Skocz do zawartości

Krótkie, głupie pytanie, czy amatorsko np. przed Extra Gloss Protection, mogę zamiast Carpto Eraser itd. użyć np. plynu do szyb samochodowych?


zulek85

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Carpro eraser trochę za drogi a ja daję trochę za dużo.

Mam np. Autoglym fast glass, Professional Galss Cleaner, Sonax zimowy i inne 😉

Czy dając z umiarem i robiąc to żwawo mogę użyć płynu do szyb - samochodowego, bez kwasu czy monej zasady jak jakies do szyb i armatury itd. w jednym - zamiast prof. odtłuszczacza.

Mam też 100% IPA.

Ja wiem, że cleanery się różnią, czytałem, że ADBL Wipe Out i Eraser to różne rzeczy, czy że IPA nie zobi za jednym przejazdem tego co jakieś cleaner, ale on z kolei nie do końca może odtłuścić itd.

A zatem dla mnie amatora, czego użyć: jednak Eraser lub inne, czy może być IPA, czy może faktycznie płyn do szyb?

Głupie pytanie, ale może ktoś mnie wypostuje? 😉 ( nie prowadzę studia, robię to dla siebie, a i samochód nie jest niewiadomo jaki 😉 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IPA 50/50 z wodą robi bardzo dobrą robotę, jest tani , ale nie na perfumowane bo zapachu jak drogie środki do tego produkowane.

Ja przed powłokami zawsze  jadę IPA s potem drugi raz dla pewności coś typu Gyoen czy Fireball.

Tylko nie rób 99% IPA bo przypalisz lakier 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcineke napisał(a):

IPA 50/50 z wodą robi bardzo dobrą robotę, jest tani , ale nie na perfumowane bo zapachu jak drogie środki do tego produkowane.

Ja przed powłokami zawsze  jadę IPA s potem drugi raz dla pewności coś typu Gyoen czy Fireball.

Tylko nie rób 99% IPA bo przypalisz lakier 

Chodzi mi raczej o uproszczenie i cięcie kosztów.

Nic chodzi mi o to żeby do Erasera dołożyć najpierw przejazd IPA😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak zmywacz silikonowy? Strasznie drogi nie jest. Z Novola za 100zł kupisz 5l. Najpierw zmywacz a potem dla wszystkiego można IPĄ 50% przelecieć. Cenowo na pewno Cię nie zabije 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, t.sienkiewicz91 napisał(a):

A może tak zmywacz silikonowy? Strasznie drogi nie jest. Z Novola za 100zł kupisz 5l. Najpierw zmywacz a potem dla wszystkiego można IPĄ 50% przelecieć. Cenowo na pewno Cię nie zabije 🙂 

No i to jest ciekawa propozycja. Eraser 350-400 za 4l. 100 zl za 5l może być.

14 minut temu, zulek85 napisał(a):

No i to jest ciekawa propozycja. Eraser 350-400 za 4l. 100 zl za 5l może być.

Swoja drogą, ten zmywacz usunie stare powłoki i woski i jest bezpieczny?

Mam tego tyle przez lata na jednym samochodzie, że za nic nie mogę znaleźć tak żeby była tafla, serio.

 

To chyba niemożliwy żeby lakiery był jakiś taki żeby sam z siebie trochę kropelkował prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, zulek85 napisał(a):

No i to jest ciekawa propozycja. Eraser 350-400 za 4l. 100 zl za 5l może być.

Swoja drogą, ten zmywacz usunie stare powłoki i woski i jest bezpieczny?

Mam tego tyle przez lata na jednym samochodzie, że za nic nie mogę znaleźć tak żeby była tafla, serio.

 

To chyba niemożliwy żeby lakiery był jakiś taki żeby sam z siebie trochę kropelkował prawda?

Co Ty chcesz kąpać to auto w tym siuwasie?

IPA jest wystarczająca nie trzeba nic więcej, ja 1l Ipy zużyłem w rok, mam litr Gyona i jeszcze z tego mam połowę, a Fireball mialem 0,5l i mam jeszcze 300 ml, tego idzie oszczędnie.

A u mnie tych aut trochę się w tym roku już przewinęło.

Rozrób sobie 250 ml Ipy z 250 ml wody destylowanej i będziesz miał na długo.

@zulek85 u mnie to dla 100% pewności że jest dobrze wymyte, jakbym nie miał dedykowanych środków 2x przejechałbym IPA i też było by dobrze.

Z drugiej strony Fireball Reborn znalazłem za 44,5  zł za 0,5l i na kilka użyć wystarczy a miło się pracuje, czy lepiej niż IPA ...nie mam pojęcia 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AndrewZS mOZE ja źle robię, ale spryskuje lakier i rozcieram fibrą,tak żeby było mokro ale tak żeby po kilku przejazdach fibrą zeszło 80-90% towaru, druga osoba świeżą fibrą dociera do sucha, reszta ma odparować.Myślę że schodzi mi tego 50 ml na warstwę.

Jak nie zapomnę to jutro będę kładł powłokę to sprawdzę zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się trzymam techniki od MX Nowicki - roluję fibrę, zalewam rant i tak przecieram panel. Daję czas na odparowanie i drugą suchą wycieram do sucha - tak jak pisałem min. 2 razy

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AndrewZS napisał(a):

ja się trzymam techniki od MX Nowicki - roluję fibrę, zalewam rant i tak przecieram panel. Daję czas na odparowanie i drugą suchą wycieram do sucha - tak jak pisałem min. 2 razy

Dokladnie,  u mnie też idzie tego sporo 🥴

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AndrewZS technika od Nowika bardzo dobrze się sprawuje 🙂 Ja akurat jeden przejazd zmywaczem silikonowym (Novol 780 odkąd pamiętam), następnie IPA max 50% jeden przejazd, odczekanie i lekkie dotarcie i włala! Lakier czysty i wyjałowiony a i bez rys od mf 😄

Jak dobrze zalewam to 0.5l-0.7l IPY na auto to taka norma. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panowie,właśnie wróciliśmy z odtłuszczania, pierwszy przejazd IPA 50/50, bardzo mokro, .mimo grzania w garażu żeby podnieść temperaturę i obniżyć wilgotność musiałem bramę otworzyć bo auto ogromne i zebrać nadmiar graniczy z cudem, drugie podejście Prep z Gyeona, tak samo mokro, dotarcie oj wilgotność robi swoje, zużyte 6 fibr i dalej ciężko, fakt po chwili odparowuje ale po przetarciu zostają chmurki.

Do wg mnie sowitego odtłuszczania weszło mi po 150 ml płynu czyli łącznie 300 ml, nigdy tak odcienie nie lałem.

To nie jest pogoda na powłoki...Teraz godzina przerwy żeby odparowała IPA oraz dogrzał się garaż i jedziemy z Admire.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już założyłem temat o odtłuszczeniu to mam jeszcze jedno pytanie.

Zamierzam na jednym samochodzie położyć Autoglym Extra Glos Protection (odnośnie środka to już go znam i używałem).

Temat jest jednak taki że samochód na którym chce to położyć, ma lakier nadal w dobrym stanie jeżeli chodzi o głębie i połysk (w sensie na tyle na ile lakier ma te cechy przed nałożeniem powłok i innych) , ale sporo rys w formie "swirl" (tych kółek, zwłaszcza na masce).

Autoglym proponuje zadziałać Super Resin Polish (niby lekkościerne, czyszczące, a przy okazji ma jakiś wosk czy coś co jako tako wypełni te rysy). Szczerze to nie bardzo chce mi się wierzyć że to tak zadziała bez profesjonalnego podejścia do tematu polerowania.

Lakier był traktowany jakimiś nietrwałymi konsumenckimi powłokami i woskami typu Polar Seal, Rapid Aqua Wax czy Opti Seal. Na tą chwilę lakier jest tępy.

Moje pytanie brzmi:

1. Czy po umyciu środkami wysoko zasadowymi żeby go oczyścić podczas mycia (czy dobrze myślę, czy wystarczyłby szampon neutralny?) potrzebuję odtłuścić go np. Ipa + Geyon Prep, podczas gdy lakier jest tak jak pisałem aktualnie tępy?

2. Czy po umyciu, ewentualnie odtłuszczeniu super resin Polish powinien zostać użyty, czy właściwie do jakich jest on celów? Lakier nie jest zmatowiały ma jedynie te rysy. Mam maszynę polerską ale nie będę jej używał bo nie znam się na ogólnie temacie polerowania tak żeby nie narobić szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srp ma wypełniacze. Raczej negatywnie wpłynie na trwałość ale czy chcesz trwałość czy szybko look nie wiem. Nie pracowałem nim ale to jest to aio. O kompatybilności i efektach egp pewnie sporo znajdziesz na forach po angielsku.

Minimalny prep bym robił tj mycie zasadowe, tar i jednak szybka ipa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, zulek85 napisał(a):

1. Czy po umyciu środkami wysoko zasadowymi żeby go oczyścić podczas mycia (czy dobrze myślę, czy wystarczyłby szampon neutralny?) potrzebuję odtłuścić go np. Ipa + Geyon Prep, podczas gdy lakier jest tak jak pisałem aktualnie tępy?

Skupiasz się na myciu i  odtłuszczaniu, a powinieneś w proces przygotowania lakieru włączyć dekontaminację - chemiczną i/lub mechaniczną (glinka/pad/ręcznik). Dopiero po dekontaminacji lakieru można mówić o właściwym przygotowaniu i oczyszczeniu lakieru do dalszej obróbki. 

14 minut temu, zulek85 napisał(a):

2. Czy po umyciu, ewentualnie odtłuszczeniu super resin Polish powinien zostać użyty, czy właściwie do jakich jest on celów? Lakier nie jest zmatowiały ma jedynie te rysy. Mam maszynę polerską ale nie będę jej używał bo nie znam się na ogólnie temacie polerowania tak żeby nie narobić szkód.

Przed SRP nie musisz odtłuszczać lakieru - to AIO, a nie powłoka/wosk/sealant. SRP posiada właściwości czyszczące i bardzo delikatne ścierniwo, oraz własne zabezpieczenie, więc ewentualne odtłuszczanie/wymywanie powierzchni przed (a tym bardziej po stosowaniu SRP) nie ma większego sensu. SRP (tak, jak inne podobne produkty) ma na celu oczyszczenie lakieru, usunięcie bardzo drobnych niedoskonałości i przymaskowanie tych nieco większych, oraz nabłyszczenie i stosunkowo krótkotrwałe zabezpieczenie lakieru. Przy stosowaniu tego typu produktów chodzi o to, aby przywrócić lakier do jak najlepszego, możliwego stanu bez mocniejszej ingerencji w powłokę lakierniczą. Pracując ręcznie tym produktem raczej nie będziesz w stanie wykorzystać zawartego w nim ścierniwa (chyba, że masz dużo czasu i cierpliwości) i bardziej wykorzystasz go jako glazurę/politurę, oczyszczając lakier, wypełniając jego drobne wady i nabłyszczając go. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eidos71 Oczywiście wiem, że istnieje taki krok jak dekontaminacja. Szacunek za omówienie tego elementu bo mogłem o nim nie wiedzieć, za kompleksowe podejście do tematu. Co ciekawe, używałem Autoglym Magma na jednym samochodzie i Good Stuff nas innym. W obydwu przypadkach nie zaszła reakcja na lakierze, tzn. środek nie zmienił koloru. Jaka mogła być przyczyn? Obydwa samochody po kilka lat, nigdy nie dekontaminowane chemicznie.

Pomijając kwestię tych swirli, przed nałożeniem EGP, a po umyciu zasadą: IPA + Gyeon Prep, czy SRP (oprócz swirli lakier look w dobrym stanie)?

Przed kontynuacją EGP w przyszłości jakie przygotowanie? Minimalne ruszenie pozostałości EGP, czy typowy prep i nie martwienie się co pozostanie z EGP?

Co Analyzator ma na myśli, że SRP negatywnie wpłynie na trwałość (lakieru?)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zulek85 trwałość całego zabezpieczenia. Nie musi tak być ale uogólniając. Jak pod lsp zostawiasz coś z wypełnieniem to raczej obniża trwałość za to poprawia wygląd. Z wyjątkami.

 

Autoglym twierdzi że na srp trzeba lsp i wskazuje na glosa. Masz komplet od producenta to nakładaj i powiesz nam potem ile to siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analyzator, zatem najlepiej zasada, prep i EGP lub cokolwiek się chce?

Też mi się wydaje, że na czysty lakier najlepiej nałożyć cokolwiek.

Czy likwidacja ruch swirli to maszynowo, bo są całkiem widoczne.

Jeżeli tylko maszyna, a nie chce używać maszyny, to wtedy faktycznie SRP nie sensu.

A przedłużenie EGP jak byś zrobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zulek85 srp ma sens. Lakier na pewno zyska na wyglądzie. Pewnie skróci trwałość  zabezpieczenia ale to nie musi być istotne dla ciebie.

Na koniec nic nie zastąpi polerki i zachęcam cię żeby zacząć do jakiegoś one-stepa i to delikatnego, żeby się oswoić z maszyną. To nie jest trudne trzeba tylko trzymać się prostych zasad.

Na lenia, na swirle, są i lsp które zrobią dobry efekt bez wysiłku np carpro elixir, turtle wosk ten z grafenem, tonyin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extra Gloss Protection mam już na jedynym aucie ze 2 miesiące i cały czas jest.

Zrobiłem prep i na "goło" EGP.

 

Efekt jest taki.

20230921_100202.jpg

20230921_100209.jpg

20230921_100439.jpg

20230928_140308.jpg

20230911_080310.jpg

20230910_174613.jpg

Co ciekawe zrobiłem też na felgach żony. Nie wiem czy na zdjęciach będzie widać, natomiast w rzeczywistości efekt jest rewelacyjny. Felgi takie, że myślałem, że tutaj nie ma nic do zrobienia, a jednak efekt jest.

20230924_104328.jpg

20230925_095945.jpg

20230925_095957.jpg

20230925_095841.jpg

20230928_124040.jpg

Analyzator, trochę już schodzę z tematu, ale możesz wyjaśnić:

1. Cel polerowania i one step.

2. Częstotliwość polerowania w zwiazku z celem polerowania.

3. Lakier w dobrym stanie a polerowanie przed EGP lub innymi.

4. Twoim zdaniem: SRP + EGP vs Prep + Egp.

Żeby nie robić offtop-a, krótko i zwięźle:

Chcę nałożyć Extra Gloss Protection, przygotowanie na lakier w dobrym stanie, bez swirli.

Jakie przygotowanie?  

IPA + Eraser/Prep itd (płyn do szyb jako tanią alternatywę wyłożyliśmy)?

Czy jest w tym miejsce/konieczność SRP? 

Jeżeli lakier ma swirle, ale SRP użyłbym ręcznie, to czy się one zlikwidują/wypełnią czy potrzebuję zrobić to maszynowo bo chodzi o ścierniwo?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zulek85 napisał(a):

 

20230921_100202.jpg

Jakie brudaśne felgi. Z plastikami też wypadało coś zrobić jeśli auto ma wyglądać dobrze... Zamiast męczyć lakier "wyjaławianiem go" i usuwaniem wszystkiego z lakieru, lepiej skupiłbyś się na szczegółach - efekt byłby dużo lepszy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.