Skocz do zawartości

Zestaw do cuttingu DA


SeeR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć nie jestem pewien czy to odpowiedni dział ale potrzebuje porady w doborze zestawu do cuttingu na maszyne DA.

Samochód lakierowany około 3 tygodni temu, zmatowiony papierami 1500/2000/2500 a następnie zaatakowany Mikrofibra NAT krótki włos na twardym padzie + carpro ClearCut na maszynie DA Hamron z Julii - zestaw ten kompletnie nie dał rady wyciągnąć rys z papieru ściernego.

20220812_190200.jpg.c3e97c9a7cb77c16e8e758981d0fae66.jpg

Zdjęcie nienajlepsze ale tak wygląda lakier pod mocnym światłem - po lewej od odcięcia jeden przejazd, po prawej dwa przejazdy.

Dodatkowo zrobiłem przejazd na niebieskim NAT + ClearCut, nie mam zdjęcia ale efekt jest prawie taki sam jak po przejeździe MF.

Sądziłem że takim zestawem usunę rysy z papieru z zapasem, lecz chyba lakier za bardzo sie utwardził lub nie wiem co jest nie tak.

Bardzo pilnie potrzebuję i proszę o pomoc w znalezieniu zestawu pad + pasta, który byłby mocniejszy i dał rade usunąć te rysy.

Nie wiem czy powinienem iść w futra czy też lepszą mikrofibrę oraz czy ta maszyna da radę czy konieczna jest tu rotacja, której nie mam.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Tutaj to nie wiem czy z rotacja nie trzeba bedzie wskoczyc mozesz kupic futro i zobaczyć jaki bedzie efekt tutaj niestety nikt Ci nie powie żebyś kupił taki pad i taką paste i bedzie cacy bo to niestety wszystko jest zależne od tego jaki twardy jest lakier 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym pomyślałem jak zobaczyłem efekt i chyba mnie jednak nie ominie dokupienie rotacji, lakier jest dość twardy a ja też przeczekałem z matowieniem.

Jednak myślę czy przed tym nie spróbować tak jak mówisz dokupić futro i zastanawiam się czy między Ultracut a Clearcut jest znaczna różnica w cięciu?

Jeśli różnica w ultracut a clearcut nie jest na tyle zauważalna, myślę że lepszym wyjściem będzie jednak zakup rotacji, ponieważ osobiście wątpię że sam pad zrobi aż taką różnicę, choć nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale że nadal obawiam się pracy z rotacją - z jakim padem najlepiej rozpocząć tutaj pracę i czy rysy po papierze ściernym powinny zejść już po 1 przejeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SeeR od microfibrowy wykazuje się spora agresywnością. Pytanie także na jakich obrotach lecisz i ile dajesz pasty? Kup pastę ultracut albo kocha h9 bądź Megsa 101. Tak czy siak drugi a może trzeci etap będzie potrzebny. Czy to rotacja czy DA wykończyć trzeba będzie po tych papierach. 
 

mam nadzieje ze całego auta nie masowałeś tylko po kawałku lecisz. 
 

rob różnych kombinacji past i padów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za porady!

@Olox Byłem już na granicy zakupu masnera właśnie, ale że nadal obawiam sie pracy rotacją i wiem że poza tym przypadkiem mało kiedy bym go wykorzystał to postanowiłem zakupić najpierw futra od flexi i rupesa.

@Putkowski07 Auto zmatowiłem kolejno po elemencie całe a następnie wziąłem się za polerowanie lakieru, tutaj nauczka dla mnie i może dla potomnych którzy natrafią na post, żeby lepiej najpierw sprawdzić na jednym elemencie cały proces, bo zrobiło mi się nieco ciepło. Tak, jak mówisz myślałem że jak dokupie pad mikrofibrowy to wypolerowanie rys po papierze to będzie bajka, ze względu na jego agresywność, a wcześniej pracowałem tylko na gąbkach, więc bez większego zastanowienia wziąłem sie do roboty i kolejny błąd początkującego-  wysokie obroty i szybkie przejazdy aż do wypracowania pasty.

Ostatecznie jak wspomniałem dokupiłem futro od flexi w połączeniu znowu z clearcutem i tym razem na niskich obrotach (zalecane przez Nowickiego 3-4) i wolnych przejazdach udało się usunąć rysy po papierze. Co prawda 1 przejazd po lakierze jak na zdjęciu z pierwszego postu (lewa strona od odcięcia) zostawia mi jeszcze pare rys, usuwając około 80% to kolejny już usuwa niemal większość pozostawiając pojedyncze - około 95%.

Możliwe, że technika pracy jeszcze u mnie leży i dałoby sie wyciągnąć to mniejszym nakładem pracy ale ja cieszę się, że w ogóle udało sie to wyprowadzić moja maszyną DA.

Jak wspomniałem, zakupiłem też futro z rupesa, ale że flexipads daje radę to chyba oszczędzę je na inną okazję.

Jakby ktoś miał jakieś porady co jeszcze mogę poprawić to za każdą będę wdzięczny, za całe auto zabieram sie dopiero na dniach. A korzystając z okazji zapytam, czy po takim cięciu kolejny etap jaki powinienem przeprowadzić to polish czy mogę od razu wziąć sie za sam finish?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.