Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam

 

Jakieś 2-3 tygodnie temu odebrałem samochód od lakiernika. Z całości ogólnie jestem zadowolony jednak dach i fragment maski ma koliste zarysowania, prawdopodobnie od nieudolnej polerki. Postanowiłem wziąć sprawy we własne ręce i samemu usunąć ryski.

Kupiłem sobie SwirlX do tego gąbkowe pady, mikrofibrę do polerowania oraz ręcznik z mikrowłókna do osuszania samochodu. Wcześniej samochód umyłem na myjni bezdotykowej, dokładnie osuszyłem i swoją walkę zacząłem na szyberdachu. No i sprawa wygląda tak że jak rysy były tak dalej są. Nie wiem co źle robię, a może dobrałem zły produkt ?

pozdrawiam

koniu

Posted

może masz jakieś foto?

a może jakoś lepiej przygotować powierzchnie, oczyścić glinką i umyć porządnie szamponem i wodą żeby nowych zarysowań nieporobić.

SwirlX jest na najsłabsze koliste zarysowania, może twoje są zamocne? dalej jest scratchX oraz na najgorsze ultimate coumped.

Posted

No teraz ciemno więc fotki nie zrobię, jutro postaram się wrzucić. Glinki nie używałem, bo uznałem że samochód ma świeży lakier i przez te 300km które do tej pory przejechałem nie miał okazji się "zasyfić".

 

Jutro wrzucę te fotki i ocenicie jaki środek powinienem zastosować.

 

pozdr

  • Partner forum
Posted

koniu, Jeżeli lakiernik robił coś na dachu np polerkę to prawdopodobnie użył mocnej pasty która zostawiła spore hologramy i tutaj SwirlX przy pracy ręcznej może być za słaby więc lepiej UC albo SwirlX na maszynie albo SwirlX ręcznie na padzie tri-kolor na agresywnej stronie a potem na finishing.

Posted
dokładnie osuszyłem i swoją walkę zacząłem na szyberdachu

 

Zacząłeś walkę od szklanego/plastikowego szyberdachu ? I to na nim rysy są ?

Posted

Szyberdach jest blaszany. Na nim są rysy, są na dachu, i na fragmencie maski. Takie większe widoczniejsze rysy.

 

Wkrótce fotki, bo się akumulatorki ładują.

Posted

Sa fotki:

 

47125559.jpg

34528164.jpg

27807692.jpg

61655079.jpg

91631174.jpg

 

I teraz pytanie, jak się za to zabrać ;) Czy potzebny jest Megs UC czy może użyć czegoś od innego producenta np. Poorboy's World Black Hole Show Car Glaze ? Chciałbym jednocześnie wyciagnąć z tego lakieru taki śliski mokry połysk.

 

z góry dzięki za pomoc

Posted

Tego nie wyciągniesz SX. Jak już UC i też nie wiem do końca czy uda Ci się to zrobić wszędzie ręcznie, bo po zdjęciach widać, że są momenty, że jest niezła masakra. Tak to właśnie robią lakiernicy - szkoda gadać.

 

Politury to oddzielny temat.

Posted

Całość samochodu jest ok, jak boki, czy inne elementy. Ale szyber, wygląda w pełnym słońcu koszmarnie. Nie mam już ochoty do nich jeździć, więc chciałbym sam to zlikwidować. Ogólnie to rysy nie są wyczuwalne pod palcem, więc może nie będzie tragedii.

Kupić UC i tą "niemiecką" gąbkę i walczyć ;) ?

Posted

próbuj próbuj, ja wczoraj UC u kolegi zmyłem ostre zarysowanie (do białego podkładu) od uderzenia drzwiami na parkingu, trwało toto chwilke a efekt mnie zwalił z nóg. Także wydaje mi sie że na takie ryski to będzie jak ulał i zejdą spokojnie :) dodam że pad bawełniany.

Posted
Czy potzebny jest Megs UC czy może użyć czegoś od innego producenta np. Poorboy's World Black Hole Show Car Glaze ?

Black hole nie ma własciwosci sciernych wiec raczej nie wyciagniesz nim tego, jak pisali koledzy na górze, najpierw UC, pozniej SX ;)

Posted
próbuj próbuj, ja wczoraj UC u kolegi zmyłem ostre zarysowanie (do białego podkładu) od uderzenia drzwiami na parkingu, trwało toto chwilke a efekt mnie zwalił z nóg. Także wydaje mi sie że na takie ryski to będzie jak ulał i zejdą spokojnie :) dodam że pad bawełniany.

Jak mozna zmyc zarysowanie do podkladu, recznie pasta UC - cuda ???

Jesli zrobiles cos recznie UC to bylo to zwykle zarysowanie klaru, ktore jest biale jesli jest przetarciem.

Posted
:oops: myślałem że jak jest mocne wgniecenie i biały ślad to aż do podkładu poszło.. a czyli to było zarysowanie klaru? dzięki i sorki za mój błąd :oops:
  • 1 month later...
Posted

Odświeże temat ... wczoraj pierwszy raz zrobiłem taki swój mały "projekt", samochód ojca, Volvo S60 2,5 roku, 40k na liczniku, niewielkie gdzieniegdzie powierzchowne zadrapanie i sporo swirlx'ów. Samochód umyty, wyglinkowany i zacząłem przygotowanie powierzchni, SwirlX, średni pan, polerka orbitalna, 5000 obrotów, tak jak na www Megsa ... i nic, swirlxy jak były tak są, tyle, że może w niewielkim stopniu mniej widoczne. Próbowałem spolerować zadrapania ScratchX 2.0 ... i powiem szczerze, również niesatysfakcjonujący rezultat.

 

Co robię źle :o:o:o:o

Posted

Nie za wysokie te obroty ??

Być może lakier jest dość twardy.

 

Osobiście polecam nabyć próbki 3m (2x16.99zł) i dwa pady (średni i miękki).

Do prywatnego użytku jak znalazł - starczy na lata.

Ewentualnie do wyjątkowo twardego lakieru trzeci, zielony korek.

 

Niestety wynalazki jak swirlsx czy scratchx nie sprawdzają się ze względu na to że każdy ma lakier o innej twardości dlatego lepiej jest używać czegoś "systemowego".

  • 3 weeks later...
Posted

Uzyłem megsa UC na padzie tri-color i rysy niestety zostały. Może te najmniejsze usunąłem ręcznie ale i tak zostało ich od cholery :/

 

Zaczynam powątpiewać czy dam radę bez maszyny :(

 

Testowałem jeszcze UC na innym elemencie i fakt trochę pomógł, ale na tyle tarcia to efekt bardzo słaby. Nie wiem czy siły za mało używam, a może jest za twardy lakier i ręcznie nie dam rady...

Jak będzie pogoda to postaram się zrobić zdjęcia

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.