Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu przestałem się udzielać na forum bo niektórym nie pasowała chyba moja obecność, więc uczestniczyłem a nie komentowałem....no cóż forum beze mnie dalej istnieje.

No ale sporo fajnych ludzi tu jest, z kilkoma utrzymuje stały kontakt więc kiedyś obiecałem ciekawy wóz no to go prezentuje.

No to przed wami taki staroć, prawie 20 lat na karku, śmierdzi w środku jak to stare BMW, ale to jest auto nie do jazdy to auto do spełniania marzeń , drogich marzeń , nie tylko zakup jest kosztowny ale koszty utrzymania są ogromne.W dodatku bardzo ciężko jeździ się tym potworem, 5,0 V10 napęd na tył, przestarzałe systemy, to samochód dla twardziela.

Więc do rzeczy, użyte środki.

Dekontaminacja

1.Manufaktura wosku D.O.T

2.Kiurlab Tarpen

3.Manufaktura wosku Wheel Cleaner 

 

Pre-wash oraz mycie właściwe

Ewocar Shampoo 

Hyper Apc 

 

Plastiki,uszczelki,detale

1.Carlab Tire & Rubber 

2.Cleantle Industrial Degreaser 

3.High Level Tire& Rubber 

4.Cleantle Glass Cleaner 

5.P&S Xpress Interior Cleaner 

6. Manufaktura wosku interior cleaner 

7. Manufaktura wosku dressing 

Cleaner , wosk , zabezpieczenie

1.Lakier elastomer Aqua e-Coating Pro

2.Felgi Aqua Wheel

3.Szyby Aqua Glass

Korekta

1.Wycinanie grubasów Bestia i FX Protect Heavy Cut oraz Koch H9

2.One Step FX Protect Medium na niebieskim Thermo od Zvizzera 

3. Odtłuszczanie Cleantle Prep Wipe produkt przedpremierowy , Hyper PrepX oraz Carlab Wipe R 

Oraz kilka jeszcze produktów ale to pokaże później .

Pacjent bo wykład długi a nie wiadomo co dziś robimy

IMG_20240528_100521.jpg

IMG_20240528_100613.jpg

No to jedziemy ...

Auto przyjechało idealnie czyste, więc na suchy lakier wskoczył D.O.T z Manufaktury Wosku, dalem mu 30 minut poleżeć , świetny czekoladowy zapach , świetnie atomizer podaje towar.Raczej smoły na aucie nie było, auto nie dawno wróciło od lakiernika więc tam miziali go polerką.

Po spłukaniu wjechał Iron, też Manufaktura Wosku, Wheel Cleaner, tu niestety chyba wyszło że coś nie tak z produktem bo po raz kolejny zasychał w 3 minuty i wyglądał jakby miał lakier wypalić, nie jest to pierwszy raz kiedy go używam , jest to efekt wizualny , szkód na 3 samochodach nie wyrobił , ale już więcej go nie użyje, podobno nowa sztuka już do mnie jedzie.

Potem mycie ręczne rękawicą, szampon Ewocar Shampoo, płukanie, na to prysniety wosk w płynie RVL LAB Prestige Wax, który pozwolił osuszyć w 3 minuty auto dmuchawą Makita, a potem poprawka ręcznikiem.

IMG_20240528_093607.jpg

IMG_20240528_093507.jpg

IMG_20240528_093612.jpg

IMG_20240528_093639.jpg

IMG_20240528_093648.jpg

IMG_20240528_093719.jpg

IMG_20240528_094524.jpg

IMG_20240528_094526.jpg

IMG_20240528_094529.jpg

IMG_20240528_100257.jpg

IMG_20240528_100307.jpg

IMG_20240528_100311.jpg

IMG_20240528_100315.jpg

IMG_20240528_100504.jpg

IMG_20240528_100512.jpg

IMG_20240528_100514.jpg

IMG_20240528_100607.jpg

IMG_20240528_100610.jpg

IMG_20240528_100634.jpg

IMG_20240528_100637.jpg

IMG_20240528_100639.jpg

IMG_20240528_100725.jpg

IMG_20240528_100856.jpg

IMG_20240528_100858.jpg

IMG_20240528_100909.jpg

IMG_20240528_102106.jpg

IMG_20240528_102114.jpg

IMG_20240528_102157.jpg

IMG_20240528_102919.jpg

IMG_20240528_102933.jpg

IMG_20240528_102934.jpg

IMG_20240528_102817.jpg

IMG_20240528_102826.jpg

IMG_20240528_103552.jpg

Auto trafiło do garażu na obeschnięcie, no i po godzinie ciężka praca.Kontrola czystości lakieru, nie widziałem potrzeby glinkowania lakieru, lakier pomierzony, w większości oryginał, więc można przystępować do pracy.

IMG_20240528_113613.jpg

IMG_20240528_113715.jpg

IMG_20240528_113605.jpg

IMG_20240528_110526.jpg

Lakier w ładnym stanie, jakieś większe rysy wycięte FX Protect Heavy Cut na Bestii, drobne elementy przejechane małą polerka od Vonroc na Koch H9, po inspekcji całego lakieru przystępujemy do pracy właściwej.

Maszyna Flex Xce, pad niebieski Thermo od Zvizzera, pasta FX Protect Medium, dość fajnie się spisuje, geneza past była że gość na FB chciał sprzedać lekko użyte pasty 4x 500 ml za 200 zł , bo nie mógł ich dotrzeć , kupiłem za 150 zł okazało się że pasty są ok, tylko gość za dużo towaru nakładał, mam doświadczenie z Zvizzer HC 1500 Thermo tam 2 groszki to max , tu podobnie, mało pasty i idzie świetnie.

IMG_20240528_110530.jpg

IMG_20240528_110634.jpg

IMG_20240528_110637.jpg

IMG_20240528_110850.jpg

IMG_20240528_110853.jpg

IMG_20240528_110854.jpg

IMG_20240528_111519.jpg

IMG_20240528_112902.jpg

IMG_20240528_111538.jpg

IMG_20240528_114305.jpg

IMG_20240528_114319.jpg

IMG_20240528_114323.jpg

IMG_20240528_114428.jpg

IMG_20240528_114859.jpg

IMG_20240528_114911.jpg

IMG_20240528_125419.jpg

IMG_20240528_140219.jpg

IMG_20240528_145756.jpg

IMG_20240528_145812.jpg

IMG_20240528_145806.jpg

Po kilku godzinach pracy, można było przystąpić do odtłuszczania, na dziś nr 1 u mnie to Gyeon Prep, aczkolwiek cena kosmos a ostatnio od firmy Cleantle otrzymałem do testów kilka produktów i ich Prep Wipe to idealny zamiennik Gyeona, jest rewelacyjny, jak tylko wejdzie do sprzedaży kupuje 5l.

Do korekty oraz odtłuszczania używam fibr od Ewocar 320g Basic, są tanie i dobre, już 40 szt zużyłem oczywiście wszystkie dalej służą ale do celów po kolei, korekta osobno, powłoka potem idą do wnętrza, jak już są twarde to do felg.

Drugie odtluszczanie Hyper PrepX, odczekanie 40 minut i mamy lakier przygotowany do powłoki.

Między czasie odtłuszczenie felg Carlab Wipe R 

IMG_20240528_165742.jpg

IMG_20240528_170213.jpg

IMG_20240528_170228.jpg

IMG_20240528_171827.jpg

IMG_20240528_171838.jpg

IMG_20240528_171846.jpg

IMG_20240528_171853.jpg

IMG_20240528_171857.jpg

IMG_20240528_171859.jpg

No to przystępujemy do aplikacji powłoki elastomerowej,Aqua e-Coating Pro, mamy jakieś 14 ml, aplikator Neoxal niebieski , ulubiony mojej żony.

Temperatura 25 stopni, trochę wysoka ale auto długie i byłby problem żeby garaż zamknąć i obniżyć temperaturę więc robimy próbę.Docieranie bez problemu więc zostaje jak jest, zaczynamy zawsze od lewego błotnika idąc do tyłu i kończymy na masce oraz przednim błotniku, aplikacja cały element tylko dach podzieliliśmy na 2 części a maskę jak zawsze dzielimy na 3-4 części tu poszła na pół.

Czas aplikacji w 2 osoby to ok 40-50 minut, docieranie 1 nowa fibra Ewocar i 1 fibra z zestawu Aqua, jest rewelacyjna.

Po aplikacji szybka kontrola czy czegoś nie przegapiliśmy, lampa , ale też klęczenie, leżenie i sprawdzanie pod różnymi kątami bo jednak lampka wszystkiego nie pokaże, a poprawki są pracochłonne.

Na felgi poszła powłoka Aqua Wheel, na szyby Aqua Glass, nie wspomniałem wcześniej ale szyby przygotowane Soft99 oraz odtłuszczone Hyper PrepX.

IMG_20240528_181017.jpg

IMG_20240528_181019.jpg

IMG_20240528_181020.jpg

IMG_20240528_181025.jpg

IMG_20240528_181157.jpg

IMG_20240528_181311.jpg

IMG_20240528_181349.jpg

IMG_20240528_181457.jpg

IMG_20240528_181500.jpg

IMG_20240528_181505.jpg

IMG_20240528_181507.jpg

IMG_20240528_182128.jpg

IMG_20240528_182132.jpg

IMG_20240528_182248.jpg

IMG_20240528_182251.jpg

IMG_20240528_183801.jpg

IMG_20240528_175940.jpg

IMG_20240528_185354.jpg

IMG_20240528_185356.jpg

No to mamy pozna godzinę więc na dziś koniec.

Kolejny dzień ,słońce pięknie wychodzi więc będziemy wygrzewać powłokę na słońcu.

Po 2h szkło jest niesamowite, opony potraktowane High Level Tire Rubber oraz przednie podszybie bo było mocno wypłowiałe.

IMG_20240528_191548.jpg

IMG_20240528_191552.jpg

IMG_20240529_095620.jpg

IMG_20240529_095623.jpg

IMG_20240529_095626.jpg

IMG_20240529_095649.jpg

IMG_20240529_095655.jpg

IMG_20240529_095628.jpg

IMG_20240528_170434.jpg

Wnęki drzwi, tylna klapa od środka, zawiasy położony Chemical Guys Hydro Charge, powłoka ceramiczna która daje niesamowity blask i jest szybka w aplikacji, końcówki wydechu potraktowane AutoSol  i można powiedzieć że zewnątrz gotowe.

IMG_20240529_141733.jpg

IMG_20240529_140852.jpg

IMG_20240529_140816.jpg

IMG_20240529_141015.jpg

IMG_20240529_111516.jpg

No to zaczynamy środek....odkurzanie , akurat przyszedł nowy odkurzacz Profi 4 , będzie wspomagał nasz Profi 1,2 świetny sprzęt, siła ssania jest niesamowita.

Po odkurzaniu, pranie Cleantle Fabriclean+ jako pre spray , wypłukanie Profi 50.1c czystą wodą, tu filozofii nie było, auto czyste , śmierdzące starym BMW....

Skóry....tu było wyzwanie, ogromnie brudne i okazało się że fotel kierowcy malowany plakatowkami, czyszczenie nową szczoteczką od Sibelum oraz Leather Cleaner od Manufaktury Wosku, wersja Soft , nowa biała fibra po minucie była czarna...konsultacje z producentami chemii ,zaprzyjaźnionymi studiami specjalizującymi się w skórach i delikatnie jedziemy dalej, reszta foteli brudna ale nie malowana.Tu testowaliśmy Manufakture wosku oraz produkt od Enzo i High Level, przyznam że każdy że szczotką Sibelum małą i dużą oraz scrub padem radziły sobie dobrze, choć Manufaktura Wosku chyba najlepiej.

IMG_20240528_135226.jpg

IMG_20240528_135024.jpg

IMG_20240528_140714.jpg

IMG_20240528_122611.jpg

IMG_20240528_122612.jpg

IMG_20240528_122614.jpg

IMG_20240528_122617.jpg

IMG_20240528_122632.jpg

IMG_20240528_122634.jpg

IMG_20240528_122639.jpg

IMG_20240528_122641.jpg

IMG_20240528_122755.jpg

IMG_20240528_122805.jpg

IMG_20240528_122809.jpg

IMG_20240528_123326.jpg

IMG_20240528_123510.jpg

IMG_20240528_123519.jpg

IMG_20240528_123621.jpg

IMG_20240528_123624.jpg

IMG_20240528_123630.jpg

IMG_20240528_123639.jpg

IMG_20240528_123641.jpg

IMG_20240528_123634.jpg

IMG_20240528_123644.jpg

IMG_20240528_123652.jpg

IMG_20240528_124323.jpg

IMG_20240528_124326.jpg

IMG_20240528_124402.jpg

IMG_20240528_124405.jpg

IMG_20240528_124410.jpg

Plastiki czyszczone Manufaktura Wosku interior cleaner ale się nie polubiliśmy, High Level interior cleaner taki średni ale nie jest zły, aczkolwiek sporo skóry na desce to większość wyczyszczona P&S Xpress Interior Cleaner gdyż przeznaczony on jest również do czyszczenia skóry.Po dokładnym czyszczeniu zakamarków , odkurzanie i impregnacja skóry Manufaktura Wosku Liquid Satin Leather, kierownica potraktowana woskiem Manufaktura Wosku scotch& vanilla , uszkodzenia skóry dodatkowo nałożony wosk od Colorlock Elefant.

Plastiki zabezpieczone Manufaktura Wosku Arise, dający fajny mat, szkoda że brak w nim zapachu.

IMG_20240529_120320.jpg

IMG_20240529_120411.jpg

IMG_20240529_120438.jpg

IMG_20240529_120447.jpg

IMG_20240529_120511.jpg

IMG_20240529_120647.jpg

IMG_20240529_120700.jpg

IMG_20240529_120644.jpg

IMG_20240529_120741.jpg

IMG_20240529_120858.jpg

IMG_20240529_120944.jpg

IMG_20240529_115838.jpg

IMG_20240529_134938.jpg

IMG_20240529_135151.jpg

IMG_20240529_135200.jpg

IMG_20240529_135202.jpg

IMG_20240529_135334.jpg

IMG_20240529_140348.jpg

IMG_20240529_121023.jpg

IMG_20240529_121035.jpg

IMG_20240529_135334.jpg

IMG_20240529_135202.jpg

Końcowe poprawki, mycie szyb i auto gotowe do odbioru

IMG_20240529_141707.jpg

IMG_20240529_140713.jpg

No i prezentuje się tak.

Zachęcam do dyskusji oraz konstruktywnej krytyki.

IMG_20240529_095620.jpg

IMG_20240529_095623.jpg

IMG_20240529_095649.jpg

IMG_20240529_095655.jpg

IMG_20240529_095701.jpg

IMG_20240529_095715.jpg

IMG_20240529_095725.jpg

IMG_20240529_095730.jpg

IMG_20240529_095835.jpg

IMG_20240529_095849.jpg

IMG_20240529_095949.jpg

IMG_20240529_100542.jpg

IMG_20240529_101129.jpg

IMG_20240529_101800.jpg

IMG_20240529_101237.jpg

IMG_20240529_101300.jpg

IMG_20240529_101251.jpg

IMG_20240529_101254.jpg

IMG_20240529_101332.jpg

IMG_20240529_101304.jpg

IMG_20240529_101322.jpg

IMG_20240529_101349.jpg

IMG_20240529_101405.jpg

IMG_20240529_101418.jpg

IMG_20240529_101353.jpg

IMG_20240529_101425.jpg

IMG_20240529_111501.jpg

IMG_20240529_111458.jpg

IMG_20240529_111521.jpg

IMG_20240529_111700.jpg

IMG_20240529_111706.jpg

IMG_20240529_140131.jpg

IMG_20240529_140711.jpg

IMG_20240529_140736.jpg

IMG_20240529_140658.jpg

IMG_20240529_140648.jpg

  • Lubię to 7
  • Dziękuję 2
  • Super 7
Opublikowano

Zacznę od tego, że bardzo fajna relacja, widać, że już czujesz temat. Szkoda, że na takim lakierze ciężko chwycić na zdjęciu jakieś 50/50 lub realny stan żeby oddać ile było pracy.   

 

Godzinę temu, marcineke napisał(a):

Zachęcam do dyskusji oraz narzekania co źle zrobiliśmy..

Po co ta ofensywa? Wrzucając do internetu wyniki swojej pracy z automatu trzeba się liczyć z krytyką i o ile nie jest przesadzona (na forum się z tym nie spotkałem, co innego grupy na fb) to trzeba korzystać i wyciągnąć wnioski aby być lepszym 😉

 

No i tak BTW. Genialne auto, cieszę się, że kolejna eMka w takim stanie będzie jeździć w mojej okolicy 😉 

 

Opublikowano

@lukeu wyciągam wnioski z każdej pracy, każdy wytyk analizuje, pracuje nad poprawą jakości pracy...uczymy się, szkolimy, inwestujemy, stajemy się mądrzejsi, krytyka o ile jest słuszna jest mile widziana, pozwala wyciągnąć wnioski i spojrzeć z innej strony.

50/50 nie było szans zrobić na lakierze bo lakier był ładny, brak oksydacji, mocnych rys, po umyciu już wyglądał dobrze.

Kolor obłędny....niestety auto będzie wystawione do sprzedania , więc może nie jeździć po naszej okolicy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mamy PSB! Dziękuję. Czuję progres. Bardzo fajna relacja i wspaniały kawałek motoryzacji. Najmniejszy uwag do pracy nie mam bo ja jestem lamusem 😉

  • Okay 1
Opublikowano

Świetna fura, jeździłbym😍

Ps. nie ma co się obrażać na to, że ktoś zwrócił na coś uwagę, pisz, wrzucaj posty dalej 💪 rób swoje tak jak wcześniej

Opublikowano

Ja też bym jeździł ale utrzymywać bym nie chciał....planowy serwis z uwagi na przebieg 27 tys złotych....okresowa wymiana panewek, po 2 tys km znów serwis , wymiana oleju 4 tys zł....to ja już wolę jeździć Astrą...

  • Moderator
Opublikowano

Widać ze jest progres w relacjach 🙂 Ogolnie relacja fajna 😄 jeszcze popracowac nad lepszymi zdjeciami i bedzie bajka 😉 czekam na dalsze relacje i oby tak dalej 🙂 

Opublikowano

@Streat nie ukrywam że przez ostatni rok przewinęło się przez nasze ręce mnóstwo aut, nowych, starych, zadbanych, zasyfiałych, każde to nowe doświadczenie.Określ co poprawić w zdjęciach żebym przy następnym aucie wziął to pod uwagę.

Opublikowano

Fajna robota, szczególnie przy skórach. Te koszty serwisu to chyba z ASO podałeś. Ja rozumiem, że to M6 z V10 ale 4 tys. na olej??? Myślę, że poza ASO na najlepszym oleju zamknął byś się w tysiącu. Tak czy siak, jak mawia przysłowie - jak stać Cię na konia, to musi być stać na owies 😉

Opublikowano

@AndrewZS niestety 27 tys właściciela kosztował serwis silnika polegający na wymianie okresowej panewek, nie z powodu awarii ale przebiegu 90 tys km.

I nie był to ASO tylko serwis specjalizujący się w BMW, problem jest taki że zwykły mechanik nawet tarcz nie chce w nim wymieniać.Koszta niestety są ogromne , ale egzemplarz bardzo piękny.

W tych 4 tysiącach to pewnie olej 600-1000 zł a reszta wiedza serwisu, komputer, dostrojenie...tu nie mają litości nad właścicielem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.