marcineke Opublikowano 29 Maja Zgłoś Opublikowano 29 Maja Od jakiegoś czasu przestałem się udzielać na forum bo niektórym nie pasowała chyba moja obecność, więc uczestniczyłem a nie komentowałem....no cóż forum beze mnie dalej istnieje. No ale sporo fajnych ludzi tu jest, z kilkoma utrzymuje stały kontakt więc kiedyś obiecałem ciekawy wóz no to go prezentuje. No to przed wami taki staroć, prawie 20 lat na karku, śmierdzi w środku jak to stare BMW, ale to jest auto nie do jazdy to auto do spełniania marzeń , drogich marzeń , nie tylko zakup jest kosztowny ale koszty utrzymania są ogromne.W dodatku bardzo ciężko jeździ się tym potworem, 5,0 V10 napęd na tył, przestarzałe systemy, to samochód dla twardziela. Więc do rzeczy, użyte środki. Dekontaminacja 1.Manufaktura wosku D.O.T 2.Kiurlab Tarpen 3.Manufaktura wosku Wheel Cleaner Pre-wash oraz mycie właściwe Ewocar Shampoo Hyper Apc Plastiki,uszczelki,detale 1.Carlab Tire & Rubber 2.Cleantle Industrial Degreaser 3.High Level Tire& Rubber 4.Cleantle Glass Cleaner 5.P&S Xpress Interior Cleaner 6. Manufaktura wosku interior cleaner 7. Manufaktura wosku dressing Cleaner , wosk , zabezpieczenie 1.Lakier elastomer Aqua e-Coating Pro 2.Felgi Aqua Wheel 3.Szyby Aqua Glass Korekta 1.Wycinanie grubasów Bestia i FX Protect Heavy Cut oraz Koch H9 2.One Step FX Protect Medium na niebieskim Thermo od Zvizzera 3. Odtłuszczanie Cleantle Prep Wipe produkt przedpremierowy , Hyper PrepX oraz Carlab Wipe R Oraz kilka jeszcze produktów ale to pokaże później . Pacjent bo wykład długi a nie wiadomo co dziś robimy No to jedziemy ... Auto przyjechało idealnie czyste, więc na suchy lakier wskoczył D.O.T z Manufaktury Wosku, dalem mu 30 minut poleżeć , świetny czekoladowy zapach , świetnie atomizer podaje towar.Raczej smoły na aucie nie było, auto nie dawno wróciło od lakiernika więc tam miziali go polerką. Po spłukaniu wjechał Iron, też Manufaktura Wosku, Wheel Cleaner, tu niestety chyba wyszło że coś nie tak z produktem bo po raz kolejny zasychał w 3 minuty i wyglądał jakby miał lakier wypalić, nie jest to pierwszy raz kiedy go używam , jest to efekt wizualny , szkód na 3 samochodach nie wyrobił , ale już więcej go nie użyje, podobno nowa sztuka już do mnie jedzie. Potem mycie ręczne rękawicą, szampon Ewocar Shampoo, płukanie, na to prysniety wosk w płynie RVL LAB Prestige Wax, który pozwolił osuszyć w 3 minuty auto dmuchawą Makita, a potem poprawka ręcznikiem. Auto trafiło do garażu na obeschnięcie, no i po godzinie ciężka praca.Kontrola czystości lakieru, nie widziałem potrzeby glinkowania lakieru, lakier pomierzony, w większości oryginał, więc można przystępować do pracy. Lakier w ładnym stanie, jakieś większe rysy wycięte FX Protect Heavy Cut na Bestii, drobne elementy przejechane małą polerka od Vonroc na Koch H9, po inspekcji całego lakieru przystępujemy do pracy właściwej. Maszyna Flex Xce, pad niebieski Thermo od Zvizzera, pasta FX Protect Medium, dość fajnie się spisuje, geneza past była że gość na FB chciał sprzedać lekko użyte pasty 4x 500 ml za 200 zł , bo nie mógł ich dotrzeć , kupiłem za 150 zł okazało się że pasty są ok, tylko gość za dużo towaru nakładał, mam doświadczenie z Zvizzer HC 1500 Thermo tam 2 groszki to max , tu podobnie, mało pasty i idzie świetnie. Po kilku godzinach pracy, można było przystąpić do odtłuszczania, na dziś nr 1 u mnie to Gyeon Prep, aczkolwiek cena kosmos a ostatnio od firmy Cleantle otrzymałem do testów kilka produktów i ich Prep Wipe to idealny zamiennik Gyeona, jest rewelacyjny, jak tylko wejdzie do sprzedaży kupuje 5l. Do korekty oraz odtłuszczania używam fibr od Ewocar 320g Basic, są tanie i dobre, już 40 szt zużyłem oczywiście wszystkie dalej służą ale do celów po kolei, korekta osobno, powłoka potem idą do wnętrza, jak już są twarde to do felg. Drugie odtluszczanie Hyper PrepX, odczekanie 40 minut i mamy lakier przygotowany do powłoki. Między czasie odtłuszczenie felg Carlab Wipe R No to przystępujemy do aplikacji powłoki elastomerowej,Aqua e-Coating Pro, mamy jakieś 14 ml, aplikator Neoxal niebieski , ulubiony mojej żony. Temperatura 25 stopni, trochę wysoka ale auto długie i byłby problem żeby garaż zamknąć i obniżyć temperaturę więc robimy próbę.Docieranie bez problemu więc zostaje jak jest, zaczynamy zawsze od lewego błotnika idąc do tyłu i kończymy na masce oraz przednim błotniku, aplikacja cały element tylko dach podzieliliśmy na 2 części a maskę jak zawsze dzielimy na 3-4 części tu poszła na pół. Czas aplikacji w 2 osoby to ok 40-50 minut, docieranie 1 nowa fibra Ewocar i 1 fibra z zestawu Aqua, jest rewelacyjna. Po aplikacji szybka kontrola czy czegoś nie przegapiliśmy, lampa , ale też klęczenie, leżenie i sprawdzanie pod różnymi kątami bo jednak lampka wszystkiego nie pokaże, a poprawki są pracochłonne. Na felgi poszła powłoka Aqua Wheel, na szyby Aqua Glass, nie wspomniałem wcześniej ale szyby przygotowane Soft99 oraz odtłuszczone Hyper PrepX. No to mamy pozna godzinę więc na dziś koniec. Kolejny dzień ,słońce pięknie wychodzi więc będziemy wygrzewać powłokę na słońcu. Po 2h szkło jest niesamowite, opony potraktowane High Level Tire Rubber oraz przednie podszybie bo było mocno wypłowiałe. Wnęki drzwi, tylna klapa od środka, zawiasy położony Chemical Guys Hydro Charge, powłoka ceramiczna która daje niesamowity blask i jest szybka w aplikacji, końcówki wydechu potraktowane AutoSol i można powiedzieć że zewnątrz gotowe. No to zaczynamy środek....odkurzanie , akurat przyszedł nowy odkurzacz Profi 4 , będzie wspomagał nasz Profi 1,2 świetny sprzęt, siła ssania jest niesamowita. Po odkurzaniu, pranie Cleantle Fabriclean+ jako pre spray , wypłukanie Profi 50.1c czystą wodą, tu filozofii nie było, auto czyste , śmierdzące starym BMW.... Skóry....tu było wyzwanie, ogromnie brudne i okazało się że fotel kierowcy malowany plakatowkami, czyszczenie nową szczoteczką od Sibelum oraz Leather Cleaner od Manufaktury Wosku, wersja Soft , nowa biała fibra po minucie była czarna...konsultacje z producentami chemii ,zaprzyjaźnionymi studiami specjalizującymi się w skórach i delikatnie jedziemy dalej, reszta foteli brudna ale nie malowana.Tu testowaliśmy Manufakture wosku oraz produkt od Enzo i High Level, przyznam że każdy że szczotką Sibelum małą i dużą oraz scrub padem radziły sobie dobrze, choć Manufaktura Wosku chyba najlepiej. Plastiki czyszczone Manufaktura Wosku interior cleaner ale się nie polubiliśmy, High Level interior cleaner taki średni ale nie jest zły, aczkolwiek sporo skóry na desce to większość wyczyszczona P&S Xpress Interior Cleaner gdyż przeznaczony on jest również do czyszczenia skóry.Po dokładnym czyszczeniu zakamarków , odkurzanie i impregnacja skóry Manufaktura Wosku Liquid Satin Leather, kierownica potraktowana woskiem Manufaktura Wosku scotch& vanilla , uszkodzenia skóry dodatkowo nałożony wosk od Colorlock Elefant. Plastiki zabezpieczone Manufaktura Wosku Arise, dający fajny mat, szkoda że brak w nim zapachu. Końcowe poprawki, mycie szyb i auto gotowe do odbioru No i prezentuje się tak. Zachęcam do dyskusji oraz konstruktywnej krytyki. 7 2 7
lukeu Opublikowano 29 Maja Zgłoś Opublikowano 29 Maja Zacznę od tego, że bardzo fajna relacja, widać, że już czujesz temat. Szkoda, że na takim lakierze ciężko chwycić na zdjęciu jakieś 50/50 lub realny stan żeby oddać ile było pracy. Godzinę temu, marcineke napisał(a): Zachęcam do dyskusji oraz narzekania co źle zrobiliśmy.. Po co ta ofensywa? Wrzucając do internetu wyniki swojej pracy z automatu trzeba się liczyć z krytyką i o ile nie jest przesadzona (na forum się z tym nie spotkałem, co innego grupy na fb) to trzeba korzystać i wyciągnąć wnioski aby być lepszym No i tak BTW. Genialne auto, cieszę się, że kolejna eMka w takim stanie będzie jeździć w mojej okolicy
marcineke Opublikowano 29 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 29 Maja @lukeu wyciągam wnioski z każdej pracy, każdy wytyk analizuje, pracuje nad poprawą jakości pracy...uczymy się, szkolimy, inwestujemy, stajemy się mądrzejsi, krytyka o ile jest słuszna jest mile widziana, pozwala wyciągnąć wnioski i spojrzeć z innej strony. 50/50 nie było szans zrobić na lakierze bo lakier był ładny, brak oksydacji, mocnych rys, po umyciu już wyglądał dobrze. Kolor obłędny....niestety auto będzie wystawione do sprzedania , więc może nie jeździć po naszej okolicy. 1
SerowyCheetos Opublikowano 29 Maja Zgłoś Opublikowano 29 Maja Czyszczenie tak zatrollowanej skóry musiało być niesamowicie satysfakcjonujące 1
analyzator Opublikowano 29 Maja Zgłoś Opublikowano 29 Maja Mamy PSB! Dziękuję. Czuję progres. Bardzo fajna relacja i wspaniały kawałek motoryzacji. Najmniejszy uwag do pracy nie mam bo ja jestem lamusem 1
grechut Opublikowano 29 Maja Zgłoś Opublikowano 29 Maja Gut job. P.S Fajnie skórka dostała drugie życie
marcineke Opublikowano 30 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 30 Maja @SerowyCheetos jeszcze jak się używa szczoteczki od Sibelum to aż po nocach mi się śni....coś pięknego.
SerowyCheetos Opublikowano 30 Maja Zgłoś Opublikowano 30 Maja @marcineke Zazdroszczę, ja uwielbiam czyścić tak zaszczurzone skóry, efekty wywala z orbity
damiano87 Opublikowano 30 Maja Zgłoś Opublikowano 30 Maja Świetna fura, jeździłbym Ps. nie ma co się obrażać na to, że ktoś zwrócił na coś uwagę, pisz, wrzucaj posty dalej rób swoje tak jak wcześniej
marcineke Opublikowano 30 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 30 Maja Ja też bym jeździł ale utrzymywać bym nie chciał....planowy serwis z uwagi na przebieg 27 tys złotych....okresowa wymiana panewek, po 2 tys km znów serwis , wymiana oleju 4 tys zł....to ja już wolę jeździć Astrą...
imola33 Opublikowano 30 Maja Zgłoś Opublikowano 30 Maja Fajnie, że wróciłeś. I fajnie, że od razu z grubej rury na PSB. Jak zwykle dobra robota przy aucie 1
marcineke Opublikowano 30 Maja Autor Zgłoś Opublikowano 30 Maja @imola33 proponowałeś pomoc, myślę że wyszło spoko. 1
Moderator Streat Opublikowano 30 Maja Moderator Zgłoś Opublikowano 30 Maja Widać ze jest progres w relacjach Ogolnie relacja fajna jeszcze popracowac nad lepszymi zdjeciami i bedzie bajka czekam na dalsze relacje i oby tak dalej
marcineke Opublikowano 1 Czerwca Autor Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca @Streat nie ukrywam że przez ostatni rok przewinęło się przez nasze ręce mnóstwo aut, nowych, starych, zadbanych, zasyfiałych, każde to nowe doświadczenie.Określ co poprawić w zdjęciach żebym przy następnym aucie wziął to pod uwagę.
AndrewZS Opublikowano 2 Czerwca Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca Fajna robota, szczególnie przy skórach. Te koszty serwisu to chyba z ASO podałeś. Ja rozumiem, że to M6 z V10 ale 4 tys. na olej??? Myślę, że poza ASO na najlepszym oleju zamknął byś się w tysiącu. Tak czy siak, jak mawia przysłowie - jak stać Cię na konia, to musi być stać na owies
marcineke Opublikowano 2 Czerwca Autor Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca @AndrewZS niestety 27 tys właściciela kosztował serwis silnika polegający na wymianie okresowej panewek, nie z powodu awarii ale przebiegu 90 tys km. I nie był to ASO tylko serwis specjalizujący się w BMW, problem jest taki że zwykły mechanik nawet tarcz nie chce w nim wymieniać.Koszta niestety są ogromne , ale egzemplarz bardzo piękny. W tych 4 tysiącach to pewnie olej 600-1000 zł a reszta wiedza serwisu, komputer, dostrojenie...tu nie mają litości nad właścicielem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się