SzaKal Posted August 13, 2010 Report Posted August 13, 2010 Sorry za troche pewnie głupie pytanie ale czy M105 i M205 to są te same pasty co Swirl x i Ultimate Compund ?
Łukasz Posted August 14, 2010 Report Posted August 14, 2010 Można ogólnie z pewnym dystansem powiedzieć i użyć lekkiego porównania, że UC i SX są to swego rodzaju "odpowiedniki" w serii detalicznej do past M105 oraz M205 w serii profesjonalnej
R0N1N Posted August 14, 2010 Report Posted August 14, 2010 Można ogólnie z pewnym dystansem powiedzieć i użyć lekkiego porównania, że UC i SX są to swego rodzaju "odpowiedniki" w serii detalicznej do past M105 oraz M205 w serii profesjonalnej No i mnie Łukasz ubiegł. Ale to porównanie jest jak najbardziej prawidłowe.
Sucre Posted August 14, 2010 Report Posted August 14, 2010 Ok piszecie że to "odpowiednik" ale czy te pasty różnią się czymś?? Pytam bo chce spróbować past megsa i właśnie nie wiem które wybrać a widzę że róznica w cenie jest znacząca. UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m??
R0N1N Posted August 15, 2010 Report Posted August 15, 2010 Ok piszecie że to "odpowiednik" ale czy te pasty różnią się czymś?? Oczywiście, że się różnią. Tak jak już Łukasz wspomniał - SX i UC to seria detaliczna więc do aplikacji ręcznej i za pomocą DA (=niewielkie ryzyko narobienia szkód jeśli wpadną w ręce laika). #105 i #205 to seria profesjonalna więc aplikacja za pomocą rotacji (= ryzyko narobienia szkód większe).
Łukasz Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m?? Tylko weź pod uwagę, że za cenę ponad 300 zł dostajesz butle 1L, a nie tak jak w przypadku UC i SX 0,5L. Resztę opisał już Artur. Dodam tylko, że M105 i M205 również nadaje się do pracy za pomocą DA. Co do porównania 3M i Megsa: 1. Za ponad 300 zł w Megsie kupisz cały system czyli M105 i M205 - zdecydowanie te 2 etapy wystarczą do zrobienia pełnego procesu. 2. Za prawie taką samą cenę (około 320 zł) kupisz cały system 3M czyli zielony, żółty i granatowy korek. Również osiągniesz zapewne podobne efekty końcowe. 3. Po krótce małe porównanie: zielony korek jest nieco bardziej agresywny niż M105 - pasta 3M jest bardziej gęsta i w mojej ocenie Megsem pracuje się trochę przyjemniej gdyż jakby wolniej zasycha. Żółty korek jest trochę bardziej agresywny niż M205. Zostaje Tobie granatowy korek, ale to już typowy finish - używasz go na niebieskim padzie, a w systemie Megsa np.: 3M żółty korek + 3M żółty pad = M205 + 3M żółty pad 3M granatowy korek + 3M niebieski pad = M205 + 3M niebieski pad Używałem takiej konfiguracji i sprawdza się naprawdę dobrze.
Sucre Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 Łukasz bardzo dziękuje za wyczerpujące opisanie tematu. Chyba skuszę się na Megsa
_Shadow Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m?? Tylko weź pod uwagę, że za cenę ponad 300 zł dostajesz butle 1L, a nie tak jak w przypadku UC i SX 0,5L. to nie lepiej kupic po dwa opakowania UC i SX i wychodzi po 1L opakowania i koszty około 200 zł a nie 300 za 105 z 205 ??? tak na moje rozumowanie, jezeli zle mysle to mnie poprawcie ;-)
malkolm Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 to nie lepiej kupic po dwa opakowania UC i SX i wychodzi po 1L opakowania i koszty około 200 zł a nie 300 za 105 z 205 ??? tak na moje rozumowanie, jezeli zle mysle to mnie poprawcie ;-) ale teoretycznie uc i sx nie można stosować na rotacji
_Shadow Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 Hmm fakt, tego nie doczytałem, chociaz wydaje mi sie ze to tylko takie pisanie pod marketing ale byc moze sie myle
Marco Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 ale teoretycznie uc i sx nie można stosować na rotacjiale tylko teoretycznie. W praktyce śmigają aż miło
kocos Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 dziwna sprawa dziś w piwnicy odkopałem kawałek mojego dachu z auta byl on lakierowany w 3 kolory i grubo zawalony klarem potraktowałem go 2000 papierem i chciałem zobaczy czy UC sobie poradzi i jestem zaskoczony nakładałem pomarańczową gąbką 3M jest prawie lustro ale pod światłem widać drobne ryski a próbowałem różnymi sposobami docisk bez docisku małe duże obroty i efekt zawsze taki sam co jest nie tak ?
_Shadow Posted August 16, 2010 Report Posted August 16, 2010 UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 3M żółty korek + 3M żółty pad = M205 + 3M żółty pad 3M granatowy korek + 3M niebieski pad = M205 + 3M niebieski pad Czyli w sumie lepiej uzywac produktów megsa bo wg tego opisu potrzebujemy tylko dwa srodki i 2 rodzaje padów, a w 3m 3 srodki i 3 pady wiec koszty rosna. a ja szukam ekonomicznego i dobrego złotego srodka zielony korek w megsie omijamy i jakby go nie było ?
Partner forum CAR CRAZY Posted August 17, 2010 Partner forum Report Posted August 17, 2010 _Shadow, Moim zdaniem w Megsie omijasz korek żółty ponieważ #105 jest bardzo zbliżona do FAST CUT a #205 to bardziej ultrafina tylko minimalnie bardziej agresywna ale wykończenie daje
_Shadow Posted August 17, 2010 Report Posted August 17, 2010 czyli kupujac te dwa srodki megsa tez da sie zrobic auto na lustro ?? bo własnie staje przed wyborem czy komplet 3m czy megsa, a skoro moge megsa kupic w mniejszych opakowaniach i uzyskac na 2 padach a ne 3 to chyba wybór bedzie oczywisty UC i SX powinien dac rade zrobic z czarnego lakieru lusterko ?
Administrator Evo Posted August 17, 2010 Administrator Report Posted August 17, 2010 _Shadow, da radę zrobić lustro, zarówno 105 & 205, jak i UC & SX
Łukasz Posted August 18, 2010 Report Posted August 18, 2010 #205 to bardziej ultrafina tylko minimalnie bardziej agresywna ale wykończenie daje Mariusz, nie tak znowu minimalnie - może olbrzymia to zbyt dużo powiedziane, ale jest znacznie wyczuwalna
Administrator Evo Posted August 18, 2010 Administrator Report Posted August 18, 2010 Łukasz, skoro 205 jest agresywniejsze od UF, to jest w stanie osiągnąć takie samo wykończenie jak po UF ?
Łukasz Posted August 18, 2010 Report Posted August 18, 2010 Łukasz, skoro 205 jest agresywniejsze od UF, to jest w stanie osiągnąć takie samo wykończenie jak po UF ? Dla porównania napiszę tak: kiedyś z Julkiem przy jednym aucie zrobiliśmy porównanie: on robił UF+niebieski pad 3M, a ja M205 i ten sam pad - nie przyglądaliśmy się nie wiadomo jak, ale nie było widać różnic w samym wykończeniu.
Partner forum CAR CRAZY Posted August 18, 2010 Partner forum Report Posted August 18, 2010 Łukasz, No może faktycznie nie tak strasznie minimalnie nie przyglądaliśmy się nie wiadomo jak, ale nie było widać różnic w samym wykończeniu. potwierdzam
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now