesatysfakcjonujący rezultat. Co robię źle
lakikwap Posted October 11, 2010 Report Posted October 11, 2010 bumblebee, to są naprawde słabe środki ścierne, spróbuj UC megsa a jak nie to coś typowo polerskiego np.3m wtedy będą efekty
maestro00 Posted October 11, 2010 Report Posted October 11, 2010 Nie za wysokie te obroty ?? Być może lakier jest dość twardy. Osobiście polecam nabyć próbki 3m (2x16.99zł) i dwa pady (średni i miękki). Do prywatnego użytku jak znalazł - starczy na lata. Ewentualnie do wyjątkowo twardego lakieru trzeci, zielony korek. Niestety wynalazki jak swirlsx czy scratchx nie sprawdzają się ze względu na to że każdy ma lakier o innej twardości dlatego lepiej jest używać czegoś "systemowego".
bumblebee Posted October 11, 2010 Report Posted October 11, 2010 Dzięki za pomoc ... P.S. Takie obroty są zalecane w poradniku Megsa, więc się do nich zastosowałem.
Wesol Posted October 12, 2010 Report Posted October 12, 2010 A na takie Swirle jak pokazałeś może zadziała PB SSR3 ?
koniu Posted November 2, 2010 Author Report Posted November 2, 2010 Uzyłem megsa UC na padzie tri-color i rysy niestety zostały. Może te najmniejsze usunąłem ręcznie ale i tak zostało ich od cholery Zaczynam powątpiewać czy dam radę bez maszyny Testowałem jeszcze UC na innym elemencie i fakt trochę pomógł, ale na tyle tarcia to efekt bardzo słaby. Nie wiem czy siły za mało używam, a może jest za twardy lakier i ręcznie nie dam rady... Jak będzie pogoda to postaram się zrobić zdjęcia
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now