Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sorry za troche pewnie głupie pytanie ale czy M105 i M205 to są te same pasty co Swirl x i Ultimate Compund ?

Posted

Można ogólnie z pewnym dystansem powiedzieć i użyć lekkiego porównania, że UC i SX są to swego rodzaju "odpowiedniki" w serii detalicznej do past M105 oraz M205 w serii profesjonalnej ;)

Posted
Można ogólnie z pewnym dystansem powiedzieć i użyć lekkiego porównania, że UC i SX są to swego rodzaju "odpowiedniki" w serii detalicznej do past M105 oraz M205 w serii profesjonalnej ;)

No i mnie Łukasz ubiegł. :) Ale to porównanie jest jak najbardziej prawidłowe.

Posted

Ok piszecie że to "odpowiednik" ale czy te pasty różnią się czymś?? Pytam bo chce spróbować past megsa i właśnie nie wiem które wybrać a widzę że róznica w cenie jest znacząca. UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m??

Posted
Ok piszecie że to "odpowiednik" ale czy te pasty różnią się czymś??

Oczywiście, że się różnią. Tak jak już Łukasz wspomniał - SX i UC to seria detaliczna więc do aplikacji ręcznej i za pomocą DA (=niewielkie ryzyko narobienia szkód jeśli wpadną w ręce laika). #105 i #205 to seria profesjonalna więc aplikacja za pomocą rotacji (= ryzyko narobienia szkód większe).

Posted
UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m??

 

Tylko weź pod uwagę, że za cenę ponad 300 zł dostajesz butle 1L, a nie tak jak w przypadku UC i SX 0,5L.

 

Resztę opisał już Artur. Dodam tylko, że M105 i M205 również nadaje się do pracy za pomocą DA.

 

Co do porównania 3M i Megsa:

 

1. Za ponad 300 zł w Megsie kupisz cały system czyli M105 i M205 - zdecydowanie te 2 etapy wystarczą do zrobienia pełnego procesu.

 

2. Za prawie taką samą cenę (około 320 zł) kupisz cały system 3M czyli zielony, żółty i granatowy korek. Również osiągniesz zapewne podobne efekty końcowe.

 

3. Po krótce małe porównanie: zielony korek jest nieco bardziej agresywny niż M105 - pasta 3M jest bardziej gęsta i w mojej ocenie Megsem pracuje się trochę przyjemniej gdyż jakby wolniej zasycha. Żółty korek jest trochę bardziej agresywny niż M205. Zostaje Tobie granatowy korek, ale to już typowy finish - używasz go na niebieskim padzie, a w systemie Megsa np.:

 

3M żółty korek + 3M żółty pad = M205 + 3M żółty pad

3M granatowy korek + 3M niebieski pad = M205 + 3M niebieski pad

 

Używałem takiej konfiguracji i sprawdza się naprawdę dobrze.

Posted
UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad 300zl...czy nie lepiej za tą kwotę kupić system 3m??

 

Tylko weź pod uwagę, że za cenę ponad 300 zł dostajesz butle 1L, a nie tak jak w przypadku UC i SX 0,5L.

 

to nie lepiej kupic po dwa opakowania UC i SX i wychodzi po 1L opakowania i koszty około 200 zł a nie 300 za 105 z 205 ??? ;) tak na moje rozumowanie, jezeli zle mysle to mnie poprawcie ;-)

Posted
to nie lepiej kupic po dwa opakowania UC i SX i wychodzi po 1L opakowania i koszty około 200 zł a nie 300 za 105 z 205 ??? ;) tak na moje rozumowanie, jezeli zle mysle to mnie poprawcie ;-)

ale teoretycznie uc i sx nie można stosować na rotacji

Posted
ale teoretycznie uc i sx nie można stosować na rotacji
ale tylko teoretycznie. W praktyce śmigają aż miło ;)
Posted

dziwna sprawa

dziś w piwnicy odkopałem kawałek mojego dachu z auta

byl on lakierowany w 3 kolory i grubo zawalony klarem

potraktowałem go 2000 papierem

i chciałem zobaczy czy UC sobie poradzi

i jestem zaskoczony

nakładałem pomarańczową gąbką 3M

jest prawie lustro ale pod światłem widać drobne ryski

a próbowałem różnymi sposobami

docisk bez docisku małe duże obroty i efekt zawsze taki sam

co jest nie tak ?

Posted
UC i SX kosztuja w sumie 100zl a 105 z 205 ponad

 

3M żółty korek + 3M żółty pad = M205 + 3M żółty pad

3M granatowy korek + 3M niebieski pad = M205 + 3M niebieski pad

 

Czyli w sumie lepiej uzywac produktów megsa bo wg tego opisu potrzebujemy tylko dwa srodki i 2 rodzaje padów, a w 3m 3 srodki i 3 pady wiec koszty rosna. a ja szukam ekonomicznego i dobrego złotego srodka ;)

zielony korek w megsie omijamy i jakby go nie było ? :)

  • Partner forum
Posted

_Shadow, Moim zdaniem w Megsie omijasz korek żółty ponieważ #105 jest bardzo zbliżona do FAST CUT a #205 to bardziej ultrafina tylko minimalnie bardziej agresywna ale wykończenie daje :good:

Posted

czyli kupujac te dwa srodki megsa tez da sie zrobic auto na lustro ?? bo własnie staje przed wyborem czy komplet 3m czy megsa, a skoro moge megsa kupic w mniejszych opakowaniach i uzyskac na 2 padach a ne 3 to chyba wybór bedzie oczywisty ;) UC i SX powinien dac rade zrobic z czarnego lakieru lusterko ? ;)

  • Administrator
Posted

_Shadow, da radę zrobić lustro, zarówno 105 & 205, jak i UC & SX ;)

Posted
#205 to bardziej ultrafina tylko minimalnie bardziej agresywna ale wykończenie daje

 

Mariusz, nie tak znowu minimalnie - może olbrzymia to zbyt dużo powiedziane, ale jest znacznie wyczuwalna ;)

  • Administrator
Posted

Łukasz, skoro 205 jest agresywniejsze od UF, to jest w stanie osiągnąć takie samo wykończenie jak po UF ?

Posted
Łukasz, skoro 205 jest agresywniejsze od UF, to jest w stanie osiągnąć takie samo wykończenie jak po UF ?

 

Dla porównania napiszę tak: kiedyś z Julkiem przy jednym aucie zrobiliśmy porównanie: on robił UF+niebieski pad 3M, a ja M205 i ten sam pad - nie przyglądaliśmy się nie wiadomo jak, ale nie było widać różnic w samym wykończeniu.

  • Partner forum
Posted

Łukasz, No może faktycznie nie tak strasznie minimalnie ;)

 

nie przyglądaliśmy się nie wiadomo jak, ale nie było widać różnic w samym wykończeniu.

 

potwierdzam

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.