Dystrybutor Cleantle Opublikowano 22 Grudnia 2024 Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 @bienek nie to tak nie działa. Inhibitor korozji żeby rzeczywiście dzialal musi zostać na powierzchni a nie zostać spłukany woda, dlatego produkty z "inhibitorami" korozji to bujda. Najpierw czyścimy a potem ew zabezpieczamy produktem którego już nie splukujemy. 2
DaV Opublikowano 22 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 @zeea można czemu nie Hammerite mam wlasnie pomalowane w Saabie, 2 lata i tylko na jarzmie coś delikatnie wyłazi a tak to jak nówka funkiel Teraz, Cleantle napisał(a): nie to tak nie działa. Inhibitor korozji żeby rzeczywiście dzialal musi zostać na powierzchni a nie zostać spłukany woda, dlatego produkty z "inhibitorami" korozji to bujda. Dokładnie, są ludzie, których uczy marketing. Już mało kiedy odpowiadam na takie coś, chcesz inhibitor to kupuj i lej twoja kasa.
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 22 Grudnia 2024 Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 @menior akurat tarcze jak Ci skoroduja podczas używania deirona to nie ma tragedii, wsiądziesz do auta raz zahamujesz i już po rdzawym nalocie no właśnie dlatego powoduje korozje bo usuwają np. Cynk i inne pierwiastki, które chronia przed korozja aluminium. Gołe aluminium narażone na wilgoc po prostu koroduje. Zrób sobie test, kup rozne śrubki w castoramie i sprawdź co się z nimi dzieje po leżakowaniu w deironie. 1
AndrewZS Opublikowano 22 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 Ja z deironami mam zagwozdkę. Zanim tu trafiłem używałem deirona, głownie Krwawej Felgi od Tenzi, do bieżącego mycia. Tutaj się dowiedziałem, że robię źle no i zmieniłem nawyki... Problem w tym, że poprzednie auto przez 4 lata i 50 tys, przebiegu miało srebrne tarcze, na których pod koniec zaczęła pojawiać się rdza. W obecnym po 2 latach i 20 tys. przebiegu srebra na tarczach zostało jakieś 60 %
menior Opublikowano 22 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 Ja mam jeszcze gorsze doświadczenia z deironami kiedyś uzywalem do bieżącego mycia jak leci, efekt taki ze po ok roku tarcze tak skorodowane że trafiły do śmieci a mechanik stwierdził ze auto musi pochodzić z dalekiej północy gdzie sypią dużo soli na drogach a pochodziło z Włoch gdzie soli na drogach nie ma wcale
zeea Opublikowano 22 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 @AndrewZS wiesz jak jest z jakością nowych samochodów. VW z przebiegiem 140km przyjechał do mnie i rdza pojawiła się już na tarczach. Przypuszczam, że po tej zimie będą już całe rude
bienek Opublikowano 22 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 @bienek nie to tak nie działa. Inhibitor korozji żeby rzeczywiście dzialal musi zostać na powierzchni a nie zostać spłukany woda, dlatego produkty z "inhibitorami" korozji to bujda. Najpierw czyścimy a potem ew zabezpieczamy produktem którego już nie splukujemy.To czyli miałem zwidy A wydawało mi się, że psikając na tarcze i okolice po uzyciu irona na koniec bubble makerem miałem tarcze bez nalotu rdzy. Taki test z podobnymi rezultatami przeprowadzał też mx Nowicki na YT.
Moderator Domel Opublikowano 22 Grudnia 2024 Moderator Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2024 1 minutę temu, bienek napisał(a): okolice po uzyciu irona na koniec bubble makerem miałem tarcze bez nalotu rdzy. Tak, bez spłukiwania Bubbla. Podobnie działa BiltHamber AtomMac. Psikamy i zostawiamy do wyschnięcia.
xadamx Opublikowano 23 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2024 12 godzin temu, bienek napisał(a): To czyli miałem zwidy A wydawało mi się, że psikając na tarcze i okolice po uzyciu irona na koniec bubble makerem miałem tarcze bez nalotu rdzy. Taki test z podobnymi rezultatami przeprowadzał też mx Nowicki na YT. 12 godzin temu, Domel napisał(a): Tak, bez spłukiwania Bubbla. Podobnie działa BiltHamber AtomMac. Psikamy i zostawiamy do wyschnięcia. To ja z innej beczki. Ciekawi mnie też przez jaki czas hamowania te środki się utrzymują na powierzchni tarczy i czy ktoś kiedyś mierzył skuteczność hamowania po takich zabiegach? Nigdy nie stosowałem takich zabiegów ze względu na powyższe wątpliwości.
Moderator Domel Opublikowano 23 Grudnia 2024 Moderator Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2024 16 minut temu, xadamx napisał(a): To ja z innej beczki. Ciekawi mnie też przez jaki czas hamowania te środki się utrzymują na powierzchni tarczy i czy ktoś kiedyś mierzył skuteczność hamowania po takich zabiegach? Nigdy nie stosowałem takich zabiegów ze względu na powyższe wątpliwości. Nie odczuwasz taki rzeczy, to są marginalne sprawy. Osad który zostaje na tarczy z tego produktu jest ścinany przez klocki przy pierwszym hamowaniu. To są produkty które są fajne w użyciu jeśli myjesz sobie auto na posesji i zostawiasz auto nie ruszane na następne godziny, doby dni. Jeśli myjesz auto i ruszasz od razu w trasę nie ma potrzeby ich używać. No chyba że Bubbla dodajesz do mycia i auto jest nie dosuszone i zostaje w zakamarkach woda z tym dodatkiem, zawsze to moze jakies mikro zabezpieczenie antykorozyjne na chwilę Ale wiecie to juz sa takie dywagacje nie ma co popadać w paranoję
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 23 Grudnia 2024 Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2024 @bienek dobra inaczej. Tire and wheel cleaner też ma w takim razie inhibitory korozji w rozumieniu takim jak przedstawiasz ale my tego nie piszemy na etykiecie. Dla nas inhibtor korozji to trwale zabezpieczenie przed korozja a nie do pierwszego spłukania 1
bienek Opublikowano 23 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2024 @bienek dobra inaczej. Tire and wheel cleaner też ma w takim razie inhibitory korozji w rozumieniu takim jak przedstawiasz ale my tego nie piszemy na etykiecie. Dla nas inhibtor korozji to trwale zabezpieczenie przed korozja a nie do pierwszego spłukania Poruszamy się tutaj w obszarze detailingu i właśnie chodziło mi o takie doraźne i tymczasowe powstrzymywanie tych rdzawych nalotów po użyciu mocniejszej chemii.
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 23 Grudnia 2024 Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2024 @bienek no tylko my z zasady jestesmy uczuleni na marketingowy bełkot. Potem ludzie to podchwytują i tworza się legendy i mity których w tej branży mamy już tak wiele. 1
gtszudi Opublikowano 24 Grudnia 2024 Zgłoś Opublikowano 24 Grudnia 2024 W dniu 17.09.2024 o 19:22, Cleantle napisał(a): @Domel na pewno do prawie czystych felg uzywac lekkich zasad takich jak nasz Tire and Wheel Cleaner. Jednak dużo ludzi korzysta z kwasu nie tylko do szczurów dlatego dodaliśmy takie rozcieńczenie na etykiecie. Rację masz także że kwasy mocniej ingerują w powierzchnie ponieważ one działają na zasadzie wytrawiania a nie stricte odseparowywania brudu. Po prostu trzeba było na etykiecie zaznaczyć niższe stężenie do bieżących zabrudzeń a wyższe do mocno zapieczonych felg brudem i synem Zasada ma właściwości bardziej żrące od kwasów. · Zasada zawiera aniony grup wodorotlenowych (OH⁻), natomiast kwasy zawierają kationy wodorów (H⁺). · Zasady zbudowane są z atomów metali i grup wodorotlenowych, a kwasy z atomów wodoru i reszt kwasowych. jak ten plyn ma sie do "dimer" w rozcienczeniu 1/3 ? pytam , bo uzywam dimera do czyszczenia kampera od paru lat , i szukam alternatyw ktore mniej smierdza
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 24 Grudnia 2024 Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 24 Grudnia 2024 @gtszudi generalizujesz. Jeśli uważasz że plyn o pH np 10 jest bardziej żrący niż kwas fluorowodorowy, fosforowy czy solny to niestety nie masz racji. Po drugie w jakim kontekście to mówisz? Oddziaływania na materiały czy pod kątem oddziaływania na skórę? Dimer to masz pH 13 w koncentracie i to jest mocna zasada ale finalnie zrobi mniej szkody na materiale niż kwas fluorowodorowy (obydwa w długim kontakcie). Ja Ci napewno nie polece tego kwasu do mycia kamperow ps. Są też inne dobre środki niż dimmer a które dobrze myją - dimmer to taki barbazynski sposób na czyszczenie i rzeczywiście jest on silnie zracy . Dimer to głównie wodorotlenek sodu w wysokiej ilości który jest silnie żrący i reaktywny. Reaguje z niektórymi metalami i wywołuje korozje. 1
luk45z Opublikowano 5 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia Podpytam delikatnie w kontekście filmiku keep it clean: Czy nie polecacie Clean Wheela 2 do takiego co miesięcznego mycia felg z daily auta zabezpieczonego powłokami w stężeniu 1:20? Wiem, że tam z deironmanem porównywany był stary kwas, nowy jest o niebo lepszy pod względem składu i świetnie mi się nim myje felgi w czarnym piano bo super znikają waterspoty i felgi znów się robią czarne. Czy myjąc CW2 1:20 też robię długoterminowo kuku felgom, zawieszeniu i sobie czy nowy kwas jest na tyle wyważony, że taki problem za bardzo nie występuje?
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 5 Kwietnia Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia @luk45z co miesięczne 1:20 spoko. To juz lagodne stężenie. W clean wheel2 sa duzo lagodniejsze kwasy niz w starym. Dobrze splukuj potem woda, wycieraj do sucha, staraj się też że wszelkich zakamarków dobrze wypłukać i będzie ok.
Putkowski07 Opublikowano 6 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia Nie wiem czy trafiłem na inną parte ale mnie ta nowa generacja dusi i nie tylko mnie. Głównie praca 1:10-1:5. Do tego spotów z szyb nie za bardzo chce zdejmować
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 6 Kwietnia Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia @Putkowski07 tego typu kwasy zawsze dusza ale clean wheel2 nieporównywalnie mniej niż clean wheel 1 co do waterspotow będzie dedykowany produkt bo tutaj skupiliśmy się głównie na felgach i rdzy. Chcemy zrobić fajny, bezpieczny wsr dla użytkownika i powierzchni. Kwas fluorowodorowy zżera wszystko dlatego działał dobrze do wszystkiego ale używanie go np. Na powloki bardzo źle na nie wpływa. Podczas aplikacji sprobuj się ustawić dalej albo pod innym kątem tak aby produkt nie odbijał się bezpośrednio na Ciebie od felgi, wtedy zniwelujesz efekt do minimum 2
Heisenberg Opublikowano 6 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia Czy w niskim stężeniu można używać do usuwania lekkich WS i przy okazji odetkania powłoki? Chodzi mi o spryskanie stricte na rękawicę, przetarcie elementu i spłukanie.
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 7 Kwietnia Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia @Heisenberg można
Putkowski07 Opublikowano 8 Kwietnia Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia @Cleantle ja na chwilę obecną nie zauważyłem żeby kwas którego używam zżerał powłoki ale może dlatego że tak trafiałem. nie zmiania faktu że łowy Wasz kwas radzi sobie z czyszczeniem felg
Dystrybutor Cleantle Opublikowano 8 Kwietnia Autor Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia @Putkowski07 uwierz mi że skraca ich zywotnosc. To proces długofalowy, myślę że duzo powlok żyło by dluzej gdyby ludzie ich tak nie katowali
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się